Szukaj

Informacje o Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting 1.8 HSD 136KM 100kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Toyota Auris to produkowany od roku 2007 model należący do segmentu C (niższa klasa średnia). W katalogu japońskiej marki, na większości rynków, Auris stał się następcą Corolli w odmianie hatchback. Na innych zastąpił Corollę RunX (lub model RunX), a wyłącznie na rynku australijskim sprzedawany jest pod szyldem Corolla. Pod względem technicznym Auris powiązany jest z Corollą – od samego początku ma tę samą platformę podłogową, jak również wiele innych podzespołów konstrukcyjnych. Druga generacja Toyoty Auris pojawiła się w roku 2013. Nazwa Auris wywodzi się z łacińskiego „aurum” („złoto”). Odmianą luksusową auta jest oferowana tylko w ojczyźnie producenta Toyota Blade (która zastąpiła Toyotę Allex).
czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,3 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Całokształt - Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,4
~Nirgal
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.8 HSD 136KM 100kW
Formularz oceny auta nie uwzględnia natury aut hybrydowych. Na przykład spalanie w cyklu mieszanym/miejskim jest mniejsze niż na trasie, a formularz nie pozwala na wpisanie mniejszego spalania niż na trasie... Formularz oceny auta pozwala na wpisanie maksymalnego przebiegu tylko 1000km :-) Auto w chwili oceny ma przebieg ok 180000km. Jak dotąd to jest mój najmocniejszy, a jednocześnie najekonomiczniejszy samochód. Toyotę kupiłem jako 5-letnie auto po dwóch właścicielach. Jedyną przygodę w ciągu dwóch lat mojej eksploatacji to skorodowana świeca na jednym z cylindrów i brak zapłonu w tym cylindrze). Był to prawdopodobnie wynik niedbałej wymiany świec w serwisie jakiś czas wcześniej. Całkiem sporo czasu spędzam w korkach przy dojeździe do pracy, a to auto nadaje się na takie warunki idealnie. Skrzynia CVT i dodatkowa moc z silnika elektrycznego sprawdzają się zwłaszcza przy niskich prędkościach, gdzie szybka zmiana pasa bez spowalniania tych za nami to pikuś. Rzecz, która najbardziej mnie drażni to trzeszczące czasem plastiki.
3,3
~Irek
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.8 HSD 136KM 100kW
No i stało się. Po trzech latach użytkowania, pojechałem do serwisu toyoty na coroczny przegląd - 60 tyś. Parę minut po wyjeździe z warsztatu samochód stanął. Pan z serwisu po paru próbach resetu komputera stwierdził, że samochód się zespół i to jest teraz mój problem. Po dwóch dniach walki z samochodem serwis znalazł przyczynę w "zaśniedziałej instalacji". Otrzymałem rachunek za holowanie i symboliczny za naprawę (166 zł). Po zwróceniu się do Toyoty Polska z zapytaniem czy producent ma zamiar zareagować na tą usterkę? Otrzymałem odpowiedź, że to jest normalna sytuacja i nie widzą żadnego problemu. Dodam: samochód jest garażowany i zawsze był serwisowany w autoryzowanym warsztacie Toyoty. Numer Sprawy w Toyocie Polska 109030 Samochodu nie komentuję - zrobiłem to w poprzednim wpisie.
4,7
~jaro
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.8 HSD 136KM 100kW
Bardzo dobre auto do miasta i na krótkie trasy. Ekstremalnie tani w utrzymaniu i eksploatacji, bezawaryjny, trwałe elementy, mało pali. Brakuje mi jedynie lepszego wyciszenia i zestawu audio; reszta jest super.
Średnie spalanie dla Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting 1.8 HSD 136KM 100kW 2010-2012
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Liczba komentarzy: 1
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.8 HSD 136KM 100kW
Latem odpala się silnik elektryczny od razu i jest ok, Do roboty mam ok. 4km. Latem spalanie ok 4,5-5,0 litra na komputerze, w realu przy tankowaniu ok 0,5l więcej na 100km. Zimą niestety, ale przy krótkich dojazdach tak jak u mnie silnik elektryczny albo nie włączy się wcale albo na samym końcu dojazdu. Przy tankowaniu zimą, Tylko po mieście i tylko do roboty bo robię około 450 km miesięcznie wyszło raz 8,3l/100km drugi raz 7,5l/100km. Tylko to są krótkie dojazdy, jak jeździłem dłużej po mieście na rozgrzanym silniku to spalanie ostro spadało. Ogólnie jestem zadowolony z hybrydy, po mieście jeżdżę na trybie eko i jest okej. Drugi mój samochód to OPel w diesle i zimą jak na dystansie 4km to spalanie jest dużo większe. Wszystko zależy kto gdzie, ile i jak jeździ.
4,5
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.8 HSD 136KM 100kW
Autko ekonomiczne Warszawa w cieplejsze miesiące przy dużych zagęszczeniu ruchu (4.0-4.2 ) , trasa + miasto 4.5 -4.7 .. największe spalanie autostrada zimą .. przy średniej prędkości 120-140 spalanie 5.2 . Po przejechaniu 100 tys nie kupienie już nic innego niż hybrydy ;)
4,9
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.8 HSD 136KM 100kW
Jadąc przepisowo drogami lokalnymi (50-90km/h) można zejść do 4,0l/100km. Drogi ekspresowe (120km/h) to 5l/100km. Autostrada (110-140km/h) kończy się wynikiem 5,5-6,0l/100km W mieście na codziennych dojazdach do pracy (9km w jedną stronę, w Krakowie) mam 4,8-5,0l/100km przy umiarkowanie dynamicznej jeździe. Opony letnie.

Usterki Toyota Auris I

Liczba wpisów: 34
słyszalny świst powietrza ( szum )
  • Toyota Auris I Hatchback 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2009-2010
  • wnętrze
  • 71 tys. km
Od prędkości ~70 km/godz. coraz głośnie słychać świst - szum podobny jak przy uchyleniu szyby . Mam wrażenie jakby w środkowej części deski rozdzielczej auta . Słyszenie szumu nastąpiło po usłudze serwisowej - wymianie pompy wodnej z paskiem osprzętu silnika oraz akumulatora w salonie TOYOTA Poznań . Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny oraz ewentualnego usunięcia powstawania szumu w celu komfortu jazdy.
Oczekuje na rozwiązanie
Pokazuje błąd czujnika położenia wału
  • Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting
  • układ napędowy
  • 182 tys. km
podczas jazdy na biegu,kiedy zdejmę nogę z gazu, momentami jest takie wrażenie jakby samochód "odjeżdżał". Jakby coś popychało auto do przodu bez dodawania gazu. Błąd który pokazuje komputer może oznaczać,że czujnik położenia wału jest do wymiany,ale też może oznaczać coś innego. Może ktoś miał taki sam problem ze swoim aurisem
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Woda w bagażniku
  • Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2009-2012
  • nadwozie
Niewilkie ilości wody w bagażniku w miejscu koła dojazdowego. Stara uszczelka lamy prawej tylnej. Demontaż lapy - odpięcie kostek elektrycznych, odkręcenie 3 śrubek, wysunięcie lampy z gniazda. Szczegółowe wyczyszczenie lampy i gniazda lampy. Wymiana starej uszczelki, zabezpieczenie newralgicznych miejsc uszczelniaczem do uszczelek samochodowych. Montaż w odwrotny sposób do demontażu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting