Szukaj

Informacje o Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM 97kW od 2013

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

W Aurisie hitem jest wariant hybrydowy i faktycznie warto go rozważyć. W mieście zadowoli się niewielką ilością paliwa, a w trasie zachowuje elastyczność i dynamikę. Trzeba tylko przyzwyczaić się do skrzyni biegów utrzymującej silnik na wysokich obrotach podczas przyspieszania i raczej znikomej przyjemności z jazdy. To po prostu auto do przemieszczania się. Tańszą i dobrą alternatywą dla niewymagających kierowców jest benzynowy motor 1.33 99KM lub diesel 1.6 D-4D 112KM. Słabsze wersje są trochę za słabe do tego auta, a najlepszym kompromisem pomiędzy osiągami i ceną jest 1.6-litrowy silnik benzynowy o mocy 132KM.

czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 132 KM (97 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 78,5 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik z systemem zmiennych faz rozrządu Valvematic
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~rafnat
Toyota Auris II
Hatchback 5d Valvematic 130 132KM 97kW
Toyota Auris II - ogólnie moje wrażenia .... Auto wypada przeciętnie w porównaniu ze swoim Japońskim bratankiem Hondą. Dynamika jak na 132 KM to słabiutko. Komfort jazdy uznam za dobry. Spalanie w mieście 8-9L bez żadnego "deptania" w pedał gazu. To nie jest wynik do 1 miesjca na podium. Na plus dla Aurisa zasługuje BEZAWARYJNOŚĆ. Auto nie sprawiło nigdy niespodzianek w stylu. Jade, jade... a może jednak nie pojade! Jeśli ktoś szuka bezawaryjnego auta na lata to polecam. Toyoty po prostu jeżdżą bez niespodzianek na drodze jeśli wykonujesz serwis na czas który jest zapisany w książce serwisowej to auto Ci to wynagrodzi bezproblemowym użytkowaniem.
5,0
~Mario
Toyota Auris II
Hatchback 5d Valvematic 130 132KM 97kW
Bardzo udany zakup. Auto kupiłem używane z bardzo bogatym wyposażeniem jak na tą klasę auta. Miał być kompakt, niezawodny, benzyna z automatem, automatyczną klimą, czujnikami parkowania z przodu i z tyłu, kamerą, nawigacją i ze światłami ksenonowymi. Wbrew pozorom trudno to wszystko znaleźć w klasie kompakt no chyba, że zamawiamy nowe auto do produkcji. Ponad to czego oczekiwałem Auris ma bi-ksenony skrętne, automatyczne parkowanie, nagłośnienie JBL i pół skórzaną tapicerkę i automatyczne światła drogowe. I pochwała dla systemu nawigacji z dodatkowymi usługami i funkcjami (ostrzeżenia o fotoradarach, przekroczeniu prędkości i korkach) - jednym słowem strzał w dziesiątkę!
4,2
~Ramzes
Toyota Auris II
Hatchback 5d Valvematic 130 132KM 97kW
Auto oceniam bardzo dobrze, w skrócie bez fajerwerków ale solidny compact, za niezłą cenę biorąc pod uwagę konkurencje. Duży plus za solidny silnik bez cudów typu turbo itp. 1.6 wolnossący silnik (prosty i bezawaryjny) bardzo polecam!. Osiągi przyzwoite -na pewno nie jest to demon przyspieszenia ale daje rade , przyjemny w prowadzeniu. Wyposażenie w wersji Premium jest wszystko co trzeba łącznie z podgrzewanymi fotelami (fajny gadźet). Jeździłem Vw golfem, Jettą (nowe z salonu) TSI odradzam po roku musiałem jeździć na serwis w celu naprawy napinacza łańcucha rozrządu i dalej byłem tam częstym klientem paranoja gdzie solidnośc VW sprzedałem i nie chcę więcej słyszeć o TSI. Szukałem wśród wolnossących benzynach Honda, Mitsubishi, wybór padł na Aurisa i nie narzekam.
Średnie spalanie dla Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM 97kW od 2013
7,5
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Toyota Auris II
Hatchback 5d Valvematic 130 132KM 97kW
Zazwyczaj robię dość krótkie miejskie przejazdy, przez co silnik dopiero po 2-3 km jest rozgrzany mimo tego w największe mrozy ( północna cześć kraju) średnie spalanie nie przekraczało 7,5 litra. Na dłuższej trasie z autostradą (ok 140 km/h) , przejazdem przez miasta i po normalnych drogach spalanie mnie zaskoczyło - 5,4/100 km, ale i potrafiłem na ok ponad 100 km odcinku ski jadąc z prędkością 90 - 110 zejść poniżej 5 litrów, nie wiem czy to zasługa samochodu czy mojej płynnej jady, w samochodzie jechały 4 dorosłe osoby i nikt nie narzekał że za wolno , poruszałem się normalnie jak inni użytkownicy.
6,7
Toyota Auris II
Hatchback 5d Valvematic 130 132KM 97kW
Aurisem zrobiłem już około 4 tys. km. Po wzajemnym poznaniu się z tym samochodem osiągam spalanie na poziomie: Długa trasa nad morze, około 1000 km w obie strony, dwie osoby, klimatyzacja 6,1 l/100 km (prędkość 115-125 km). Na trasach lokalnych, 2 osoby, klimatyzacja 5,5 l - 6,0 l w zależności od ukształtowania terenu. Komputer pokazuje dokładnie takie zużycie, jakie wychodzi z tankowania.
5,9
Toyota Auris II
Hatchback 5d Valvematic 130 132KM 97kW
Jeżdżę toyotami benzynowymi od 18 lat, Silnik Aurisa jest bardzo oszczędny. Na trasie 150km wynik 4,6l uzyskałem jadąc równo ok 80 km/h, średnia 70 km/h, przy 1950 obr/ min, na wyższych jest już drożej. To auto powyżej 2000 obr/min przechodzi z trybu ATKINSON w tryb OTTO, co wiąże się z większym zużyciem paliwa ale daje większą moc. Paliwo PB95 Orlen, Olej Mobil1 5W50

Usterki Toyota Auris II

Liczba wpisów: 15
Dziwne dźwięki z tyłu samochodu
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 270 tys. km
Cześć, Trzy sprawy odnośnie problemu hamowania. Piszę o wszystkich trzech, bo może mają ze sobą związek. 1. Jakiś czas temu zauważyłem, że samochód nierówno hamuje. Czasami, jak delikatnie nacisnąłem lekko hamował, a czasami mocno (tak jakby już złapały klocki) bez zmiany nacisku na hamulec. Moje odczucie jest takie, że coś, co odpowiada za hamowanie silnikiem i tarczami nie działa prawidłowo. Jeżdżę na "eco mode" i miałem wrażenie, że bez naciskania tego trybu nie było takiego nierównomiernego hamowania. [Update] Sprawdziłem i w trybie zwykłym nie ma tego nierównomiernego hamowania. Jakiś czas po przełączeniu w tryb Eco też jeszcze nie ma. Po jakimś czasie znowu się pojawia. 2. Przy takim nierównomiernym hamowaniu czasami było słychać dziwny dźwięk. Nie udało mi się go jeszcze nagrać. Brzmiało to jak lekkie cykania (raczej nie mechaniczne odgłosy). Tak jakby coś w tylnej części samochodu załączało się i wyłączało (elektrycznie - jakiś styk?). Pojechałem z tym do serwisu i tam stwierdzili, że krzywe tarcze i klocki do wymiany i że mogę tak jeździć, ale mechanika dostanie i że to jest główny problem u mnie. Zdecydowałem się na wymianie. Nie do końca pomogło... Po wymianie miałem jeszcze raz taki przypadek cykania przy hamowaniu (temperatury jeszcze letnie były wtedy - początek października). W sumie cykania w ostatnich tygodniach nie zaobserwowałem, ale pojawiło się coś nowego Patrz punkt 3. 2. Posłuchajcie tego dźwięku. Mam takie odczucie, że to zjawisko zaczęło się, jak zrobiło się chłodniej i występuje teraz po nocy, po dłuższym postoju. Jak jadę wolno na parkingu, czy później szybko nic nie słychać. Dźwięk następuje chwilę po tym jak nacisnę pedał hamulca i jest już wciśnięty lekko a samochód się już nie porusza. https://vocaroo.com/i/s14z0AVquKpy Macie pomysły czy to wszystko ma związek ze sobą, czy to są różne sprawy? Przeczytałem coś na forum, że może to być łożysko amortyzatora i że ten typ tak ma, ale nie wiem czy z tym to łączyć, bo ten dźwięk z pkt. 3 to raczej jakaś mechanika, która uruchamia się po naciśnięciu hamulca. W serwisie też nie wiedzą o co chodzi. Chcą żeby zostawić samochód na noc i rano sami chcą to usłyszeć...
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dużo za duże spalanie w zimę, zwłaszcza na postoju
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Od.jakiegos czasie zauważyłem zwiększone spalanie w mojej hybrydzie. Teraz w cyklu mieszanym pokazuje 7.3 l/ 100. Km. Dziwnie piszczą czasami hamulce, czy to.moze mieć jakieś powiązanie.. na postoju też jakoś.duzo pali 15-20 l pokazuje. Jakieś wskazówki?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Łożyska skrzyni biegów
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 201 tys. km
Po przekroczeniu 200 000tys. km łożyska mechanizmu różnicowego skrzyni do wymiany. Bez "sportowej" jazdy, bez katowania,pierwszy właściciel. Koszt naprawy ok 3000zł. Niezawodność Toyoty to już przeszłość.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Auris II Hatchback 5d