Szukaj

Informacje o Toyota Avensis III

Lata produkcji: 2009 – 2018
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2009, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu (symbol T270). Auto radykalnie odmieniono pod względem stylistycznym, a zaprojektowane zostało przez stylistów ze studia stylistycznego Toyoty ED2. Zmieniły się nieco także wymiary samochodu. Toyota Avensis III powstała na nowej platformie podłogowej, tej samej, na której zbudowano model Verso. Avensis trzeciej generacji tym razem nie jest dostępny w nie najlepiej sprzedającym się wariancie liftback, nadal jednak oferowany jest w wersjach sedan oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Ergonomia - Karoseria - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,1
~Marcin
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Auto ze słynną niezawodnością Toyoty nie ma już zbyt wiele wspólnego. Wystarczy poczytać na forach posty użytkowników samochodu. Ja się z nimi zapoznałem, oczywiście nie uwierzyłem. Kupiłem auto od pierwszego właściciela, salon PL, serwis ASO do końca przebieg 140.000 km. Bezwypadkowy. Wydawało się ideał. W okresie 6 miesięcy awaria klimy, katalizatora, potem sondy, a teraz wisienka na torcie- Valvematic, nowy z wymianą 5000 zł. Ręce opadają. Teraz się martwię czy opinie o skrzyniach biegów i automatycznym hamulcu ręcznym są prawdziwe.
2,7
~IdI
Toyota Avensis III
Wagon 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Auto dość ładne i w zasadzie to tyle z zalet. Moja opinia dotyczy wersji ze skrzynią CVT. Toyota skończyła się gdy pojawiły się w niej kluczyki „Valeło”. Silnik 1,8 z Cvt to jakaś kpina. Koszty jakie potrafią wygenerować jego dwie potężne wady fabryczne przyprawiają o zawrót głowy. Skrzynia to osobny temat do ponurych żartów. To jest cichy i wcale nie oszczędny paliwożerny silnik dla starego dziadka co jeździ tylko do kościoła i do domu. Motor zupełnie pozbawiony jakiejkolwiek mocy, jedzie od 5tys obrotów. Dodanie gazu w konfiguracji ze skrzynią Cvt jest rozumiane przez komputer auta nie jako jedź szybciej tylko wyj głośniej. Przez to że silnik wyje jak kojot zamiast napędzać auto to pali ile zdąży. Jazda tym czymś to mordęga. Auto wcale nie zabezpieczone antykorozyjnie. Mimo że kupiłem egzemplarz z pewnym przebiegiem z zawoskowanym podwoziem rdzewiało jak wściekłe. Korodowało wszystko od dołu… kilkuletni wosk zwijał się w rolki i wychodzily wykwity świeżej mocnej rdzy dosłownie jak grzyby po deszczu.
2,7
~IdI
Toyota Avensis III
Wagon 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Auto dość ładne i w zasadzie to tyle z zalet. Moja opinia dotyczy wersji ze skrzynią CVT. Toyota skończyła się gdy pojawiły się w niej kluczyki „Valeło”. Silnik 1,8 z Cvt to jakaś kpina. Koszty jakie potrafią wygenerować jego dwie potężne wady fabryczne przyprawiają o zawrót głowy. Skrzynia to osobny temat do ponurych żartów. To jest cichy i wcale nie oszczędny paliwożerny silnik dla starego dziadka co jeździ tylko do kościoła i do domu. Motor zupełnie pozbawiony jakiejkolwiek mocy, jedzie od 5tys obrotów. Dodanie gazu w konfiguracji ze skrzynią Cvt jest rozumiane przez komputer auta nie jako jedź szybciej tylko wyj głośniej. Przez to że silnik wyje jak kojot zamiast napędzać auto to pali ile zdąży. Jazda tym czymś to mordęga. Auto wcale nie zabezpieczone antykorozyjnie. Mimo że kupiłem egzemplarz z pewnym przebiegiem z zawoskowanym podwoziem rdzewiało jak wściekłe. Korodowało wszystko od dołu… kilkuletni wosk zwijał się w rolki i wychodzily wykwity świeżej mocnej rdzy dosłownie jak grzyby po deszczu.
Średnie spalanie dla Toyota Avensis III
6,6 – 8,5
l/100 km
5,6 – 9,7
l/100 km
7,7 – 11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Toyota Avensis III
Sedan 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Mam samochód od niedawna także opinia może być niemiarodajna ale przejechałem już autem około 2000km (w tym 70% trasa i 30% miasto). Średnie spalanie z tego dystansu mam 6,6l i od początki posiadania auta wyższego spalania nie miałem. Na samej trasie Warszawa - Rzeszów spalanie 6,1l. Silnik niesamowity. Jak na gabaryty pojazdu i ilość miejsca w środku a do tego bądź co bądź lekko ospałe ale jednak prawie 150KM to spalanie aż śmieszne. Wcześniej diesel z troszkę większą mocą na tych samych trasach palił mi prawie litr więcej. Polecam auto i silnik w 100%
9,2
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Auto mega komfortowe, nie czuć prędkości, stąd pewnie tak duże zużycie paliwa, automat pewnie dokłada 1-2 litry. Nawet jadąc w miarę dziadkowo, koło stówki i tak 8,5 litra. Auto od nowości w rodzinie, zero usterek , tylko serwis drogi a w necie zamienników jak na lekarstwo. Kupno lusterka, nie sklada się, graniczy z cudem. Poza tym auto luksusowe, dodatki na full i póki co, nie psują się. 180 tysięcy przelotu....
9,0
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Auto nie jest szybkie. Spalanie wysokie. W mieście 10-11. Przy normalnej jeździe w trasie to 8-9l/100. Ewidentnie brakuje turbiny. Jeśli chodzi o komfort to przyjemnie się jeździ. Miękkie zawieszenie i ładnie wybiera dziury. Troszkę dziadkowóz. :)

Usterki Toyota Avensis III

Liczba wpisów: 39
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 20
5,0
Toyota Avensis III
Sedan 2.0 Valvematic 152KM 112kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 152 tys. km
użytkowana przez: 19 tys. km
Instalacja BRC przejechane 19 tys. Normalna jazda na LPG. Rożne warunki jazdy spalanie min 7,6 jazda drogami lokalnymi w trasie, autostrada max 13 przy prędkości powyżej 150 na długim dystansie miedzy 120 a 140 km/h spalanie 9 - 11 litrów LPG. Toyota Avensis 2012 Silnik 2.0 152 KM automat CVT po lifcie.
5,0
Toyota Avensis III
Sedan 2.0 Valvematic 152KM 112kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 152 tys. km
użytkowana przez: 19 tys. km
Instalacja BRC przejechane 19 tys. Normalna jazda na LPG. Rożne warunki jazdy spalanie min 7,6 jazda drogami lokalnymi w trasie, autostrada max 13 przy prędkości powyżej 150 na długim dystansie miedzy 120 a 140 km/h spalanie 9 - 11 litrów LPG. Toyota Avensis 2012 Silnik 2.0 152 KM automat CVT po lifcie.
5,0
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 22 tys. km
użytkowana przez: 115 tys. km
Bardzo dobra instalacja. Bezawaryjnie mi służy od 2015 r. Przy przebiegu 115 tys. km wymiana filtrów i kontrola parametrów. Pan Mirek, zawsze pomocny, miły i sympatyczny, przynajmniej dla mnie :). To już czwarta instalacja jaka montowałem w tym w zakładzie. Dwie w moich samochodach (poprzednio Honda Accord 2,0 VVt-i, dwie w samochodach rodziny.
Toyota Avensis III