Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia

Trochę brakuje tu elastyczniejszych silników, np. wspomaganych doładowaniem. Najtańsza wersja ma pod maską benzynowy motor 1.6 132KM – to trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to benzynowe 1.8l 147KM lub 2.0l 152KM. Te jednostki też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Mimo wszystko diesle są znacznie elastyczniejsze. Co prawda 1.6 122KM można polecić głównie firmom, ale za to już 2.0 143KM sprawdza się w codziennym użytkowaniu bez większego problemu. 

czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1987 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 152 KM (112 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 97,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 20% / przeciw: 80%

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Karoseria - Całokształt

Wybrane oceny

4,6
~PPiotr
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2015 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Auto jest nowe, półroczne, przebieg chyba adekwatny do wieku. Przez 14 tyś km przebiegu, czyli cały czas posiadania nie miałem najmniejszej usterki. Auto kupiłem dla wygody i spełnia moje wymagania. Mam wersję "prestiż", czyli toyotowski pełny wypas. Skrzynia automat, światła ostawiłem na "auto", wycieraczki tak samo. Dodatkowo jak się daje, włączam tempomat. czegóż więcej potrzeba. Fotele wygodne, auto ma stosowną do swojej wagi moc, więc jestem zadowolony. Czemu w takim razie nie oceniam całokształtu na 5? Bo jest jeden - niestety element niezwykle odstający in minus od wszystkiego. To radio, a właściwie to wszystko co się zawiera w obudowie pod dotykowym 7 calowym ekranem. Radio gra, nawigacja działa, telefon się łączy, a nawet działa net z niektórymi netowymi aplikacjami. Ten zestaw ocenia na 3, albo 3 z minusem. Ani to ładne, ani funkcjonalne, tak jakby żywcem wyjęte z czasów 15 lat wstecz. Jak do tego dodam, że cały system obsługuje komendy głosowe, a nie rozumie słów z polskimi znakami, to to już przestaje być funkcją, a staje się dysfunkcją.
3,2
~userToyota
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2015 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Auto z 2018 roku zaprojektowane w 2005!!! przestarzała technologia, jakość wykończenia bardzo słaba - trzeszczące plastiki, brak miejsca, niespasowane elementy. Bagażnik wygląda jakby projektant umarł w połowie pracy i są druty na wierzchu. Nawigacja, elektronika to jakaś pomyłka. Samochód w prowadzeniu wręcz tragiczny, baaaaaaardzo sztywny, niewygodny, trudno trzyma się w zakrętach
4,1
~PontiusPilatus
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2015 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Niestety pare niedoróbek jest. System nagłosnieniowy w zasadzie brak, podgrzewanie foteli wieczność W mitsubishi space starze szybciej i lepiej to działa. Trzeszczące plastiki przy ostatnich spadkach temperatury do 0 stopini - wrażenia bezcenne. Bagażnik - no cóż to mój pierwszy sedan, zawsze był to liftback lub hatchkback zwał jak zwał ale są to bagażniki duuużo praktyczniejsze a i wygląd duuużo ładniejszy. Nie wiem skąd wynika spadek sprzedaży tego typu aut.

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015