Szukaj

Informacje o Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia

W Aurisie hitem jest wariant hybrydowy i faktycznie warto go rozważyć. W mieście zadowoli się niewielką ilością paliwa, a w trasie zachowuje elastyczność i dynamikę. Trzeba tylko przyzwyczaić się do skrzyni biegów utrzymującej silnik na wysokich obrotach podczas przyspieszania i raczej znikomej przyjemności z jazdy. To po prostu auto do przemieszczania się. Tańszą i dobrą alternatywą dla niewymagających kierowców jest benzynowy motor 1.33 99KM lub diesel 1.6 D-4D 112KM. Słabsze wersje są trochę za słabe do tego auta, a najlepszym kompromisem pomiędzy osiągami i ceną jest 1.6-litrowy silnik benzynowy o mocy 132KM.

czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1329 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 99 KM (73 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,4
~roygbiv
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Auto zakupione jako dwuletnie w podstawowej wersji, z przebiegiem ok 50000. Zacznę od chyba jedynej zalety jaką to auto ma, która zadecydowała o zakupie: auto jest proste. Na tyle proste, że bdb nadaje się do lpg. Auto służy mi w działalności więc ekonomia miała tutaj znaczenie. Nie spodziewam się po nim awaryjności dlatego że to Toyota (nie wierzę w marki, wcześniej miałem bezawaryjnego francuza), ale dlatego że to proste auto, bez turbo, bez nadmiaru elektroniki, kół dwumasowych itd. Odczuwam pewien spokój użytkując Aurisa, nie boję się nim dalszych podróży, w tym zagranicznych bo co w sumie ma się w nim psuć? Tyle pozytywów. Największą natomiast wadą tego auta jest wg mnie, bo to kwestia gustu, design deski. Na zewnątrz szału też nie ma, chociaż ma fajne momenty, ale ta deska...nawet po lifcie sprawia wrażenie zaprojektowanej przez przedszkolaki z użyciem przypadkowych materiałów. Porównując to z Megane czy choćby Golfem, Auris wygląda jak z innej epoki. Nie dajcie się zwieść wyglądowi przez szybę czy po otwarciu drzwi, bo wtedy wygląda to spoko, ale najgorszy jest widok od strony kierowcy. W dodatku plastik wygląda tandetnie i wydaje już ciche pobrzękiwania na wybojach (podstawowa wersja). Auto wizualnie i materiałowo z półki Tipo i Dacii, ale mniej tracące na wartości (moc stereotypów) i dość nieźle wyposażone standardowo: sporo poduszek (w tym kolanowa), automatyczna klima, BT, wielofunkcyjna kierownica, system ułatwiający ruszanie pod górę, podłokietnik (nie taki oczywisty w tym standardzie), 6 biegów, znośne audio, ABS i ESP itd. W zasadzie jest to w dzisiejszych czasach wszystko czego kierowca potrzebuje. Podsumowując, jeśli nie zależy ci na wyglądzie i super przyspieszeniu a bezstresowym i w miarę ekonomicznym przemieszczaniu się, to Auris 1.33 w podstawowej wersji spełni twoje oczekiwania. Ja chyba jednak za bardzo lubię motoryzację i wolałbym jednak coś wzbudzającego większe emocje.
4,0
~wolf
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Samochód bardzo wygodny w prowadzeniu, sporo miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu. Z tyłu nieco gorzej ale i tak dobrze w tej klasie. Wygodne fotele na długą trasę. Dobrze wyciszony, chociaż przy lekkim wietrze gwiżdże w okolicach przednich szyb. Dobrze trzyma się drogi, na autostradzie dobrze się prowadzi nawet przy 160km/h. Bez przesadnego hałasu. Największa wada tego auta to spalanie. Przy jeździe eko mieszanej 50/50 miasto/poza miastem, spalanie na poziomie 6.8L, zimą 7,1. Dynamiczniejsza jazda to już 9,5L. Mój poprzedni Fiat Bravo 150kucy brał średnio 1L mniej a goniłem go równo i miał 2.0 pojemności
4,6
~macbaton
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Samochód miał być oszczędny a pali jak smok, średnio co tankowanie powyżej 9 litrów (jazda 90% w mieście), wieczorem światełka jasności większej nie dają, palą się jak moje stare lampy w żuku, w radiu brakuje pokrętła, patent z przyciskami nie bardzo daje radę, ale no cóż, taka moda, klapa bagażnika od środka wyłożona tandetnym plastikiem, który nie został ogadowany i pewnie nigdy bym go nie zauważył, bo po otwarciu jest nad moją głową, ale przez przypadek chwyciłem dłonią i skaleczyłem się, USB na środku radia, słabo to wygląda, włącznik lampki do czytania od pasażera zacina się i jak już włączę to muszę postukać, żeby odskoczył, uszczelka pod klapą silnika od strony okna odchodzi, nie jest na wcisk tylko klejona, no dobrze dosyć narzekania, są też plusy, wspaniałe resorowanie, naprawdę połyka dziury, nic nie odczuwam, pięknie pracuje zawieszenie, cichy silnik, nie słychać żadnych dziwnych odgłosów, wspaniale wskakują biegi, mam wrażenie, że same wchodzą, jak dla mnie ciekaw wystrój wnętrza, radio ma fajne głośniki, na początku były tępe, ale po "wygrzaniu" grają bardzo dobrze, fajny pojemny i równy kufer, w tylnym rzędzie płaska podłoga, wszystko dobrze spasowane, nic nie piszczy, ogólnie podoba mi się ten samochód
Średnie spalanie dla Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2015-2018
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Przy tak małym silniku, auto jest bardzo wrażliwe na styl jazdy i ilość osób na pokładzie. Przy HIPERoszczednej jedzie w dwie osoby udało mi się zejść do 4,4 na trasie Kraków-Wolbrom-Kraków (Verva 98, hamowanie praktycznie wyłącznie silnikiem, pusta, sucha droga, jazda w granicach 2,2tys obrotów cały czas). Trasa Kraków-Termy Chochołowskie-Kraków w cztery osoby+Labrador+pelny bagażnik: 6,4 (jadąc szybko 70-130, ale płynnie, hamowanie silnikiem jeśli się da). Po mieście na krótkich odcinkach 7,5, w zimie 8,1. Mocno deptając po mieście można dobić do 9, lub 10 jeśli lecisz 4-6tys obrotów. Lecąc autostrada 150-160 wyjdzie około 8,2 - 8,5 w zależności od warunków. Przy 180 ponad 9, ale nie są to prędkości na ten silnik.
5,5
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Auto moim zdaniem ekonomiczne. Świeżo po zakupie delikatnie wciskałem pedał gazu, po 3 miesiącach zacząłem normalnie użytkować i spalanie okazało się miłe dla portfela. Nie wiem jak prowadza to auto kierowcy, którzy piszą, że spalanie jest na poziomie ok 8 do 9l/100km. Mi nawet w zimie nie udało się przekroczyć średniego spalania poniżej 6.5l/100km
7,2
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Samochód paliwożerny przy jakimkolwiek mocniejszym naciskaniu pedału gazu. W mieście przy średniej dynamice 8,5-9,5L a przy dynamicznej nodze nawet średnio 12L Przy jeździe eko z 20% udziałem miasta i 80% poza miastem osiągalne i realne 6,2L to samo przy dynamicznej jeździe daje już 7,5-8L

Usterki Toyota Auris II

Liczba wpisów: 15
Dziwne dźwięki z tyłu samochodu
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 270 tys. km
Cześć, Trzy sprawy odnośnie problemu hamowania. Piszę o wszystkich trzech, bo może mają ze sobą związek. 1. Jakiś czas temu zauważyłem, że samochód nierówno hamuje. Czasami, jak delikatnie nacisnąłem lekko hamował, a czasami mocno (tak jakby już złapały klocki) bez zmiany nacisku na hamulec. Moje odczucie jest takie, że coś, co odpowiada za hamowanie silnikiem i tarczami nie działa prawidłowo. Jeżdżę na "eco mode" i miałem wrażenie, że bez naciskania tego trybu nie było takiego nierównomiernego hamowania. [Update] Sprawdziłem i w trybie zwykłym nie ma tego nierównomiernego hamowania. Jakiś czas po przełączeniu w tryb Eco też jeszcze nie ma. Po jakimś czasie znowu się pojawia. 2. Przy takim nierównomiernym hamowaniu czasami było słychać dziwny dźwięk. Nie udało mi się go jeszcze nagrać. Brzmiało to jak lekkie cykania (raczej nie mechaniczne odgłosy). Tak jakby coś w tylnej części samochodu załączało się i wyłączało (elektrycznie - jakiś styk?). Pojechałem z tym do serwisu i tam stwierdzili, że krzywe tarcze i klocki do wymiany i że mogę tak jeździć, ale mechanika dostanie i że to jest główny problem u mnie. Zdecydowałem się na wymianie. Nie do końca pomogło... Po wymianie miałem jeszcze raz taki przypadek cykania przy hamowaniu (temperatury jeszcze letnie były wtedy - początek października). W sumie cykania w ostatnich tygodniach nie zaobserwowałem, ale pojawiło się coś nowego Patrz punkt 3. 2. Posłuchajcie tego dźwięku. Mam takie odczucie, że to zjawisko zaczęło się, jak zrobiło się chłodniej i występuje teraz po nocy, po dłuższym postoju. Jak jadę wolno na parkingu, czy później szybko nic nie słychać. Dźwięk następuje chwilę po tym jak nacisnę pedał hamulca i jest już wciśnięty lekko a samochód się już nie porusza. https://vocaroo.com/i/s14z0AVquKpy Macie pomysły czy to wszystko ma związek ze sobą, czy to są różne sprawy? Przeczytałem coś na forum, że może to być łożysko amortyzatora i że ten typ tak ma, ale nie wiem czy z tym to łączyć, bo ten dźwięk z pkt. 3 to raczej jakaś mechanika, która uruchamia się po naciśnięciu hamulca. W serwisie też nie wiedzą o co chodzi. Chcą żeby zostawić samochód na noc i rano sami chcą to usłyszeć...
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dużo za duże spalanie w zimę, zwłaszcza na postoju
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Od.jakiegos czasie zauważyłem zwiększone spalanie w mojej hybrydzie. Teraz w cyklu mieszanym pokazuje 7.3 l/ 100. Km. Dziwnie piszczą czasami hamulce, czy to.moze mieć jakieś powiązanie.. na postoju też jakoś.duzo pali 15-20 l pokazuje. Jakieś wskazówki?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Łożyska skrzyni biegów
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 201 tys. km
Po przekroczeniu 200 000tys. km łożyska mechanizmu różnicowego skrzyni do wymiany. Bez "sportowej" jazdy, bez katowania,pierwszy właściciel. Koszt naprawy ok 3000zł. Niezawodność Toyoty to już przeszłość.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting