Szukaj

Informacje o Toyota Auris II Touring Sports D-4D 125 124KM 91kW od 2013

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

W Aurisie hitem jest wariant hybrydowy i faktycznie warto go rozważyć. W mieście zadowoli się niewielką ilością paliwa, a w trasie zachowuje elastyczność i dynamikę. Trzeba tylko przyzwyczaić się do skrzyni biegów utrzymującej silnik na wysokich obrotach podczas przyspieszania i raczej znikomej przyjemności z jazdy. To po prostu auto do przemieszczania się. Tańszą i dobrą alternatywą dla niewymagających kierowców jest benzynowy motor 1.33 99KM lub diesel 1.6 D-4D 112KM. Słabsze wersje są trochę za słabe do tego auta, a najlepszym kompromisem pomiędzy osiągami i ceną jest 1.6-litrowy silnik benzynowy o mocy 132KM.

czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 124 KM (91 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1600-2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Wookash99
Toyota Auris II
Touring Sports D-4D 125 124KM 91kW
Sprowadzony z Francji, zakupiony od handlarza w 2024. Delikatnie bity w przód - naprawami zajął się jeszcze właściciel francuski. Wyposażenie wysokie jak na ten model - dotykowy ekran, tempomat, półskóry, szyba zamiast dachu, czujniki parkowania. Kolejne aktualizacje w trakcie użytkowania - na ten moment przejechałem 14 000 km. Na co dzień jeżdżę sam / we 2 osoby. Wakacyjnie używam camping boxa do bagażnika i boxa na dach. W lato 2024 pojechałem na wakacje Słowenia / Włochy na full zapakowany trybem campingowym. Nie zagrzał się na kilkunastokilometrowych podjazdach we Włoszech, mocy też nie brakowało. Spalanie na tej trasie (3,5 tys km) wyszło 6,1 l według dystrybutora - auto było zapakowane + box na dachu.
4,6
~Szymon M.
Toyota Auris II
Touring Sports D-4D 125 124KM 91kW
Nie planowałem zakupu Toyoty. Nie wiedziałem co ludzie w tej marce widzą. Dowiedziałem się o ciekawej okazji zakupu 5-letniego Aurisa po gwarancji, podszedłem do tego samochodu bez emocji. Z zewnątrz się spodobał, wnętrze całkiem ciekawe... Dałem się namówić na jazdę próbną. Spodziewając się niewiele od "dziadkowozu" wsiadłem, odpaliłem, ruszyłem w drogę. Trzymał się dobrze, ładnie przyspieszał, układ kierowniczy precyzyjny, zawieszenie wzbudza zaufanie. Byłem miło zaskoczony. Przemyślałem i kupiłem... Miał wtedy 71k przebiegu. Zrobiłem w pół roku 7tys. km. Jeżdżę rzadko ale głównie trasy. Zrobiłem objazdówkę po Polsce. Moja opinia o pojeździe się nie zmieniła. Daje przyjemność z jazdy, daje zaufanie, jadąc na wprost wydaje się ciężki ale w zakrętach staje się zwinny. Wiadomo, że w tym czasie nie było usterek ale to nic nadzwyczajnego. Czas pokaże co będzie dalej. Ogólnie: Zawieszenie: wybiera nierówności, stabilne na zakrętach. Wyciszenie: mogłoby być lepsze, na wybojach słychać pracę zawieszenia Wnętrze: wizualnie ładne, funkcjonalne. Jeden mankament- twardy podłokietnik. Ogółem: samochód wart uwagi, przyjemny w jeździe, moja pierwsza Toyota i mam nadzieję, nie ostatnia!
2,3
~CHWDPisowi
Toyota Auris II
Touring Sports D-4D 125 124KM 91kW
Toyota oszukuje swoich klientów sprzedając auto które ma rzekomo 124KM, na różnych hamowniach MAHA zmierzono moc od 107 do 109KM. Auta dla emerytów i flegmatyków. Dla ludzi bez energii i tych żyjących mitem o niezawodności toyoty. Dynamiczna jazda powyżej 120km/h to ruletka.
Średnie spalanie dla Toyota Auris II Touring Sports D-4D 125 124KM 91kW od 2013
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Toyota Auris II
Touring Sports D-4D 125 124KM 91kW
Spalanie wg mnie satysfakcjonujące, na trasie rzadko przekraczam 4,9l, spalanie dość znacząco wzrasta powyżej 130km/h, wtedy osiąga 5,1. Samochód dość dynamiczny, silnik wystarczający dla tej masy pojazdu. Nie prowadziłem wyłącznie miejskiej jazdy tylko tryb mieszany lub trasa. Stosuję umiarkowany ecodriving (jazda umiarkowana ale z odzyskiwaniem energii kinetycznej), nie używam start-stop. Styl jazdy tym pojazdem ma znaczący wpływ na spalanie, inni kierowcy jadący moim samochodem przekraczają spalanie 5,5l/100km nawet na trasie (energia kinetyczna zostaje na tarczach hamulcowych :)) Sądziłem, że ciężko będzie zejść poniżej 5l jednak jest to wykonalne również przy prędkościach 120km/h na trasie szybkiego ruchu.
5,7
Toyota Auris II
Touring Sports D-4D 125 124KM 91kW
Samochód jak na kompakt z nowoczesnym silnikiem diesla wcale nie pali tak mało. Spalanie podobne do Laguny 2.0 DCI. Przy wysokich prędkościach spalanie mocno rośnie nawet do 9 litrów. W mieście również nie ma rewelacji spalanie na poziomie 6.5 litra. System START/STOP to porażka można go odłączyć ale trzeba to robić po każdym uruchomieniu oraz zapala się wtedy denerwująca kontrolka.
5,7
Toyota Auris II
Touring Sports D-4D 125 124KM 91kW
Samochód jak na kompakt z nowoczesnym silnikiem diesla wcale nie pali tak mało. Spalanie podobne do Laguny 2.0 DCI. Przy wysokich prędkościach spalanie mocno rośnie nawet do 9 litrów. W mieście również nie ma rewelacji spalanie na poziomie 6.5 litra. System START/STOP to porażka można go odłączyć ale trzeba to robić po każdym uruchomieniu oraz zapala się wtedy denerwująca kontrolka.

Usterki Toyota Auris II

Liczba wpisów: 15
Dziwne dźwięki z tyłu samochodu
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 270 tys. km
Cześć, Trzy sprawy odnośnie problemu hamowania. Piszę o wszystkich trzech, bo może mają ze sobą związek. 1. Jakiś czas temu zauważyłem, że samochód nierówno hamuje. Czasami, jak delikatnie nacisnąłem lekko hamował, a czasami mocno (tak jakby już złapały klocki) bez zmiany nacisku na hamulec. Moje odczucie jest takie, że coś, co odpowiada za hamowanie silnikiem i tarczami nie działa prawidłowo. Jeżdżę na "eco mode" i miałem wrażenie, że bez naciskania tego trybu nie było takiego nierównomiernego hamowania. [Update] Sprawdziłem i w trybie zwykłym nie ma tego nierównomiernego hamowania. Jakiś czas po przełączeniu w tryb Eco też jeszcze nie ma. Po jakimś czasie znowu się pojawia. 2. Przy takim nierównomiernym hamowaniu czasami było słychać dziwny dźwięk. Nie udało mi się go jeszcze nagrać. Brzmiało to jak lekkie cykania (raczej nie mechaniczne odgłosy). Tak jakby coś w tylnej części samochodu załączało się i wyłączało (elektrycznie - jakiś styk?). Pojechałem z tym do serwisu i tam stwierdzili, że krzywe tarcze i klocki do wymiany i że mogę tak jeździć, ale mechanika dostanie i że to jest główny problem u mnie. Zdecydowałem się na wymianie. Nie do końca pomogło... Po wymianie miałem jeszcze raz taki przypadek cykania przy hamowaniu (temperatury jeszcze letnie były wtedy - początek października). W sumie cykania w ostatnich tygodniach nie zaobserwowałem, ale pojawiło się coś nowego Patrz punkt 3. 2. Posłuchajcie tego dźwięku. Mam takie odczucie, że to zjawisko zaczęło się, jak zrobiło się chłodniej i występuje teraz po nocy, po dłuższym postoju. Jak jadę wolno na parkingu, czy później szybko nic nie słychać. Dźwięk następuje chwilę po tym jak nacisnę pedał hamulca i jest już wciśnięty lekko a samochód się już nie porusza. https://vocaroo.com/i/s14z0AVquKpy Macie pomysły czy to wszystko ma związek ze sobą, czy to są różne sprawy? Przeczytałem coś na forum, że może to być łożysko amortyzatora i że ten typ tak ma, ale nie wiem czy z tym to łączyć, bo ten dźwięk z pkt. 3 to raczej jakaś mechanika, która uruchamia się po naciśnięciu hamulca. W serwisie też nie wiedzą o co chodzi. Chcą żeby zostawić samochód na noc i rano sami chcą to usłyszeć...
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dużo za duże spalanie w zimę, zwłaszcza na postoju
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Od.jakiegos czasie zauważyłem zwiększone spalanie w mojej hybrydzie. Teraz w cyklu mieszanym pokazuje 7.3 l/ 100. Km. Dziwnie piszczą czasami hamulce, czy to.moze mieć jakieś powiązanie.. na postoju też jakoś.duzo pali 15-20 l pokazuje. Jakieś wskazówki?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Łożyska skrzyni biegów
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 201 tys. km
Po przekroczeniu 200 000tys. km łożyska mechanizmu różnicowego skrzyni do wymiany. Bez "sportowej" jazdy, bez katowania,pierwszy właściciel. Koszt naprawy ok 3000zł. Niezawodność Toyoty to już przeszłość.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Auris II Touring Sports