Szukaj

Informacje o Toyota Auris II

Lata produkcji: 2013 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, druga generacja modelu. Toyota Auris II została całkowicie odmieniona stylistycznie. Swym wyglądem po części stanowi odwołanie do modeli Yaris i Avesis (jak również do prototypu z roku 2011, o nazwie Auris GT Concept). Konstrukcyjnie Toyota Auris drugiej generacji bazuje na szeregu rozwiązań poprzednika (m.in. ta sama platforma podłogowa – Toyota MC platform). Pomimo wprowadzenia na rynek drugiej generacji Aurisa, w części krajów (w tym także w Polsce) japoński producent nie wycofał z oferty auta pierwszej generacji, przemianowując go tylko na Auris Classic.
czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz

Toyota Auris II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Toyota Auris II

Liczba ocen: 239
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Marek
Toyota Auris II
Touring Sports Hybrid 135 136KM 100kW
Auto bardzo poprawne. Niestety kosztem większego bagażnika miejsce na tylnej kanapie bardzo ubogie. Nawet jak wiozę dziecko w foteliku to muszę przysunąć fotel pasażera do przodu aby zapewnić 5 łatce komfort. W Priusie 3 było go pod dostatkiem. Wyciszenie oraz praca napędu ze wskazaniem na Aurisa. Auto do wygodnego przemieszczania się w miecie jest ok, niestety na dłuższe odcinki pasażerowie nie mogą zająć wygodnej pozycji. Mały dla małych. Przy moim wzroście nikt za mną nie usiądzie w drugim rzędzie. Bagażnik calówki pojemny i to jego jedyną zaletą.
4,6
~Dariusz
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Auris to póki co najlepsze auto z mnogości aut które do tej pory użytkowałem i posiadałem. Po 25 tyś km które udało się pokonać po roku zaskoczyło mnie wiele rzeczy w porówananiu z Golf-em z tego samego rocznika. Auto przede wszystkich jest głośniejsze i wiele osób na tym forum pisało o braku wygłuszenia pod czym trzeba się podpisać. Na ostatnio zrobionej przez Aurisa trasie Śląsk- Dubrovnik przy prędkościach autostradowych można spokojnie rozmawiać nie podnosząc głosu, głowa mnie i żonie nie odpadła po takiej trasie. Na ogromny plus fotele które w dużo większych autach są gorsze i mniejsze [ich rozmiar sprawia, że auto w środku wydaje się małe - ale po wzięciu miarki jest porównywalna ilość miejsca z Golfem VII] Silnik to największy atut tego auta. Ma LPG i w mieści przy respektowaniu przepisów prawa daje radę zmieścić się w 7,5/8 gazu. Przy prędkościach autostradowych średnie spalanie dochodzi o 9 [zasługa ogromna 6 biegowej skrzyni biegów]. Zawieszenie [niezalezne na wszystkich kołach] to kolejny mocny punkt - trzyma dobrze, ale nie zapomniało o komforcie. Jest przede wszystkim bardzo ciche na nierównościach. Bagażnik ma 600l i niestety jest gorszy niż w ten Golf-ie - mniej ustawny i mniejszy [pomimo, że na papierze są niemalże identyczne]. Karoseria i podwozie to minus -trzeba dbać i tyle. Auris w moich rękach przeszedł konserwację podwozia i tyle w temacie - lepiej założyć w budżecie zakupu auta dodatkowy wydatek 3-4k na profesjonalny serwis z gwarancją] Wnętrze na ogromny plus - wygoda to słowo przewodnie. System multimedialny to jednak żart - powolny jak smartfony za 300zł. Na + infoekran między obrotomierzem i prędkościomierzem - działa wybitnie dobrze, podaje wystarczająco dużo info. System rozpoznawania znaków działa zaskakująco skutecznie. Czytałem w opiniach innych użytkowników jakoby oświetlenie było słabym punktem - mój egzemplarz ma pełny LED i światła są wybitne. Auto jest w wersji Selection [czarny dach, 17 calowe piękne, ale niewygodne felgi i brak tempomatu za co ogromny minus]. Podsumowując - auto jest warte swoich pieniędzy, w porównaniu do Golf-a VII jest zdecydowanie mniej awaryjne [w ogóle nie ma awarii, czego nie można było powiedzieć o VW], ma porównywalny komfort jazdy i najwygodniejsze fotele w klasie.
4,9
~Wookash99
Toyota Auris II
Touring Sports D-4D 125 124KM 91kW
Sprowadzony z Francji, zakupiony od handlarza w 2024. Delikatnie bity w przód - naprawami zajął się jeszcze właściciel francuski. Wyposażenie wysokie jak na ten model - dotykowy ekran, tempomat, półskóry, szyba zamiast dachu, czujniki parkowania. Kolejne aktualizacje w trakcie użytkowania - na ten moment przejechałem 14 000 km. Na co dzień jeżdżę sam / we 2 osoby. Wakacyjnie używam camping boxa do bagażnika i boxa na dach. W lato 2024 pojechałem na wakacje Słowenia / Włochy na full zapakowany trybem campingowym. Nie zagrzał się na kilkunastokilometrowych podjazdach we Włoszech, mocy też nie brakowało. Spalanie na tej trasie (3,5 tys km) wyszło 6,1 l według dystrybutora - auto było zapakowane + box na dachu.

Usterki Toyota Auris II

Liczba wpisów: 15
Dziwne dźwięki z tyłu samochodu
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 270 tys. km
Cześć, Trzy sprawy odnośnie problemu hamowania. Piszę o wszystkich trzech, bo może mają ze sobą związek. 1. Jakiś czas temu zauważyłem, że samochód nierówno hamuje. Czasami, jak delikatnie nacisnąłem lekko hamował, a czasami mocno (tak jakby już złapały klocki) bez zmiany nacisku na hamulec. Moje odczucie jest takie, że coś, co odpowiada za hamowanie silnikiem i tarczami nie działa prawidłowo. Jeżdżę na "eco mode" i miałem wrażenie, że bez naciskania tego trybu nie było takiego nierównomiernego hamowania. [Update] Sprawdziłem i w trybie zwykłym nie ma tego nierównomiernego hamowania. Jakiś czas po przełączeniu w tryb Eco też jeszcze nie ma. Po jakimś czasie znowu się pojawia. 2. Przy takim nierównomiernym hamowaniu czasami było słychać dziwny dźwięk. Nie udało mi się go jeszcze nagrać. Brzmiało to jak lekkie cykania (raczej nie mechaniczne odgłosy). Tak jakby coś w tylnej części samochodu załączało się i wyłączało (elektrycznie - jakiś styk?). Pojechałem z tym do serwisu i tam stwierdzili, że krzywe tarcze i klocki do wymiany i że mogę tak jeździć, ale mechanika dostanie i że to jest główny problem u mnie. Zdecydowałem się na wymianie. Nie do końca pomogło... Po wymianie miałem jeszcze raz taki przypadek cykania przy hamowaniu (temperatury jeszcze letnie były wtedy - początek października). W sumie cykania w ostatnich tygodniach nie zaobserwowałem, ale pojawiło się coś nowego Patrz punkt 3. 2. Posłuchajcie tego dźwięku. Mam takie odczucie, że to zjawisko zaczęło się, jak zrobiło się chłodniej i występuje teraz po nocy, po dłuższym postoju. Jak jadę wolno na parkingu, czy później szybko nic nie słychać. Dźwięk następuje chwilę po tym jak nacisnę pedał hamulca i jest już wciśnięty lekko a samochód się już nie porusza. https://vocaroo.com/i/s14z0AVquKpy Macie pomysły czy to wszystko ma związek ze sobą, czy to są różne sprawy? Przeczytałem coś na forum, że może to być łożysko amortyzatora i że ten typ tak ma, ale nie wiem czy z tym to łączyć, bo ten dźwięk z pkt. 3 to raczej jakaś mechanika, która uruchamia się po naciśnięciu hamulca. W serwisie też nie wiedzą o co chodzi. Chcą żeby zostawić samochód na noc i rano sami chcą to usłyszeć...
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dużo za duże spalanie w zimę, zwłaszcza na postoju
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Od.jakiegos czasie zauważyłem zwiększone spalanie w mojej hybrydzie. Teraz w cyklu mieszanym pokazuje 7.3 l/ 100. Km. Dziwnie piszczą czasami hamulce, czy to.moze mieć jakieś powiązanie.. na postoju też jakoś.duzo pali 15-20 l pokazuje. Jakieś wskazówki?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Łożyska skrzyni biegów
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 201 tys. km
Po przekroczeniu 200 000tys. km łożyska mechanizmu różnicowego skrzyni do wymiany. Bez "sportowej" jazdy, bez katowania,pierwszy właściciel. Koszt naprawy ok 3000zł. Niezawodność Toyoty to już przeszłość.
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 16
5,0
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 68 tys. km
użytkowana przez: 23 tys. km
Instalacja LPG działa perfekcyjnie. W ogóle nie odczuwam momentu przełączania się z benzyny na lpg. Nie odczuwam również żadnego spadku mocy silnika. Sam silnik działa płynnie i cicho. Jestem bardzo zadowolony. Dla ochrony silnika instalacja ma zaprogramowany dotrysk 20% benzyny po przekroczeniu 3000 obr/min. Zatem przy szybkiej jeździe autostradą trochę schodzi i benzyny....
4,5
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 85 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Jak na razie wszystko w porządku spalanie średnie na gazie zima ok 5,2 l/100 latem ok 4,8 l/100, benzyna (na rozruch) zima ok 0,4l/100 latem ok 0,2l/100, przed zamontowaniem LPG spalanie benzyny ok 4l/100 latem i 5,5 l/100 zimą. W ogóle trudno odczuć kiedy przełącza się na gaz. ( Przy ok -5 po ok 4-5 km) Polecam LPG przy dużych przebiegach.
5,0
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 200 tys. km
użytkowana przez: 150 tys. km
Mam w mojej Auris po lifcie z silnikiem hybrydowym instalacje staga. Zalozylem do rocznego samochodu przy przebiegu 50tys. Teraz ma 200tys i nie dolozylem ani grosza. Wymieniam tylko filtry gazu co 40 tys. Samochod bez awaryjny i instalacje lpg też. Spalanie lpg kolo 6 litrow wiec jazda za darmo.
Toyota Auris II