Szukaj

Informacje o Toyota Auris II Touring Sports Valvematic 130 132KM 97kW od 2013

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

W Aurisie hitem jest wariant hybrydowy i faktycznie warto go rozważyć. W mieście zadowoli się niewielką ilością paliwa, a w trasie zachowuje elastyczność i dynamikę. Trzeba tylko przyzwyczaić się do skrzyni biegów utrzymującej silnik na wysokich obrotach podczas przyspieszania i raczej znikomej przyjemności z jazdy. To po prostu auto do przemieszczania się. Tańszą i dobrą alternatywą dla niewymagających kierowców jest benzynowy motor 1.33 99KM lub diesel 1.6 D-4D 112KM. Słabsze wersje są trochę za słabe do tego auta, a najlepszym kompromisem pomiędzy osiągami i ceną jest 1.6-litrowy silnik benzynowy o mocy 132KM.

czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 132 KM (97 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 78,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~dzagan
Toyota Auris II
Touring Sports Valvematic 130 132KM 97kW
Dodaję drugą ocenę, po roku użytkowania. Samochód da się lubić, nie stwarza problemów więc można mu zaufać (ale wpadkę z łożyskiem przedniego koła będziemy pamiętać :). Atrakcyjny wygląd, przyzwoite spalanie, dobry system audio i dobre wyposażenie psuje właściwie kiepskie wyciszenie . Jest to cena za panoramiczny dach, w większości ale nie tylko. Jasność w kokpicie, którą daje szklany dach jest bardzo przyjemna. Silnik zawsze może być mocniejszy, mnie wystarcza ten. Płasko rozkładany bagażnik, siatka i dzielone siedzenia są świetnymi rozwiązaniami.
3,8
~dzagan
Toyota Auris II
Touring Sports Valvematic 130 132KM 97kW
Auto w wersji premium, z ładnymi felgami i szarym metalikiem prezentuje się bardzo ładnie. Poprzednio posiadałem Corolle 1,6 L i będę się odnosił do tego modelu. Silnik znam, tutaj z 6-cio stopniową skrzynią biegów, zatem obroty i zużycie paliwa spadają wyraźnie spadają. Skrzynia jest dziwacznie zestrojona i do końca nie wiem, który to bieg jest do wyprzedzania :) W Corolli to była trójka. Nie sprawia problemów. Układ jezdny zapewnia komfort prowadzenia, ale ekspertem nie jestem i szybko nie jeżdżę. Do widoczności nie mam zastrzeżeń, kamera cofania + czujniki dają poczucie kontroli otoczenia. Na karoserii nie znajduję żadnych istotniejszych skaz, metalizowany lakier wydaje się być trwały, choć paznokcie rysują zagłębienia przy klamkach. Ergonomicznie samochód wypada przeciętnie: duży schowek przy kolanach kierowcy utrudnia znajdywanie przedmiotów, podłokietnik jest twardy, a tzw uchwyty na kubki są odkryte i tradycyjnie podgrzewają nam napoje :( Podłokietnik trochę za twardy. Deska rozdzielcza czytelna, bardzo ładnie oświetlona. System audio jest łatwy w obsłudze, pozwala na streaming muzyki z telefonu, co bardzo mnie cieszy - 6 głośników daje przyjemne brzmienie. Zestaw głośnomówiący jest wygodny w użytkowaniu, działa bardzo dobrze. Wentylacja jest zaskakująco wydajna, szyby się nie parują w czasie deszczu bez włączonej klimatyzacji (jeśli jadę sam). Ogrzewanie sprawuje się jak należy. Chłodzenia nie przetestowałem zbyt dokładnie, więc pominę tą część. Wyciszenie jest kiepskie, gorsze niż w Corolli. Szklany dach zapewne ma na to wpływ, natomiast sam w sobie jest świetnym bajerem, zwłaszcza w pochmurne dni. Komfort w kabinie jest przeciętny, zagłówki wychodzą zbyt dużo do przodu, kierownica odrobinę zastawia deskę rozdzielczą. Uczciwie trzeba zaznaczyć, że moja 4 osobowa rodzina jest bardzo wysoka: ja i syn powyżej 190 cm, drugie dziecko powyżej 180 cm, ślubna ma się najlepiej :) W samochodzie się mieścimy, więc trzeba Toyotę za to pochwalić. Największym miłym zaskoczeniem jest zużycie paliwa. Samochodem jeżdżę do pracy w stosunku trasa/miasto 75/25 % i przeciętne zużycia paliwa to 6,7 litra na 100 km. Oczywiście jest to jazda ekonomiczna, przy prędkości 100-110 km/h, 2 osoby. Podaję, że kupił bym Aurisa raz jeszcze, ale jest to trochę na wyrost, przez sympatie do marki
4,4
~BundyPL
Toyota Auris II
Touring Sports Valvematic 130 132KM 97kW
Samochód bardzo poprawny. Dałbym 5- ale niestety nie można, więc 4 - bo do pełnej 5tki trochę brakuje. Ogólnie jestem zadowolony i jeśli bezawaryjność oraz niska utrata wartość nie okażą się mitem to chętnie kupiłbym toyotę jeszcze raz. Minus za zbyt słaby silnik - a mocniejszej wersji po prostu nie ma. Kolejnych minusów trzeba mocno szukać ale da się znaleźć: głośność w kabinie (mimo wersji prestige), klima wolno się rozkręca, słaby panel dotykowy, fotel kierowcy pomału sam opada, mało miejsca na nogi pasażera, mało miejsca z tyłu.
Średnie spalanie dla Toyota Auris II Touring Sports Valvematic 130 132KM 97kW od 2013
7,5
l/100 km
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Toyota Auris II
Touring Sports Valvematic 130 132KM 97kW
Spalanie to porażka. Spodziewałem się, że samochód będzie troszkę więcej palił, ale nie aż tyle. Strach stać w korkach lub mocniej przycisnąć spod świateł. Komputer zaniża ok 0,5 litra. Oprogramowanie pokazujące spalanie na wyświetlaczu (od radia) jest beznadziejne. Podczas przyspieszania lub stania w na światłach (nie daj Boże w korku) komputer maluje wykresy dla które wychodzą po za skalę, co działa denerwująco na kierowcę. W porównaniu z moimi wcześniejszymi samochodami ten na razie zabija mi przyjemność z jazdy. Jeżeli się coś znacząco zmieni przy większym przebiegu z pewnością o tym napiszę.
7,5
Toyota Auris II
Touring Sports Valvematic 130 132KM 97kW
Koszt przeglądów normalny. Zużycie paliwa naprawdę przyzwoite. Jak w każdym aucie zależą od stylu jazdy. W duży mieście prz spokojnej jeździe można uzyskać ok 8l/100. Przy korkach i bardzo dynamicznej jeździe więcej jak 10,5L nigdy nie wziął. Na trasie przy spokojnej jeździe można 6,5-7 uzyskać. Przy dynamicznej max 8,5-9l. Na autostradzie przy prędkościach 180-200 do 11-13l/100.
7,2
Toyota Auris II
Touring Sports Valvematic 130 132KM 97kW
Niestety dane fabryczne to fikcja, chociaż spalanie nie jest aż tak złe - ale pod warunkiem, ze jeździ się delikatnie. Według mnie problem nierealnych danych fabrycznych powinien zostać rozwiązany nowymi normami. Przejechałem przez 2 lata ok 60000 km.

Usterki Toyota Auris II

Liczba wpisów: 15
Dziwne dźwięki z tyłu samochodu
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 270 tys. km
Cześć, Trzy sprawy odnośnie problemu hamowania. Piszę o wszystkich trzech, bo może mają ze sobą związek. 1. Jakiś czas temu zauważyłem, że samochód nierówno hamuje. Czasami, jak delikatnie nacisnąłem lekko hamował, a czasami mocno (tak jakby już złapały klocki) bez zmiany nacisku na hamulec. Moje odczucie jest takie, że coś, co odpowiada za hamowanie silnikiem i tarczami nie działa prawidłowo. Jeżdżę na "eco mode" i miałem wrażenie, że bez naciskania tego trybu nie było takiego nierównomiernego hamowania. [Update] Sprawdziłem i w trybie zwykłym nie ma tego nierównomiernego hamowania. Jakiś czas po przełączeniu w tryb Eco też jeszcze nie ma. Po jakimś czasie znowu się pojawia. 2. Przy takim nierównomiernym hamowaniu czasami było słychać dziwny dźwięk. Nie udało mi się go jeszcze nagrać. Brzmiało to jak lekkie cykania (raczej nie mechaniczne odgłosy). Tak jakby coś w tylnej części samochodu załączało się i wyłączało (elektrycznie - jakiś styk?). Pojechałem z tym do serwisu i tam stwierdzili, że krzywe tarcze i klocki do wymiany i że mogę tak jeździć, ale mechanika dostanie i że to jest główny problem u mnie. Zdecydowałem się na wymianie. Nie do końca pomogło... Po wymianie miałem jeszcze raz taki przypadek cykania przy hamowaniu (temperatury jeszcze letnie były wtedy - początek października). W sumie cykania w ostatnich tygodniach nie zaobserwowałem, ale pojawiło się coś nowego Patrz punkt 3. 2. Posłuchajcie tego dźwięku. Mam takie odczucie, że to zjawisko zaczęło się, jak zrobiło się chłodniej i występuje teraz po nocy, po dłuższym postoju. Jak jadę wolno na parkingu, czy później szybko nic nie słychać. Dźwięk następuje chwilę po tym jak nacisnę pedał hamulca i jest już wciśnięty lekko a samochód się już nie porusza. https://vocaroo.com/i/s14z0AVquKpy Macie pomysły czy to wszystko ma związek ze sobą, czy to są różne sprawy? Przeczytałem coś na forum, że może to być łożysko amortyzatora i że ten typ tak ma, ale nie wiem czy z tym to łączyć, bo ten dźwięk z pkt. 3 to raczej jakaś mechanika, która uruchamia się po naciśnięciu hamulca. W serwisie też nie wiedzą o co chodzi. Chcą żeby zostawić samochód na noc i rano sami chcą to usłyszeć...
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dużo za duże spalanie w zimę, zwłaszcza na postoju
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Od.jakiegos czasie zauważyłem zwiększone spalanie w mojej hybrydzie. Teraz w cyklu mieszanym pokazuje 7.3 l/ 100. Km. Dziwnie piszczą czasami hamulce, czy to.moze mieć jakieś powiązanie.. na postoju też jakoś.duzo pali 15-20 l pokazuje. Jakieś wskazówki?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Łożyska skrzyni biegów
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 201 tys. km
Po przekroczeniu 200 000tys. km łożyska mechanizmu różnicowego skrzyni do wymiany. Bez "sportowej" jazdy, bez katowania,pierwszy właściciel. Koszt naprawy ok 3000zł. Niezawodność Toyoty to już przeszłość.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Auris II Touring Sports