Szukaj

Informacje o Toyota Auris II Touring Sports D-4D 90 90KM 66kW od 2013

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

W Aurisie hitem jest wariant hybrydowy i faktycznie warto go rozważyć. W mieście zadowoli się niewielką ilością paliwa, a w trasie zachowuje elastyczność i dynamikę. Trzeba tylko przyzwyczaić się do skrzyni biegów utrzymującej silnik na wysokich obrotach podczas przyspieszania i raczej znikomej przyjemności z jazdy. To po prostu auto do przemieszczania się. Tańszą i dobrą alternatywą dla niewymagających kierowców jest benzynowy motor 1.33 99KM lub diesel 1.6 D-4D 112KM. Słabsze wersje są trochę za słabe do tego auta, a najlepszym kompromisem pomiędzy osiągami i ceną jest 1.6-litrowy silnik benzynowy o mocy 132KM.

czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1800-2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 81,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Krzysztof
Toyota Auris II
Touring Sports D-4D 90 90KM 66kW
Całościowo oceniam samochód na 5*. Kilka minusów nie przysłania ogólnego świetnego wrażenia. Samochód jest praktyczny, wygodny, oszczędny (przy czym trzeba umiejętnie posługiwać się pedałem gazu), bezawaryjny, a także - co dla wielu osób może być zaskoczeniem - całkiem dynamiczny. Zarówno z przodu, jak i z tyłu jest wystarczająca ilość miejsca, mając na względzie, że jest to samochód kompaktowy. Bagażnik jest ogromny i praktyczny - jest podwójna podłoga, boczne schowki (niezamykane), haczyki na zakupy, jest siatka odgradzająca przestrzeń bagażową od pasażerskiej. Spalanie na poziomie 4,5 l na trasie, 5,5 l w mieście i średnio poniżej 5,0 l nie jest wielkim problemem. W ciągu 1,5 roku posiadania Aurisa przejechałem 50 tys. km (obecnie samochód ma 106 tys. km) i w tym czasie wymieniłem tylne klocki hamulcowe, 3 razy olej, filtry i nic więcej. Samochód ma dalej W PEŁNI seryjne zawieszenie, sprzęgło nie daje żadnych oznak zużycia. Więcej szczegółów w poszczególnych kategoriach. Już nie mogę się doczekać nowej Corolli TS 2019.
3,9
~tomek
Toyota Auris II
Touring Sports D-4D 90 90KM 66kW
To auto przede wszystkim dla osób które szukają niezawodnego środka transportu i które nie oczekują jakieś specjalniej frajdy z samej jazdy samochodem. Sprawdza się zwłaszcza przy długich trasach na autostradach, przyśpieszenie jest wystarczającej do bezproblemowej jazdy przy prędkościach autostradowych. Samochód jest naprawdę oszczędny - w trasie moje średnie spalanie to 5,4 l przy całkiem dynamicznej jeździe często sporo powyżej 140km/h. Niestety w mieście jest gorzej, brakuje trochę lepszej dynamiki zwłaszcza przy włączaniu się do ruchu.
4,8
~Boguś
Toyota Auris II
Touring Sports D-4D 90 90KM 66kW
Fajny samochód i tyle w temacie. Praktyczny, dość przestronny kombiak o niebanalnej stylistyce. Jak na razie absolutnie bezobsługowy - zero jakichkolwiek problemów. Silnik dla ludzi o spokojnym usposobieniu co nie znaczy, że pozbawiony dynamiki.
Średnie spalanie dla Toyota Auris II Touring Sports D-4D 90 90KM 66kW od 2013
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,6
Toyota Auris II
Touring Sports D-4D 90 90KM 66kW
Nie jestem zaskoczony niskim spalaniem. Wcześniej odbyłem jazdy próbne, przy zachowniu możliwie takich samych warunków, jeździłem też wersją z silnikiem benzynowym 1.6. Przyznam, że w zakresie użytecznych obrotów silnik benzynowy przegrywa dynamiką zdecydowanie z dieslem. Lubię jeździć dynamicznie ale nie lubię hałasu. Zadziwiająco mało zużywa na autostradzie: 5.0 - 130 km/h, 5.5 - 140 km/h (wskazania licznika). W tych samych warunkach benzynowa wersja zużywa 2-3 litrów więcej. Myślę, że Toyota trochę się spóźniła z silnikami benzynowymi doładowanymi.
5,8
Toyota Auris II
Touring Sports D-4D 90 90KM 66kW
Uwaga! Raport spalania według wskazań komputera pokladowego. Rzeczywiste wartości jakie wychodzą z wyliczeń na stacji są o 8 - 10 % wyższe!!! Min. spalanie to 80% trasa do 120 km/h plus kilka dynamicznych wyprzedzeń i 20% miasto nocą plus kilka ruszeń ze świateł. (Zauważyłem że autko najmniej pali gdy dynamicznie ruszamy nie przekraczając 2, 5 - 3 tys. i błyskawicznie stabilizujemy prędkość na docelowej przy wyborze optymalnego biegu wg. Komputera) Średnie zpalanie to ta sama trasa w dzień z wieloma wyprzedzeniami i prędkościami do 130 plus kawałek szybkiej prostej na ekspresówce. Max. spalanie uzyskałem w ruchliwym miescie delkatnie to ujmując jadąc wbrew eko zasadom. Ogolnie autko bardzo fajne. Wygodne i ciche. Spalanie jednak mnie zaskoczyło. Liczyłem na co najmniej litr mniej na 100 km.
6,7
Toyota Auris II
Touring Sports D-4D 90 90KM 66kW
By można było mówić o ekonomicznej eksploatacji należy nie przekraczać 2,5 tyś/obr a w trasie prędkość powinna zawierać się między 90-120km/h w innym wypadku auto ma potężny apetyt na paliwo i może zadziwić.

Usterki Toyota Auris II

Liczba wpisów: 15
Dziwne dźwięki z tyłu samochodu
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 270 tys. km
Cześć, Trzy sprawy odnośnie problemu hamowania. Piszę o wszystkich trzech, bo może mają ze sobą związek. 1. Jakiś czas temu zauważyłem, że samochód nierówno hamuje. Czasami, jak delikatnie nacisnąłem lekko hamował, a czasami mocno (tak jakby już złapały klocki) bez zmiany nacisku na hamulec. Moje odczucie jest takie, że coś, co odpowiada za hamowanie silnikiem i tarczami nie działa prawidłowo. Jeżdżę na "eco mode" i miałem wrażenie, że bez naciskania tego trybu nie było takiego nierównomiernego hamowania. [Update] Sprawdziłem i w trybie zwykłym nie ma tego nierównomiernego hamowania. Jakiś czas po przełączeniu w tryb Eco też jeszcze nie ma. Po jakimś czasie znowu się pojawia. 2. Przy takim nierównomiernym hamowaniu czasami było słychać dziwny dźwięk. Nie udało mi się go jeszcze nagrać. Brzmiało to jak lekkie cykania (raczej nie mechaniczne odgłosy). Tak jakby coś w tylnej części samochodu załączało się i wyłączało (elektrycznie - jakiś styk?). Pojechałem z tym do serwisu i tam stwierdzili, że krzywe tarcze i klocki do wymiany i że mogę tak jeździć, ale mechanika dostanie i że to jest główny problem u mnie. Zdecydowałem się na wymianie. Nie do końca pomogło... Po wymianie miałem jeszcze raz taki przypadek cykania przy hamowaniu (temperatury jeszcze letnie były wtedy - początek października). W sumie cykania w ostatnich tygodniach nie zaobserwowałem, ale pojawiło się coś nowego Patrz punkt 3. 2. Posłuchajcie tego dźwięku. Mam takie odczucie, że to zjawisko zaczęło się, jak zrobiło się chłodniej i występuje teraz po nocy, po dłuższym postoju. Jak jadę wolno na parkingu, czy później szybko nic nie słychać. Dźwięk następuje chwilę po tym jak nacisnę pedał hamulca i jest już wciśnięty lekko a samochód się już nie porusza. https://vocaroo.com/i/s14z0AVquKpy Macie pomysły czy to wszystko ma związek ze sobą, czy to są różne sprawy? Przeczytałem coś na forum, że może to być łożysko amortyzatora i że ten typ tak ma, ale nie wiem czy z tym to łączyć, bo ten dźwięk z pkt. 3 to raczej jakaś mechanika, która uruchamia się po naciśnięciu hamulca. W serwisie też nie wiedzą o co chodzi. Chcą żeby zostawić samochód na noc i rano sami chcą to usłyszeć...
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dużo za duże spalanie w zimę, zwłaszcza na postoju
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Od.jakiegos czasie zauważyłem zwiększone spalanie w mojej hybrydzie. Teraz w cyklu mieszanym pokazuje 7.3 l/ 100. Km. Dziwnie piszczą czasami hamulce, czy to.moze mieć jakieś powiązanie.. na postoju też jakoś.duzo pali 15-20 l pokazuje. Jakieś wskazówki?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Łożyska skrzyni biegów
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 201 tys. km
Po przekroczeniu 200 000tys. km łożyska mechanizmu różnicowego skrzyni do wymiany. Bez "sportowej" jazdy, bez katowania,pierwszy właściciel. Koszt naprawy ok 3000zł. Niezawodność Toyoty to już przeszłość.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Auris II Touring Sports