Szukaj

Informacje o Toyota Avensis

Lata produkcji: 1997 – 2018
Segment: Klasa średnia
Produkowana od roku 1997 Toyota Avensis to limuzyna segmentu D (klasa średnia). Jest jednym z najpopularniejszych samochodów w swojej klasie, jak również jednym z najchętniej kupowanych modeli Toyoty. Auto w gamie marki zastąpiło model Carina E. Avensis I przeszedł modernizację w roku 2000, w 2003 roku natomiast japoński koncern zaprezentował odmienioną, drugą generację auta. Ten z kolei poddano faceliftingowi w roku 2006, by trzy lata później zastąpić go modelem trzeciej (i najnowszej) generacji. Avensis III po raz pierwszy jest niedostępny w opcji liftback (jedynie sedan i kombi), ale za to od roku 2002 oferowana była odmiana minivan - Avensis Verso.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz

Toyota Avensis – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Toyota Avensis

Liczba ocen: 1 833
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,1
~Marcin
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Auto ze słynną niezawodnością Toyoty nie ma już zbyt wiele wspólnego. Wystarczy poczytać na forach posty użytkowników samochodu. Ja się z nimi zapoznałem, oczywiście nie uwierzyłem. Kupiłem auto od pierwszego właściciela, salon PL, serwis ASO do końca przebieg 140.000 km. Bezwypadkowy. Wydawało się ideał. W okresie 6 miesięcy awaria klimy, katalizatora, potem sondy, a teraz wisienka na torcie- Valvematic, nowy z wymianą 5000 zł. Ręce opadają. Teraz się martwię czy opinie o skrzyniach biegów i automatycznym hamulcu ręcznym są prawdziwe.
2,7
~IdI
Toyota Avensis III
Wagon 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Auto dość ładne i w zasadzie to tyle z zalet. Moja opinia dotyczy wersji ze skrzynią CVT. Toyota skończyła się gdy pojawiły się w niej kluczyki „Valeło”. Silnik 1,8 z Cvt to jakaś kpina. Koszty jakie potrafią wygenerować jego dwie potężne wady fabryczne przyprawiają o zawrót głowy. Skrzynia to osobny temat do ponurych żartów. To jest cichy i wcale nie oszczędny paliwożerny silnik dla starego dziadka co jeździ tylko do kościoła i do domu. Motor zupełnie pozbawiony jakiejkolwiek mocy, jedzie od 5tys obrotów. Dodanie gazu w konfiguracji ze skrzynią Cvt jest rozumiane przez komputer auta nie jako jedź szybciej tylko wyj głośniej. Przez to że silnik wyje jak kojot zamiast napędzać auto to pali ile zdąży. Jazda tym czymś to mordęga. Auto wcale nie zabezpieczone antykorozyjnie. Mimo że kupiłem egzemplarz z pewnym przebiegiem z zawoskowanym podwoziem rdzewiało jak wściekłe. Korodowało wszystko od dołu… kilkuletni wosk zwijał się w rolki i wychodzily wykwity świeżej mocnej rdzy dosłownie jak grzyby po deszczu.
2,7
~IdI
Toyota Avensis III
Wagon 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Auto dość ładne i w zasadzie to tyle z zalet. Moja opinia dotyczy wersji ze skrzynią CVT. Toyota skończyła się gdy pojawiły się w niej kluczyki „Valeło”. Silnik 1,8 z Cvt to jakaś kpina. Koszty jakie potrafią wygenerować jego dwie potężne wady fabryczne przyprawiają o zawrót głowy. Skrzynia to osobny temat do ponurych żartów. To jest cichy i wcale nie oszczędny paliwożerny silnik dla starego dziadka co jeździ tylko do kościoła i do domu. Motor zupełnie pozbawiony jakiejkolwiek mocy, jedzie od 5tys obrotów. Dodanie gazu w konfiguracji ze skrzynią Cvt jest rozumiane przez komputer auta nie jako jedź szybciej tylko wyj głośniej. Przez to że silnik wyje jak kojot zamiast napędzać auto to pali ile zdąży. Jazda tym czymś to mordęga. Auto wcale nie zabezpieczone antykorozyjnie. Mimo że kupiłem egzemplarz z pewnym przebiegiem z zawoskowanym podwoziem rdzewiało jak wściekłe. Korodowało wszystko od dołu… kilkuletni wosk zwijał się w rolki i wychodzily wykwity świeżej mocnej rdzy dosłownie jak grzyby po deszczu.

Usterki Toyota Avensis

Liczba wpisów: 140
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 8
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
1 komentarz
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 56
4,0
Toyota Avensis II
Sedan 2.0 VVT-i 147KM 108kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 113 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
O Gazik słyszałem wiele dobrego od znajomych, na forach i po zakupie toyoty sam chciałem u nich zamontować instalacje w silniku z bezpośrednim wtryskiem (toyota avensis 2.0 D4). Niestety ze względu na zbyt odległe terminy nie mogłem i zamontowałem w innym krakowskim autoryzowanym serwisie STAG. Po zainstalowaniu notorycznie był problem, jednak wtedy skontaktowałem się z...
5,0
Toyota Avensis II
Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: VIALLE
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Muszę powiedzieć, że montowałem w tym aucie instalację z duszą na ramieniu. Dużo osób straszyło, że brak hydraulicznej regulacji zaworów powoduje przy LPG szybkie zużycie silnika, że siadają zmienne fazy rozrządu, że na desce wyskakują checki itp. Mogę teraz powiedzieć z czystym sumieniem, że te wszystkie opinie to mity. Zamontowałem instalację Viale - wtrysk w fazie...
4,5
Toyota Avensis II
Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: VIALLE
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Muszę powiedzieć, że montowałem w tym aucie instalację z duszą na ramieniu. Dużo osób straszyło, że brak hydraulicznej regulacji zaworów powoduje przy LPG szybkie zużycie silnika, że siadają zmienne fazy rozrządu, że na desce wyskakują checki itp. Mogę teraz powiedzieć z czystym sumieniem, że te wszystkie opinie to mity. Zamontowałem instalację Viale - wtrysk w fazie...
Toyota Avensis