Szukaj

Informacje o Toyota Avensis I Sedan 2.0 D-4D 110KM 81kW 1999-2002

Lata produkcji: 1999 – 2002
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w roku 1997, pierwsza generacja Toyoty Avensis w ofercie japońskiej marki zastąpiła udany model Carina E. Auto było pod wieloma aspektami podobne do swego poprzednika (zbliżone, aczkolwiek unowocześnione kształty, elementy stylizacyjne oraz te same silniki) i stało się godnym jego następcą. Toyota Avensis I przeszła obszerną modernizację w roku 2000. W oparciu o ten model w roku 2002 powstał Avensis Verso – minivan, który w ojczyźnie producenta oferowany był pod nazwą Toyota Ipsum. Pierwszą generację Avensisa wycofano z produkcji w roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Ergonomia + Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,7
~Paweł
Toyota Avensis I
Sedan 2.0 D-4D 110KM 81kW
Byłem użytkownikiem T22 rocznik 2002 2.0 d4d 110KM od 2008 roku. Auto kupiłem od handlarza z przebiegiem 135 000km. Auto sprawdziłem przed kupnem pod kątem przebiegu dzwoniąc do serwisu do Włoch skąd auto pochodziło i miało ostatni wpis 2-3 miesiące przed moim kupnem. Cóż nie obeszło się bez niespodzianki bo zaraz wymieniłem dwumase i sprzęgło co mnie trochę kosztowało. Ogólnie co do auta zapłaciłem sporo przy kupnie bo jakieś 10 procent więcej niż inne wystawione, ale opłaciło się. Poza dwumasą przy jakiś 140 000 i potem rozrządem przy 220 000 nic nie robiłem poza: klocki, tarcze płyny, raz końcówka drążka i regenerowałem alternator. Auto bardzo fajnie się prowadzało, choć dla mnie trochę za słabe. Piszę że prowadziło się bo miałem dzwona i auta już nie będę naprawiał. Dojechałem do 270 000 km przebiegu. Samochód jest godny polecenia. Teraz zastanawiam się co kupić po opiniach na forach chyba już raczej nie Toyote (T25,27) ponoć strasznie nieudane są już wszystkie diesle tej marki, choć generalnie nie wiem czy w to wierzyć gdyż ludzie głównie narzekający tam zaglądają i opisują z czym to nie mieli problemów. Pozdrawiam
4,6
~Ole:)
Toyota Avensis I
Sedan 2.0 D-4D 110KM 81kW
Patrze tu i ówdzie jak narzekacie na to auto. czasem i dostanie się wadliwy model ale to jest mały procent problemu. wiekszość to wy na swoje życzenie gnoicie auto nie wiedząc o tym. jestem 3 właścicielem tego auta. było ono kupione u uklei i tam od samego początku serwisowane. (przegląd mały ok 600 zł, duży 1200) nie jest to mało ale moje auto chodzi jak zegareczek. Ale jeżeli naprawia się nawet przepłacająć u dobrych ludzi i na czas to mozna autem pojeżdzic długie lata bez nerwów przed wyjacdem w dalsze trasy.
4,2
~slawomir.izdebski@bcf.pl
Toyota Avensis I
Sedan 2.0 D-4D 110KM 81kW
Pomimo irytujących kłopotów z hamulcami, jest b. zadowolony z tego samochodu. Toyota A. jest naprawdę niezawodnym samochodem chociaż mogłaby posiadać trochę więcej dodatków, np. kierowanie radiem z kierownicy (nowe modele juz to chyba mają), podgrzewane lusterka, czy ksenony. Nie mogę przeboleć, że w Polsce w 2002 r. nie można było kupić żadnej wersji z szyberdachem - teraz chyba też nie ma takiej opcji a to moim zdaniem jest duży minus. Mam pytanie do innych użytkowaników Avensisa 4D4 - czy dodając chipa zwiększajacego moc silnika do ok. 136 KM traci się gwarancję i czy można zrobić to w autoryzowanym serwisie. Czy taki tuning silnika zwiększa znacznie zużycie paliwa ? Będę wdzięczny za odpowiedź na te pytania, bo korcie mnie do zrobienia takiego tuningu
Średnie spalanie dla Toyota Avensis I Sedan 2.0 D-4D 110KM 81kW 1999-2002
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Toyota Avensis I
Sedan 2.0 D-4D 110KM 81kW
Auto kupiłem 3mc temu. Po zakupie wymieniłem tylko rozrząd, filtry i to wszystko. Dynamika pojazdu OK, wystarczająco do mojego stylu jazdy. Jak jest wolna droga utrzymuję prędkość 110-120km/h. Jeśli chodzi o spalanie to mam naprawdę udany egzemplarz, przy oszczędnej jężdzie schodzi poniżej 5/100, Średnie spalanie przy mieszanej jeżdzie z włączoną klimą ~6.5l/100k, bez klimy ~6kl/100km Auto posiada również bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Mój model ma już 14lat a nie widać ani kawałka korozji. Polecam to auto !
5,7
Toyota Avensis I
Sedan 2.0 D-4D 110KM 81kW
Tu bym nawet dał "6" tylko nie ma takiej oceny. Autem przejechałem 60 000km w dwa lata. teraz ma 320 000km. Z rzeczy które się zepsuły przez ten czas przy takim przebiegu to: łożysko przedniego prawego koła zaczęło szumieć, i wymieniłem także tylne łączniki stabilizatora. I to tyle!!! Nie liczę rzeczy typowo eksploatacyjnych, typu klocki tarcze, filtry. Zużycie paliwa doskonałe. Jeżdzę głównie w mieście, ale tras też trochę było. Przy "normalnej" jeździe w mieście spala mi od 6.2 do 6.7. Zimą przekracza delikatnie 7 litrów. Trasa z włączoną kilmą - tankowanie pod korek, 300km później miasto, trochę korków i z powrotem 300km (prędkość 100 - 140km/h) i znów tankowanie pod korek. Spalanie 5.7 Z rekordów, to kilka dni temu wracałem w nocy z Bielska do Krakowa, na trasie totalnie pusto, prędkość 70-90km/h (stówki napewno nie przekroczyłem) - komputer pokazał na miejscu 3.8 :) Jeśli chodzi o ceny części eksploatacyjnych, to kupuję zamienniki ale staram się te japońskie i jakościowo i cenowo wychodzi bardzo dobrze.
6,6
Toyota Avensis I
Sedan 2.0 D-4D 110KM 81kW
Raczej nie jeżdżę w cyklu typowo miejskim. 22 do 24 km to trasa dom – praca którą codziennie przebywam. Rano udaje mi się ją przebyć w około 30 minut, powrót to już 1h do 1h 10 min. Samochód w takich warunkach spala mi pomiędzy 7,2 (lato) a 7,55 (zima) litra ON/100 km, przy niezbyt lekkiej nodze. W porównaniu do benzyny (ford focus) auto ma niesamowity wykop. Przynajmniej w zakresie obrotów w którym momenty obrotowe są najwyższe (2000 do 3000obr/min). Cóż 250 Nm w stosunku do 165Nm, nawet przy większej masie pojazdu robią swoje. Na minus auta można zaliczyć wolne rozgrzewanie (wymieniony z tego powodu termostat – nie pomoło). Potrzeba około 8 – 10 km przy temperaturze -5 stC na rozgrzanie silnika. Dlatego jeśli ktoś szuka takiego autka, a parkuje pod chmurką, to polecam z ogrzewaniem postojowym.

Usterki Toyota Avensis I

Liczba wpisów: 35
podciśnieniowy nastawnik kolektora dolotowego w 7A-FE 1.8 lean burn
  • Toyota Avensis I Sedan 1.8 110KM 81kW 1997-2002
  • silnik
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Każda rurka kolektora dolotowego dzieli się na dwie połówki, a w każdej połówce jest klapka-przepustniczka. Są sterowane podciśnieniowym nastawnikiem (siłownikiem), który jest sterowany elektrozaworem (na zasadzie włącz-wyłącz). Normalnie, 7A-FE jeździ na ubogiej mieszance, ale w specyficznych warunkach silnik dostaje więcej paliwa co powoduje otwarcie nastawnika by to paliwo się spaliło. Niestety, w nastawniku parcieje membrana, co powoduje nieprawidłową pracę silnika - brak "kopa" na wyższych obrotach i przy mocniejszym wciśnięciu gazu oraz zasysanie lewego powietrza (telepanie silnikiem przy pewnych obrotach). Tymczasowym rozwiązaniem jest odkręcenie siłownika i podwieszenie dźwigienki sterującej przepustniczkami za pomocą trytytki oraz zaślepienie wężyka do siłownika, ALE wtedy nie wolno mocniej przyspieszać ani jechać z wysokimi obrotami (warto obserwować kontrolkę ECONO, jeśli działa) bo silnik wyjdzie z Lean Burn, puści więcej paliwa, a to paliwo nie będzie miało się jak spalić. Efekt: zniszczy katalizator, bo dopali się w nim. Uboczny efekt: katalizator nie będzie wyrabiał z reakcją i za samochodem będzie czuć smród siarkowodoru. Nastawnik jest w ASO Toyoty traktowany jako część kolektora dolotowego (nie pamiętam ceny... 2300 albo 3200 zł). Używkę ciężko kupić, bo większość jest sparciała. Może ktoś ma patent na TRWAŁĄ regenerację gumowej membrany? Nastawnik da się rozdłubać, a potem uszczelnić, ale to nie jest trwałe rozwiązanie.
2 komentarze
Po przekręceniu kluczyka nie zapala
  • Toyota Avensis I Sedan 1.6 110KM 81kW 1997-2002
  • instalacja elektryczna
Witam mam Ave z 2000r przebieg oryginalny 185tys. W ubiegłym roku rozpoczęły się problemy z uruchomieniem silnika. Po przekręceniu kluczyka słychać jakby lekki trzask i rozrusznik nie kreci. Po ponownym naciśnięciu na kluczyk czasami zakręci a czasami nie. Zauważyłem że większe problemy z uruchomieniem występują w gorące dni gdy nadwozie się znacznie nagrzewa czasami trzeba 3-5 razy przekręcać kluczyk by rozrusznik zadziałał. Byłem u mechanika i wymienił automat przy rozruszniku. Usterka jakby chwilowo ustąpiła ale po 3 miesiącach jest tak samo jak przed wymianą. Nie wiem co może być przyczyna tej usterki. Może miał ktoś z Was podobny kłopot. Prosiłbym o pomoc i informację np na meila tadzikb59@o2.pl Najprawdopodobniej automat rozrusznika ale po wymianie usterka powtarza się. Nie wiem
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Avensis I - awaria*1
  • Toyota Avensis I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.aplussanantonio.com/trouble/check_engine.png&imgrefurl=http://www.aplussanantonio.com/transmission_troubleshooting.html&usg=__PbKg6mMt1PqSRkwLDFdY3oC_EuU=&h=136&w=150&sz=17&hl=pl&start=20&zoom=1&tbnid=tFhTTaWnhz7EjM:&tbnh=108&tbnw=120&prev=/images%3Fq%3Dcheck%2Bengine%26hl%3Dpl%26sa%3DX%26gbv%3D2%26biw%3D1280%26bih%3D841%26tbs%3Disch:10%2C684&itbs=1&iact=hc&vpx=1071&vpy=215&dur=156&hovh=108&hovw=120&tx=92&ty=56&ei=ZoHvTPLmHMegOv_N9bYK&oei=V4HvTKX2EMyBswaArejsCQ&esq=2&page=2&ndsp=20&ved=1t:429,r:4,s:20&biw=1280&bih=841 - oto link do kontroliki ktora czasami sie wlancza Witam! Moj wujek ma problem. Prubuje mu pomuc. Pewnego razu jadac sobie zapalila mu sie oto ta kontrolka co jest w linku wyzej i nagle samochodzik zgaz i nic nawet dodajac gazu. Dopiero przekrecajac kluczyk i prubujac uruchomic samochodzik kontrolka juz sie nie swiecila i autko chodzilo normalnie. Szukalem troche o tym w ksiazce zwiazanej z oto tym problemem ale sie tylko dowiedzialem ze to jakas awaria*1 i zeby oddac auto do serwisu. Czy mozna poradzic sobie z tym dylematem nie oddajac samochodu do serwisu?? Jezeli wktos wie jak poradzic sobie z tym problemem to piszcie!!! Dzieki:)
2 komentarze
Toyota Avensis I Sedan