Szukaj

Informacje o Toyota Avensis I Kombi

Lata produkcji: 1997 – 2003
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w roku 1997, pierwsza generacja Toyoty Avensis w ofercie japońskiej marki zastąpiła udany model Carina E. Auto było pod wieloma aspektami podobne do swego poprzednika (zbliżone, aczkolwiek unowocześnione kształty, elementy stylizacyjne oraz te same silniki) i stało się godnym jego następcą. Toyota Avensis I przeszła obszerną modernizację w roku 2000. W oparciu o ten model w roku 2002 powstał Avensis Verso – minivan, który w ojczyźnie producenta oferowany był pod nazwą Toyota Ipsum. Pierwszą generację Avensisa wycofano z produkcji w roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz

Toyota Avensis I Kombi – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4570 mm
Szerokość 1710 mm
Wysokość 1500 mm
Rozstaw osi 2630 mm
Rozstaw kół - przód 1480 mm
Rozstaw kół - tył 1450 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1480 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 580 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Gliwiczanin
Toyota Avensis I
Kombi 2.0 128KM 94kW
AVENSIS trafiła w moje ręce gdy miała 12 lat i 455tys km udokumentowanej historii w serwisie TOYOTA. Przez kolejne 10 lat dołożyłem do tego wyniku kolejne 75tys i jedyną wadą mojego egzemplarza była .... niezawodność. Dobry mechanik, systematyczne, coroczne przeglądy eksploatacyjne, wymiany płynów i filtrów to recepta długowieczności tego modelu. Niestety, AVENSIS pierwszej generacji zestarzał się optycznie, a ponieważ nigdy nie miał potencjału, by stać się ponadczasowym klasykiem, to musiał nadejść moment rozstania.
4,3
~Forza
Toyota Avensis I
Kombi 1.6 110KM 81kW
Uwielbiam Avensis T22, jak i sama markę. Podoba mi sie i stylistyka i trwałość, komfort oraz użytkować. Przede wszystkim jest godna polecenia. Auto oczywiście posiada swoje wady, jednak nie przysłaniaja one oceny ogólnej, czyli całkowitej - maksymalnej. Avensis jest bardzo komfortowa, wygodna dla kierowcy i pasazerow. Absolutnie bezawaryjna choc wcale nie bezobslugowa. Polecam każdemu kto potrzebuje auta do poruszania sie nie martwiąc sie o to czy 'dojedzie'. Ja uzywam auta glownie w mieście, choc zdarzały się i dalekie podrozy. 1.6 VVTI 110KM ładnie sie zbiera, pali nie tak duzo (przy moim stylu jazdy ok. 8L, natomiast można jeździć na ok. 7,5), lecz mocniejsze silniki w gamie zapewniają lepsze wrażenia z jazdy. Mialem przyjemność poruszac sie 2.0 150KM i mogę powiedzieć, ze choc jednostka ma świetną dynamike, świetnie zalaczaja sie zmienne fazy rozrzadu, to jednak spala trochę za duzo. Choc nie mialem do czynienia z silnikiem 1.8 129KM, mogę założyć, że jest to optymalna jednostka do tej Toyotki. Ponadto, polecam forum modelu. Mozna znalezc odpowiedzi na kazde pytanie, pozdrawiam!
3,1
~Tomek
Toyota Avensis I
Kombi 2.0 TD 90KM 66kW
Auto kupiłem sprowadzone z Belgii ze stanem licznika 180 000. Jeździłem nim 8 lat i obecnie auto jest na złom :-( Najpierw pozytywy: blacha super. Totalnie zero rdzy, to jest ewenement dziś. W prowadzeniu wygodne, ciche. I tyle pozytywów. Koszty utrzymania były conajmniej duże. Raz miałem awarię hamulców na trasie, puścił bęben z tyłu i straciłem zupełnie możliwość hamowania. Całe szczeście że byłem na trascie a nie w mieście.Poza tym miałem poważny wyciek oleju (musiałem robić turbo i nowy kolejny rozrząd). Dość częste awarie zawieszenia. Jakiś wyciek oleju praktycznie co wiosnę. W tym roku zaczęły się drgania, diagnoza to brak ciśnienia w jednym cylindrze. Po wstępnym rozebraniu silnika nic nie wiadomo, trzeba by go cały rozebrać bo awaria jest gdzieś od dołu. Koszty naprawy ogromne, więc auto idzie na złom. Jak ktoś chce sporo dobrych części to może jeszcze pisać: tomekbul@gmail.com. Za miesiąc Toyoty juź nie będzie. Auto ma ode mnie za ten silnik ocenę absolutnie negatywną, niemniej sądzę że niestety oszukał mnie handlarz i te 100 000 km mogę spokojnie dodać do tego co na liczniku. I tutaj upatruję problemu, a może po prostu trafiłem na pechowy egzemplarz. W każym razie nigdy więcej nie kupię diesla! pozdrawiam
Średnie spalanie dla Toyota Avensis I Kombi
7,6 – 8,8
l/100 km
6,2 – 6,5
l/100 km
8,7 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Toyota Avensis I
Kombi 2.0 128KM 94kW
AVENSIS użytkowałem przez 10 lat, praktycznie codziennie i głównie w mieście. 450tys km w chwili zakupu i 75 tys przejechane przeze mnie. Głównie do pracy i po mieście, a jak trasa, to przeważnie w wakacje z pakunkami po dach, a często i z kufrem na tymże. Spalone 6673l benzyny dały średni wynik 8.90l/100km. Wartości minimalne i maksymalne są przybliżone i podałem je z pamięci ( najmniej AVENSIS-ka paliła w lecie w długich trasach, a największe zużycie miałem zima w mieście ). Noga raczej lekka i brak ciśnienia na szybką jazdę, ot tak 110 - 130 na autostradach, by było względnie cicho, komfortowo i bezpiecznie. Najważniejsze, że NIGDY nie zawiodła.
6,5
Toyota Avensis I
Kombi 2.0 D-4D 110KM 81kW
Auto typowe na trasy. Przy temperaturach poniżej zera i i jeżdżeniu na dystanse, które nie pozwolą silnikowi osiągnąć całkowicie temperatury roboczej spalanie początkowe wynosi nawet 11 l/100km. Gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą spalanie spada do jakiś 8 litrów w mieście. Na trasie przy płynnej jeździe 80 - 100km/h bez częstych zatrzymań spokojnie można osiągnąć 5 - 5,3 l/100km, latem z klimą przy takim samym stylu jazdy 5,4 - 5,7 l/100km. Najczęściej jeżdżę w 2 osoby plus jakieś 100kg bagażu. Auto zawsze tankuję do pełna i spisuję je. 80% przebiegu to trasa. Dane z okresu 04.2012 - 04.2013: Przejechany dystans 11.386km zatankowane 694,95 l. Daje to średnie spalanie w skali roku 6,11 l/100km
5,9
Toyota Avensis I
Kombi 2.0 D-4D 110KM 81kW
Mało pali. Bez awaryjny. Minimalne spalanie z trasy eco 3,8l na trasie Międzyzdroje Gorzów. Średnie spalanie za 2014 rok 5,95 na dystansie 18000 90% miasto ( taxi i dojazdy do pracy) 2015 6,95 l/100km

Usterki Toyota Avensis I

Liczba wpisów: 35
podciśnieniowy nastawnik kolektora dolotowego w 7A-FE 1.8 lean burn
  • Toyota Avensis I Sedan 1.8 110KM 81kW 1997-2002
  • silnik
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Każda rurka kolektora dolotowego dzieli się na dwie połówki, a w każdej połówce jest klapka-przepustniczka. Są sterowane podciśnieniowym nastawnikiem (siłownikiem), który jest sterowany elektrozaworem (na zasadzie włącz-wyłącz). Normalnie, 7A-FE jeździ na ubogiej mieszance, ale w specyficznych warunkach silnik dostaje więcej paliwa co powoduje otwarcie nastawnika by to paliwo się spaliło. Niestety, w nastawniku parcieje membrana, co powoduje nieprawidłową pracę silnika - brak "kopa" na wyższych obrotach i przy mocniejszym wciśnięciu gazu oraz zasysanie lewego powietrza (telepanie silnikiem przy pewnych obrotach). Tymczasowym rozwiązaniem jest odkręcenie siłownika i podwieszenie dźwigienki sterującej przepustniczkami za pomocą trytytki oraz zaślepienie wężyka do siłownika, ALE wtedy nie wolno mocniej przyspieszać ani jechać z wysokimi obrotami (warto obserwować kontrolkę ECONO, jeśli działa) bo silnik wyjdzie z Lean Burn, puści więcej paliwa, a to paliwo nie będzie miało się jak spalić. Efekt: zniszczy katalizator, bo dopali się w nim. Uboczny efekt: katalizator nie będzie wyrabiał z reakcją i za samochodem będzie czuć smród siarkowodoru. Nastawnik jest w ASO Toyoty traktowany jako część kolektora dolotowego (nie pamiętam ceny... 2300 albo 3200 zł). Używkę ciężko kupić, bo większość jest sparciała. Może ktoś ma patent na TRWAŁĄ regenerację gumowej membrany? Nastawnik da się rozdłubać, a potem uszczelnić, ale to nie jest trwałe rozwiązanie.
2 komentarze
Po przekręceniu kluczyka nie zapala
  • Toyota Avensis I Sedan 1.6 110KM 81kW 1997-2002
  • instalacja elektryczna
Witam mam Ave z 2000r przebieg oryginalny 185tys. W ubiegłym roku rozpoczęły się problemy z uruchomieniem silnika. Po przekręceniu kluczyka słychać jakby lekki trzask i rozrusznik nie kreci. Po ponownym naciśnięciu na kluczyk czasami zakręci a czasami nie. Zauważyłem że większe problemy z uruchomieniem występują w gorące dni gdy nadwozie się znacznie nagrzewa czasami trzeba 3-5 razy przekręcać kluczyk by rozrusznik zadziałał. Byłem u mechanika i wymienił automat przy rozruszniku. Usterka jakby chwilowo ustąpiła ale po 3 miesiącach jest tak samo jak przed wymianą. Nie wiem co może być przyczyna tej usterki. Może miał ktoś z Was podobny kłopot. Prosiłbym o pomoc i informację np na meila tadzikb59@o2.pl Najprawdopodobniej automat rozrusznika ale po wymianie usterka powtarza się. Nie wiem
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Avensis I - awaria*1
  • Toyota Avensis I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.aplussanantonio.com/trouble/check_engine.png&imgrefurl=http://www.aplussanantonio.com/transmission_troubleshooting.html&usg=__PbKg6mMt1PqSRkwLDFdY3oC_EuU=&h=136&w=150&sz=17&hl=pl&start=20&zoom=1&tbnid=tFhTTaWnhz7EjM:&tbnh=108&tbnw=120&prev=/images%3Fq%3Dcheck%2Bengine%26hl%3Dpl%26sa%3DX%26gbv%3D2%26biw%3D1280%26bih%3D841%26tbs%3Disch:10%2C684&itbs=1&iact=hc&vpx=1071&vpy=215&dur=156&hovh=108&hovw=120&tx=92&ty=56&ei=ZoHvTPLmHMegOv_N9bYK&oei=V4HvTKX2EMyBswaArejsCQ&esq=2&page=2&ndsp=20&ved=1t:429,r:4,s:20&biw=1280&bih=841 - oto link do kontroliki ktora czasami sie wlancza Witam! Moj wujek ma problem. Prubuje mu pomuc. Pewnego razu jadac sobie zapalila mu sie oto ta kontrolka co jest w linku wyzej i nagle samochodzik zgaz i nic nawet dodajac gazu. Dopiero przekrecajac kluczyk i prubujac uruchomic samochodzik kontrolka juz sie nie swiecila i autko chodzilo normalnie. Szukalem troche o tym w ksiazce zwiazanej z oto tym problemem ale sie tylko dowiedzialem ze to jakas awaria*1 i zeby oddac auto do serwisu. Czy mozna poradzic sobie z tym dylematem nie oddajac samochodu do serwisu?? Jezeli wktos wie jak poradzic sobie z tym problemem to piszcie!!! Dzieki:)
2 komentarze
Toyota Avensis I Kombi