Szukaj

Informacje o Toyota Avensis II Kombi 1.8 VVT-i 129KM 95kW 2002-2009

Lata produkcji: 2002 – 2009
Segment: Klasa średnia
Druga generacja Toyoty Avensis wprowadzona została na rynek w roku 2003. Kształt samochodu, zaprojektowanego przez Japończyka Suguya Fukosato, stał się spójniejszy i bardziej przemyślany i znacząco kontrastował z wyglądem modelu pierwszej generacji. Toyota Avensis II podtrzymała miano jednego z najpopularniejszych samochodów Toyoty oraz jednego z liderów swojej klasy (także w Polsce). Auto w roku 2006 poddano lekkiemu faceliftingowi (odnowione m.in. atrapa chłodnicy, położenie kierunkowskazów, zderzak oraz design wnętrza).
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1794 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 129 KM (95 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Pata Dujaty
Toyota Avensis II
Kombi 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Auto bardzo poprawne. Duże, wygodne stosunkowo niewiele pali. Mało awaryjne i z niezłym wyposażeniem. Zapali i pojedzie zawsze, lecz sama jazda bez większych emocji. Lubię jego bezawaryjność i nieskomplikowanie w porównaniu do niemieckich producentów. Dobre jak na Japończyka materiały we wnętrzu oraz karoseria która dobrze opiera się korozji. Kiepskie wyciszenie wnętrza. Przy prędkościach autostradowych robi się wyraźnie głośniej. Odwdzięcza się jednak bezproblemową jazdą. Nigdy nawet nie zapalił mi się check engine. Denerwuje wszechobecne pikanie. A to o kluczyku w stacyjce a to o niezapietych pasach.
4,8
~Wrodi
Toyota Avensis II
Kombi 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Samochód rewelacyjny, przede wszystkim bezawaryjny, a przy tym tani w utrzymaniu, komfortowy i elegancki. To mój 3 taki obszerny wpis w autocentrum, kolejny z dużym przebiegem, ale oceniana Toyota odbiega od wszystkich pod względem bezawaryjności. Auto kupione jako 2 letnie z przebiegem 130kkm, zrobiłem w nim gaz (4gen. prins) oraz prawie 300 własnych kkm w 12 lat. W tym aucie nie zepsuło się nic, aż do teraz, kiedy dzwoniąca panewka zakończyła moją przygodę z Avensis. Nie psuło się nic, oznacza absolutne nic. Nic tam nie naprawiałem w porównaniu z innymi markami. Zawieszenie bez remontu, silnik, łańcuch rozrządu, pompa oleju, wody, klimatyzacja, kompresor - nietknięte. NIC. Oczywiście poza nic było parę drobnic: łączniki stabilizatorów co 100 kkm, tłumik po 10 latach, sprzęgło po 300 kkm, a padła sonda lambda dość wcześnie, w połowie eksloatacji (7 lat około 200 kkm). Wyłączona i zastąpiona emulatorem dotrwała do teraz.
4,6
~Ezoy
Toyota Avensis II
Kombi 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Samochód mam w wersji "SOL", z polskiego salonu, przy wyjeźdźcie z salonu posiadała między innymi: Komputer pokładowy, dwustrefową klimatyzacje automatyczną, czujnik deszczu, 9 poduszek powietrznych, podłokietnik, ABS,4 elektryczne szyby, elektryczne lusterka ze składaniem, elektrofotochromatyczne lusterko wsteczne. Dodatkowo w aucie wymieniłem fotele na skórzane z elektryczną regulacją oraz grzaniem. Samochód kupiony głównie do jazdy codziennej. Kupując to auto nie miałem właściwie żadnych oczekiwań ,a pozytywnie mnie zaskoczył. Ogólny całokształt jeśli ktoś chce kupić wygodne auto do jazdy mieszanej to bardzo fajny wybór. Wahałem się między jeszcze Alfą Romeo 159, Audi A4 B6, Oplem Vectrą i Kią Cee'd. Wybrałem Avensisa po przetestowaniu wszystkich tych aut i mówiąc szczerze nie żałuję :)
Średnie spalanie dla Toyota Avensis II Kombi 1.8 VVT-i 129KM 95kW 2002-2009
7,8
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Toyota Avensis II
Kombi 1.8 VVT-i 129KM 95kW
spalanie gaz. poniżej 10 /100km, przy obecnych cenach lpg (2017, 2 zł/l) koszt przejechania na gazie to 15 zł/100km. Nie żre oleju, niewiele benzyny (rozruch - 1 bak na pół roku). Spalanie benzyny na poziomie 6,2 (jazda na dziadka +- 90 km/h), przes 6,5 (delikatnie 120 km/)do 7,2 przy 140 km/h. przy 170 ok. 8 ,5 litra / 100 km. V max 190, spalanie ok. 9,5 l/100 km. Benzyny. Gaz + 25%. Przy jeździe ekstremalnie ekonomicznej (vmax=90 km/h) na baku 55 litrów gazu zrobiłem 800 km. To dało spalanie gazu 6,8 l/100km; koszt
8,5
Liczba komentarzy: 3
Toyota Avensis II
Kombi 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Avensis T25 1,8 VVTi + LPG. Minimalne spalanie jakie uzyskuję bez wysiłku na trasie jadąc przepisowo to 8,0l/100 LPG oczywiście, noga lekka. Przy prędkościach 120km/h spalanie na długich dystansach ok 9,1l/100 LPG. Jak do tego dojdzie jeszcze wyprzedzanie że się go podkręci do 180km/h wówczas spalanie 9,3 gazu. Tryb miejski zimowy nie oszczędzając ogrzewania na postoju, to 9,4l gazu. Instalacja wstawiona 4miesiące temu w cenie 2700zł. Maksymalna prędkość jaką uzyskałem tym autem na gazie to 210km/h, więc wynik rewelacyjny. Auto super ciągnie od dołu, zawieszenie nie do zdarcia, silnik praktycznie bezobsługowy. Miałem juz VW golfa 4 1,9TDi, Mondeo MK3 2,0 LPG, Hyundai Tuscon i wiem, że następne auto w rodzinie będzie to Toyota :)
6,6
Toyota Avensis II
Kombi 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Jeżeli chodzi o spalanie to jest całkiem przyzwoicie. Przy normalnej jeździe (ok. 100-120 km/h), bez szaleństw i nadmiernego wyprzedzania potrafi spalić 5,8-6,3 litra. Natomiast utrzymywanie stałej prędkości autostradowej na poziomie 140-150 km/h to już około 7-7,5 litra. Natomiast szaleńcza jazda i wyprzedzanie kogo się tylko da, to spalanie w granicach 9-10 litrów. Miasto - około 8. Jak ktoś potrafi jeździć oszczędnie to uda mu się zrobić wynik około 5,2 litra. Natomiast jeżeli chodzi o dynamikę tego silnika, to jest bardzo słaba.

Usterki Toyota Avensis II

Liczba wpisów: 66
Samochód słabo odpala przy niskiej temperaturze.
  • Toyota Avensis II Sedan 2.2 D-4D 150KM 110kW 2005-2009
  • silnik
  • 130 tys. km
Gdy jest ciepło samochód pali poprawnie, ale im bardziej spada temperatura tym odpalanie jest bardziej kłopotliwe. Posiadam samochód jeszcze dość krótko i nie przetestowałem go przy ujemnych temperaturach, ale przy 0 stopni C odpalił mi dopiero za trzecim razem! Obawiam się, że gdy temperatura spadnie do -10 *C w ogóle nie uda mi się go odpalić. Dodam, że przy np. 7 *C też ma pewne problemy i odpala za drugim razem. Wymieniłem akumulator na nowy, ale nic nie pomogło. Niedawno wymieniałem olej i zalałem najlepszy 5W/30 Casrol. Sprawdzano mi samochód na diagnostyce na samym początku gdy go kupiłem, ale na komputerze wszystko było w porządku. Wydaje się, że rozrusznik kręci prawidłowo. Proszę o pomoc w możliwych rozwiązaniach na wyeliminowanie usterki.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Oświetlenie lamp tylnych i brak zapalonej kontrolki świateł, przy ich włączeniu?
  • Toyota Avensis II Sedan 2.0 D-4D 116KM 85kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc. Mam problem, ponieważ wymieniłem żarówkę w tylnej lampie lewej i wszystkie światła świeciły, a po chwili przestały świecić wszystkie światła z tyłu oraz kontrolka zapalonych świateł mijania na desce rozdzielczej. Jak zapale światła to tylko z przodu działają , a z tyłu żadne i kontrolka śie też nie pali. Myślę, że było jakieś zwarcie, ale nie wiem który bezpiecznik odpowiada za tylne światła i kontrolkę. Z tego co wyczytałem w instrukcji to te w kabinie samochodu z numerem 43, ale to by mi nie działały też światła z przodu. Jutro ide do mechanika, ale proszę o pomoc jak ktoś miał podobny problem, bo boję się, że mechanik coś wymyśli i skasuje mnie jak za zboże.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
głuchy stuk
  • Toyota Avensis II Sedan 2.0 D-4D 116KM 85kW 2002-2005
  • układ napędowy
* Dzień dobry toyota avensis d4d rok 2004 przeb. 155000 km mój problem polega na tym iż podczas jazdy prędkość 60 km/h bieg 4 przy gwałtownym odpuszczeniu gazu słychać stuk gdzieś w okolicy skrzynia biegów silnik to samo przy gwałtownym dodaniu gazu ten sam stuk podczas jazdy prędkość 140/h gwałtowne odpuszczenie gazu taki sam objaw to samo dzieje się podczas zmiany biegów z 3 na 4 i z 4 na 5 kontrola w serwisie toyoty półosie- brak luzu poduszki- brak luzu układ kierowniczy- brak luzów diagnoza koło dwu masowe wymieniłem koło i sprzęgło i nic to nie pomogło wydałem 3 tysiaki i nie wiem co dalej robić może ktoś miał taki przypadek może jakiś luz w skrzyni biegów proszę o porady co może być przyczyną
Problem rozwiązany
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 5
4,5
Toyota Avensis II
Kombi 1.8 VVT-i 129KM 95kW
homologacja: AUTOGAZ PRINS Sp. z o.o
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 121 tys. km
użytkowana przez: 190 tys. km
Zamontowana instalacja Prins (w tamtym czasie najlepsze na rynku wtryskiwacze, porównywalne żywotnością z benzynowymi, dzisiaj konkurencja ma już podobne). Do tego układ lubryfikacji i rzetelny serwis instaltorski. Całość wyszła ponad 5000, może drogo, ale taniej niż w aso toyta. Nie mniej warto.
4,0
Toyota Avensis II
Kombi 1.8 VVT-i 129KM 95kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: OMVL DREAM XXI N
przebieg: 97 tys. km
użytkowana przez: 172 tys. km
Posiadam instalację firmy KING połączoną z OBD, jest to moje kolejne auto na instalacji tej firmy. Niby avensiski z tym silnikiem robią małe przebiegi, u mnie instalacja pracuje bezbłędnie. 95% kilometrów to trasa, zawory w idealnym stanie, nic nie trzeba robić, a podobno te silniki do gazu się nie nadają:)
4,0
Toyota Avensis II
Kombi 1.8 VVT-i 129KM 95kW
instalacja: VIALLE
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
W moim Avensisie została zamontowana faza ciekła przez Toyote.Wszystko było OK do przebiegu 107000.Wtedy trzeba było robić gniazda zaworowe i głowice.Po następnych 25000 na gazie do zrobienia są tłoki i pierścienie.Polecam to auto na gazie jeśli chce zrobić 100000 potem zaczynają się wydatki.Teraz zostało mi już wymienić silnik. Nie bierzcie pod uwagę komentarzy w stylu...
Toyota Avensis II Kombi