Szukaj

Informacje o Toyota Auris II Touring Sports 1.3 Dual VVT-i 100 99KM 73kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

W Aurisie hitem jest wariant hybrydowy i faktycznie warto go rozważyć. W mieście zadowoli się niewielką ilością paliwa, a w trasie zachowuje elastyczność i dynamikę. Trzeba tylko przyzwyczaić się do skrzyni biegów utrzymującej silnik na wysokich obrotach podczas przyspieszania i raczej znikomej przyjemności z jazdy. To po prostu auto do przemieszczania się. Tańszą i dobrą alternatywą dla niewymagających kierowców jest benzynowy motor 1.33 99KM lub diesel 1.6 D-4D 112KM. Słabsze wersje są trochę za słabe do tego auta, a najlepszym kompromisem pomiędzy osiągami i ceną jest 1.6-litrowy silnik benzynowy o mocy 132KM.

czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1329 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 99 KM (73 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~kupilemUzywany
Toyota Auris II
Touring Sports 1.3 Dual VVT-i 100 99KM 73kW
Jeździ. Trochę niska, w siedzenie się wpada, ale .. to przecie nie SUV. Kto tu pisze: ogromny bagażnik! - to najgorszy bagażnik w kombi jaki miałem, i najmniejszy otwór, duże nadkola, tragedia składane siedzenia - słabo składają i jeszcze wystają. Najlepiej miała Daewoo Nubira - wepchać klasycyczną pralkę 7kg nie było problemu, 3m listwy stalowe? - bez problemu. Siedzenia rozkładane na płasko. W Mitsu Lancer było gorzej a w Auris pożegnałem się z tym wszystkim kompletnie. Wsadzając cokolwiek dłuższego muszę spanachać obicia siedzeń. Pali 5.3L w trasie (ok. 130km trasy) w trzy średnio lekkie osoby, jadąc na max. 5-6ką w okolicach 70-80 i na max. delikatnie (po nocy, pusto) przyspieszając. W mieszanym 2/3 miasto wychodzi mi 6.9-7.0 - przy czym wszyscy mnie wyprzedzają - bo jadę na pamięć i wiem że nie mam co grzać (jak inni) na czerwone = 5/6 świateł mijam na zielonym. 100 koni z 1.33 to i tak nie jest źle. Jeździłem zawsze 2.0, ale, człowiek się starzeje i widzi głupotę grzania od czerwonego do czerwonego, 99KM wystarczy. Skrzynia, nie wiem czy wytrzymała, ale można nią żąglować b.szybko. Widoczność taka sobie, ale to nie ten typ auta! Ha, wentylacja - mnie się dosyć długo nagrzewa - niby wszystko sprawne. Wkura mnie regulacja lusterek, gdzieś tam szukaj tego i otwieranie szyb też czasem denerwuje. Za brak podgrzewania lusterek w standardzie powinni coś ucinać.
2,8
~dziubanek
Toyota Auris II
Touring Sports 1.3 Dual VVT-i 100 99KM 73kW
Nisko oceniam ten samochód. Moim zdaniem auto jest wyprodukowane z zachwianiem proporcji. Jak się chce usiąść w prawidłowej odległości od kierownicy, to się kopie kolanem w kluczyk i w kolumnę kierowniczą, jak się odsunie od kierownicy, to daleko do biegów i pedałów. Potężnie niewygodne fotele nie zapewniające trzymania bocznego, zbyt wysoko zadarty przód siedziska. Trzeba pokonywać opór pianki pod udem, żeby wcisnąć sprzęgło. Kiepska widoczność w małych tylnych szybach, fatalne reflektory, które starczają do jazdy miejskiej. Poza miastem strach się rozpędzić do 90km/h bo jak z lasu coś wyskoczy poza zasięgiem reflektorów, to w końcu jak sięgną, to już będzie za późno. Brzydkie szaro-bure wnętrze rodem z roku może 2000, przyciski do sterowania lusterkami te same co w Daihatsu Sirion z roku 2003 - masakra! Dodatkowo silniki benzynowe leniwe i niechętne do jazdy. Ożywają w okolicach 4000 obrotów co skutkuje spalaniem. Moja Toyota miała silnik 1,33 i to nie chciało jechać. Kompletny brak postępu technologicznego w stosunku do konkurencji. Na oko jakąś dekadę do tyłu. Koncern Hyundai/Kia powinien Toyotę połknąć w sprzedaży nie później niż w ciągu 10 lat, przy założeniu, że Toyota nadal będzie produkowała auta pokroju Aurisa. Nie polecam nikomu tego samochodu, szkoda pieniędzy, jest dużo ładniejszych i przede wszystkim wygodniejszych aut w tym segmencie.
3,3
~bsg
Toyota Auris II
Touring Sports 1.3 Dual VVT-i 100 99KM 73kW
Największa dla mnie zaleta to bardzo duży bagażnik. Poza tym przeciętność. Awaria skrzyni biegów po 16 tys. Trzęsie się już przy 130 km/h. Wykończenie wnętrza skromniutkie.

Usterki Toyota Auris II

Liczba wpisów: 15
Dziwne dźwięki z tyłu samochodu
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 270 tys. km
Cześć, Trzy sprawy odnośnie problemu hamowania. Piszę o wszystkich trzech, bo może mają ze sobą związek. 1. Jakiś czas temu zauważyłem, że samochód nierówno hamuje. Czasami, jak delikatnie nacisnąłem lekko hamował, a czasami mocno (tak jakby już złapały klocki) bez zmiany nacisku na hamulec. Moje odczucie jest takie, że coś, co odpowiada za hamowanie silnikiem i tarczami nie działa prawidłowo. Jeżdżę na "eco mode" i miałem wrażenie, że bez naciskania tego trybu nie było takiego nierównomiernego hamowania. [Update] Sprawdziłem i w trybie zwykłym nie ma tego nierównomiernego hamowania. Jakiś czas po przełączeniu w tryb Eco też jeszcze nie ma. Po jakimś czasie znowu się pojawia. 2. Przy takim nierównomiernym hamowaniu czasami było słychać dziwny dźwięk. Nie udało mi się go jeszcze nagrać. Brzmiało to jak lekkie cykania (raczej nie mechaniczne odgłosy). Tak jakby coś w tylnej części samochodu załączało się i wyłączało (elektrycznie - jakiś styk?). Pojechałem z tym do serwisu i tam stwierdzili, że krzywe tarcze i klocki do wymiany i że mogę tak jeździć, ale mechanika dostanie i że to jest główny problem u mnie. Zdecydowałem się na wymianie. Nie do końca pomogło... Po wymianie miałem jeszcze raz taki przypadek cykania przy hamowaniu (temperatury jeszcze letnie były wtedy - początek października). W sumie cykania w ostatnich tygodniach nie zaobserwowałem, ale pojawiło się coś nowego Patrz punkt 3. 2. Posłuchajcie tego dźwięku. Mam takie odczucie, że to zjawisko zaczęło się, jak zrobiło się chłodniej i występuje teraz po nocy, po dłuższym postoju. Jak jadę wolno na parkingu, czy później szybko nic nie słychać. Dźwięk następuje chwilę po tym jak nacisnę pedał hamulca i jest już wciśnięty lekko a samochód się już nie porusza. https://vocaroo.com/i/s14z0AVquKpy Macie pomysły czy to wszystko ma związek ze sobą, czy to są różne sprawy? Przeczytałem coś na forum, że może to być łożysko amortyzatora i że ten typ tak ma, ale nie wiem czy z tym to łączyć, bo ten dźwięk z pkt. 3 to raczej jakaś mechanika, która uruchamia się po naciśnięciu hamulca. W serwisie też nie wiedzą o co chodzi. Chcą żeby zostawić samochód na noc i rano sami chcą to usłyszeć...
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dużo za duże spalanie w zimę, zwłaszcza na postoju
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Od.jakiegos czasie zauważyłem zwiększone spalanie w mojej hybrydzie. Teraz w cyklu mieszanym pokazuje 7.3 l/ 100. Km. Dziwnie piszczą czasami hamulce, czy to.moze mieć jakieś powiązanie.. na postoju też jakoś.duzo pali 15-20 l pokazuje. Jakieś wskazówki?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Łożyska skrzyni biegów
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 201 tys. km
Po przekroczeniu 200 000tys. km łożyska mechanizmu różnicowego skrzyni do wymiany. Bez "sportowej" jazdy, bez katowania,pierwszy właściciel. Koszt naprawy ok 3000zł. Niezawodność Toyoty to już przeszłość.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Auris II Touring Sports