Szukaj

Informacje o Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia

W Aurisie hitem jest wariant hybrydowy i faktycznie warto go rozważyć. W mieście zadowoli się niewielką ilością paliwa, a w trasie zachowuje elastyczność i dynamikę. Trzeba tylko przyzwyczaić się do skrzyni biegów utrzymującej silnik na wysokich obrotach podczas przyspieszania i raczej znikomej przyjemności z jazdy. To po prostu auto do przemieszczania się. Tańszą i dobrą alternatywą dla niewymagających kierowców jest benzynowy motor 1.33 99KM lub diesel 1.6 D-4D 112KM. Słabsze wersje są trochę za słabe do tego auta, a najlepszym kompromisem pomiędzy osiągami i ceną jest 1.6-litrowy silnik benzynowy o mocy 132KM.

czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 132 KM (97 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 78,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(55%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

2,2
~Milan
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Samochód jest bardzo głośny (wyciszenie jest chyba najgorsze w klasie). Moc 132 to chyba żart. Mam cieżką noge i na dojazdy do pracy (codziennie 50km) w trasie spalanie średnio 10L najmniej w mieście 7,2L (Warszawa). w trasie autostrady NIEMCY, FRANCJA 11,5L. Miękki lakier ale i tak lepszy niż Hundai i30. mam 190cm wzrostu i ciężko o dobra pozycje. Bardzo słabe lampy (w nocy ciemno). Fotele wygodne ale na gwarancji wymieniono wszystkie gąbki bo skrzypiały. Na gwarancji jeszcze wymieniono szczęki tylnych hamulcy, wymieniono spryskiwacze, ramiona wycieraczek, i pęka osłona klaksonu. Mały bagażnik. Najgorsze jest chyba miękkie zawieszenie. 3 os i pełny bagażnik i auto tragicznie się prowadzi w trasie. Jeździmy obecnie z tego samego rocznika Peugeota 308 bo jest twardszy, dużo lepsze wspomaganie kierownicy, mocniejszy silnik (130KM w Dieslu 7,5L na autostradzie do FR) i co najważniejsze 100x ciszej. Toyota nigdy więcej. Może jako dojazd w mieście do przedszkola ale do niczego innego się nie nadaje.
2,1
~Zawiedziony
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Auto małe dla ludzi do 1,8m, z małym bagażnikiem.Niewygodne.Ciężko znaleźć dogodną pozycję za kierownicą.Jazda na dystansie ponad 100km wiąże się z obdartym łokciem (Toyota zaoszczędziła 5zł na grubszej gąbce w podłokietniku). W miejscach na kubki pożałowano filcu za parę złoty,czysty plastik. Fatalne wyciszenie, na autostradzie hula wiatr jakby okno było otwarte.System info-rozrywki graficznie jak z lat 90, brak wykrywania katalogów z pendrive, pendrive 3.0 nie wykrywa w ogóle, tylko 2.0 itd. itp. Głośniki grają bez dynamiki.Słaba jakość rozmów przez bluetooth oraz obrazu kamery cofania.Lakier to w ogóle jest poezja. Drzwi przy zamknięciu dają odgłos konserwy.Blacha cienka jak papier. Lekko palcem można ją wyginać jak modelinę.Rysuje się od samego patrzenia.Hamulce piszczą,tarcze były czyszczone kilkukrotnie i non stop ta sama historia.ASO twierdzi,że ten typ tak ma. Teraz dochodzimy do najważniejszych: jak te auto jeździ i o jego mitycznej bezawaryjności.Po pierwsze auto jest mułowate , strach nim wyprzedzać.Trzeba redukować o kilka biegów , dopiero powyżej 4000obr./min. co się zaczyna dziać.Na wszystkie powyższe wady można byłoby przymknąć oko , bo przecież Toyota zrobi 400 tys. bez awarii. O tuż nie tym razem jak mawia klasyk, na sam początek auto miało wymienioną wadliwą pompę wody , a równo gdy przekroczyła 200 000km w skrzyni biegów wymiana łożysk.Dobrze,że auto przez ponad 160 000km zrobiło głownie na trasach ,gdzie tyle się nie zmienia biegów jak w mieście. Koszt naprawy 3000-4000zł.Jestem pierwszym właścicielem , nie jeżdżę "sportowo" ,nie katuję auta ,pytam gdzie ta niezawodność Toyoty? Dziewczyna w starej astrze H z przebiegiem 250 000km zero poważnych usterek , a tak się wszyscy z Opla śmieją, "kup Toyotę 500 000 pojeździsz , tylko lać paliwo" yhhy , może w roku 2000 ,nie teraz. O ASO Toyoty w kilku miastach to już w ogóle nie warto pisać , bo ręce opadają, obsługa klienta gorsza niż za PRL.
3,7
~Maciej
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Samochód baedzo sredni. kupiony jako nowy z wyprzedaży w 2019 roku . Rocznik 2018. Z awarii nic nie było gdyzbprzebieg niecałe 36tys wady zacznę od tego bo jest troche: Skrzynia biegów dlugi skok plus zgrzytanie na 2 Zawieszenie słabe nie na polskie drogi co troche jak się w dziurę wpadnie to jak by się miał cały rozleciec Lakier kupilemnmetalik ale mało odporny na zarysowania i wgniecenia Wnętrze to już wiedziałem co brałem ale po prostu ciasne Kierownicą I fotel już widać oznaki przecierania Zalety na trasie jakoś da się tym jezdzic
Średnie spalanie dla Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Jak przystało na wolnossącą benzynę o pojemności 1.6 także i Auris odczuwa duże zapotrzebowanie na paliwo. I choćbym nie wiem jak się starał to do innych opisywanych tu wyników nie jestem w stanie się zbliżyć. Może egzemplarz egzemplarzowi nierówny i mi przytrafił się akurat taki, trudno powiedzieć. Ale zachwytu rzecz jasna nie ma. Odkąd zrobiło się trochę chłodniej, poranne przejazdy do pracy kończę wynikiem z komputera na poziomie 16 l. Latem było 12-12.5. Na plus to fakt, że obliczenia własne mniej więcej pokrywają się ze wskazaniami komputera - różnicę 0,1-0,2 l można chyba uznać za znikomą.
6,5
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Auto przy docieraniu paliło ponad 8 litrów. Trochę się przeraziłem. Po przejechaniu 3k km spalanie się ustabilizowało i spadło poniżej 7 litrów. Jeżdżę głównie po spokojnej trasie na której średnia prędkość nie przekracza 90 km/h. 5.8 udało się wykręcić przy ekstremalnie spokojnej jeździe w trasie. Był to bardziej eksperyment niż realne tempo podróżowania. Przy 130 km/h na autostradzie spalanie wynosi 7.8-8.5. Przy dynamicznej jeździe w godzinach szczytu po Wrocławiu spalanie rośnie do... 12 l/100 km. No ale to ekstremalny przypadek :)
6,6
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Właśnie podliczyłem średnie zużycie na przełomie ostatniego roku. Jazda do pracy 6 km w jedną stronę plus kilka dalszych wyjazdów. Czyli normalne użytkowanie samochodu. Wyszło mi 6.9 l/100 km Myślę, że nie mam powodu do narzekania

Usterki Toyota Auris II

Liczba wpisów: 15
Dziwne dźwięki z tyłu samochodu
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 270 tys. km
Cześć, Trzy sprawy odnośnie problemu hamowania. Piszę o wszystkich trzech, bo może mają ze sobą związek. 1. Jakiś czas temu zauważyłem, że samochód nierówno hamuje. Czasami, jak delikatnie nacisnąłem lekko hamował, a czasami mocno (tak jakby już złapały klocki) bez zmiany nacisku na hamulec. Moje odczucie jest takie, że coś, co odpowiada za hamowanie silnikiem i tarczami nie działa prawidłowo. Jeżdżę na "eco mode" i miałem wrażenie, że bez naciskania tego trybu nie było takiego nierównomiernego hamowania. [Update] Sprawdziłem i w trybie zwykłym nie ma tego nierównomiernego hamowania. Jakiś czas po przełączeniu w tryb Eco też jeszcze nie ma. Po jakimś czasie znowu się pojawia. 2. Przy takim nierównomiernym hamowaniu czasami było słychać dziwny dźwięk. Nie udało mi się go jeszcze nagrać. Brzmiało to jak lekkie cykania (raczej nie mechaniczne odgłosy). Tak jakby coś w tylnej części samochodu załączało się i wyłączało (elektrycznie - jakiś styk?). Pojechałem z tym do serwisu i tam stwierdzili, że krzywe tarcze i klocki do wymiany i że mogę tak jeździć, ale mechanika dostanie i że to jest główny problem u mnie. Zdecydowałem się na wymianie. Nie do końca pomogło... Po wymianie miałem jeszcze raz taki przypadek cykania przy hamowaniu (temperatury jeszcze letnie były wtedy - początek października). W sumie cykania w ostatnich tygodniach nie zaobserwowałem, ale pojawiło się coś nowego Patrz punkt 3. 2. Posłuchajcie tego dźwięku. Mam takie odczucie, że to zjawisko zaczęło się, jak zrobiło się chłodniej i występuje teraz po nocy, po dłuższym postoju. Jak jadę wolno na parkingu, czy później szybko nic nie słychać. Dźwięk następuje chwilę po tym jak nacisnę pedał hamulca i jest już wciśnięty lekko a samochód się już nie porusza. https://vocaroo.com/i/s14z0AVquKpy Macie pomysły czy to wszystko ma związek ze sobą, czy to są różne sprawy? Przeczytałem coś na forum, że może to być łożysko amortyzatora i że ten typ tak ma, ale nie wiem czy z tym to łączyć, bo ten dźwięk z pkt. 3 to raczej jakaś mechanika, która uruchamia się po naciśnięciu hamulca. W serwisie też nie wiedzą o co chodzi. Chcą żeby zostawić samochód na noc i rano sami chcą to usłyszeć...
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dużo za duże spalanie w zimę, zwłaszcza na postoju
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Od.jakiegos czasie zauważyłem zwiększone spalanie w mojej hybrydzie. Teraz w cyklu mieszanym pokazuje 7.3 l/ 100. Km. Dziwnie piszczą czasami hamulce, czy to.moze mieć jakieś powiązanie.. na postoju też jakoś.duzo pali 15-20 l pokazuje. Jakieś wskazówki?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Łożyska skrzyni biegów
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 201 tys. km
Po przekroczeniu 200 000tys. km łożyska mechanizmu różnicowego skrzyni do wymiany. Bez "sportowej" jazdy, bez katowania,pierwszy właściciel. Koszt naprawy ok 3000zł. Niezawodność Toyoty to już przeszłość.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting