Szukaj

Informacje o Suzuki Vitara III SUV 1.6 VVT 120KM 88kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Suzuki Vitara wróciła do oferty japońskiej marki 10 lat po wycofaniu, zastępując w niej modele Grand Vitara oraz SX4. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był prototyp z roku 2013, noszący nazwę iV-4. Suzuki Vitara obecnie jest miejskim crossoverem SUV, w przeciwieństwie do oryginalnej Vitary, zorientowanej typowo terenowo. Samochód powstał na platformie podłogowej zapożyczonej od modelu SX4 S-Cross. W USA sprzedawany jako Suzuki Escudo.
czytaj więcej
Powagosław

Design nie był nigdy mocną stroną Vitary, a z drugiej strony - to, co kiedyś było jej mocną stroną, dziś jest tylko wspomnieniem. Wygląda tylko poprawnie, za to atut ma inny: trudno znaleźć tańsze auto z napędem 4x4.

~Powagosław
Luzacjusz

Range Rover Evoque ze sklepu „Wszystko za 4 złote”. A poza tym: nuda. Nic się dzieje. Dłużyzny same.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1586 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 156 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78 x 83 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 ALLGRIP
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Paweł
Suzuki Vitara III
SUV 1.6 VVT 120KM 88kW
Szukałem auta typu SUV z napędem 4x4 do miasta jak i na wypad do lasu czy bezdroża ze względu na moje hobby. Obejrzałem kilka aut i już w sumi miałęm rezygnoać z tego typu pojazdu jak sprzedawca w Suzuki pokazał mi VItarę AllGrip. Przejechałem się, dotałem obszerne info na temat napędu jak i miałem okazję przetestować go "za salonem" poza drogą utwardzoną. Auto jest rewelacyjne. Jedyne co mnie trochę kłuje w oczy to jakoś plastików we wnętrzu pojazdu ale już się przyzwyczaiłem. Cnowo jest ok więc nie ma co narzekać. Proste auto i przede wszystkim bezawaryjne. Bardzo duży bagażnik, który po złożeniu tylnych siedzeń daje dużo możliwośći. Jeżdze już prawie rok, żadnych awarii, najechane ponad 71k km. Możliwość wyboru trybu jazdy SPORT,AUTO, SNOW, LOCK. Najczęściej jeźdzę na SPORT gdyż auto jest zrywniejsze i mniej pali. W zimę na zaśnieżonej nawierzchni testowałem tryb SNOW i mimo letnich opon auto nie dało się wyprowadzić z toru jazdy. Po prostu po tej zimie stwierdziłem że te auto zostanie ze mną na długe lata. Gaz odpada ze względu na płytkową regulację zaworów. Jest bardzo oszczędne - po mieście średnio 7,5 litra. Jak na SUV 4x4 to żadne inne auto nie jest mu w stanie dorównać. Polecam szczerze te auto.
3,0
~Marcin
Suzuki Vitara III
SUV 1.6 VVT 120KM 88kW
Ładny i dość praktyczny samochód, ale ma sporo wad, które skutecznie psują humor i odbierają przyjemność posiadania. Chodzi głównie o nędzną jakość materiałów wnętrza, słabe blachy i marne prowadzenie. Do tego wysoki hałas już od 100-110km/h. Gdyby był tańszy i kosztował tyle, co np. Dacia Duster, powiedziałbym, że jest dobrze. A tak to zaledwie przeciętnie. Wg mnie kupowanie Vitary w wyższych wersjach wyposażenia nie ma sensu. Otrzymamy budżetowy samochodzik z paroma extrasami. Jedyna sensowna opcja to najtańszy model z 4wd. W tej konkurencji może się równać tylko Duster, który jest chyba nawet jeszcze bardziej tandetny. Ja swojej Vitary nie wykupię po zakończeniu leasingu. Pójdę w Hyundaia Tuscona albo Jeepa Compassa.
4,5
~naczo85
Suzuki Vitara III
SUV 1.6 VVT 120KM 88kW
Auto bardzo fajnie się prowadzi, mieszkam w górach gdzie kilka razy napęd 4x4 się sprawdził. Moja wersja wyposażenia to xled sun, światła ledowe mija ia super sprawa, wygodne skórzane siedzenia, dach panoramiczny super sprawa dla dzieciaków. Bagażnik mógłby być większy (375l ) z tylu miejsca wystarczająco choć już rozglądam się za większym autem... ogólnie auto warte uwagi, silnik troszkę mało dynamiczny choć w trybie SPORT jest znacznie lepiej. Spalanie na mega niskim poziomie, trasa ok 5l miasto ok 7l. Jakość wykończenia niestety mocno średnia, wszędzie plastiki, lubią dawać p sobie znać... czy kupiłbym ponownie? Hmmm raczej nie, to moje pierwsze SUZUKI i chyba ostatnie. auto ogólnie fajne, choć brakuje mi w nim „tego czegoś”.
Średnie spalanie dla Suzuki Vitara III SUV 1.6 VVT 120KM 88kW 2015-2018
6,3
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Suzuki Vitara III
SUV 1.6 VVT 120KM 88kW
Długo nie zamienię na inny :). Psuć się nie ma co, obsługa to tylko lanie paliwa. Spalanie śr. 5,8l /100km ( liczone z kilometrów przy tankowaniu pod korek), zimą czasem 6,2, przy jeździe 50/50 (miasto/trasa). Ścigacz to nie jest, ale marudy nie denerwują ;). Autko jako całość - stosunek - cena/jakość/utrzymanie oceniam na 5-. Mały minus to pojemność bagażnika - trochę mała oraz dość wysoki próg ,choć u mnie może to wynikać z tego że poprzedni samochód takiego nie miał. Generalnie polecam z tym silnikiem.
5,8
Suzuki Vitara III
SUV 1.6 VVT 120KM 88kW
Mam auto od tygodnia, dzisiaj druga wizyta na stacji i tu przyjemne zaskoczenie. Od tankowania do tankowania przejechałem 386 km w jeździe mieszanej. Komputer pokazał średnie zużycie 5.1 l. Do baku weszło 22,4 litra za 145 zł. Zużycie 5,8 litra/100 koszt 38 zł. Jest ok. Przyznam że jeździłem raczej płynnie
9,0
Suzuki Vitara III
SUV 1.6 VVT 120KM 88kW
Należy pamiętać o regulacji zaworów w tym silniku przy benzynie co 40 tys km natomiast przy gazie zalecane co 25-30 tys km. Pierwsze objawy to problem z odpalaniem zimnego silnika i gaśnięcie następnie w efekcie wypalone gniazda zaworów i kosztowny remont silnika !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zaleca się wymianę oleju co 12 tys. km. Spalanie na trasie przy 120 km około 9 l.

Usterki Suzuki Vitara III

Liczba wpisów: 15
W czasie jazdy zapalają się wszystkie kontrolki, przestają działać systemy i auto gaśnie
  • Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 48V SHVS 129KM 95kW 2020-2024
  • instalacja elektryczna
  • 9 tys. km
Witam Podczas jazdy zaczynają się wyłączać po kolei wszystkie systemy, najpierw radar, potem ESP, wspomaganie i inne, deska cała na czerwono, wszystkie kontrolki się palą i auto gaśnie. Już 3 razy się to przydarzyło, za pierwszym poczekałem 30 min. I auto odpaliło jak by nic się nie stało, po miesiącu za drugim razem niestety na lawecie trafiło na serwis, oczywiście nic nie znaleźli, wymienili akumulator na nowy, i było dobrze, znowu mija miesiąc i to samo, po 30 min. udało się odpalić, znowu jestem umówiony na serwis, ciekawe czy coś tym razem znajdą
Problem rozwiązany
2 komentarze
Myszkowanie auta na drodze
  • Suzuki Vitara III SUV 1.6 VVT 120KM 88kW 2015-2018
  • zawieszenie
  • 55 tys. km
Witam Mam Vitarke od 2015 r auto od roku zaczęło dziwnie zachowywać się na drodze, a dokładnie na nierównościach drogi ( zapadnięte studienki). Po najechaniu na zapadnięta studzienkę tylnia osią, auto jak być traciło stabilnosc-uczucie jak by tylnia oś się ślizgała, zsuwała takie uczucie daje. Jak zima jest błoto pośniegowe, lekki lód to auto myszkuje na drodze, tył auta jak by tracił stabilność i lata na boki i to dzieje się przy prędkości powyzej 50km/h, przy zmienejszeniu prędkości jest oki. Auto było na zbieżnoaci i tyl nie mieście się we wzorach...a ustawić się tego nie da... co z tym zrobić....???
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Bieg wsteczny
  • Suzuki Vitara III SUV 1.6 VVT 120KM 88kW 2015-2018
  • inne
  • 70 tys. km
mam problem z biegiem wstecznym. Czasami po prostu nie chce się wbić i trzeba się na prawdę długo nakombinować żeby się udało. jako że samochód jeszcze na gwarancji to w serwisie sprawa zgłaszana juz kilka razy i oczywiście nie stwierdzają żadnego problemu. Według nich ten typ skrzyni tak ma i nic się nie da z tym zrobić. Jako rozwiązanie usłyszałem żeby przy parkowaniu przodem zostawić samochód na biegu wstecznym wtedy przy wyjeżdżaniu nie będzie problemu (co się uśmiałem to moje). Czy ktos miał.ma ten sam problem i jak go rozwiązać??
Problem rozwiązany
3 komentarze
Suzuki Vitara III SUV