Szukaj

Informacje o Toyota

Toyota to drugi co do wielkości koncern motoryzacyjny na świecie, który w 2018 r. pod względem wielkości sprzedaży ustąpił jedynie Grupie Volkswagena. Obecnie w skład największego japońskiego koncernu samochodowego, poza Toyotą, wchodzą również takie marki jak Lexus, Daihatsu, Hino oraz Scion. Jednocześnie Toyota była najpopularniejszą marką samochodową w 2018 r. z łączną sprzedażą na wszystkich rynkach wynoszącą ponad 8,75 mln egzemplarzy.

Historia Toyoty

Historia firmy Toyota rozpoczęła się w 1885 r., jednak jej początki nie były związane z przemysłem motoryzacyjnym. Sakichi Toyoda założył warsztat tekstylny, który w 1928 r. przekształcony został w firmę Toyoda Spinning and Weaving, którą w pierwszych latach prowadził ze swoim synem Kiichiro Toyodą, i która w dużej mierze przyczyniła się do zrewolucjonizowania przemysłu tekstylnego w Kraju Kwitnącej Wiśni. Dopiero na początku lat 30. minionego stulecia, na skutek zainteresowania syna założyciela branżą motoryzacyjną, firma w 1933 r. otworzyła dział samochodowy, który rozpoczął swą działalność od skonstruowania 6-cylindrowego silnika o pojemności 3,4 litra, a dwa lata później powstał pierwszy prototyp samochodu o nazwie A1. Już rok później rozpoczęto produkcję modelu AA, a w 1937 r. przekształcono strukturę firmy i wprowadzono nową nazwę – Toyota Motor Corporation.

Najważniejsze modele w historii Toyoty

Mimo rozpoczęcia działań wojennych Toyota w dalszym ciągu kontynuowała też produkcję samochodów oraz konstruowanie nowych modeli. Dlatego też już na początku lat. 50. XX w. Toyota była w stanie rozpocząć produkcję całkowicie nowych modeli. Jednym z ważniejszych aut z tamtego okresu była zbudowana na bazie Jeepa Willysa Toyota BJ, która była prekursorem produkowanego od 1954 r. do dziś Land Cruisera.

Prawdziwy boom na modele Toyoty miał miejsce w latach 50. i 60. Wówczas to zadebiutowało na rynku kilka ważnych modeli, dzięki którym Toyota zaczęła się liczyć także poza granicami swojego rodzimego kraju. W 1955 r. zadebiutowała Toyota Crown z klasy średniej-wyższej, a w 1957 r. nieprodukowana już dziś Toyota Corona z klasy średniej. W 1966 r. do oferty dołącza Toyota Corolla, najczęściej kupowany do dziś model Toyoty. W 1983 r. pojawiła się wreszcie Toyota Camry - jeden z kilku tzw. globalnych modeli Toyoty. Wszystkie te modele sprawiły, że rozpoczęto produkcję samochodów na niespotykaną dotąd skalę na rynku japońskim. 

Sportowe modele samochodów Toyota

W historii Toyoty znajdziemy także dość spory rozdział związany ze światem sportu i sportowymi modelami. Najlepszym tego przykładem są modele Celica, MR-2 czy Supra. Toyota Celica produkowana była w latach 1970-2005 i była dostępna jako liftback, coupe, a także kabriolet, a jej topową odmianą była wersja z napędem na wszystkie koła i turbodoładowaniem GT-Four.

Na bazie trzech ostatnich generacji Celici produkowana była Toyota Supra (początkowo oferowana jako Toyota Celica Supra), sportowe coupe z napędem na tylną oś. W 2019 r., po 17 latach przerwy, Toyota powróciła do tego modelu. Również sportowe geny miała produkowana od 1984 r. Toyota MR-2. To naturalnie nie wszystkie sportowe modele samochodów Toyoty. Warto wspomnieć jeszcze chociażby o takich modelach jak Toyota 2000GT czy też bazująca na Corolli Toyota AE86 w wersji Levin bądź Trueno.

Hybrydowe modele samochodów Toyoty

Równie ważny, jeśli nie ważniejszy, jest rozdział dotyczący modeli Toyoty z napędem hybrydowym. Można dziś śmiało postawić tezę, że gdyby nie ten japoński koncern, dziś z całą pewnością poziom rozwoju pojazdów z napędem hybrydowym byłby na znacznie niższym poziomie. Wprawdzie Toyota Prius nie była pierwszą hybrydą w historii motoryzacji, ale to ona odniosła największy sukces, osiągając największą sprzedaż ze wszystkich dostępnych na rynku hybryd. Pierwsza generacja Toyoty Prius zadebiutowała w 1987 r., a obecnie na rynku jest już dostępna czwarta generacja tego modelu.

Z biegiem czasu coraz więcej modeli Toyoty ma w swojej ofercie także warianty z napędem hybrydowym. Do tej grupy należą m.in. Toyota Auris, Toyota Yaris, Toyota Camry, Toyota Highlander, Toyota RAV4 czy Toyota C-HR.

Toyota - dodatkowe informacje

Toyota dość mocno związana jest z rynkiem polskim. W naszym kraju japoński koncern ma bowiem dwie swoje fabryki. W Wałbrzychu (Toyota Motor Manufacturing Poland) produkowane są silniki benzynowe oraz skrzynie biegów, zaś w Jelczu-Laskowicach (Toyota Motor Industries Poland) - silniki benzynowe oraz wysokoprężne. Od 2017 r. połączone obie spółki pracują również nad rozwojem napędu hybrydowego Toyoty.

Toyota Corolla to najlepiej sprzedający się model w historii Toyoty ze sprzedażą na poziomie ponad 40 milionów egzemplarzy. Dziś nowa Corolla zjeżdża z taśmy produkcyjnej do 27 sekund.

Olbrzymi wpływ na sukces Toyoty ma legendarny już dziś system produkcji Toyoty oparty m.in. o takie hasła jak kaizen, jidoka czy just-in-time. Chęć wyeliminowania każdego błędu jest tak duża, że każdy pracownik na linii produkcyjnej ma prawo do jej wstrzymania, jeśli zauważy jakiś błąd.

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Toyota

Sprawdź co kierowcy
myślą o Toyota

Oceny Aut 11 257 ocen

3,4
~Paweł
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 2.0 Hybrid Dynamic Force 196KM 144kW
Swoją opinię opieram na dwóch latach jeżdżenia sedanem 1.2 w wersji najbardziej podstawowej i obecnie 2.0 hybrid z jakimś tam wyposażeniem. Auto to koszmar na trasie, dalszy wyjazd czy próba jeżdżenia z prędkościami autostradowymi powoduje, że w połowie drogi masz konkretnie dość. Auto jest zupełnie niewyciszone, niewygłuszone, nie da się słuchać muzyki, nie da się rozmawiać przez fatalny fabryczny zestaw głośnomówiący. Materiały wykończeniowe we wnętrzu są fatalnej jakości. Dywaniki fabryczne wytarły się na wylot po 60 tysiącach, tkanina, którą pokryta jest podłoga w kabinie jak i bagażniku chyba złośliwie została wybrana - nie da się jej odkurzyć, auto jest niesamowicie trudne w utrzymaniu czystości. Samochód jest autem miejskim i tam też sprawdza się najlepiej, pali wtedy mało, jest ciche, zwinne, w wersji benzynowej dość lekkie i świetnie się prowadzi, w wersji hybrydowej przód pływa, nie wiesz czy to już poślizg. Do tej pory jeździłem prawdziwymi samochodami, lubię jeździć, sprawia mi to frajdę, ale nie Corollą. Rozumiem, że z uwagi na bezawaryjność i gwarancję oraz doskonały serwis jest to świetne auto flotowe, ale jeśli planujesz kupić takie auto prywatnie to nie rób tego. Samochód to porażka. Dodam, że spalanie przy jeździe autostradowej to 10-11 litrów na 100km, a tankować trzeba co 300km. Sam silnik jest bardzo elastyczny i przyspiesza super, ale hałas zabija wszystko.
3,4
~Paweł
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 2.0 Hybrid Dynamic Force 196KM 144kW
Swoją opinię opieram na dwóch latach jeżdżenia sedanem 1.2 w wersji najbardziej podstawowej i obecnie 2.0 hybrid z jakimś tam wyposażeniem. Auto to koszmar na trasie, dalszy wyjazd czy próba jeżdżenia z prędkościami autostradowymi powoduje, że w połowie drogi masz konkretnie dość. Auto jest zupełnie niewyciszone, niewygłuszone, nie da się słuchać muzyki, nie da się rozmawiać przez fatalny fabryczny zestaw głośnomówiący. Materiały wykończeniowe we wnętrzu są fatalnej jakości. Dywaniki fabryczne wytarły się na wylot po 60 tysiącach, tkanina, którą pokryta jest podłoga w kabinie jak i bagażniku chyba złośliwie została wybrana - nie da się jej odkurzyć, auto jest niesamowicie trudne w utrzymaniu czystości. Samochód jest autem miejskim i tam też sprawdza się najlepiej, pali wtedy mało, jest ciche, zwinne, w wersji benzynowej dość lekkie i świetnie się prowadzi, w wersji hybrydowej przód pływa, nie wiesz czy to już poślizg. Do tej pory jeździłem prawdziwymi samochodami, lubię jeździć, sprawia mi to frajdę, ale nie Corollą. Rozumiem, że z uwagi na bezawaryjność i gwarancję oraz doskonały serwis jest to świetne auto flotowe, ale jeśli planujesz kupić takie auto prywatnie to nie rób tego. Samochód to porażka. Dodam, że spalanie przy jeździe autostradowej to 10-11 litrów na 100km, a tankować trzeba co 300km. Sam silnik jest bardzo elastyczny i przyspiesza super, ale hałas zabija wszystko.
3,4
~Paweł
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 2.0 Hybrid Dynamic Force 196KM 144kW
Swoją opinię opieram na dwóch latach jeżdżenia sedanem 1.2 w wersji najbardziej podstawowej i obecnie 2.0 hybrid z jakimś tam wyposażeniem. Auto to koszmar na trasie, dalszy wyjazd czy próba jeżdżenia z prędkościami autostradowymi powoduje, że w połowie drogi masz konkretnie dość. Auto jest zupełnie niewyciszone, niewygłuszone, nie da się słuchać muzyki, nie da się rozmawiać przez fatalny fabryczny zestaw głośnomówiący. Materiały wykończeniowe we wnętrzu są fatalnej jakości. Dywaniki fabryczne wytarły się na wylot po 60 tysiącach, tkanina, którą pokryta jest podłoga w kabinie jak i bagażniku chyba złośliwie została wybrana - nie da się jej odkurzyć, auto jest niesamowicie trudne w utrzymaniu czystości. Samochód jest autem miejskim i tam też sprawdza się najlepiej, pali wtedy mało, jest ciche, zwinne, w wersji benzynowej dość lekkie i świetnie się prowadzi, w wersji hybrydowej przód pływa, nie wiesz czy to już poślizg. Do tej pory jeździłem prawdziwymi samochodami, lubię jeździć, sprawia mi to frajdę, ale nie Corollą. Rozumiem, że z uwagi na bezawaryjność i gwarancję oraz doskonały serwis jest to świetne auto flotowe, ale jeśli planujesz kupić takie auto prywatnie to nie rób tego. Samochód to porażka. Dodam, że spalanie przy jeździe autostradowej to 10-11 litrów na 100km, a tankować trzeba co 300km. Sam silnik jest bardzo elastyczny i przyspiesza super, ale hałas zabija wszystko.

Zgłaszane usterki 769 usterek

Rozładowany akumlator 12v problem z uruchomieniem
  • Toyota Yaris IV Cross Facelifting 1.5 Hybrid Dynamic Force 130KM 96kW od 2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 2
Cześć kupiliśmy małe auto na dojazdy do sklepu i pracy max 40km. Przez miesiąc wszystko było ok. Po miesiącu się zaczęło rano auto było zablokowane i otworzenie drzwi możliwe jedynie grotem. System się nie podniósł i brak reakcji na próbę odpalenia. Wezwane asistance auto odpaliło i zostało umówione na wizytę w serwisie toyoty. Sprawdzenie aku i wszystko ok. Po trzech tygodniach asistane wezwane ponownie do tej samej awarii następnie po tygodniu i jeszcze raz po dwóch dniach i znowu po dwóch dniach. Ostatecznie auto zabrane lawetą na serwis. Przez tydzień sprawdzanie aku. Według serwisu wszystko ok przed wydaniem aku doładowane. 6 tygodni spokoju i znowu to samo. Serwis dilera gdzie auto było kupione stwierdził że auto robi za krótki odległości i nie może doładować aku. Propozycja ponownego sprawdzenia aku (sprawdzane juz 5 razy). Auto powinno robić co najmniej 100 km gdzie podczas wybierania samochodu było jasno powiedziane ze auto będzie robić max 40 km mało tego diler powiedział że auto jest przeznaczone do miasta na krótkie dystanse a nie w trasę. Poza tym auto strasznie mułowate i głośne, pali jak smok najlepiej było by mieć stałe podłączenie do dystrybutora. Komputer pokazuje ponad 500km zasięgu realny max 400 a na autostradzie 250-300km. Nigdy więcej takiego gniota jak toyota a tym bardziej hybryda. Tylko Diesel jak do tej pory w stu procentach nie zawodny auto robi 1,5 km dwa razy dziennie i nie ma problemów z odpaleniem nawet po miesiącach. STOP HAIBRYD GO DIESEL!!!
2 komentarze
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Toyota przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena

Cenimy Twoją prywatność

Autocentrum.pl należy do grupy Wirtualna Polska Holding. Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.