Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III Sedan Facelifting

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2009, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu (symbol T270). Auto radykalnie odmieniono pod względem stylistycznym, a zaprojektowane zostało przez stylistów ze studia stylistycznego Toyoty ED2. Zmieniły się nieco także wymiary samochodu. Toyota Avensis III powstała na nowej platformie podłogowej, tej samej, na której zbudowano model Verso. Avensis trzeciej generacji tym razem nie jest dostępny w nie najlepiej sprzedającym się wariancie liftback, nadal jednak oferowany jest w wersjach sedan oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4710 mm
Szerokość 1810 mm
Wysokość 1480 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1560 mm
Rozstaw kół - tył 1550 mm
Zwis przedni 980 mm
Zwis tylny 1030 mm
Prześwit 140 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 509 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(61%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Układ jezdny - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Koenigsegg
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Auto jest poprawne dla zwykłego Kowalskiego czy Nowaka. Ja od samochodu oczekuję jednak czegoś więcej. Wszystko jest okey to 120 km na godzinę. Powyżej tej prędkości jest głośny, dużo pali, słabo się prowadzi, słychać szum wiatru z uszczelek od drzwi kierowcy. Silnik 2.0 moc 152 konie jest za słaby do tej masy auta, zdecydowanie powinna być zainstalowana turbina może wówczas ten samochód by jeździł. Skrzynia biegów poprawnie. Moim zdaniem jest to duże auto do miasta lub na krótkie trasy. Zdecydowanie nie nadaje się do pokonywania tras 500 km i więcej. Dodam że auto jest bezwypadkowe, salonowe, wersja Prestige.
4,9
~Tomasz ze Śląska
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW
To moja kolejna ocena samochodu, pierwsza Toyoty...powinno być zdecydowanie więcej niż dobrze ale nie do końca doskonale. Takiej oceny jednak nie ma a Avensis bliżej do doskonałości. Toyota zaskakuje, na początku niepozorna, niczym nie zaskakująca ale z czasem jazda nią coraz bardziej cieszy, Przyznam, że nigdy tak nie miałem, na początku było zadowolenie a dopiero później dostrzegałem mankamenty, tu jest na odwrót...Zatem tak pokrótce...stosunkowo obszerne wnętrze, choć nie lider w klasie, ale zarazem jest bardzo zwrotna, komfortowa, dobrze wyciszona, dobry układ jezdny, trochę rozczarowuje dynamika bo benzyna wymaga innych obrotów niż diesel, ale bardzo miło zaskakuje spalanie...dobrze wyposażona, wszystko dobrze przemyślane...no i ma być liderem niezawodności, co będę mógł ocenić pewno za kilka lat. Nie ma silnika diesla, turbiny, kolektora z klapami zawirowań, filtra dpf...i pewno jeszcze kilku wynalazków które w razie awarii kosztują tysiące złotych. To duży plus o czym przekonałem się po kilku latach jazy dieslem.
3,6
~slawek.wie
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Auto przestronne, dość komfortowe, silnik zdecydowanie za słaby (poprzednio miałem diesla z turbiną więc brakuje zdecydowanie momentu), zaletą są skrętne ksenony i podgrzewanie wycieraczek oraz zasłonki szyb w tylnej strefie. Dużym minusem elektryczny hamulec ręczny. Boczne nawiewy w pseudo chromie odbijają się w lusterkach wstecznych - będę musiał czymś zakleić. Jasna alcantara - ładnie wygląda ale mało praktyczna. Kamera cofania bez linii określających bezpieczną strefę, w deszczowe dni kamera zabrudzona i nic nie widać (poprzednio miałem czujniki cofania - dużo lepsza opcja).
Średnie spalanie dla Toyota Avensis III Sedan Facelifting
7,4
l/100 km
6,4 – 7,1
l/100 km
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Ceny przeglądów przeciętne, tzn. podobne do innych w tej samej klasie. Podobnie z częściami, tyle tylko, że nic się nie zepsuło, więc w zasadzie pomijam w rozważaniach (znam trochę toyoty naprawdę awaryjność jest na niskim poziomie, w szczególności wytrzymałe jest zawieszenie, praktycznie nie do zaj...nia - mam znajomych którzy mieli służbowe, o sposobie używania nie chcę pisać bo serce boli, - żaden terenowy nie wytrzyma tyle co zwykła toyota). Oleju nie bierze. Na alegro słabo na razie z częściami używanymi. Zużywa umiarkowane ilości paliwa i bardzo mało płynu do spryskiwacza (4 litry starczają na 6 miesięcy, dla porównania w hondzie CRV wystarczało na 1,5 miesiąca).
6,4
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2.0 D-4D 124KM 91kW
Samochód nowy z salonu. Jazda 98% w mieście (Warszawa), rano do pracy pełną parą a w drodze powrotnej spokojna jazda bez przeciągania. Tempomat + 5 bieg + 100km/h = spalanie 4l/100. Generalnie samochód bardzo fajny, dobrze wyciszony i komfortowy. Przy prędkościach 160-200 km/h spalanie już duże - 8-10l ale za to nadal cisza w środku i duże poczucie bezpieczeństwa. Jak będzie palił mniej niż 8 w zimę i lato to uważam że to jest świetny wynik w Warszawskich korkach na samochód który waży 1600kg i ma tylko 124 konie mocy
6,2
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2.0 D-4D 124KM 91kW
Jak na samochód o takich gabarytach to spalanie jest przyzwoite. Przy jeździe ok. 120-130 km/h na autostradzie spali lekko ponad 5 litrów. Przy jeździe 180-200 km/h spalanie rośnie do ponad 8 litrów. Jazda po dużym mieście musi się wiązać ze spalaniem w granicach 7-7.5 L. W tej klasie samochodów myślę że to spalanie na bardzo dobrym wyniku. Serwis kosztuje, ale skoro stać było na Toyotę to i stać na serwis... chyba?

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Avensis III Sedan Facelifting