Szukaj

Informacje o Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia

W Aurisie hitem jest wariant hybrydowy i faktycznie warto go rozważyć. W mieście zadowoli się niewielką ilością paliwa, a w trasie zachowuje elastyczność i dynamikę. Trzeba tylko przyzwyczaić się do skrzyni biegów utrzymującej silnik na wysokich obrotach podczas przyspieszania i raczej znikomej przyjemności z jazdy. To po prostu auto do przemieszczania się. Tańszą i dobrą alternatywą dla niewymagających kierowców jest benzynowy motor 1.33 99KM lub diesel 1.6 D-4D 112KM. Słabsze wersje są trochę za słabe do tego auta, a najlepszym kompromisem pomiędzy osiągami i ceną jest 1.6-litrowy silnik benzynowy o mocy 132KM.

czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1400-2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 81,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Mieczysław z Kurnika
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
Z opinii mechanika Toyoty potwierdził on tylko moje spostrzeżenia, że jak Toyota Auris/Corolla to w dwóch wariantach tzw aut bezobsługowych: 1.4 D4D jeśli ktoś chce jeździć dieslem lub 1.6 16V 132 KM jak ktoś chce jeździć na benzynę. Inne modele są raczej g..wno warte. To znaczy są trwałe do pewnego momentu, aż nie wyzionie ducha jakaś część lub silnik. I tak odradzał mi stanowczo 1.33 benzyniaka twierdząc, że to niedopracowany silnik, żre olej, problemy z głowicą, same cudawianki, z kolei 1.8 hybryda dobra do pewnego momentu, aż coś z elektroniki nie pierdol...ie. Z diesli odradzał mi 1.6 D4D od BMW bo to gniot, którego mimo, że japońcy próbowali dopracować to i tak po 100 000 km może coś się stać i zaczyna żreć olej, a w późniejszej perspektywie może się zatrzeć. Trzeba w takim aucie wymieniać olej co 10 tyś km, albo będzie bryndza. Z kolei 1.6 16 132 KM w benzynie ma tylko jedną wadę - chla duże ilości benzyny, a bak ma 45 litrowy. I tak jak ci połknie w mieście 10 - 11 litrów to co 300 - 400 km odwiedzasz stacje paliw. Ale, no właśnie, ale nic się nie dzieje z mechaniką auta. Po prostu NIC. to samo tyczy się silnika 1.4 D4D, który jak on mówił znają wszyscy bo jest produkowany od 2008 roku i jest dopracowany w 100%. Nie ma koła dwumasowego, nie ma turbo o zmiennej geometrii, nie ma głupkowatych systemów typu start i stop. Wystarczy go raz na tydzień "przedmuchać" by filtr cząstek stałych sie nie zapchał. A tak zmiana oleju nawet co 15 tyś km go nie zabije. Trzeba też lać paliwo trochę lepsze od ruskiego i też problemów z wtryskami nie ma. Ja osobiście użytkuje dwa takie modele z silnikami 1.4 D4D. Nie robie tu żadnej reklamy tylko opisuje własne spostrzeżenia. Te auta to typowe woły robocze. Staje, gasze, rano odpalam i jadę. Czasem tankuje, bo palą coś około 5 litrów ON. Tyle. Także fajny prosty dupowóz z tej Auriski.
4,7
~fufu
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
Dla osób chcących kupić to auto napisze, krótko: Plusy - trwały samochód - dobre, sztywne i nie psujące się zawieszenie - pancerny silnik na łańcuchu rozrządu, bardzo cichy jak na diesla - mało pali 4,5 - 6.5 ON - zwykłe sprzęgło, bez dwumasy - odporne na zniszczenia wnętrze - dobra skrzynia biegów o 6 przełożeniach - w kabinie wszystko na swoim miejscu - brak awarii Minusy: - jak komuś nie pasuje to wnętrze jest zbyt tandetne - czarnoszare - mi to osobiście wisi - zbyt taboretowate fotele - twarde - cena za auto - za bardzo wygórowana w stosunku do jakości pojazdu - ale to kwestia gustu - średnia widoczność do tyłu - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów nie za bardzo porażająca
4,7
~flota
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
Typowy flotowiec, ale trwały, może nie jakiś cudowny, ale toyota zrobiła prosty i mocny samochód, taki na polske. Dobre zawieszenie, hamulce, silnik cichy i oszczędny, karoseria bez rdzy, jest ok. Tak jak tu ludzie piszą robie tylko standardowy serwi i tyle. Wnętrze mojego aurisa mimo 5 lat i 200000km nie jest zniszczone, tapicerka wygląda jak nowa plastiki też. Już sobie wyobrażam ile km na liczniku w rzeczywistości mają aurisy ściągane z zachodu bo i takie oglądałem orzed kupnem swojej, które miały wysiedziane fotele i zjechane plastiki. To musiały być auta z przebiegami 400 tyś km i wyżej. Ale co dziwne były sprawne, a silniki chodziły bdb.

Usterki Toyota Auris II

Liczba wpisów: 15
Dziwne dźwięki z tyłu samochodu
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 270 tys. km
Cześć, Trzy sprawy odnośnie problemu hamowania. Piszę o wszystkich trzech, bo może mają ze sobą związek. 1. Jakiś czas temu zauważyłem, że samochód nierówno hamuje. Czasami, jak delikatnie nacisnąłem lekko hamował, a czasami mocno (tak jakby już złapały klocki) bez zmiany nacisku na hamulec. Moje odczucie jest takie, że coś, co odpowiada za hamowanie silnikiem i tarczami nie działa prawidłowo. Jeżdżę na "eco mode" i miałem wrażenie, że bez naciskania tego trybu nie było takiego nierównomiernego hamowania. [Update] Sprawdziłem i w trybie zwykłym nie ma tego nierównomiernego hamowania. Jakiś czas po przełączeniu w tryb Eco też jeszcze nie ma. Po jakimś czasie znowu się pojawia. 2. Przy takim nierównomiernym hamowaniu czasami było słychać dziwny dźwięk. Nie udało mi się go jeszcze nagrać. Brzmiało to jak lekkie cykania (raczej nie mechaniczne odgłosy). Tak jakby coś w tylnej części samochodu załączało się i wyłączało (elektrycznie - jakiś styk?). Pojechałem z tym do serwisu i tam stwierdzili, że krzywe tarcze i klocki do wymiany i że mogę tak jeździć, ale mechanika dostanie i że to jest główny problem u mnie. Zdecydowałem się na wymianie. Nie do końca pomogło... Po wymianie miałem jeszcze raz taki przypadek cykania przy hamowaniu (temperatury jeszcze letnie były wtedy - początek października). W sumie cykania w ostatnich tygodniach nie zaobserwowałem, ale pojawiło się coś nowego Patrz punkt 3. 2. Posłuchajcie tego dźwięku. Mam takie odczucie, że to zjawisko zaczęło się, jak zrobiło się chłodniej i występuje teraz po nocy, po dłuższym postoju. Jak jadę wolno na parkingu, czy później szybko nic nie słychać. Dźwięk następuje chwilę po tym jak nacisnę pedał hamulca i jest już wciśnięty lekko a samochód się już nie porusza. https://vocaroo.com/i/s14z0AVquKpy Macie pomysły czy to wszystko ma związek ze sobą, czy to są różne sprawy? Przeczytałem coś na forum, że może to być łożysko amortyzatora i że ten typ tak ma, ale nie wiem czy z tym to łączyć, bo ten dźwięk z pkt. 3 to raczej jakaś mechanika, która uruchamia się po naciśnięciu hamulca. W serwisie też nie wiedzą o co chodzi. Chcą żeby zostawić samochód na noc i rano sami chcą to usłyszeć...
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dużo za duże spalanie w zimę, zwłaszcza na postoju
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Od.jakiegos czasie zauważyłem zwiększone spalanie w mojej hybrydzie. Teraz w cyklu mieszanym pokazuje 7.3 l/ 100. Km. Dziwnie piszczą czasami hamulce, czy to.moze mieć jakieś powiązanie.. na postoju też jakoś.duzo pali 15-20 l pokazuje. Jakieś wskazówki?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Łożyska skrzyni biegów
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 201 tys. km
Po przekroczeniu 200 000tys. km łożyska mechanizmu różnicowego skrzyni do wymiany. Bez "sportowej" jazdy, bez katowania,pierwszy właściciel. Koszt naprawy ok 3000zł. Niezawodność Toyoty to już przeszłość.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting