Szukaj

Informacje o Toyota Avensis I Kombi 1.6 110KM 81kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w roku 1997, pierwsza generacja Toyoty Avensis w ofercie japońskiej marki zastąpiła udany model Carina E. Auto było pod wieloma aspektami podobne do swego poprzednika (zbliżone, aczkolwiek unowocześnione kształty, elementy stylizacyjne oraz te same silniki) i stało się godnym jego następcą. Toyota Avensis I przeszła obszerną modernizację w roku 2000. W oparciu o ten model w roku 2002 powstał Avensis Verso – minivan, który w ojczyźnie producenta oferowany był pod nazwą Toyota Ipsum. Pierwszą generację Avensisa wycofano z produkcji w roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1587 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~Forza
Toyota Avensis I
Kombi 1.6 110KM 81kW
Uwielbiam Avensis T22, jak i sama markę. Podoba mi sie i stylistyka i trwałość, komfort oraz użytkować. Przede wszystkim jest godna polecenia. Auto oczywiście posiada swoje wady, jednak nie przysłaniaja one oceny ogólnej, czyli całkowitej - maksymalnej. Avensis jest bardzo komfortowa, wygodna dla kierowcy i pasazerow. Absolutnie bezawaryjna choc wcale nie bezobslugowa. Polecam każdemu kto potrzebuje auta do poruszania sie nie martwiąc sie o to czy 'dojedzie'. Ja uzywam auta glownie w mieście, choc zdarzały się i dalekie podrozy. 1.6 VVTI 110KM ładnie sie zbiera, pali nie tak duzo (przy moim stylu jazdy ok. 8L, natomiast można jeździć na ok. 7,5), lecz mocniejsze silniki w gamie zapewniają lepsze wrażenia z jazdy. Mialem przyjemność poruszac sie 2.0 150KM i mogę powiedzieć, ze choc jednostka ma świetną dynamike, świetnie zalaczaja sie zmienne fazy rozrzadu, to jednak spala trochę za duzo. Choc nie mialem do czynienia z silnikiem 1.8 129KM, mogę założyć, że jest to optymalna jednostka do tej Toyotki. Ponadto, polecam forum modelu. Mozna znalezc odpowiedzi na kazde pytanie, pozdrawiam!
3,5
~rav
Toyota Avensis I
Kombi 1.6 110KM 81kW
Auto NIESAMOWICIE NEUTRALNE. Nie ma w nim nic czym można się zachwycać. Kupiłem bardzo zadbany egzemplarz, wyróżniający się na ulicy ale co z tego jak dla kierowcy jest to auto przeciętne, nawet trochę nudne. Pewnie nie kupię drugi raz takiego samochodu. Jeździłem wcześniej starą Vectrą i tamto auto było JAKIEŚ, miało swój charakter, można było je polubić. Toyota jest nudna, średnia pod każdym względem, dobra dla starszego pana, któremu wystarczy 110 KM na papierze.
4,9
~marjas
Toyota Avensis I
Kombi 1.6 110KM 81kW
To samochód,który nie rzuca na kolana swoim wyglądem,wyposażeniem czy osiągami.Wraz z pokonanymi kilometrami okazuję się jednak pojazdem tak komfortowym,przyjemnym w prowadzeniu i obsłudze a przy tym tak niezawodnym,że zdobywa nasze wielkie uznanie i zaufanie.
Średnie spalanie dla Toyota Avensis I Kombi 1.6 110KM 81kW 1997-2002
7,9
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Toyota Avensis I
Kombi 1.6 110KM 81kW
Auto zaskoczyło mnie spalaniem, bo miałem mondeo 1,6 16V o ono paliło średnio 9-10. Toyota pali średnio we Wrocławiu (około 80% miasto), mierzone na stacji i kasowany licznik co tankowanie około 7,5, minimalnie ile wyszło to 7,07. Zimą należy dodać litr czyli wychodzi średnio około 8l, z klima 8,5l Zasady mojej jazdy: - obroty przy zmianie biegu jak najniższe - maks 1800obrotów i następny - spokojnie jadę bez gonienia - zostawiam dystans przed następnym autem, tak więc bez nagłych hamowań czy przyśpieszeń - hamuje biegami - jak najszybciej dotrzeć do 5-tego biegu
7,8
Toyota Avensis I
Kombi 1.6 110KM 81kW
trudno jest pisac o srednim czy maksymalnym spalaniu bo to i pogoda ,ciezka noga ,ruch uliczny itp ale o minimalnym na długich trasach jest to juz bardziej wiarygodne.tydzien temu jechałem z Krakowa do Cremony-1300km w trzy osoby nie przekraczałem prędkości 120 (no chyba ze wyprzedzałem ale żadko)za Grazem spaliśmy 4 godziny.w Krakowie zatankowałem na full w Grazu dolałem 32l i Cremonie37l. z powrotem jechałem przez Salzburg W Incbrucku zatankowałem 34l za Bratysławą 32l i K RAKOWIE 14 NA FULL.Wdrodze powrotnej było zdecydowanie górzysto i padał deszcz.po tygodniu od przyjazdu padł mi akumulator zwarcie nz celi dobrze ze nie w Itali!
10,5
Toyota Avensis I
Kombi 1.6 110KM 81kW
Mam LPG - auto pali średnio 10 litrów gazu. Ceny części są do zaakceptowania. Auto nie lubi zaniedbań serwisowych. Trzeba o nie dbać. Spory wybór zamienników, stosunkowo prosta budowa umożliwia wykonanie części wymian/napraw samodzielnie.

Usterki Toyota Avensis I

Liczba wpisów: 35
podciśnieniowy nastawnik kolektora dolotowego w 7A-FE 1.8 lean burn
  • Toyota Avensis I Sedan 1.8 110KM 81kW 1997-2002
  • silnik
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Każda rurka kolektora dolotowego dzieli się na dwie połówki, a w każdej połówce jest klapka-przepustniczka. Są sterowane podciśnieniowym nastawnikiem (siłownikiem), który jest sterowany elektrozaworem (na zasadzie włącz-wyłącz). Normalnie, 7A-FE jeździ na ubogiej mieszance, ale w specyficznych warunkach silnik dostaje więcej paliwa co powoduje otwarcie nastawnika by to paliwo się spaliło. Niestety, w nastawniku parcieje membrana, co powoduje nieprawidłową pracę silnika - brak "kopa" na wyższych obrotach i przy mocniejszym wciśnięciu gazu oraz zasysanie lewego powietrza (telepanie silnikiem przy pewnych obrotach). Tymczasowym rozwiązaniem jest odkręcenie siłownika i podwieszenie dźwigienki sterującej przepustniczkami za pomocą trytytki oraz zaślepienie wężyka do siłownika, ALE wtedy nie wolno mocniej przyspieszać ani jechać z wysokimi obrotami (warto obserwować kontrolkę ECONO, jeśli działa) bo silnik wyjdzie z Lean Burn, puści więcej paliwa, a to paliwo nie będzie miało się jak spalić. Efekt: zniszczy katalizator, bo dopali się w nim. Uboczny efekt: katalizator nie będzie wyrabiał z reakcją i za samochodem będzie czuć smród siarkowodoru. Nastawnik jest w ASO Toyoty traktowany jako część kolektora dolotowego (nie pamiętam ceny... 2300 albo 3200 zł). Używkę ciężko kupić, bo większość jest sparciała. Może ktoś ma patent na TRWAŁĄ regenerację gumowej membrany? Nastawnik da się rozdłubać, a potem uszczelnić, ale to nie jest trwałe rozwiązanie.
2 komentarze
Po przekręceniu kluczyka nie zapala
  • Toyota Avensis I Sedan 1.6 110KM 81kW 1997-2002
  • instalacja elektryczna
Witam mam Ave z 2000r przebieg oryginalny 185tys. W ubiegłym roku rozpoczęły się problemy z uruchomieniem silnika. Po przekręceniu kluczyka słychać jakby lekki trzask i rozrusznik nie kreci. Po ponownym naciśnięciu na kluczyk czasami zakręci a czasami nie. Zauważyłem że większe problemy z uruchomieniem występują w gorące dni gdy nadwozie się znacznie nagrzewa czasami trzeba 3-5 razy przekręcać kluczyk by rozrusznik zadziałał. Byłem u mechanika i wymienił automat przy rozruszniku. Usterka jakby chwilowo ustąpiła ale po 3 miesiącach jest tak samo jak przed wymianą. Nie wiem co może być przyczyna tej usterki. Może miał ktoś z Was podobny kłopot. Prosiłbym o pomoc i informację np na meila tadzikb59@o2.pl Najprawdopodobniej automat rozrusznika ale po wymianie usterka powtarza się. Nie wiem
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Avensis I - awaria*1
  • Toyota Avensis I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.aplussanantonio.com/trouble/check_engine.png&imgrefurl=http://www.aplussanantonio.com/transmission_troubleshooting.html&usg=__PbKg6mMt1PqSRkwLDFdY3oC_EuU=&h=136&w=150&sz=17&hl=pl&start=20&zoom=1&tbnid=tFhTTaWnhz7EjM:&tbnh=108&tbnw=120&prev=/images%3Fq%3Dcheck%2Bengine%26hl%3Dpl%26sa%3DX%26gbv%3D2%26biw%3D1280%26bih%3D841%26tbs%3Disch:10%2C684&itbs=1&iact=hc&vpx=1071&vpy=215&dur=156&hovh=108&hovw=120&tx=92&ty=56&ei=ZoHvTPLmHMegOv_N9bYK&oei=V4HvTKX2EMyBswaArejsCQ&esq=2&page=2&ndsp=20&ved=1t:429,r:4,s:20&biw=1280&bih=841 - oto link do kontroliki ktora czasami sie wlancza Witam! Moj wujek ma problem. Prubuje mu pomuc. Pewnego razu jadac sobie zapalila mu sie oto ta kontrolka co jest w linku wyzej i nagle samochodzik zgaz i nic nawet dodajac gazu. Dopiero przekrecajac kluczyk i prubujac uruchomic samochodzik kontrolka juz sie nie swiecila i autko chodzilo normalnie. Szukalem troche o tym w ksiazce zwiazanej z oto tym problemem ale sie tylko dowiedzialem ze to jakas awaria*1 i zeby oddac auto do serwisu. Czy mozna poradzic sobie z tym dylematem nie oddajac samochodu do serwisu?? Jezeli wktos wie jak poradzic sobie z tym problemem to piszcie!!! Dzieki:)
2 komentarze
Toyota Avensis I Kombi