Szukaj

Informacje o Toyota Avensis I Sedan

Lata produkcji: 1997 – 2003
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w roku 1997, pierwsza generacja Toyoty Avensis w ofercie japońskiej marki zastąpiła udany model Carina E. Auto było pod wieloma aspektami podobne do swego poprzednika (zbliżone, aczkolwiek unowocześnione kształty, elementy stylizacyjne oraz te same silniki) i stało się godnym jego następcą. Toyota Avensis I przeszła obszerną modernizację w roku 2000. W oparciu o ten model w roku 2002 powstał Avensis Verso – minivan, który w ojczyźnie producenta oferowany był pod nazwą Toyota Ipsum. Pierwszą generację Avensisa wycofano z produkcji w roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz

Toyota Avensis I Sedan – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4490 mm
Szerokość 1710 mm
Wysokość 1425 mm
Rozstaw osi 2630 mm
Rozstaw kół - przód 1480 mm
Rozstaw kół - tył 1450 mm
Prześwit 140 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 500 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~krzysztof_kuczyński
Toyota Avensis I
Sedan 1.6 110KM 81kW
Jak dla mnie - Złote Auto! Kupione w salonie, w rodzinie było 17 lat. Od zakupu regularnie serwisowany w serwisie Toyoty. Po zrobieniu prawka jeździłem 2,5 roku. Fantastyczna (może wręcz legendarna!) niezawodność. W ciągu całej eksploatacji psuły się tylko: 1. silnik - ciągnął olej, ale okazało się że to kwestia akurat tej serii cylindrów jakie fabrycznie wsadzili- w serwisie wymienili je bezpłatnie i nigdy nie zaliczył już żadnej poważniejszej awarii, 2. Alternator - po kilkunastu latach padł podczas jazdy, nie stwarzając jednak niebezpieczeństwa - trzeba było wymienić, 3. po 12 latach ze starości przeżarł się kolektor wydechowy i po prowizorycznej chałupniczej naprawie (która wytrzymała trasę z Warszawy nad Bałtyk), poszedł do wymiany, 4. raz zakleszczyły się wycieraczki, 5. w ostanim roku użytkowania urwała się jedna cewka zapłonowa. Silnikowi 1.6 troszeczkę zbywa na mocy, jednak w trasę jest zupełnie wystarczająca. Prowadzenie bardzo przyjemne. Wnętrze przestronne i niesamowicie komfortowe - system audio i głośniki jak dla mnie bajeczne. Takiego fabrycznego brzmienia nie słyszałem nigdy w żadnym nowym samochodzie! Amortyzacja i wybieranie nierówności - bardzo dobre. Garść mankamentów - to jednak dość duże spalanie - ok. 8,1 l/100 km w cyklu mieszanym, i trochę słaba widoczność ukośnie na boki do przodu przez grube słupki. Z czasem lekka korozja progów i brzegów błotników- reszta karoserii bez zarzutu (może dlatego że produkowane było tylko w UK?). Mało ergonomiczna wymiana żarówek w reflektorach. I jednak w sedanie totalnie nieefektywne składanie tylnej kanapy. Ogólnie samochód do dłuższych przelotów miedzymiastowych i dla rodziny - idealny. W mieście niestety gorsza elastyczność, trudniejsze parkowanie i wyższe zużycie paliwa. Tak polubiłem to auto, że niemal przysłowiowo płakałem, jak sprzedawałem...
4,7
~JA
Toyota Avensis I
Sedan 2.0 128KM 94kW
Auto użytkuję prawie 10 Lat, zaraz po zakupie zainstalowana instalacja gazowa, która sprawowała się przez cały czas znakomicie ( zrobione ok 150 000 na LPG) Przez cały okres eksploatacji spisywała się bardzo dobrze i nigdy nie miałem większych problemów, właściwie tylko eksploatacja. W chwili obecnej ma 20 lat i jeździ głównie po mieście, miała małe wpadki z hamulcami- raz skorodował wężyk i hamulec wpadł, a drugi raz spadły okładziny z szczęk hamulcowych i zablokowały koła podczas manewrowania na parkingu, uniemożliwiając dalszą jazdę. Jednak uważam, że gdyby właściciel- ja bardziej interesował się autem to można było wykryć i zapobiec przed osiągnięciem stanu krytycznego. Poza tym wymiany rozrządu elementów zawieszenia, oleju, żarówek i pasków. Raz był problem z szybą kierowcy skończyła się linka prawdopodobnie dlatego że jestem osobą palącą i często otwieram i zamykam, jednak koszt naprawy śmieszny. Doskwiera troszkę bagażnik, i problem z przewiezieniem większych rzeczy, ponieważ mimo tego, że siedzenia się składają to przestrzeń pozwala komfortowo przewozić jedynie narty, nadwozie kombi i liftback podejrzewam, że eliminuje ten problem. Żeby nie było tak kolorowo to w chwili obecnej auto ma drobne bolączki w postaci ledwo trzymających się plastików- podejrzewam, że też z winy mojego niedbalstwa, chwilę pod odpaleniu kopci troszkę na niebiesko i pojawiają się gdzieniegdzie niewielkie rdzawki. Ale nie oszukujmy się 20 lat z czego połowę była eksploatowana a nie trzymana pod kocem, sporo jej rówieśników służy już jedynie do golenia :) Reasumując auto które na pewno pozwalało/ pozwala? zapomnieć, że samochód nie tylko jeździ, ale trzeba go też naprawiać. Do tej pory spisuje się bardzo dobrze i nie widzę problemu w pojechaniu z marszu w dłuższą trasę, będąc niemal pewny że wróci o swoich siłach. Po woli zastanawiam się nad zmianą jednak mam świadomość że znalezienie godnego- młodszego następcy będzie sporym wyzwaniem
4,7
~Paweł
Toyota Avensis I
Sedan 2.0 D-4D 110KM 81kW
Byłem użytkownikiem T22 rocznik 2002 2.0 d4d 110KM od 2008 roku. Auto kupiłem od handlarza z przebiegiem 135 000km. Auto sprawdziłem przed kupnem pod kątem przebiegu dzwoniąc do serwisu do Włoch skąd auto pochodziło i miało ostatni wpis 2-3 miesiące przed moim kupnem. Cóż nie obeszło się bez niespodzianki bo zaraz wymieniłem dwumase i sprzęgło co mnie trochę kosztowało. Ogólnie co do auta zapłaciłem sporo przy kupnie bo jakieś 10 procent więcej niż inne wystawione, ale opłaciło się. Poza dwumasą przy jakiś 140 000 i potem rozrządem przy 220 000 nic nie robiłem poza: klocki, tarcze płyny, raz końcówka drążka i regenerowałem alternator. Auto bardzo fajnie się prowadzało, choć dla mnie trochę za słabe. Piszę że prowadziło się bo miałem dzwona i auta już nie będę naprawiał. Dojechałem do 270 000 km przebiegu. Samochód jest godny polecenia. Teraz zastanawiam się co kupić po opiniach na forach chyba już raczej nie Toyote (T25,27) ponoć strasznie nieudane są już wszystkie diesle tej marki, choć generalnie nie wiem czy w to wierzyć gdyż ludzie głównie narzekający tam zaglądają i opisują z czym to nie mieli problemów. Pozdrawiam
Średnie spalanie dla Toyota Avensis I Sedan
7,2 – 8,9
l/100 km
6,0 – 6,1
l/100 km
8,7 – 9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Toyota Avensis I
Sedan 1.6 110KM 81kW
Toyota kupiona w bardzo dobrym stanie od 1 właściciela. Klocki starczają na około 50kkm, przy 270 kkm do wymiany były tuleje w tylnym zawieszeniu i stabilizator. Dodatkowo był problem z rozwarstwiającym się kolektorem dolotowym (naprawa 300 zł) i padła skrzynia biegów - możliwe że powodem była moja nadgorliwość z wymianą wszystkich płynów w tym oleju skrzyni biegów albo po prostu jej czas nadszedł. Skrzynia z montażem 5 biegowa to wydatek około 1000 zł, ja zdecydowałem się na wstawienie skrzyni + półosi z Celicy 6 biegowej (1800zł). Miałem nadzieję na trochę rzadsze wizyty u mechanika ale tragedii dalej nie ma. Spalaniem jestem zachwycony. Jeżdżąc spokojnie w trasie do 90 km można zejść do 5 litrów. Trasa Toruń - Bieszczady - Toruń, razem około 1200 km, 2 osoby + dużo bagażu spalanie 5,4 l. Z moich badań wynika, że zasady eco jazdy niezbyt się z tym silnikiem sprawdzają. Zastosowanie zmiennej długości układu dolotowego itp. spowodowały, że silnik ma większą sprawność na niższych obrotach więc energiczne przyspieszanie trochę traci sens.
5,3
Toyota Avensis I
Sedan 2.0 D-4D 110KM 81kW
Auto kupiłem 3mc temu. Po zakupie wymieniłem tylko rozrząd, filtry i to wszystko. Dynamika pojazdu OK, wystarczająco do mojego stylu jazdy. Jak jest wolna droga utrzymuję prędkość 110-120km/h. Jeśli chodzi o spalanie to mam naprawdę udany egzemplarz, przy oszczędnej jężdzie schodzi poniżej 5/100, Średnie spalanie przy mieszanej jeżdzie z włączoną klimą ~6.5l/100k, bez klimy ~6kl/100km Auto posiada również bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Mój model ma już 14lat a nie widać ani kawałka korozji. Polecam to auto !
5,7
Toyota Avensis I
Sedan 2.0 D-4D 110KM 81kW
Tu bym nawet dał "6" tylko nie ma takiej oceny. Autem przejechałem 60 000km w dwa lata. teraz ma 320 000km. Z rzeczy które się zepsuły przez ten czas przy takim przebiegu to: łożysko przedniego prawego koła zaczęło szumieć, i wymieniłem także tylne łączniki stabilizatora. I to tyle!!! Nie liczę rzeczy typowo eksploatacyjnych, typu klocki tarcze, filtry. Zużycie paliwa doskonałe. Jeżdzę głównie w mieście, ale tras też trochę było. Przy "normalnej" jeździe w mieście spala mi od 6.2 do 6.7. Zimą przekracza delikatnie 7 litrów. Trasa z włączoną kilmą - tankowanie pod korek, 300km później miasto, trochę korków i z powrotem 300km (prędkość 100 - 140km/h) i znów tankowanie pod korek. Spalanie 5.7 Z rekordów, to kilka dni temu wracałem w nocy z Bielska do Krakowa, na trasie totalnie pusto, prędkość 70-90km/h (stówki napewno nie przekroczyłem) - komputer pokazał na miejscu 3.8 :) Jeśli chodzi o ceny części eksploatacyjnych, to kupuję zamienniki ale staram się te japońskie i jakościowo i cenowo wychodzi bardzo dobrze.

Usterki Toyota Avensis I

Liczba wpisów: 35
podciśnieniowy nastawnik kolektora dolotowego w 7A-FE 1.8 lean burn
  • Toyota Avensis I Sedan 1.8 110KM 81kW 1997-2002
  • silnik
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Każda rurka kolektora dolotowego dzieli się na dwie połówki, a w każdej połówce jest klapka-przepustniczka. Są sterowane podciśnieniowym nastawnikiem (siłownikiem), który jest sterowany elektrozaworem (na zasadzie włącz-wyłącz). Normalnie, 7A-FE jeździ na ubogiej mieszance, ale w specyficznych warunkach silnik dostaje więcej paliwa co powoduje otwarcie nastawnika by to paliwo się spaliło. Niestety, w nastawniku parcieje membrana, co powoduje nieprawidłową pracę silnika - brak "kopa" na wyższych obrotach i przy mocniejszym wciśnięciu gazu oraz zasysanie lewego powietrza (telepanie silnikiem przy pewnych obrotach). Tymczasowym rozwiązaniem jest odkręcenie siłownika i podwieszenie dźwigienki sterującej przepustniczkami za pomocą trytytki oraz zaślepienie wężyka do siłownika, ALE wtedy nie wolno mocniej przyspieszać ani jechać z wysokimi obrotami (warto obserwować kontrolkę ECONO, jeśli działa) bo silnik wyjdzie z Lean Burn, puści więcej paliwa, a to paliwo nie będzie miało się jak spalić. Efekt: zniszczy katalizator, bo dopali się w nim. Uboczny efekt: katalizator nie będzie wyrabiał z reakcją i za samochodem będzie czuć smród siarkowodoru. Nastawnik jest w ASO Toyoty traktowany jako część kolektora dolotowego (nie pamiętam ceny... 2300 albo 3200 zł). Używkę ciężko kupić, bo większość jest sparciała. Może ktoś ma patent na TRWAŁĄ regenerację gumowej membrany? Nastawnik da się rozdłubać, a potem uszczelnić, ale to nie jest trwałe rozwiązanie.
2 komentarze
Po przekręceniu kluczyka nie zapala
  • Toyota Avensis I Sedan 1.6 110KM 81kW 1997-2002
  • instalacja elektryczna
Witam mam Ave z 2000r przebieg oryginalny 185tys. W ubiegłym roku rozpoczęły się problemy z uruchomieniem silnika. Po przekręceniu kluczyka słychać jakby lekki trzask i rozrusznik nie kreci. Po ponownym naciśnięciu na kluczyk czasami zakręci a czasami nie. Zauważyłem że większe problemy z uruchomieniem występują w gorące dni gdy nadwozie się znacznie nagrzewa czasami trzeba 3-5 razy przekręcać kluczyk by rozrusznik zadziałał. Byłem u mechanika i wymienił automat przy rozruszniku. Usterka jakby chwilowo ustąpiła ale po 3 miesiącach jest tak samo jak przed wymianą. Nie wiem co może być przyczyna tej usterki. Może miał ktoś z Was podobny kłopot. Prosiłbym o pomoc i informację np na meila tadzikb59@o2.pl Najprawdopodobniej automat rozrusznika ale po wymianie usterka powtarza się. Nie wiem
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Avensis I - awaria*1
  • Toyota Avensis I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.aplussanantonio.com/trouble/check_engine.png&imgrefurl=http://www.aplussanantonio.com/transmission_troubleshooting.html&usg=__PbKg6mMt1PqSRkwLDFdY3oC_EuU=&h=136&w=150&sz=17&hl=pl&start=20&zoom=1&tbnid=tFhTTaWnhz7EjM:&tbnh=108&tbnw=120&prev=/images%3Fq%3Dcheck%2Bengine%26hl%3Dpl%26sa%3DX%26gbv%3D2%26biw%3D1280%26bih%3D841%26tbs%3Disch:10%2C684&itbs=1&iact=hc&vpx=1071&vpy=215&dur=156&hovh=108&hovw=120&tx=92&ty=56&ei=ZoHvTPLmHMegOv_N9bYK&oei=V4HvTKX2EMyBswaArejsCQ&esq=2&page=2&ndsp=20&ved=1t:429,r:4,s:20&biw=1280&bih=841 - oto link do kontroliki ktora czasami sie wlancza Witam! Moj wujek ma problem. Prubuje mu pomuc. Pewnego razu jadac sobie zapalila mu sie oto ta kontrolka co jest w linku wyzej i nagle samochodzik zgaz i nic nawet dodajac gazu. Dopiero przekrecajac kluczyk i prubujac uruchomic samochodzik kontrolka juz sie nie swiecila i autko chodzilo normalnie. Szukalem troche o tym w ksiazce zwiazanej z oto tym problemem ale sie tylko dowiedzialem ze to jakas awaria*1 i zeby oddac auto do serwisu. Czy mozna poradzic sobie z tym dylematem nie oddajac samochodu do serwisu?? Jezeli wktos wie jak poradzic sobie z tym problemem to piszcie!!! Dzieki:)
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 6
5,0
Toyota Avensis I
Sedan 1.8 110KM 81kW
instalacja: AC
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Kilka lat zastanawiałem się nad LPG w Toyocie, wcześniej Carinie E teraz Ave I. W końcu po totalnym zamieszaniu po czytaniu wpisów na forum. Żona postanowiła - zakładamy. I ... jest super, autko spisuje się doskonale, powiem, że mam wrażenie iż na niskich obrotach lepiej się zbiera. Spalanie po mieście do 10l, choć kilka dni temu na trasie nad morze na jednym baku 38l...
1,3
Toyota Avensis I
Sedan 2.0 128KM 94kW
homologacja: LATINO Sp. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 190 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
auto na II generacji jeździ super nic się nie dzieje,świec nie wymieniałem od kupna pojazdu,przewody orginalne tez nie wymieniałem.Oleju spala na 15.000tys ok.0,5-1l.Spalanie gazu w Warszawie 11l a w trasie ok.9 jadąc 120-130(140-150 ok.10-10,5).Uważam ze mówienie że sekwencja jest lepsza nie potwierdza się bynalmniej w mojej starej toyocie.Spadek mocy na II...
4,5
Toyota Avensis I
Sedan 1.6 110KM 81kW
homologacja: E.G.S
instalacja: STEFANELLI
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Jestem bardzo zadowolony z instalacji, w trasie pali 8,5l gazu na setkę, różnicy mocy nie odczuwam. Jedyny mankament to że gaz się przełącza się dopiero przy 40 stopniach Celcjusza, więc na krótkie dystanse nieopłacalna. Zrobiłem już 40 tyś na gazie i żadnych problemów.
Toyota Avensis I Sedan