Pięciodrzwiowy kompaktowy sedan (segment C), wyposażony w pełni elektryczny napęd (może przejechać ok. 350 km na jednym ładowaniu), produkowany od 2017 roku. Prace nad stworzeniem tego samochodu toczyły się przez ok. 10 lat. Początkowo nazywano go BlueStar, następnie Model E, ale po sporze z Fordem (o nazwę) i Adidasem (o logo z trzema poziomymi kreskami), zdecydowano się na Model 3. Jego projektantem jest Franz von Holzhausen, szef stylistów Tesli. Charakterystycznym elementem designu Modelu 3 jest brak przedniego grilla. Auto zbudowano na nowej płycie podłogowej Tesla 3DX.
Tesla Model 3 to trzeci etap oryginalnego planu firmy Tesla Motors, która zaczynała od drogiego modelu sportowego Tesla Roadster, poprzez luksusowe auta Tesla Model S/Tesla Model X i docelowo zamierzała wprowadzić na rynek auto przystępne cenowo.
Model 3 ma kosztować w USA 35 tys. USD w podstawowej wersji (średnia oczekiwana cena sprzedaży to 42 tys. USD) oraz trafić na rynek pod koniec 2017r. Docelowa produkcja w zakładzie Tesla Factory w Kalifornii sięgnąć ma nawet 500 tys. sztuk rocznie. Akumulatory litowo-jonowe dla Modelu 3 produkowane będą w zakładzie Tesla Gigafactory w Nevadzie.
Model 3 ma być mniejszą wersją Modelu S. Elon Musk na spotkaniu z inwestorami pod koniec 2014 r. zapowiedział, że najnowszy sedan będzie o około 20 proc. mniejszy od obecnej w gamie "eSki". Zapewniono jednocześnie, że "Trójka", dzięki rozwiązaniom stosowanym przez Teslę w pozostałych modelach, będzie oferowała więcej przestrzeni w kabinie niż konkurenci o tradycyjnym napędzie. Musk stwierdził też, że nie ma co liczyć na fajerwerki jeśli chodzi o stylistykę. Raczej nikt się tego nie spodziewał, bo strategia Tesli jest od lat niezmienna - ma pokazywać, że innowacyjny napęd można ukryć w pozornie zwyczajnym aucie.
To będzie już trzecia płyta podłogowa w portfolio Tesli. Pierwszą opracowano dla modelu Roadster, a drugą dla modeli S oraz X. Podejście inżynierów Tesli do Modelu 3 wymagało opracowania nowej platformy. - Nowa architektura baterii, nowa technologia silnika, nowa struktura samochodu. Mieliśmy bardzo dużo pracy - powiedział szef działu technologii Tesli Jeffrey Brian Straubel.
To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.
Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!
Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.
Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.
~ Tomek
NIE
Głosów za: 50% / przeciw: 50%przyspieszenia
spalania
wyciszenia
Poza napędową rewolucją, Model 3 nie oferuje podobnego przewrotu jeśli chodzi o stylistykę. Jest po prostu zgrabnym kompaktowym sedanem, bez udziwnień charakterystycznych dla wielu innych ekologicznych pojazdów. Dzięki wykreowanej modzie na Teslę, to może być najważniejszy „samochód dla ludu” w XXI wieku.
~PowagosławPodobno Elon Musk dał się namówić, by specjalnie na polski rynek przygotować to auto w wersji z instalacją gazową. A poważnie – wierzę, że Model 3 sprawdziłby się u nas jak najdroższe iPhone’y i to nawet bez rządowych dopłat jak w USA. Gdyby tylko sprzedawano go za uczciwą cenę, porównywalną z amerykańską.
~Luzacjusz