Szukaj

Informacje o Toyota

Toyota to drugi co do wielkoÅ›ci koncern motoryzacyjny na Å›wiecie, który w 2018 r. pod wzglÄ™dem wielkoÅ›ci sprzedaży ustÄ…piÅ‚ jedynie Grupie Volkswagena. Obecnie w skÅ‚ad najwiÄ™kszego japoÅ„skiego koncernu samochodowego, poza ToyotÄ…, wchodzÄ… również takie marki jak Lexus, Daihatsu, Hino oraz Scion. JednoczeÅ›nie Toyota byÅ‚a najpopularniejszÄ… markÄ… samochodowÄ… w 2018 r. z Å‚Ä…cznÄ… sprzedażą na wszystkich rynkach wynoszÄ…cÄ… ponad 8,75 mln egzemplarzy.

Historia Toyoty

Historia firmy Toyota rozpoczęła siÄ™ w 1885 r., jednak jej poczÄ…tki nie byÅ‚y zwiÄ…zane z przemysÅ‚em motoryzacyjnym. Sakichi Toyoda zaÅ‚ożyÅ‚ warsztat tekstylny, który w 1928 r. przeksztaÅ‚cony zostaÅ‚ w firmÄ™ Toyoda Spinning and Weaving, którÄ… w pierwszych latach prowadziÅ‚ ze swoim synem Kiichiro ToyodÄ…, i która w dużej mierze przyczyniÅ‚a siÄ™ do zrewolucjonizowania przemysÅ‚u tekstylnego w Kraju KwitnÄ…cej WiÅ›ni. Dopiero na poczÄ…tku lat 30. minionego stulecia, na skutek zainteresowania syna zaÅ‚ożyciela branżą motoryzacyjnÄ…, firma w 1933 r. otworzyÅ‚a dziaÅ‚ samochodowy, który rozpoczÄ…Å‚ swÄ… dziaÅ‚alność od skonstruowania 6-cylindrowego silnika o pojemnoÅ›ci 3,4 litra, a dwa lata później powstaÅ‚ pierwszy prototyp samochodu o nazwie A1. Już rok później rozpoczÄ™to produkcjÄ™ modelu AA, a w 1937 r. przeksztaÅ‚cono strukturÄ™ firmy i wprowadzono nowÄ… nazwÄ™ – Toyota Motor Corporation.

Najważniejsze modele w historii Toyoty

Mimo rozpoczÄ™cia dziaÅ‚aÅ„ wojennych Toyota w dalszym ciÄ…gu kontynuowaÅ‚a też produkcjÄ™ samochodów oraz konstruowanie nowych modeli. Dlatego też już na poczÄ…tku lat. 50. XX w. Toyota byÅ‚a w stanie rozpocząć produkcjÄ™ caÅ‚kowicie nowych modeli. Jednym z ważniejszych aut z tamtego okresu byÅ‚a zbudowana na bazie Jeepa Willysa Toyota BJ, która byÅ‚a prekursorem produkowanego od 1954 r. do dziÅ› Land Cruisera.

Prawdziwy boom na modele Toyoty miaÅ‚ miejsce w latach 50. i 60. Wówczas to zadebiutowaÅ‚o na rynku kilka ważnych modeli, dziÄ™ki którym Toyota zaczęła siÄ™ liczyć także poza granicami swojego rodzimego kraju. W 1955 r. zadebiutowaÅ‚a Toyota Crown z klasy Å›redniej-wyższej, a w 1957 r. nieprodukowana już dziÅ› Toyota Corona z klasy Å›redniej. W 1966 r. do oferty doÅ‚Ä…cza Toyota Corolla, najczęściej kupowany do dziÅ› model Toyoty. W 1983 r. pojawiÅ‚a siÄ™ wreszcie Toyota Camry - jeden z kilku tzw. globalnych modeli Toyoty. Wszystkie te modele sprawiÅ‚y, że rozpoczÄ™to produkcjÄ™ samochodów na niespotykanÄ… dotÄ…d skalÄ™ na rynku japoÅ„skim. 

Sportowe modele samochodów Toyota

W historii Toyoty znajdziemy także dość spory rozdział związany ze światem sportu i sportowymi modelami. Najlepszym tego przykładem są modele Celica, MR-2 czy Supra. Toyota Celica produkowana była w latach 1970-2005 i była dostępna jako liftback, coupe, a także kabriolet, a jej topową odmianą była wersja z napędem na wszystkie koła i turbodoładowaniem GT-Four.

Na bazie trzech ostatnich generacji Celici produkowana byÅ‚a Toyota Supra (poczÄ…tkowo oferowana jako Toyota Celica Supra), sportowe coupe z napÄ™dem na tylnÄ… oÅ›. W 2019 r., po 17 latach przerwy, Toyota powróciÅ‚a do tego modelu. Również sportowe geny miaÅ‚a produkowana od 1984 r. Toyota MR-2. To naturalnie nie wszystkie sportowe modele samochodów Toyoty. Warto wspomnieć jeszcze chociażby o takich modelach jak Toyota 2000GT czy też bazujÄ…ca na Corolli Toyota AE86 w wersji Levin bÄ…dź Trueno.

Hybrydowe modele samochodów Toyoty

Równie ważny, jeÅ›li nie ważniejszy, jest rozdziaÅ‚ dotyczÄ…cy modeli Toyoty z napÄ™dem hybrydowym. Można dziÅ› Å›miaÅ‚o postawić tezÄ™, że gdyby nie ten japoÅ„ski koncern, dziÅ› z caÅ‚Ä… pewnoÅ›ciÄ… poziom rozwoju pojazdów z napÄ™dem hybrydowym byÅ‚by na znacznie niższym poziomie. Wprawdzie Toyota Prius nie byÅ‚a pierwszÄ… hybrydÄ… w historii motoryzacji, ale to ona odniosÅ‚a najwiÄ™kszy sukces, osiÄ…gajÄ…c najwiÄ™kszÄ… sprzedaż ze wszystkich dostÄ™pnych na rynku hybryd. Pierwsza generacja Toyoty Prius zadebiutowaÅ‚a w 1987 r., a obecnie na rynku jest już dostÄ™pna czwarta generacja tego modelu.

Z biegiem czasu coraz więcej modeli Toyoty ma w swojej ofercie także warianty z napędem hybrydowym. Do tej grupy należą m.in. Toyota Auris, Toyota Yaris, Toyota Camry, Toyota Highlander, Toyota RAV4 czy Toyota C-HR.

Toyota - dodatkowe informacje

Toyota dość mocno zwiÄ…zana jest z rynkiem polskim. W naszym kraju japoÅ„ski koncern ma bowiem dwie swoje fabryki. W WaÅ‚brzychu (Toyota Motor Manufacturing Poland) produkowane sÄ… silniki benzynowe oraz skrzynie biegów, zaÅ› w Jelczu-Laskowicach (Toyota Motor Industries Poland) - silniki benzynowe oraz wysokoprężne. Od 2017 r. poÅ‚Ä…czone obie spóÅ‚ki pracujÄ… również nad rozwojem napÄ™du hybrydowego Toyoty.

Toyota Corolla to najlepiej sprzedajÄ…cy siÄ™ model w historii Toyoty ze sprzedażą na poziomie ponad 40 milionów egzemplarzy. DziÅ› nowa Corolla zjeżdża z taÅ›my produkcyjnej do 27 sekund.

Olbrzymi wpływ na sukces Toyoty ma legendarny już dziś system produkcji Toyoty oparty m.in. o takie hasła jak kaizen, jidoka czy just-in-time. Chęć wyeliminowania każdego błędu jest tak duża, że każdy pracownik na linii produkcyjnej ma prawo do jej wstrzymania, jeśli zauważy jakiś błąd.

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Toyota

Sprawdź co kierowcy
myślą o Toyota

Oceny Aut 11 164 oceny

4,3
~Kris1959
Toyota C-HR II
SUV 2.0 Hybrid Dynamic Force 197KM 145kW
Auto kupione oczami i po raz pierwszy w życiu zachwytem nad kształtem karoserii. Silnik, moc, oświetlenie, ogumienie R19 OK. Wiadomo Toyota. Miałem przez rok Yarisa Cross Adventure (full wypas) i gdyby nie ten silnik oraz słaba moc, pewnie bym został przy tym aucie, ale oczy kupowały nowego CHR 2.0 Executive. Szkoda, że nie rozsądek i rozum. Cenę, czytaj upust, udało mi się wytargować niezłą, ale drugi raz tego auta już bym nie kupił, przynajmniej za te pieniądze. Nagroda Nobla za brak tylnej wycieraczki, bo przecież woda miała sama spływać po szybie jak w sedanie. Chyba na testach w fabryce, bo przy normalnym użytkowaniu nawet przy prędkości powyżej 100 km/h deszcz nie spływa i zostają lusterka boczne, a przy cofaniu sygnały dźwiękowe i kamerka. Masakra, bo widoczność z tyłu i tak jest bardzo ograniczona. Komfort jazdy, przynajmniej z przodu, w porządku i o wiele ciszej niż w starym CHR. Kultura pracy silnika super. Spalanie, jak na tak dużą moc 197 KM bardzo niskie od 4 do średniej obecnie, czyli w zimie 5,1 l/100 km. Jazda po mieście i po autostradach OK. Brak możliwości całkowitego wyłączenia sygnału dźwiękowego przy przekraczaniu prędkości, o co nietrudno, bo czyta to chyba z chmury. Jadę po ulicy, gdzie nie ma żadnych znaków i ograniczeń, a sygnał się włącza przy przekroczeniu 30 km/h, bo jest to droga osiedlowa. W Yarisie Cross można to było wyłączyć na stałe, a tutaj za każdym razem przed jazdą trzeba by to robić. Pozostaje maksymalne wyciszenie, bo podobno takie są teraz wymagania UE. Pozostałe czujniki bardzo czułe i głośne. Też wyciszyłem ile się da, ale reagują nawet na krzak, który jest metr od samochodu. Ogólnie fajne auto z zewnątrz. Wewnątrz już nie jest tak różowo, jak za taką kasę. Kolega, który ma taki sam model zauważył spód auta, który już po roku jest w złym stanie i mechanik zalecił mu konserwację auta. Tego jeszcze nie sprawdzałem, ale zrobię to na wiosnę przy wymianie kół.
4,6
~zachwycony
Toyota Sienna II
Minivan 3.3 i V6 24V 233KM 171kW
Mam to auto trzeci rok. Kupiłem je w 2022 z przebiegiem 130tys mil. Poprzedni właściciel kupił je zaraz w 2006 po lekkiej obcierce. Niestety bardzo je zaniedbał. Musiałem naprawić po nim (to widocznie są usteri w tym aucie) : - zardzewiałe przewody klimatyzacji, - zardzewiałe przewody hamulcowe - uszkodzona wtyczka komputera - tempomat nie działał - do tego nikt nie wymienił oleju w skrzyni przez 130tys mil. - po wymianie zero szarpania czy zwłoki - chociaż wymieniał olej co 5tys mil. - nie wymieniał filtrów ani wtryskiwaczy gazu - po wymianie i przeczyszczeniu czuć moc Mechanicznie po naprawie tego chodzi jak złoto. Przyspiesza na gazie i benzynie jak prawdziwa sportowa bryka - ten dźwięk 6 cylinrów jest piękny. Niestety rdza go gryzie - podobno podwozie trzeba zrobić a nadkola i drzwi na szczescie zrobione przed laty. Kompfort i moc - tak bym ją podsumował . Świertne auto na biwak , wędkowani czy wypad na rowery w góry. Wszystko wchodzi do środka , nawet pełne łóżko wraz z rowerami. Świetnym rozwiązaniem są wyciągane fotlele i składane oparcie pasażera - masz stolik
4,7
~Rafał
Toyota Corolla XII
Sedan 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Toyotami jeżdżę od zawsze. W posiadaniu tej jestem od maja 2024. Przebieg 145000. U mnie zrobiła już 15000. Auto bezproblemowe jeśli chodzi o samą jazdę. Nie jest demonem prędkości ale na trybie sport daje już radę. W trybie ECO Auto jest spokojne i bez szaleństw. Spalanie to średnio 4,30 lit realnego lania w bak. Przy bardzo spokojnej jeździe miałem nawet 3.90 lit. Trasa robiona autem to w 70 procentach drogi krajowe, wojewódzkie i szybkiego ruchu. Pozostałe 30 Procent to miasto i korki w Warszawie. Skrzynia biegów rzeczywiście nie jest najcichsza, ale gdy załączy nam się elektryk to można na cichaczu przejechać nawet 2-3km. Załączy się spalinowy ale też nie na długo. W korkach auto wręcz idealne. Ogólnie na plus. Z czystym sercem mogę polecić.

Zgłaszane usterki 759 usterek

Rozładowany akumlator 12v problem z uruchomieniem
  • Toyota Yaris IV Cross Facelifting 1.5 Hybrid Dynamic Force 130KM 96kW od 2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Cześć kupiliśmy małe auto na dojazdy do sklepu i pracy max 40km. Przez miesiąc wszystko było ok. Po miesiącu się zaczęło rano auto było zablokowane i otworzenie drzwi możliwe jedynie grotem. System się nie podniósł i brak reakcji na próbę odpalenia. Wezwane asistance auto odpaliło i zostało umówione na wizytę w serwisie toyoty. Sprawdzenie aku i wszystko ok. Po trzech tygodniach asistane wezwane ponownie do tej samej awarii następnie po tygodniu i jeszcze raz po dwóch dniach i znowu po dwóch dniach. Ostatecznie auto zabrane lawetą na serwis. Przez tydzień sprawdzanie aku. Według serwisu wszystko ok przed wydaniem aku doładowane. 6 tygodni spokoju i znowu to samo. Serwis dilera gdzie auto było kupione stwierdził że auto robi za krótki odległości i nie może doładować aku. Propozycja ponownego sprawdzenia aku (sprawdzane juz 5 razy). Auto powinno robić co najmniej 100 km gdzie podczas wybierania samochodu było jasno powiedziane ze auto będzie robić max 40 km mało tego diler powiedział że auto jest przeznaczone do miasta na krótkie dystanse a nie w trasę. Poza tym auto strasznie mułowate i głośne, pali jak smok najlepiej było by mieć stałe podłączenie do dystrybutora. Komputer pokazuje ponad 500km zasięgu realny max 400 a na autostradzie 250-300km. Nigdy więcej takiego gniota jak toyota a tym bardziej hybryda. Tylko Diesel jak do tej pory w stu procentach nie zawodny auto robi 1,5 km dwa razy dziennie i nie ma problemów z odpaleniem nawet po miesiącach. STOP HAIBRYD GO DIESEL!!!
1 komentarz
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Toyota przeprowadzone przez Euro NCAP.
Åšrednia ocena