Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia

Trochę brakuje tu elastyczniejszych silników, np. wspomaganych doładowaniem. Najtańsza wersja ma pod maską benzynowy motor 1.6 132KM – to trochę mało jak na sporą limuzynę. Silnik lubi wysokie obroty i warto być tego świadomym. Najlepszy wybór to benzynowe 1.8l 147KM lub 2.0l 152KM. Te jednostki też lubią wspinać się po obrotomierzu, ale w ich przypadku przynajmniej czuć moc. Mimo wszystko diesle są znacznie elastyczniejsze. Co prawda 1.6 122KM można polecić głównie firmom, ale za to już 2.0 143KM sprawdza się w codziennym użytkowaniu bez większego problemu. 

czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 147 KM (108 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,3 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Karoseria

Wady

- Ergonomia - Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,7
~Krzysztof
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Ogólnie moja 3 avensis i z zalet to że się nie psuje. Poprzednia (2013) miałem czołówkę. Auto skasowane a systemy bezpieczeństwa z przodu wszystkie odpalone. Sprawca w szpitalu, ja tylko posiniaczone golenie od poduszki powietrznej. Wyszedłem od razu z auta i pomagałem w akcji. Nie jest to auto marzeń bo multimedia w toyocie to lata świetlne za konkurencją ale auto jest ogólnie w wyposażeniu premium mega wygodne i dostojne. Jeździmy sporo po Europie i jak jadę toyotą to wiem, że dojadę. Z minusów to ten ręczny elektryk z przyciskiem gdzieś w oddali. Ja mam to wyłączone - nie blokuję za każdym razem tyłu.
4,1
~Przemo
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Auto kupione polisngowe. Przez pół roku nic, a potem zaczęło się.... pierwszy problem pojawił się z ładowaniem , okazało się uszkodzony regulator napięcia nie do zdobycia w żadnej hurtowni czy sklepie, zakup używanego alternatora z alternatorem uratował sytuację. Następnie problem z klimatyzacją, po zimie przestała działać po diagnozie okazało się że przegnił jeden z przewodów pod opaską cały czynnik ulotnił się..... na dzień dobry hamulce do zrobienia.... klocki wymiana... tarcze orginalne udało się przetoczyć i nadal są na samochodzie. Generalnie jeżdzidło, przyspieszenie marne, czekam co dalej moze wyskoczyć, bo jak na pół roku jazdy usterka za usterką.
4,4
~SKuba
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Powiem tak: jak na auto tej klasy i tej marki, to posiada na stanie cały szereg kompromitujących wpadek, nieobecnych nawet w starych autach na F ;) 1. Elektryczny hamulec postojowy to samo zło. A jeśli jego włącznik jest gdzieś w okolicy prawego kolana i nie jest widoczny z miejsca kierowcy, to zło wcielone. 2. Brak nawiewów z tyłu - to ma nawet klasa B u konkurencji. 3. Aż jedno gniazdko zasilania. Na cały samochód. Laguna III z 2007 miała 3 gniazdka w kabinie i czwarte w bagażniku. Na dodatek w Avensis jest umieszczone (razem z wejściem USB) w podłokietniku - trafić w te złącza to cud. Podłączone odbiorniki wykluczają użycie połowy schowka, a kable wchodzą w konflikt z pokrywą podłokietnika. 4. Brak regulacji podświetlenia deski. Tylko tryb dzień/noc wymuszany włączeniem świateł mijania. Tryb nocny - zbyt intensywny - przeszkadza w czasie jazdy poza terenem zabudowanym. To samo lusterko fotochromatyczne - nie wiem jak kogo, ale mnie samochody z tyłu nadal rażą, a nie ma opcji przestawienia lusterka. 5. Lusterka boczne chowane przyciskiem. Nie ma możliwości włączenia automatycznego chowania po wyłączeniu zapłonu (a wspomniana stara Laguna miała). 6. Drzwi pasażerów zablokowane po zatrzymaniu - żeby ich wypuścić koniczne jest wciśnięcie przycisku (albo sami muszą odszukać nieoświetlone zwolnienie blokady). 7. Bagażnik - duży, ale te zawiasy ... Brak zaczepów, siatki itp. 8. Maska - duża i ciężka - zero jakiegoś teleskopa - moja Lady nie jest w stanie jej podnieść. 9. Lampki (odblaski) na drzwiach - tylko przednich. Z tyłu nie ma. Wspomniana Laguna III miała czerwone lampki na wszystkich drzwiach. 10. Komputer i system medialny - MASAKRA. Brak informacji przydatnych (np. ile km do przeglądu, ile l paliwa spalono), za to kupa informacji nieprzydatnych i nieczytelnych ( np. info o trasie - jakieś dziwne wykresy i opisy - nie wiadomo czego dotyczące i co opisujące). Archaiczny wygląd, wolne działanie, niewidoczne z miejsca kierowcy przyciski sprzętowe (lewy rząd). Mapy TOMTOMa "cofnięte w czasie" o rok. Cena aktualizacji - 670 zł za rok i 940 zł za dwa lata. "Nowa" mapa - prowadzi jak potłuczona i nie pomagają zmiany opcji trasy. Upiera się przeciągać mnie po osiedlowych dróżkach, albo dla odmiany - chce koniecznie jechać głównymi ulicami - nadkładając sporo drogi. I nie pomaga zmiana z szybkiej na łatwą czy krótką. W porównaniu z naszą Auto-Mapą to kompletny gniot. 11. W autku 4 letnim z autentycznym przebiegiem 51 tys km, systematycznie przeglądanym w ASO, są wyraźne ślady korozji na lakierowanych elementach podwozia (szczególnie z tyłu). Czegoś takiego nie widziałem ani w Lagunie (miała 14 lat i 360 tys km gdym sprzedawał) ani we Fiacie Albea (obecnie 18 lat, 256 kkm). Jeśli te rzeczy nie przeszkadzają - można śmiało kupować i jeździć ;)
Średnie spalanie dla Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW 2015-2018
7,2
l/100 km
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Kupiłem nowe z salonu, rocznik 2016, silnik 1.8 benzyna, sedan, aktualny przebieg 20.000km Spalanie na trasie przy 90km/h - 5,9L Spalanie na trasie 120km/h - 6,5L Spalanie na autostradzie 140km/h - 7,5-8,0L Spalanie miasto - 10L Spalanie miasto dynamicznie - 12-14L Dynamika silnika słaba, żeby trochę pociągnął trzeba go wkręcić na obroty. Na pełnym baku 52L robię 450km. Poprzednim 1.9TDI robiłem 800km W tym roku sprzedaje, mam jej dość, nie pasuje do mojego charakteru, wezmę coś tylko z turbo żeby pod pedałem był zapas mocy, pali jak 2.0T benzyna, a jest dziadkowozem. To nie jest auto dla 33 latka, przemyślcie to dwa razy. Idealny wóz dla małżeństwa 60+. Niezawodność? Jak się ma coś zepsuć to w każdym aucie się zepsuje tyle warty jest ten slogan reklamowy.
8,7
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Jeżdżę głównie po mieście, staram się zmieniać biegi jak najszybciej ale nie chce żeby poganiały mnie światłami jakieś małe turbodoładowane pryszcze. Komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 10.0 litrów, ja nie wiem jak podają inni ze maja po 8.0, żłopie tego paliwa jak silnik 2.0T chociaż tamtem ma pod pedałem spore kopyto, tu się niestety nic nie dzieje. Dynamika od 1do 5 dla mnie 1. Auto dla emeryta, nie poskaczesz tym po drodze. Wyprzedzając tira zastanawiam się czy zdążę czy nie. Drugi raz bym jej nie kupił a i innym odradzam wolnossące benzyny. Jeszcze 1.5 roku muszę wytrzymać zanim skończy się leasing żeby wymienić to na coś innego, szybszego Passat/Superb. Obym wytrzymał nerwowo a wystarczyło spośród 3 silników jakie ma Toyota 1.6, 1.8, 2.0 dać jeden ten po środku 1.8T 150KM byłaby rakieta a tak jest ciapeta.
9,0
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Auto nie jest szybkie. Spalanie wysokie. W mieście 10-11. Przy normalnej jeździe w trasie to 8-9l/100. Ewidentnie brakuje turbiny. Jeśli chodzi o komfort to przyjemnie się jeździ. Miękkie zawieszenie i ładnie wybiera dziury. Troszkę dziadkowóz. :)

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015