Szukaj

Informacje o Toyota Avensis I

Lata produkcji: 1997 – 2003
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w roku 1997, pierwsza generacja Toyoty Avensis w ofercie japońskiej marki zastąpiła udany model Carina E. Auto było pod wieloma aspektami podobne do swego poprzednika (zbliżone, aczkolwiek unowocześnione kształty, elementy stylizacyjne oraz te same silniki) i stało się godnym jego następcą. Toyota Avensis I przeszła obszerną modernizację w roku 2000. W oparciu o ten model w roku 2002 powstał Avensis Verso – minivan, który w ojczyźnie producenta oferowany był pod nazwą Toyota Ipsum. Pierwszą generację Avensisa wycofano z produkcji w roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz

Toyota Avensis I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Toyota Avensis I

Liczba ocen: 565
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Gliwiczanin
Toyota Avensis I
Kombi 2.0 128KM 94kW
AVENSIS trafiła w moje ręce gdy miała 12 lat i 455tys km udokumentowanej historii w serwisie TOYOTA. Przez kolejne 10 lat dołożyłem do tego wyniku kolejne 75tys i jedyną wadą mojego egzemplarza była .... niezawodność. Dobry mechanik, systematyczne, coroczne przeglądy eksploatacyjne, wymiany płynów i filtrów to recepta długowieczności tego modelu. Niestety, AVENSIS pierwszej generacji zestarzał się optycznie, a ponieważ nigdy nie miał potencjału, by stać się ponadczasowym klasykiem, to musiał nadejść moment rozstania.
4,3
~Forza
Toyota Avensis I
Kombi 1.6 110KM 81kW
Uwielbiam Avensis T22, jak i sama markę. Podoba mi sie i stylistyka i trwałość, komfort oraz użytkować. Przede wszystkim jest godna polecenia. Auto oczywiście posiada swoje wady, jednak nie przysłaniaja one oceny ogólnej, czyli całkowitej - maksymalnej. Avensis jest bardzo komfortowa, wygodna dla kierowcy i pasazerow. Absolutnie bezawaryjna choc wcale nie bezobslugowa. Polecam każdemu kto potrzebuje auta do poruszania sie nie martwiąc sie o to czy 'dojedzie'. Ja uzywam auta glownie w mieście, choc zdarzały się i dalekie podrozy. 1.6 VVTI 110KM ładnie sie zbiera, pali nie tak duzo (przy moim stylu jazdy ok. 8L, natomiast można jeździć na ok. 7,5), lecz mocniejsze silniki w gamie zapewniają lepsze wrażenia z jazdy. Mialem przyjemność poruszac sie 2.0 150KM i mogę powiedzieć, ze choc jednostka ma świetną dynamike, świetnie zalaczaja sie zmienne fazy rozrzadu, to jednak spala trochę za duzo. Choc nie mialem do czynienia z silnikiem 1.8 129KM, mogę założyć, że jest to optymalna jednostka do tej Toyotki. Ponadto, polecam forum modelu. Mozna znalezc odpowiedzi na kazde pytanie, pozdrawiam!
4,6
~krzysztof_kuczyński
Toyota Avensis I
Sedan 1.6 110KM 81kW
Jak dla mnie - Złote Auto! Kupione w salonie, w rodzinie było 17 lat. Od zakupu regularnie serwisowany w serwisie Toyoty. Po zrobieniu prawka jeździłem 2,5 roku. Fantastyczna (może wręcz legendarna!) niezawodność. W ciągu całej eksploatacji psuły się tylko: 1. silnik - ciągnął olej, ale okazało się że to kwestia akurat tej serii cylindrów jakie fabrycznie wsadzili- w serwisie wymienili je bezpłatnie i nigdy nie zaliczył już żadnej poważniejszej awarii, 2. Alternator - po kilkunastu latach padł podczas jazdy, nie stwarzając jednak niebezpieczeństwa - trzeba było wymienić, 3. po 12 latach ze starości przeżarł się kolektor wydechowy i po prowizorycznej chałupniczej naprawie (która wytrzymała trasę z Warszawy nad Bałtyk), poszedł do wymiany, 4. raz zakleszczyły się wycieraczki, 5. w ostanim roku użytkowania urwała się jedna cewka zapłonowa. Silnikowi 1.6 troszeczkę zbywa na mocy, jednak w trasę jest zupełnie wystarczająca. Prowadzenie bardzo przyjemne. Wnętrze przestronne i niesamowicie komfortowe - system audio i głośniki jak dla mnie bajeczne. Takiego fabrycznego brzmienia nie słyszałem nigdy w żadnym nowym samochodzie! Amortyzacja i wybieranie nierówności - bardzo dobre. Garść mankamentów - to jednak dość duże spalanie - ok. 8,1 l/100 km w cyklu mieszanym, i trochę słaba widoczność ukośnie na boki do przodu przez grube słupki. Z czasem lekka korozja progów i brzegów błotników- reszta karoserii bez zarzutu (może dlatego że produkowane było tylko w UK?). Mało ergonomiczna wymiana żarówek w reflektorach. I jednak w sedanie totalnie nieefektywne składanie tylnej kanapy. Ogólnie samochód do dłuższych przelotów miedzymiastowych i dla rodziny - idealny. W mieście niestety gorsza elastyczność, trudniejsze parkowanie i wyższe zużycie paliwa. Tak polubiłem to auto, że niemal przysłowiowo płakałem, jak sprzedawałem...
Średnie spalanie dla Toyota Avensis I
7,2 – 8,9
l/100 km
6,0 – 6,7
l/100 km
8,3 – 10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Toyota Avensis I
Kombi 2.0 128KM 94kW
AVENSIS użytkowałem przez 10 lat, praktycznie codziennie i głównie w mieście. 450tys km w chwili zakupu i 75 tys przejechane przeze mnie. Głównie do pracy i po mieście, a jak trasa, to przeważnie w wakacje z pakunkami po dach, a często i z kufrem na tymże. Spalone 6673l benzyny dały średni wynik 8.90l/100km. Wartości minimalne i maksymalne są przybliżone i podałem je z pamięci ( najmniej AVENSIS-ka paliła w lecie w długich trasach, a największe zużycie miałem zima w mieście ). Noga raczej lekka i brak ciśnienia na szybką jazdę, ot tak 110 - 130 na autostradach, by było względnie cicho, komfortowo i bezpiecznie. Najważniejsze, że NIGDY nie zawiodła.
5,9
Toyota Avensis I
Sedan 1.6 110KM 81kW
Toyota kupiona w bardzo dobrym stanie od 1 właściciela. Klocki starczają na około 50kkm, przy 270 kkm do wymiany były tuleje w tylnym zawieszeniu i stabilizator. Dodatkowo był problem z rozwarstwiającym się kolektorem dolotowym (naprawa 300 zł) i padła skrzynia biegów - możliwe że powodem była moja nadgorliwość z wymianą wszystkich płynów w tym oleju skrzyni biegów albo po prostu jej czas nadszedł. Skrzynia z montażem 5 biegowa to wydatek około 1000 zł, ja zdecydowałem się na wstawienie skrzyni + półosi z Celicy 6 biegowej (1800zł). Miałem nadzieję na trochę rzadsze wizyty u mechanika ale tragedii dalej nie ma. Spalaniem jestem zachwycony. Jeżdżąc spokojnie w trasie do 90 km można zejść do 5 litrów. Trasa Toruń - Bieszczady - Toruń, razem około 1200 km, 2 osoby + dużo bagażu spalanie 5,4 l. Z moich badań wynika, że zasady eco jazdy niezbyt się z tym silnikiem sprawdzają. Zastosowanie zmiennej długości układu dolotowego itp. spowodowały, że silnik ma większą sprawność na niższych obrotach więc energiczne przyspieszanie trochę traci sens.
5,3
Toyota Avensis I
Sedan 2.0 D-4D 110KM 81kW
Auto kupiłem 3mc temu. Po zakupie wymieniłem tylko rozrząd, filtry i to wszystko. Dynamika pojazdu OK, wystarczająco do mojego stylu jazdy. Jak jest wolna droga utrzymuję prędkość 110-120km/h. Jeśli chodzi o spalanie to mam naprawdę udany egzemplarz, przy oszczędnej jężdzie schodzi poniżej 5/100, Średnie spalanie przy mieszanej jeżdzie z włączoną klimą ~6.5l/100k, bez klimy ~6kl/100km Auto posiada również bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Mój model ma już 14lat a nie widać ani kawałka korozji. Polecam to auto !

Usterki Toyota Avensis I

Liczba wpisów: 35
podciśnieniowy nastawnik kolektora dolotowego w 7A-FE 1.8 lean burn
  • Toyota Avensis I Sedan 1.8 110KM 81kW 1997-2002
  • silnik
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Każda rurka kolektora dolotowego dzieli się na dwie połówki, a w każdej połówce jest klapka-przepustniczka. Są sterowane podciśnieniowym nastawnikiem (siłownikiem), który jest sterowany elektrozaworem (na zasadzie włącz-wyłącz). Normalnie, 7A-FE jeździ na ubogiej mieszance, ale w specyficznych warunkach silnik dostaje więcej paliwa co powoduje otwarcie nastawnika by to paliwo się spaliło. Niestety, w nastawniku parcieje membrana, co powoduje nieprawidłową pracę silnika - brak "kopa" na wyższych obrotach i przy mocniejszym wciśnięciu gazu oraz zasysanie lewego powietrza (telepanie silnikiem przy pewnych obrotach). Tymczasowym rozwiązaniem jest odkręcenie siłownika i podwieszenie dźwigienki sterującej przepustniczkami za pomocą trytytki oraz zaślepienie wężyka do siłownika, ALE wtedy nie wolno mocniej przyspieszać ani jechać z wysokimi obrotami (warto obserwować kontrolkę ECONO, jeśli działa) bo silnik wyjdzie z Lean Burn, puści więcej paliwa, a to paliwo nie będzie miało się jak spalić. Efekt: zniszczy katalizator, bo dopali się w nim. Uboczny efekt: katalizator nie będzie wyrabiał z reakcją i za samochodem będzie czuć smród siarkowodoru. Nastawnik jest w ASO Toyoty traktowany jako część kolektora dolotowego (nie pamiętam ceny... 2300 albo 3200 zł). Używkę ciężko kupić, bo większość jest sparciała. Może ktoś ma patent na TRWAŁĄ regenerację gumowej membrany? Nastawnik da się rozdłubać, a potem uszczelnić, ale to nie jest trwałe rozwiązanie.
2 komentarze
Po przekręceniu kluczyka nie zapala
  • Toyota Avensis I Sedan 1.6 110KM 81kW 1997-2002
  • instalacja elektryczna
Witam mam Ave z 2000r przebieg oryginalny 185tys. W ubiegłym roku rozpoczęły się problemy z uruchomieniem silnika. Po przekręceniu kluczyka słychać jakby lekki trzask i rozrusznik nie kreci. Po ponownym naciśnięciu na kluczyk czasami zakręci a czasami nie. Zauważyłem że większe problemy z uruchomieniem występują w gorące dni gdy nadwozie się znacznie nagrzewa czasami trzeba 3-5 razy przekręcać kluczyk by rozrusznik zadziałał. Byłem u mechanika i wymienił automat przy rozruszniku. Usterka jakby chwilowo ustąpiła ale po 3 miesiącach jest tak samo jak przed wymianą. Nie wiem co może być przyczyna tej usterki. Może miał ktoś z Was podobny kłopot. Prosiłbym o pomoc i informację np na meila tadzikb59@o2.pl Najprawdopodobniej automat rozrusznika ale po wymianie usterka powtarza się. Nie wiem
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Avensis I - awaria*1
  • Toyota Avensis I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.aplussanantonio.com/trouble/check_engine.png&imgrefurl=http://www.aplussanantonio.com/transmission_troubleshooting.html&usg=__PbKg6mMt1PqSRkwLDFdY3oC_EuU=&h=136&w=150&sz=17&hl=pl&start=20&zoom=1&tbnid=tFhTTaWnhz7EjM:&tbnh=108&tbnw=120&prev=/images%3Fq%3Dcheck%2Bengine%26hl%3Dpl%26sa%3DX%26gbv%3D2%26biw%3D1280%26bih%3D841%26tbs%3Disch:10%2C684&itbs=1&iact=hc&vpx=1071&vpy=215&dur=156&hovh=108&hovw=120&tx=92&ty=56&ei=ZoHvTPLmHMegOv_N9bYK&oei=V4HvTKX2EMyBswaArejsCQ&esq=2&page=2&ndsp=20&ved=1t:429,r:4,s:20&biw=1280&bih=841 - oto link do kontroliki ktora czasami sie wlancza Witam! Moj wujek ma problem. Prubuje mu pomuc. Pewnego razu jadac sobie zapalila mu sie oto ta kontrolka co jest w linku wyzej i nagle samochodzik zgaz i nic nawet dodajac gazu. Dopiero przekrecajac kluczyk i prubujac uruchomic samochodzik kontrolka juz sie nie swiecila i autko chodzilo normalnie. Szukalem troche o tym w ksiazce zwiazanej z oto tym problemem ale sie tylko dowiedzialem ze to jakas awaria*1 i zeby oddac auto do serwisu. Czy mozna poradzic sobie z tym dylematem nie oddajac samochodu do serwisu?? Jezeli wktos wie jak poradzic sobie z tym problemem to piszcie!!! Dzieki:)
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 14
5,0
Toyota Avensis I
Hatchback 1.8 110KM 81kW
homologacja: "A.MAX" A. I A. KRZEWSCY SP. J
instalacja: KME BINGO
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Rewelacja, toyotą przejechałem po zainstalowaniu gazu 100 tyś (obecnie na liczniku mam 250 tyś km) i żadnych problemów. Nie odczuwam też obniżenia mocy. Przy dynamicznej jeździe pali średnio 8 - 8,5 l/100 km. Wcześniej miałem instalację gazową zwykłą w Fiacie Uno poj. 1.1 i powiedziałem nigdy więcej gazu. Teraz mogę powiedzieć, że montaż instalacji z sekwencyjnym wtryskiem w...
5,0
Toyota Avensis I
Sedan 1.8 110KM 81kW
instalacja: AC
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Kilka lat zastanawiałem się nad LPG w Toyocie, wcześniej Carinie E teraz Ave I. W końcu po totalnym zamieszaniu po czytaniu wpisów na forum. Żona postanowiła - zakładamy. I ... jest super, autko spisuje się doskonale, powiem, że mam wrażenie iż na niskich obrotach lepiej się zbiera. Spalanie po mieście do 10l, choć kilka dni temu na trasie nad morze na jednym baku 38l...
1,3
Toyota Avensis I
Sedan 2.0 128KM 94kW
homologacja: LATINO Sp. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 190 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
auto na II generacji jeździ super nic się nie dzieje,świec nie wymieniałem od kupna pojazdu,przewody orginalne tez nie wymieniałem.Oleju spala na 15.000tys ok.0,5-1l.Spalanie gazu w Warszawie 11l a w trasie ok.9 jadąc 120-130(140-150 ok.10-10,5).Uważam ze mówienie że sekwencja jest lepsza nie potwierdza się bynalmniej w mojej starej toyocie.Spadek mocy na II...
Toyota Avensis I