Szukaj

Informacje o Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia

W Aurisie hitem jest wariant hybrydowy i faktycznie warto go rozważyć. W mieście zadowoli się niewielką ilością paliwa, a w trasie zachowuje elastyczność i dynamikę. Trzeba tylko przyzwyczaić się do skrzyni biegów utrzymującej silnik na wysokich obrotach podczas przyspieszania i raczej znikomej przyjemności z jazdy. To po prostu auto do przemieszczania się. Tańszą i dobrą alternatywą dla niewymagających kierowców jest benzynowy motor 1.33 99KM lub diesel 1.6 D-4D 112KM. Słabsze wersje są trochę za słabe do tego auta, a najlepszym kompromisem pomiędzy osiągami i ceną jest 1.6-litrowy silnik benzynowy o mocy 132KM.

czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 132 KM (97 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 78,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Dariusz
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Auris to póki co najlepsze auto z mnogości aut które do tej pory użytkowałem i posiadałem. Po 25 tyś km które udało się pokonać po roku zaskoczyło mnie wiele rzeczy w porówananiu z Golf-em z tego samego rocznika. Auto przede wszystkich jest głośniejsze i wiele osób na tym forum pisało o braku wygłuszenia pod czym trzeba się podpisać. Na ostatnio zrobionej przez Aurisa trasie Śląsk- Dubrovnik przy prędkościach autostradowych można spokojnie rozmawiać nie podnosząc głosu, głowa mnie i żonie nie odpadła po takiej trasie. Na ogromny plus fotele które w dużo większych autach są gorsze i mniejsze [ich rozmiar sprawia, że auto w środku wydaje się małe - ale po wzięciu miarki jest porównywalna ilość miejsca z Golfem VII] Silnik to największy atut tego auta. Ma LPG i w mieści przy respektowaniu przepisów prawa daje radę zmieścić się w 7,5/8 gazu. Przy prędkościach autostradowych średnie spalanie dochodzi o 9 [zasługa ogromna 6 biegowej skrzyni biegów]. Zawieszenie [niezalezne na wszystkich kołach] to kolejny mocny punkt - trzyma dobrze, ale nie zapomniało o komforcie. Jest przede wszystkim bardzo ciche na nierównościach. Bagażnik ma 600l i niestety jest gorszy niż w ten Golf-ie - mniej ustawny i mniejszy [pomimo, że na papierze są niemalże identyczne]. Karoseria i podwozie to minus -trzeba dbać i tyle. Auris w moich rękach przeszedł konserwację podwozia i tyle w temacie - lepiej założyć w budżecie zakupu auta dodatkowy wydatek 3-4k na profesjonalny serwis z gwarancją] Wnętrze na ogromny plus - wygoda to słowo przewodnie. System multimedialny to jednak żart - powolny jak smartfony za 300zł. Na + infoekran między obrotomierzem i prędkościomierzem - działa wybitnie dobrze, podaje wystarczająco dużo info. System rozpoznawania znaków działa zaskakująco skutecznie. Czytałem w opiniach innych użytkowników jakoby oświetlenie było słabym punktem - mój egzemplarz ma pełny LED i światła są wybitne. Auto jest w wersji Selection [czarny dach, 17 calowe piękne, ale niewygodne felgi i brak tempomatu za co ogromny minus]. Podsumowując - auto jest warte swoich pieniędzy, w porównaniu do Golf-a VII jest zdecydowanie mniej awaryjne [w ogóle nie ma awarii, czego nie można było powiedzieć o VW], ma porównywalny komfort jazdy i najwygodniejsze fotele w klasie.
4,9
~Piotr
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Przeszedłem się z golfa 4 który miał 21lat na używaną po lizingu toyote z programu Toyota Plus. Pierwszy raz kupilem auto z polskiego salonu z sprawdzoną historią. Ubezpieczenia też nie duże przy wartości auta ponad 55tys zł. A trzeba ubezpieczyć z AC bo kradną te modele. I jestem zadowolony z zakupu. Jak czytałem komentarze że głośno w tym aucie to ja nie rozumiem tych ludzi dla mnie cicho i spalanie na bardzo dobrym poziomie. Auris nadaję się do gazu bo już jestem umówiony na montaż. Do minusów to lakier bo te nowe auta mają już słabe. I kilka takich drobnych szczegółów bym się czepiał. Jak np: stary golf ma do mykanie szyb a 3 letnia toyota nie i dobrać tego nie można w programie. Podłokietnik mógł by być regulowany w pionie a nie tylko poziomie. I dla bezpieczeństwa światło w drzwiach gdy są otwarte. Podświetlenie zapalniczki czy USB.
4,6
~MIMI
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Witam przesiadłem się z grupy VAG większość na LPG . Ze względu że przejeżdżam ok. 25.tyś roczne i braku silników na z pośrednim wtryskiem (oczywiście brałem pod uwagę tylko tańszą opcję instalacji sekwencyjnej ) wybór padł na Toyotę Auris 1.6 valvematic 132 KM …. Co do silnika poczytałem na forum to jednostki valvematic 1.6 ,1.8 .2.0 to sprawdzone jednostki są na rynku już ok. 10 lat i nic się z nimi nie dzieje nawet po 300 tyś (oczywiście wymiana oleju co 15tyś ) Silnik valvematic ma hydrauliczną regulację zaworów więc w porównaniu do poprzedników idealnie nadaje się do współpracy z LPG (dlatego wybrałem ten silnik) Jeżdżę dość spokojnie i nie przeszkadza mi brak dynamiki w wolnym zakresie obrotów . Żeby szybko wyprzedzić musisz zredukować o 2 biegi i obroty na 4000tyś w górę (ale najważniejsze dla mnie jest spalanie i tak większość przejeżdżam drogami lokalnymi i w obszarze zabudowanym za Tirami) Przy spokojnej jeździe spala mi ok. 7 l LPG wynik nieosiągalny w grupie VAG 1.6 102KM 8l LPG Teraz parę wad które mnie irytują w tym modelu : 1. Kamera cofania brudzi się nieziemsko –po zatrzymaniu musisz wysiąść i ją przeczyścić żeby z niej skorzystać , więc jak kupisz bez czujników cofania to jest to obowiązkowy gadżet bo widoczność z tyłu nie zaciekawa (mogli by dołożyć spryskiwacz do czyszczenia –pewnie zamontuje sam jak będzie cieplej) 2. Co dzień rano w wilgotne dni (a jest ich sporo w roku ) wyczyścić rosę w bocznych okien (opuszczanie szyb nie zgarnia rosy – w grupie vag wystarczyło opuścić i podnieść szyby ) 3. Ogrzewanie lusterek musisz co dzień załączać żeby działały (mogło by być w automacie od pewnej temperatury tak jak w konkurencji ) 4. Na nawigację szkoda kasy ma wiele do życzenia (ja miałem w zestawie bo kupiłem droższa wersję ) 5. Manetka tempomatu zamontowana na godzinie 5 żeby go załączyć (a często z tego korzystam ) musisz przełożyć rękę na kierownicy z godziny 2 na 5 (ale to kwestia przyzwyczajenia) Pewnie o czymś jeszcze zapomniałem i oczywiście to wszystko moja opinia dla jednych wady dla innych zalety wybór i tak należy do ciebie. Pewnie o czymś jeszcze zapomniałem i oczywiście to wszystko moja opinia dla jednych wady dla innych zalety wybór i tak należy do ciebie. Co do założenia instalacji ja założyłem BRC sequent 32 polecana przez instalatora (ostatni raz długo przełącza się na LPG , mało serwisów, brak możliwości pobrania oprogramowania ) choć na razie jeździ OK. Zapomniałem jeszcze napisać dlaczego padł właśnie ten wybór :D Oczywiście koszty eksploatacji ;) Brak paska rożrządu ,Brak sprzęgła dwumasowego , turbo , i innych wynalazków dzisiejszej inżynierii :lol: A i jeszcze jedno instalacje możesz założyć w serwisie ale cena 5.5 tyś. do tego dotryski benzyny :shock: ja założyłem za 2800 więc już 2700 do przodu nie wspomnę o kosztach benzyny której prawie w ogóle nie dotryskuje Ja jednak zaryzykowałem ale straciłem gwarancję, choć po wywiadzie i kosztach utrzymania gwarancji ryzyko się opłaca :D pzd. Mam nadzieję że pomogłem jeżeli ktoś rozważa zakup tego pojazdu ... ale czas pokaże jak będzie się sprawdzać ta japońska technologia ... Szkoda że już nowych corolli nie wypuszczają z tym silnikiem ...
Średnie spalanie dla Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018
7,7
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Zdecydowanie nie jest to najoszczędniejszy kompakt w swojej klasie. Porównywalny 95 konny tipo pali litre mniej. Dodatkowo komputer przekłamuje o 0,7L/100km. Na pełnym baku robie średnio 500km w porywach do 600 (ok. 40,5L zanim pokaże zasięg 10km i wtedy tankuje). Wychodz więc od 6,5 do 9L w zależości od trasy. Są oczywiście nierealne na codzień warunki w których jest w stane spalić mniej. Np jadąc z prędkością do 90km/h na trasie 200km jest w stanie spalić 5,8L ale takie trasy żadko się trafia. Przy takim odcinku to autostrada zazwyczaj i tu przy 140km/h spala 9-10L Ogólnie szału nie ma.. trzeba go w będzie gazować.
7,6
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Przebieg samochodu aktualnie to ok. 660km. Pierwsze tankowanie do fulla i tak: na trasie 360km (i dojazdy start/stop w mieście) udało się zejść na 6.5L przy jeździe spokojnej z prędkością 90-130 km/h. Sucha nawierzchnia opony letnie R17. Pozostały dystans (200km) zrobiony w mieście. Po ok. 560km konieczny zjazd na stację/zapaliła się kontrolka rezerwy (i tankowanie 41L do full, co przy baku 50L widać, że była jeszcze spora rezerwa, chociaż komputer pokazywał że pozostały zasięg to tylko 40km). Średnie spalanie wyszło 7,4L (i pokryło się ze wskazaniami komputera pokładowego). Drugie tankowanie do full i na razie po 100km w mieście średnie spalanie wynosi 8,8L. Silnik na dotarciu, staram się jeździć spokojnie według zaleceń wskaźnika zmiany biegów.
7,1
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Trasa Wrocław-Waszawa-Zamosc i z powrotem w dwie osoby z garażami i załączona klimatyzacją . Prędkość 120-130 na gps, długość trasy 1380 km. Zużycie paliwa z wyliczenia z zatankowanego paliwa, a nie z komputera z auta wyniosło 6,15 l.na 100km.

Usterki Toyota Auris II

Liczba wpisów: 15
Dziwne dźwięki z tyłu samochodu
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 270 tys. km
Cześć, Trzy sprawy odnośnie problemu hamowania. Piszę o wszystkich trzech, bo może mają ze sobą związek. 1. Jakiś czas temu zauważyłem, że samochód nierówno hamuje. Czasami, jak delikatnie nacisnąłem lekko hamował, a czasami mocno (tak jakby już złapały klocki) bez zmiany nacisku na hamulec. Moje odczucie jest takie, że coś, co odpowiada za hamowanie silnikiem i tarczami nie działa prawidłowo. Jeżdżę na "eco mode" i miałem wrażenie, że bez naciskania tego trybu nie było takiego nierównomiernego hamowania. [Update] Sprawdziłem i w trybie zwykłym nie ma tego nierównomiernego hamowania. Jakiś czas po przełączeniu w tryb Eco też jeszcze nie ma. Po jakimś czasie znowu się pojawia. 2. Przy takim nierównomiernym hamowaniu czasami było słychać dziwny dźwięk. Nie udało mi się go jeszcze nagrać. Brzmiało to jak lekkie cykania (raczej nie mechaniczne odgłosy). Tak jakby coś w tylnej części samochodu załączało się i wyłączało (elektrycznie - jakiś styk?). Pojechałem z tym do serwisu i tam stwierdzili, że krzywe tarcze i klocki do wymiany i że mogę tak jeździć, ale mechanika dostanie i że to jest główny problem u mnie. Zdecydowałem się na wymianie. Nie do końca pomogło... Po wymianie miałem jeszcze raz taki przypadek cykania przy hamowaniu (temperatury jeszcze letnie były wtedy - początek października). W sumie cykania w ostatnich tygodniach nie zaobserwowałem, ale pojawiło się coś nowego Patrz punkt 3. 2. Posłuchajcie tego dźwięku. Mam takie odczucie, że to zjawisko zaczęło się, jak zrobiło się chłodniej i występuje teraz po nocy, po dłuższym postoju. Jak jadę wolno na parkingu, czy później szybko nic nie słychać. Dźwięk następuje chwilę po tym jak nacisnę pedał hamulca i jest już wciśnięty lekko a samochód się już nie porusza. https://vocaroo.com/i/s14z0AVquKpy Macie pomysły czy to wszystko ma związek ze sobą, czy to są różne sprawy? Przeczytałem coś na forum, że może to być łożysko amortyzatora i że ten typ tak ma, ale nie wiem czy z tym to łączyć, bo ten dźwięk z pkt. 3 to raczej jakaś mechanika, która uruchamia się po naciśnięciu hamulca. W serwisie też nie wiedzą o co chodzi. Chcą żeby zostawić samochód na noc i rano sami chcą to usłyszeć...
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dużo za duże spalanie w zimę, zwłaszcza na postoju
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Od.jakiegos czasie zauważyłem zwiększone spalanie w mojej hybrydzie. Teraz w cyklu mieszanym pokazuje 7.3 l/ 100. Km. Dziwnie piszczą czasami hamulce, czy to.moze mieć jakieś powiązanie.. na postoju też jakoś.duzo pali 15-20 l pokazuje. Jakieś wskazówki?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Łożyska skrzyni biegów
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 201 tys. km
Po przekroczeniu 200 000tys. km łożyska mechanizmu różnicowego skrzyni do wymiany. Bez "sportowej" jazdy, bez katowania,pierwszy właściciel. Koszt naprawy ok 3000zł. Niezawodność Toyoty to już przeszłość.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting