Szukaj

Informacje o Tesla Model 3

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Klasa średnia

Pięciodrzwiowy kompaktowy sedan (segment C), wyposażony w pełni elektryczny napęd (może przejechać ok. 350 km na jednym ładowaniu), produkowany od 2017 roku. Prace nad stworzeniem tego samochodu toczyły się przez ok. 10 lat. Początkowo nazywano go BlueStar, następnie Model E, ale po sporze z Fordem (o nazwę) i Adidasem (o logo z trzema poziomymi kreskami), zdecydowano się na Model 3. Jego projektantem jest Franz von Holzhausen, szef stylistów Tesli. Charakterystycznym elementem designu Modelu 3 jest brak przedniego grilla. Auto zbudowano na nowej płycie podłogowej Tesla 3DX.

W pełni elektryczny, pięciodrzwiowy kompaktowy sedan, zaprojektowany przez Tesla Motors. Został zaprezentowany 31 marca 2016 roku. W tydzień po prezentacji, liczba zamówionych modeli na całym świecie wyniosła 325.000. Do 15 maja 2016 roku liczba ta wzrosła do 373.000. Pierwsze dostawy rozpoczną się pod koniec 2017 roku. Według zapewnień Tesla Motors, Model 3 ma posiadać zasięg na jednym ładowaniu wynoszący około 350 km (215 mil). Cena modelu podstawowego przewidziana jest na 35.000 USD.

 

czytaj więcej
Powagosław

Poza napędową rewolucją, Model 3 nie oferuje podobnego przewrotu jeśli chodzi o stylistykę. Jest po prostu zgrabnym kompaktowym sedanem, bez udziwnień charakterystycznych dla wielu innych ekologicznych pojazdów. Dzięki wykreowanej modzie na Teslę, to może być najważniejszy „samochód dla ludu” w XXI wieku.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno Elon Musk dał się namówić, by specjalnie na polski rynek przygotować to auto w wersji z instalacją gazową. A poważnie – wierzę, że Model 3 sprawdziłby się u nas jak najdroższe iPhone’y i to nawet bez rządowych dopłat jak w USA. Gdyby tylko sprzedawano go za uczciwą cenę, porównywalną z amerykańską.

~Luzacjusz

Tesla Model 3 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Tesla Model 3

Liczba ocen: 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Silnik + Widoczność

Wady

- Układ jezdny - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,8
~Robert
Tesla Model 3
Sedan P50 261KM 192kW
Autocentrum.pl nie kocha Tesli M3 - nie ma tu ani jednego rzeczywistego trymu do wyboru, nie wspominając o mocach silników "deklarowanych" przez Autocentrum.pl. Na przykład: czy ktoś widział takie oto cudo: cyt. "Model 3 P60 302KM 222kW"? Zapewne nikt, ale w Autocentrum istnieje, na przekór Elonowi Muskowi ! :) (przyjazna sugestia poprawek, stanu na maj 2021 r.). Zapewne z w/w powodu tak skąpo z opisami tego auta na Autocentrum.pl. Moja "trójka" Long Range AWD jest cicha, zrywna, komfortowa, oszczędna i zaawansowana technologicznie, systemy wspomagające kierowcę sprawiają, że jazda nie męczy a cieszy. Komfort zawieszenia - mniej więcej na poziomie Passata B6. Technologia i oprogramowanie - kosmos, a przyśpieszenie pozostawia przysłowiowego teslowego banana na twarzy :) "Pali" ~15-16 kWh na 100 km. Jeżeli ładujecie nocą, w taryfie dwustrefowej to 1 kWh kosztuje 26 gr. Słownie: dwadzieścia sześć gorszy za 1 kilowatogodzinę.
4,4
~Daniel
Tesla Model 3
Sedan Facelifting 2023 60kWh 283KM 208kW
Samochód na prawdę godny polecenia. Mnóstwo zalet niespotykanych w tym budżecie - osiągi i ogólnie dynamika, wygodne i dopasowujące się fotele, świetne wrażenia z jazdy, mega estetyczne wykonanie z dobrych materiałów, świetnie grające audio. Ma kilka mankamentów software'owych, ale pewnie zostaną skorygowane aktualizacjami. Nie kupiłbym go ponownie tylko dlatego, bo kupiłbym mocniejszą wersję AWD. Ale nie przed aktualizacjami, które sprawią że ergonomia będzie na lepszym poziomie.
2,9
~lex
Tesla Model 3
Sedan P60 302KM 222kW
Średnie spalanie dla Tesla Model 3
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

507
Tesla Model 3
Sedan Facelifting 2023 Long Range 78.1kWh 498KM 366kW
Przejechane 10kkm (średnie trasy 50km Warszawa i okolice w tym 1/2 ekspres). średnie zużycie komputer 16kW/100km a na liczniku w domy przy ładowarce realnie 20kW/100 Zużycie komputer od 10kW /100km (lato spokojna jazda miejska Warszawa i okolice - dzieci na zajęcia etc. aż sam byłem zaskoczony) średnia 16kW (średnia lato 12-13kW zima 17-18kW ), jazda dynamiczna 20kW. 5-10% zużycia pobiera sentry mode - jeżeli się z niego korzysta. Jest do drugi samochód w domu więc w trasy nie jeździ chociaż mam zamiar. "Spalanie" na poziomie 3l Pb przy przyśpieszeniu 4,4s, co czasami bardzo przydaje się. (jeszcze go nie ładowałem poza domem więc wartości wpisałem defaultowo)
525
Tesla Model 3
Sedan Facelifting Maximum Range 80.5kWh 441KM 324kW
Sezon zimowy: Bardzo dynamiczna jazda 19kW/100km (jestem bardzo zaskoczony tak małym zużyciem), jazda normalna 15kW/100km przy mocy 441KM. W benzynie przy tego rodzaju jeździe i mocy oceniam spalanie w aucie benzynowym odpowiednio na 20l i 14l Pb95
313
Tesla Model 3
Sedan P75 261KM 192kW
Performance. Powyższe wartości dla okresu jesiennego z włączona klimatyzacja i ogrzewaniem. Od czasu do czasu start z gazem do dechy. Niestety nie da się powstrzymać :) Po miesiącu wymieniłem alufelgi z fabrycznych 20” na 18” jednak nie widzę różnicy w konsumpcji energii. 20 stki pogiolem na niewielkiej dziurze jadąc może 50km/h - stad zapadła decyzja na zakup 18”
Tesla Model 3