Szukaj

Informacje o Toyota Auris I Hatchback 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2009-2010

Lata produkcji: 2009 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Toyota Auris to produkowany od roku 2007 model należący do segmentu C (niższa klasa średnia). W katalogu japońskiej marki, na większości rynków, Auris stał się następcą Corolli w odmianie hatchback. Na innych zastąpił Corollę RunX (lub model RunX), a wyłącznie na rynku australijskim sprzedawany jest pod szyldem Corolla. Pod względem technicznym Auris powiązany jest z Corollą – od samego początku ma tę samą platformę podłogową, jak również wiele innych podzespołów konstrukcyjnych. Druga generacja Toyoty Auris pojawiła się w roku 2013. Nazwa Auris wywodzi się z łacińskiego „aurum” („złoto”). Odmianą luksusową auta jest oferowana tylko w ojczyźnie producenta Toyota Blade (która zastąpiła Toyotę Allex).
czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 132 KM (97 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 78,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

4,7
~kopini
Toyota Auris I
Hatchback 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Samochód wygląda na niewielki z zewnątrz, ale jak się zasiądzie do środka to całkowicie zaskakuje on ilością miejsca zarówno jak i dla pasażerów z przodu ale jak i również z tyłu, to jest niesamowite że człowiek 1,90 ma tam miejsce nad głową nie musi się w ogóle zginać czy coś może siedzieć wyprostowany i głową podsufitki nie dotknie a na nogi też nawet przy maksymalnym odsunięciu fotela przez kierowcę na spokojnie ma na nie miejsce ;-) Jazda tym samochodem to prawdziwa frajda dla kierowcy, jego zawieszenie jest w miarę twarde przez co może nie tak bardzo komfortowe( nie sunie się jak citroenem z pneumatycznym zawieszeniem) ale pokonywanie zakrętów to prawdziwa przyjemność, a zawieszenie na polskie drogi sprawdza się idealnie przejechane 106 tys km po polskich drogach a na przykład wartość amortyzatorów kształtuje się na zasadzie około 70 % ( o wymianie myśli się przy 40%), silnik daje radę, typowy Japończyk, kręci się wysoko, jego moc dopiero zaczyna się czuć przy 4,5 tys obrotów, wtedy jest ogień aż do 6,5 tys obrotów, jeżeli chcemy jechać ekonomicznie to też żaden problem możemy na 5 biegu jechać 55 km/h, a możemy również przy tej prędkości wrzucić 2 bieg tak więc zakres elastyczności jest spory, wyprzedzanie to nie problem wystarczy z 6 biegu zbić 4 bieg i nic nie stoi już na przeszkodzie by błyskawicznie wyprzedzić ;-) bagażnik mógłby być troszkę większy ale w końcu to jest kompakt więc te 370 l to i tak dobry wynik, ogólnie samochód super i na pewno kupiłbym go jeszcze raz w tej odmianie bo jest niesamowity a i jeszcze jedno miał być szary metalik, ale jak zobaczyłem w salonie czerwony kolor to się w nim zakochałem i od razu go wziąłem...z czystym sumieniem polecam
4,5
~Jakub W.
Toyota Auris I
Hatchback 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Do dziś jestem zachwycony decyzją kupnem tego auta. Jest bardzo przestronne i wygodne, bardzo łatwo znaleźć dobrze wyposażony egzemplarz (automatyczna klimatyzacja, [bardzo rzadko] nawigacja) za cenę od 20 do 25 tysięcy złotych. Dwie wersje nadwoziowe, bardziej polecam pięcio drzwiową wersję. Auto kupiłem w 2014 roku, z przebiegiem około 85000 km, do dzisiaj nie wystąpiła ŻADNA USTERKA!!!
4,2
~Andrzeju
Toyota Auris I
Hatchback 1.6 Valvematic 132KM 97kW
W sumie auto zdecydowanie bardziej komfortowe od poprzedniczki, ale za brak dostatecznej liczby schowkow, ograniczenia w ustawianiu wentylacji oraz denerwujace strzalki podpowiadajace zmiane biegow, oceny maksymalnej nie daje.

Usterki Toyota Auris I

Liczba wpisów: 34
słyszalny świst powietrza ( szum )
  • Toyota Auris I Hatchback 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2009-2010
  • wnętrze
  • 71 tys. km
Od prędkości ~70 km/godz. coraz głośnie słychać świst - szum podobny jak przy uchyleniu szyby . Mam wrażenie jakby w środkowej części deski rozdzielczej auta . Słyszenie szumu nastąpiło po usłudze serwisowej - wymianie pompy wodnej z paskiem osprzętu silnika oraz akumulatora w salonie TOYOTA Poznań . Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny oraz ewentualnego usunięcia powstawania szumu w celu komfortu jazdy.
Oczekuje na rozwiązanie
Pokazuje błąd czujnika położenia wału
  • Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting
  • układ napędowy
  • 182 tys. km
podczas jazdy na biegu,kiedy zdejmę nogę z gazu, momentami jest takie wrażenie jakby samochód "odjeżdżał". Jakby coś popychało auto do przodu bez dodawania gazu. Błąd który pokazuje komputer może oznaczać,że czujnik położenia wału jest do wymiany,ale też może oznaczać coś innego. Może ktoś miał taki sam problem ze swoim aurisem
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Woda w bagażniku
  • Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2009-2012
  • nadwozie
Niewilkie ilości wody w bagażniku w miejscu koła dojazdowego. Stara uszczelka lamy prawej tylnej. Demontaż lapy - odpięcie kostek elektrycznych, odkręcenie 3 śrubek, wysunięcie lampy z gniazda. Szczegółowe wyczyszczenie lampy i gniazda lampy. Wymiana starej uszczelki, zabezpieczenie newralgicznych miejsc uszczelniaczem do uszczelek samochodowych. Montaż w odwrotny sposób do demontażu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Toyota Auris I Hatchback