Szukaj

Informacje o Toyota Auris II Hatchback 5d

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, druga generacja modelu. Toyota Auris II została całkowicie odmieniona stylistycznie. Swym wyglądem po części stanowi odwołanie do modeli Yaris i Avesis (jak również do prototypu z roku 2011, o nazwie Auris GT Concept). Konstrukcyjnie Toyota Auris drugiej generacji bazuje na szeregu rozwiązań poprzednika (m.in. ta sama platforma podłogowa – Toyota MC platform). Pomimo wprowadzenia na rynek drugiej generacji Aurisa, w części krajów (w tym także w Polsce) japoński producent nie wycofał z oferty auta pierwszej generacji, przemianowując go tylko na Auris Classic.
czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz

Toyota Auris II Hatchback 5d – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4275 mm
Szerokość 1760 mm
Wysokość 1460 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Rozstaw kół - przód 1535 mm
Rozstaw kół - tył 1535 mm
Zwis przedni 920 mm
Zwis tylny 755 mm
Prześwit 140 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1830 mm
Całkowita szerokość wnętrza kabiny 1485 mm
Całkowita wysokość wnętrza kabiny 1180 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 360 l
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~rafnat
Toyota Auris II
Hatchback 5d Valvematic 130 132KM 97kW
Toyota Auris II - ogólnie moje wrażenia .... Auto wypada przeciętnie w porównaniu ze swoim Japońskim bratankiem Hondą. Dynamika jak na 132 KM to słabiutko. Komfort jazdy uznam za dobry. Spalanie w mieście 8-9L bez żadnego "deptania" w pedał gazu. To nie jest wynik do 1 miesjca na podium. Na plus dla Aurisa zasługuje BEZAWARYJNOŚĆ. Auto nie sprawiło nigdy niespodzianek w stylu. Jade, jade... a może jednak nie pojade! Jeśli ktoś szuka bezawaryjnego auta na lata to polecam. Toyoty po prostu jeżdżą bez niespodzianek na drodze jeśli wykonujesz serwis na czas który jest zapisany w książce serwisowej to auto Ci to wynagrodzi bezproblemowym użytkowaniem.
4,5
~Michał
Toyota Auris II
Hatchback 5d D-4D 90 90KM 66kW
Bezawaryjny, ekonomiczny, wygodny. Auris jest idealnym kompromisem jeśli szukamy auta miejskiego, którym co jakiś czas chcemy wyruszyć w trasę. Ma mały silnik, który jeszcze mniej pali i wystarczająco dynamiczny aby nie zasnąć za kierownicą. Jeśli chodzi o wygląd to urzekły mnie alufelgi 17stki w standardzie i kubełkowe fotele z dobrym bocznym trzymaniem. Miejsca mogło być więcej, ale jeśli potrzebujemy miejsca to Auris występuje także w wersji kombi. Po roku posiadania nie zdarzyła się żadna większa awaria. Aktualnie nie zamieniłbym tego auta na inne, a nawet wolałbym kupić je jeszcze raz.
4,9
~JAco
Toyota Auris II
Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
Auto nabiera swojej wartości z każdym przejechanym kilometrem. Im więcej ich ma na liczniku tym bardziej jest wartościowe. Porównałbym je do najwygodniejszych butów w szafie, które chcemy ciągle nosić. Jest tak pewne, że ewentualna awaria mogłaby wywoła depresję u jego właściciela. Zdaję się to być niemożliwe. Moja Toyota jest ze mną w każdym dniu. Cenię sobie to że nie wykazuje zużycia wnętrza mimo, że nie dbam o nią ponad wycieranie ściereczką kokpitu i odkurzania raz na miesiąc. Napęd to jednostka, która po prostu pracuje od momentu wyjazdu z salonu tak samo. Klocki i tarcze wymieniłem przy 210 tyś km. następne wymienię pewnie przy 450 tyś. Spalanie 5l/100km. I co najważniejsze, ten samochód owiewa s[pokojem kierowcę, odbierając mu jakąkolwiek chęć robienia nielogicznych manewrów na drodze. Ta Toyota w swej prostocie jest genialna.
Średnie spalanie dla Toyota Auris II Hatchback 5d
4,9 – 7,5
l/100 km
5,7 – 6,3
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Toyota Auris II
Hatchback 5d Valvematic 130 132KM 97kW
Zazwyczaj robię dość krótkie miejskie przejazdy, przez co silnik dopiero po 2-3 km jest rozgrzany mimo tego w największe mrozy ( północna cześć kraju) średnie spalanie nie przekraczało 7,5 litra. Na dłuższej trasie z autostradą (ok 140 km/h) , przejazdem przez miasta i po normalnych drogach spalanie mnie zaskoczyło - 5,4/100 km, ale i potrafiłem na ok ponad 100 km odcinku ski jadąc z prędkością 90 - 110 zejść poniżej 5 litrów, nie wiem czy to zasługa samochodu czy mojej płynnej jady, w samochodzie jechały 4 dorosłe osoby i nikt nie narzekał że za wolno , poruszałem się normalnie jak inni użytkownicy.
7,0
Toyota Auris II
Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
Długo się zastanawiałem nad kolejnym autem. Po Skoda Superb 2004 1.8T (chip na 180 KM), ze spalaniem 12 L/100 km w mieście i 10 na trasie (do 120 km/h) myślałem że nic lepszego mnie nie spotka. A tu - Auris HSD, z opcją łatwego przerobienia na LPG - ktoś powie profanacja - ale raporty spalania mówią same za siebie. Spalanie praktycznie 1L więcej niż benzyna - a przyjemność z oszczędności ta sama. Nie znam obecnie innego auta, które przy w miarę dobrym komforcie jazdy (to nie limuzyna) potrafi zaskoczyć takimi wynikami. Kto jest w stanie zejść ze spalaniem innym poniżej 14 zł/100 km przy budżecie za 3 letnie auto poniżej 50k zł to szacun. Auris to daje. W miesiąc ponad 3000 km, po prostu chce się wszędzie nim jeździć. POLECAM
6,0
Toyota Auris II
Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
Spodziewałem się więcej Jest jak na reklamie proszku do prania. Jeśli chcesz 3.6 l to idź do lekarza może ci pomoże jeśli chcesz 4 litry to latem i ciągle z górki jeśli chcesz 4.5 litra to realnie latem ale bez dotykania pedału gazu. jeśli chcesz jeździć w miarę normalnie nazbyt ni e koncentrując się na ekodrivingu musisz zalożyć 5l. Wartości są realne w mieście w trasie raczej spodziewć się trzeba 5.5 dla jazdy do 110 km ale nie autostrada czy ekspresówka powyżej 120 zaczyna się 7 i więcej litrów. Jazda w górach to zupełna porażka całego układu WYJE JAK Mototcross

Usterki Toyota Auris II

Liczba wpisów: 15
Dziwne dźwięki z tyłu samochodu
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 270 tys. km
Cześć, Trzy sprawy odnośnie problemu hamowania. Piszę o wszystkich trzech, bo może mają ze sobą związek. 1. Jakiś czas temu zauważyłem, że samochód nierówno hamuje. Czasami, jak delikatnie nacisnąłem lekko hamował, a czasami mocno (tak jakby już złapały klocki) bez zmiany nacisku na hamulec. Moje odczucie jest takie, że coś, co odpowiada za hamowanie silnikiem i tarczami nie działa prawidłowo. Jeżdżę na "eco mode" i miałem wrażenie, że bez naciskania tego trybu nie było takiego nierównomiernego hamowania. [Update] Sprawdziłem i w trybie zwykłym nie ma tego nierównomiernego hamowania. Jakiś czas po przełączeniu w tryb Eco też jeszcze nie ma. Po jakimś czasie znowu się pojawia. 2. Przy takim nierównomiernym hamowaniu czasami było słychać dziwny dźwięk. Nie udało mi się go jeszcze nagrać. Brzmiało to jak lekkie cykania (raczej nie mechaniczne odgłosy). Tak jakby coś w tylnej części samochodu załączało się i wyłączało (elektrycznie - jakiś styk?). Pojechałem z tym do serwisu i tam stwierdzili, że krzywe tarcze i klocki do wymiany i że mogę tak jeździć, ale mechanika dostanie i że to jest główny problem u mnie. Zdecydowałem się na wymianie. Nie do końca pomogło... Po wymianie miałem jeszcze raz taki przypadek cykania przy hamowaniu (temperatury jeszcze letnie były wtedy - początek października). W sumie cykania w ostatnich tygodniach nie zaobserwowałem, ale pojawiło się coś nowego Patrz punkt 3. 2. Posłuchajcie tego dźwięku. Mam takie odczucie, że to zjawisko zaczęło się, jak zrobiło się chłodniej i występuje teraz po nocy, po dłuższym postoju. Jak jadę wolno na parkingu, czy później szybko nic nie słychać. Dźwięk następuje chwilę po tym jak nacisnę pedał hamulca i jest już wciśnięty lekko a samochód się już nie porusza. https://vocaroo.com/i/s14z0AVquKpy Macie pomysły czy to wszystko ma związek ze sobą, czy to są różne sprawy? Przeczytałem coś na forum, że może to być łożysko amortyzatora i że ten typ tak ma, ale nie wiem czy z tym to łączyć, bo ten dźwięk z pkt. 3 to raczej jakaś mechanika, która uruchamia się po naciśnięciu hamulca. W serwisie też nie wiedzą o co chodzi. Chcą żeby zostawić samochód na noc i rano sami chcą to usłyszeć...
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dużo za duże spalanie w zimę, zwłaszcza na postoju
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Od.jakiegos czasie zauważyłem zwiększone spalanie w mojej hybrydzie. Teraz w cyklu mieszanym pokazuje 7.3 l/ 100. Km. Dziwnie piszczą czasami hamulce, czy to.moze mieć jakieś powiązanie.. na postoju też jakoś.duzo pali 15-20 l pokazuje. Jakieś wskazówki?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Łożyska skrzyni biegów
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 201 tys. km
Po przekroczeniu 200 000tys. km łożyska mechanizmu różnicowego skrzyni do wymiany. Bez "sportowej" jazdy, bez katowania,pierwszy właściciel. Koszt naprawy ok 3000zł. Niezawodność Toyoty to już przeszłość.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Toyota Auris II Hatchback 5d