Szukaj

Informacje o Toyota Avensis II Sedan 2.0 VVT-i 147KM 108kW 2002-2009

Lata produkcji: 2002 – 2009
Segment: Klasa średnia
Druga generacja Toyoty Avensis wprowadzona została na rynek w roku 2003. Kształt samochodu, zaprojektowanego przez Japończyka Suguya Fukosato, stał się spójniejszy i bardziej przemyślany i znacząco kontrastował z wyglądem modelu pierwszej generacji. Toyota Avensis II podtrzymała miano jednego z najpopularniejszych samochodów Toyoty oraz jednego z liderów swojej klasy (także w Polsce). Auto w roku 2006 poddano lekkiemu faceliftingowi (odnowione m.in. atrapa chłodnicy, położenie kierunkowskazów, zderzak oraz design wnętrza).
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 147 KM (108 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,5
~lokis
Toyota Avensis II
Sedan 2.0 VVT-i 147KM 108kW
Nie kupię Toyoty już nigdy więcej. Nudne, zwyczajne auto, ani lepsze ani gorsze niż KIA, itp Manewry dealerów z niewpisywaniem usterek do książki serwisowej. Wtedy bezawaryjność auta na wysokim poziomie zagwarantowana, Jedyny plus to wielkość, duże obszerne auto, wygodne dla pasażerów z tyłu. Jakość materiałów przeciętna (szczególnie obicia materiałowe foteli, wykończenie bagażnika, klapy tylnej) Skrzynia biegów jak z Poloneza, mało precyzyjna i zbyt długie przełożenia. Silnik 2.0 głośny w górnym zakresie obrotów. Takie toczydło... idealne auto służbowe i dla tych co kupują samochody na całe życie. Niepolecam.
4,1
~bernard@utt.pl.pl
Toyota Avensis II
Sedan 2.0 VVT-i 147KM 108kW
Jest to moje 15 auto, od 1990 r jeździłem do 2004 roku 7 -ma mercedesami, zaczynałem od modeli 115 poprzez 123 na s klasie kończąc - jak mi go ukradli. Zdecydowałem się na Toyotę i po odbiorze pieniędzy z ubezpieczenia za skradzione auto kupiłem w 2004 corolle, co mnie przekonało do marki, choć dla mnie to auto było trochę za małe, to pozostałem przy marce i wybrałem avensisa automat Sol + combi automat.Skrzynia automatyczna jest dobnrana optymalnie do tego silnika i gwarantuje dobre osiągi. Jestem naprawdę zadowolony, i tak jak nie wyobrażałem sobie zmiany marki,gdy jeździłem mercami pozostanę jednak przy toyocie. No, chyba że mnie zawiedzie ...
4,4
~piotr
Toyota Avensis II
Sedan 2.0 VVT-i 147KM 108kW
super auto na długie trasy. pozwala komfortowo i bezpiecznie dojechać do celu. czuję się pewnie w tym aucie, nawet w bardzo dalekich trasach a auto ma już swoje lata. jestem zadowolony z zakupu jaki dokonałem 2 lata temu
Średnie spalanie dla Toyota Avensis II Sedan 2.0 VVT-i 147KM 108kW 2002-2009
8,7
l/100 km
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Toyota Avensis II
Sedan 2.0 VVT-i 147KM 108kW
Samochód z tym silnikiem nie jest demonem prędkości, jednak spokojnie wystarczy do przyjemnej spokojnej jazdy. Chcesz wyprzedzić to wrzucasz go na obroty, łapiesz moment i samochód idzie. Jeżdzę nim od 2 miesięcy na trasie 35 kilometrów i udało mi się spalić nawet jedyne 6l/100, licznik spalania w danym momencie bardzo pomaga w oszczędnej jeździe. W mieście i korkach jest niestety gorzej, bo spalanie podskakuje do wartości nawet 10l/100. Podobnie a nawet nieco gorzej w przypadku dynamicznej jazdy. Niemniej jednak bardzo niska awaryjność silnika i auta jako całości rekompensuje średnio-wysokie koszty paliwa. Trzeba też jednak pamiętać o tym, iż w moim przypadku jest to samochód z 2003 roku, a więc już 11-letni z ponad 220 tys. przebiegu.
9,0
Toyota Avensis II
Sedan 2.0 VVT-i 147KM 108kW
Avensisa T 25 (2.0 VVT) użytkuje od kilku lat. Samochód ten służy mi głownie do przemieszczania się po mieście podczas dojeżdżania do pracy. Niestety jest to krótki odcinek prawie 3 kilometrowy i wtedy spalanie jest wysokie ok. (12 l/100 km. Wystarczy jednak, że dłużej pojeżdżę po mieście na rozgrzanym silniku to spalanie średnie schodziło poniżej (10 l/100 km). Natomiast w cyklu mieszanym w moim przypadku przejazd na zakupy do większego miasta na odcinku 50 km gdzie 3/4 to trasa, a reszta to jazda od świateł do świateł i szukanie miejsca na zaparkowanie to wtedy średnia ze spalania wynosi około (8,3 l/100km). Minimalne spalanie można osiągnąć oczywiście w trasie na dużych dystansach w moim przypadku w naszych warunkach drogowych z zachowaniem rozsądnej i bezpiecznej jazdy udało mi się uzyskać średnie spalanie (6,7 l/100km). Podsumowując to wszystko i biorąc pod uwagę moje doświadczenie z tym samochodem mogę stwierdzić, iż silnik 2.0 VVT może być oszczędny w długiej trasie i cyklu mieszanym ale jest mało oszczędny na odcinkach do 3 km gdzie pracuje na zimnym silniku. Jest to zresztą przypadłość wszystkich samochodów. Jednak silniki benzynowe maja duże rozbieżności pomiędzy trasą a "zimnym" miastem. Diesel będzie i tak oszczędniejszy ale w tym silniku odpadają wydatki na utrzymanie diesla w dobrej kondycji (wtryski, turbo, sprzęgło, paski, itp. . Użytkuje też jednocześnie ( służbowe i znajomych) inne samochody i są to przeważnie diesle i wiem ile kosztuje ich utrzymanie, czasem koszt jednorazowej naprawy 8 letniego diesla wynosił 1/4 jego wartości.
9,1
Toyota Avensis II
Sedan 2.0 VVT-i 147KM 108kW
WYSOKA NIEZAWODNOŚĆ !!!! Jak na silnik benzynowy o mocy 147KM, systemem VVT i wtryskiem bezpośrednim jego potrzeby paliwowe można uznać za przeciętne. U mnie spalanie jest różne w zakresie od 6.7 - 12.0 l/100 km. średnia może wynieść 8,5 l/100 km. Jednak biorąc pod uwagę wszystkie wydatki na utrzymanie tego samochodu wypada to bardzo dobrze. Samochód ten uznawany jest za mało awaryjny, zawsze jest w na szczycie rankingów niezawodności, sam silnik jest też wysoko oceniany. Rozrząd jest napędzany łańcuchem, brak zwyczajowo psujących się elementów typu: turbo, sprzęgło 2-masowe, itp. Przy tym silniku nie musimy wydawać pieniędzy na zakup drogich części jak w przypadku diesla. To co zaoszczędzimy na częściach włożymy w paliwo i wtedy bilans utrzymania PB i ON wyjdzie podobny.

Usterki Toyota Avensis II

Liczba wpisów: 66
Samochód słabo odpala przy niskiej temperaturze.
  • Toyota Avensis II Sedan 2.2 D-4D 150KM 110kW 2005-2009
  • silnik
  • 130 tys. km
Gdy jest ciepło samochód pali poprawnie, ale im bardziej spada temperatura tym odpalanie jest bardziej kłopotliwe. Posiadam samochód jeszcze dość krótko i nie przetestowałem go przy ujemnych temperaturach, ale przy 0 stopni C odpalił mi dopiero za trzecim razem! Obawiam się, że gdy temperatura spadnie do -10 *C w ogóle nie uda mi się go odpalić. Dodam, że przy np. 7 *C też ma pewne problemy i odpala za drugim razem. Wymieniłem akumulator na nowy, ale nic nie pomogło. Niedawno wymieniałem olej i zalałem najlepszy 5W/30 Casrol. Sprawdzano mi samochód na diagnostyce na samym początku gdy go kupiłem, ale na komputerze wszystko było w porządku. Wydaje się, że rozrusznik kręci prawidłowo. Proszę o pomoc w możliwych rozwiązaniach na wyeliminowanie usterki.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Oświetlenie lamp tylnych i brak zapalonej kontrolki świateł, przy ich włączeniu?
  • Toyota Avensis II Sedan 2.0 D-4D 116KM 85kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc. Mam problem, ponieważ wymieniłem żarówkę w tylnej lampie lewej i wszystkie światła świeciły, a po chwili przestały świecić wszystkie światła z tyłu oraz kontrolka zapalonych świateł mijania na desce rozdzielczej. Jak zapale światła to tylko z przodu działają , a z tyłu żadne i kontrolka śie też nie pali. Myślę, że było jakieś zwarcie, ale nie wiem który bezpiecznik odpowiada za tylne światła i kontrolkę. Z tego co wyczytałem w instrukcji to te w kabinie samochodu z numerem 43, ale to by mi nie działały też światła z przodu. Jutro ide do mechanika, ale proszę o pomoc jak ktoś miał podobny problem, bo boję się, że mechanik coś wymyśli i skasuje mnie jak za zboże.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
głuchy stuk
  • Toyota Avensis II Sedan 2.0 D-4D 116KM 85kW 2002-2005
  • układ napędowy
* Dzień dobry toyota avensis d4d rok 2004 przeb. 155000 km mój problem polega na tym iż podczas jazdy prędkość 60 km/h bieg 4 przy gwałtownym odpuszczeniu gazu słychać stuk gdzieś w okolicy skrzynia biegów silnik to samo przy gwałtownym dodaniu gazu ten sam stuk podczas jazdy prędkość 140/h gwałtowne odpuszczenie gazu taki sam objaw to samo dzieje się podczas zmiany biegów z 3 na 4 i z 4 na 5 kontrola w serwisie toyoty półosie- brak luzu poduszki- brak luzu układ kierowniczy- brak luzów diagnoza koło dwu masowe wymieniłem koło i sprzęgło i nic to nie pomogło wydałem 3 tysiaki i nie wiem co dalej robić może ktoś miał taki przypadek może jakiś luz w skrzyni biegów proszę o porady co może być przyczyną
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Toyota Avensis II Sedan