Szukaj

Informacje o Toyota Avensis I Hatchback 1.8 129KM 95kW 2000-2003

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w roku 1997, pierwsza generacja Toyoty Avensis w ofercie japońskiej marki zastąpiła udany model Carina E. Auto było pod wieloma aspektami podobne do swego poprzednika (zbliżone, aczkolwiek unowocześnione kształty, elementy stylizacyjne oraz te same silniki) i stało się godnym jego następcą. Toyota Avensis I przeszła obszerną modernizację w roku 2000. W oparciu o ten model w roku 2002 powstał Avensis Verso – minivan, który w ojczyźnie producenta oferowany był pod nazwą Toyota Ipsum. Pierwszą generację Avensisa wycofano z produkcji w roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1794 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 129 KM (95 kW)
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Wyciszenie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

5,0
~Grześ
Toyota Avensis I
Hatchback 1.8 129KM 95kW
Zero wydatków na naprawy, łańcuch rozrządu, tylko eksploatacyjne, pali tak mało że się nie oszczędzam na autostradzie, do Chorwacji w jedna stronę 1350 km spalił średnią 7,6 przy 130-150 - uważam że super, Carina 2,0 na autostradzie 170-200 paliła 8,4 też było mało ale to już za stary model i przesiadka na Avensisa Hatchbacka - uważam że śietna sylwetka (jak Galanty 97-03). Spod świateł diesle kopciuchy-rówieśnicy nie mają szans. Hatchback to świetny kompromis dla combi, które nie jest już takie ładne (kaczowate).
4,5
~BODEK
Toyota Avensis I
Hatchback 1.8 129KM 95kW
Avensis kupiłem 2 lata temu jak miała 70000km.Poprzednio jeżdziłem Cariną E 2.0 też na LPG i to był naprawde niezawodny samochód.Pomimo że oba samochody mają taką samą moc Carina była bardziej żwawa i lepiej chodziła na gazie.Pomimo że miała najprostszą instalację nie czułem różnicy między gazem a benzyną.VVT-k Avensis już nie współpracuje tak dobrze z LPG.W dodatku bieże 0.5l na 1000km. oleju i w związku z tym mam teraz samochód na 3 paliwa.Do tego dochodzi remont skrzyni biegów i puszczające uszczelniacze silnika co w dość skuteczny sposób zszargało mi nerwy.Ostatni raz takie żeczy robiłem w Maluchu też przy 120000.Żarówki H7 różnych producentów przepalają się na zmiane.Śmiało mogę je kupować w hurtowych ilościach.Proszę poczytać opinie innych użytkowników i zastanowić się czy to napewno ma być AVENSIS.
4,5
~BB
Toyota Avensis I
Hatchback 1.8 129KM 95kW
Kupiłem ten samochód ponieważ powiększyła mi się rodzina . I funkcję samochodu rodzinnego on spełnia bardzo dobrze jedyny minus to zawieszenie ( nie można poszaleć ) ale z drugiej strony przynajmniej człowiek jeździ bezpieczniej :)
Średnie spalanie dla Toyota Avensis I Hatchback 1.8 129KM 95kW 2000-2003
7,7
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Toyota Avensis I
Hatchback 1.8 129KM 95kW
Mam juz 280 tys.km i samochod wciaz jezdzi. Przeglady robie sam. Jakie przeglady? tylko wymiana oleju (castrol GTX 10w/40) i ostatnio linka od recznego. W zeszlym roku to dodatkowo wymienilem i wszystkie tarcze/klocki (oczywiscie orginalne) i wszystkie opony. Nic sie nie psuje. Trzeba tylko pomiedzy wymianami oleju (12.5tys.km 2 razy w roku) dolac go troche tj 1 litr do 1.5 litra i jest spokoj. No i ten lakier. Ekologiczny i niskiej trwalosci. pokazala sie korozja na dachu przy uszczelce szyby. Naprawie wkrotce. Maksymalne spalanie 10.4 oczywiscie w zimie . W lecie bez problemu... do 9.2 . Szkoda ze wyglad juz nie nowoczesny...
7,1
Toyota Avensis I
Hatchback 1.8 129KM 95kW
Bardzo niskie zużycie paliwa jak na pojemność i moc silnika. Przy spokojnej jeździe miejskiej można bez trudu zejść poniżej 8 litrów. Srednie maksymalne spalanie podane powyżej czyli 8.1 litra uzyskałem na trasie Anglia - Polska (1400km) z bardzo szybką jazdą po autostradach - bardzo długie odcinki po 160 - 180kmh, okazyjnie powyżej 200 kmh. Najwyższe spalanie jakie udało mi się "osiągnąć" w ostrej jeździe miejskiej - sprinty od świateł do świateł, spore korki i generalnie bardzo silne "piłowanie" silnika to 10.5 litra (jazda po Poznaniu). Na co dzień w spokojnej jeździe (ale bez żadnego eco-drivingu) typu 90% krótkie trasy, 10% miasto 50 tys bez korków mam spalanie 6.8-7.0 litrów. Jak dla mnie rewelacja.
7,4
Toyota Avensis I
Hatchback 1.8 129KM 95kW
Przy eko drivingu na trasie 90km/h 5,7, miasto 9, w trasie 140km/h 7,7 tryb mieszany od 7,7 do 8,8 l, w zimie po mieście 10-11l. Silnik po wymianie bloku na gwarancji w aso, nie bierze oleju, bardzo przyjemny na trasę, komfortowo do 130km/h dalej już jest głośniej ale znośnie, 250 000 tys km poza rdzą i częściami eksploatacyjnymi nic się nie dzieje.

Usterki Toyota Avensis I

Liczba wpisów: 35
podciśnieniowy nastawnik kolektora dolotowego w 7A-FE 1.8 lean burn
  • Toyota Avensis I Sedan 1.8 110KM 81kW 1997-2002
  • silnik
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Każda rurka kolektora dolotowego dzieli się na dwie połówki, a w każdej połówce jest klapka-przepustniczka. Są sterowane podciśnieniowym nastawnikiem (siłownikiem), który jest sterowany elektrozaworem (na zasadzie włącz-wyłącz). Normalnie, 7A-FE jeździ na ubogiej mieszance, ale w specyficznych warunkach silnik dostaje więcej paliwa co powoduje otwarcie nastawnika by to paliwo się spaliło. Niestety, w nastawniku parcieje membrana, co powoduje nieprawidłową pracę silnika - brak "kopa" na wyższych obrotach i przy mocniejszym wciśnięciu gazu oraz zasysanie lewego powietrza (telepanie silnikiem przy pewnych obrotach). Tymczasowym rozwiązaniem jest odkręcenie siłownika i podwieszenie dźwigienki sterującej przepustniczkami za pomocą trytytki oraz zaślepienie wężyka do siłownika, ALE wtedy nie wolno mocniej przyspieszać ani jechać z wysokimi obrotami (warto obserwować kontrolkę ECONO, jeśli działa) bo silnik wyjdzie z Lean Burn, puści więcej paliwa, a to paliwo nie będzie miało się jak spalić. Efekt: zniszczy katalizator, bo dopali się w nim. Uboczny efekt: katalizator nie będzie wyrabiał z reakcją i za samochodem będzie czuć smród siarkowodoru. Nastawnik jest w ASO Toyoty traktowany jako część kolektora dolotowego (nie pamiętam ceny... 2300 albo 3200 zł). Używkę ciężko kupić, bo większość jest sparciała. Może ktoś ma patent na TRWAŁĄ regenerację gumowej membrany? Nastawnik da się rozdłubać, a potem uszczelnić, ale to nie jest trwałe rozwiązanie.
2 komentarze
Po przekręceniu kluczyka nie zapala
  • Toyota Avensis I Sedan 1.6 110KM 81kW 1997-2002
  • instalacja elektryczna
Witam mam Ave z 2000r przebieg oryginalny 185tys. W ubiegłym roku rozpoczęły się problemy z uruchomieniem silnika. Po przekręceniu kluczyka słychać jakby lekki trzask i rozrusznik nie kreci. Po ponownym naciśnięciu na kluczyk czasami zakręci a czasami nie. Zauważyłem że większe problemy z uruchomieniem występują w gorące dni gdy nadwozie się znacznie nagrzewa czasami trzeba 3-5 razy przekręcać kluczyk by rozrusznik zadziałał. Byłem u mechanika i wymienił automat przy rozruszniku. Usterka jakby chwilowo ustąpiła ale po 3 miesiącach jest tak samo jak przed wymianą. Nie wiem co może być przyczyna tej usterki. Może miał ktoś z Was podobny kłopot. Prosiłbym o pomoc i informację np na meila tadzikb59@o2.pl Najprawdopodobniej automat rozrusznika ale po wymianie usterka powtarza się. Nie wiem
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Avensis I - awaria*1
  • Toyota Avensis I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.aplussanantonio.com/trouble/check_engine.png&imgrefurl=http://www.aplussanantonio.com/transmission_troubleshooting.html&usg=__PbKg6mMt1PqSRkwLDFdY3oC_EuU=&h=136&w=150&sz=17&hl=pl&start=20&zoom=1&tbnid=tFhTTaWnhz7EjM:&tbnh=108&tbnw=120&prev=/images%3Fq%3Dcheck%2Bengine%26hl%3Dpl%26sa%3DX%26gbv%3D2%26biw%3D1280%26bih%3D841%26tbs%3Disch:10%2C684&itbs=1&iact=hc&vpx=1071&vpy=215&dur=156&hovh=108&hovw=120&tx=92&ty=56&ei=ZoHvTPLmHMegOv_N9bYK&oei=V4HvTKX2EMyBswaArejsCQ&esq=2&page=2&ndsp=20&ved=1t:429,r:4,s:20&biw=1280&bih=841 - oto link do kontroliki ktora czasami sie wlancza Witam! Moj wujek ma problem. Prubuje mu pomuc. Pewnego razu jadac sobie zapalila mu sie oto ta kontrolka co jest w linku wyzej i nagle samochodzik zgaz i nic nawet dodajac gazu. Dopiero przekrecajac kluczyk i prubujac uruchomic samochodzik kontrolka juz sie nie swiecila i autko chodzilo normalnie. Szukalem troche o tym w ksiazce zwiazanej z oto tym problemem ale sie tylko dowiedzialem ze to jakas awaria*1 i zeby oddac auto do serwisu. Czy mozna poradzic sobie z tym dylematem nie oddajac samochodu do serwisu?? Jezeli wktos wie jak poradzic sobie z tym problemem to piszcie!!! Dzieki:)
2 komentarze
Toyota Avensis I Hatchback