Szukaj

Informacje o Suzuki Vitara III SUV

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Suzuki Vitara wróciła do oferty japońskiej marki 10 lat po wycofaniu, zastępując w niej modele Grand Vitara oraz SX4. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był prototyp z roku 2013, noszący nazwę iV-4. Suzuki Vitara obecnie jest miejskim crossoverem SUV, w przeciwieństwie do oryginalnej Vitary, zorientowanej typowo terenowo. Samochód powstał na platformie podłogowej zapożyczonej od modelu SX4 S-Cross. W USA sprzedawany jako Suzuki Escudo.
czytaj więcej
Powagosław

Design nie był nigdy mocną stroną Vitary, a z drugiej strony - to, co kiedyś było jej mocną stroną, dziś jest tylko wspomnieniem. Wygląda tylko poprawnie, za to atut ma inny: trudno znaleźć tańsze auto z napędem 4x4.

~Powagosław
Luzacjusz

Range Rover Evoque ze sklepu „Wszystko za 4 złote”. A poza tym: nuda. Nic się dzieje. Dłużyzny same.

~Luzacjusz

Suzuki Vitara III SUV – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4175 mm
Szerokość 1775 mm
Wysokość 1610 mm
Rozstaw osi 2500 mm
Rozstaw kół - przód 1535 mm
Rozstaw kół - tył 1505 mm
Prześwit 185 mm
Prześwit 4x4 185 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1120 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 375 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~Roman
Suzuki Vitara III
SUV 1.6 DDiS 120KM 88kW
Auto zakupione w Szwecji , w PL od połowy roku, w moich rękach 3 miesiące. jest to druga opinia po zrobieniu trasy S-ką oraz częściowo autostradą. Autko zaskakuje mnie bardzo pozytywnie, a mam pewne porównanie, gdyż jest moim 24 prywatnym samochodem. Zużycie paliwa na autostradzie i S-ce 3,5-3,7 litra/100 km - tankowanie do pełna od-do i co ciekawe, komputer na trasie zawyżył faktyczne zużycie paliwa a w mieście liczy dokładnie bez odchyleń, jazda w deszczu i mgle - najszybciej 130 km/h, częściej na 4 i 5 biegu (skrzynia manualna 6-tka), w dwie osoby z niewielkim bagażem, jazda płynna, opony zimowe.
4,6
~Paweł
Suzuki Vitara III
SUV 1.6 VVT 120KM 88kW
Szukałem auta typu SUV z napędem 4x4 do miasta jak i na wypad do lasu czy bezdroża ze względu na moje hobby. Obejrzałem kilka aut i już w sumi miałęm rezygnoać z tego typu pojazdu jak sprzedawca w Suzuki pokazał mi VItarę AllGrip. Przejechałem się, dotałem obszerne info na temat napędu jak i miałem okazję przetestować go "za salonem" poza drogą utwardzoną. Auto jest rewelacyjne. Jedyne co mnie trochę kłuje w oczy to jakoś plastików we wnętrzu pojazdu ale już się przyzwyczaiłem. Cnowo jest ok więc nie ma co narzekać. Proste auto i przede wszystkim bezawaryjne. Bardzo duży bagażnik, który po złożeniu tylnych siedzeń daje dużo możliwośći. Jeżdze już prawie rok, żadnych awarii, najechane ponad 71k km. Możliwość wyboru trybu jazdy SPORT,AUTO, SNOW, LOCK. Najczęściej jeźdzę na SPORT gdyż auto jest zrywniejsze i mniej pali. W zimę na zaśnieżonej nawierzchni testowałem tryb SNOW i mimo letnich opon auto nie dało się wyprowadzić z toru jazdy. Po prostu po tej zimie stwierdziłem że te auto zostanie ze mną na długe lata. Gaz odpada ze względu na płytkową regulację zaworów. Jest bardzo oszczędne - po mieście średnio 7,5 litra. Jak na SUV 4x4 to żadne inne auto nie jest mu w stanie dorównać. Polecam szczerze te auto.
4,6
~outofspace
Suzuki Vitara III
SUV 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Tym samochodem można zjechać z drogi. Napęd 4x4 daje radę nawet w bardziej błotnistych terenach. Zużycie paliwa jednak podane przez autocentrum można włożyć między bajki. Średnie spalanie kształtuje się na poziomie 6.5-7.5. Mniej można zużyć nie korzystając z tempomatu i wykorzystując techniki ecodrivingu. Sam tempomat z radarem działa rewelacyjnie. Silnik jest żwawy, szczególnie w trybie sport. Sama jazda tym autem jest przyjemna i komfortowa. Wyciszenie nie należy do najlepszych ale to przecież SUV.
Średnie spalanie dla Suzuki Vitara III SUV
6,3 – 6,8
l/100 km
6,0
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Suzuki Vitara III
SUV 1.6 VVT 120KM 88kW
Długo nie zamienię na inny :). Psuć się nie ma co, obsługa to tylko lanie paliwa. Spalanie śr. 5,8l /100km ( liczone z kilometrów przy tankowaniu pod korek), zimą czasem 6,2, przy jeździe 50/50 (miasto/trasa). Ścigacz to nie jest, ale marudy nie denerwują ;). Autko jako całość - stosunek - cena/jakość/utrzymanie oceniam na 5-. Mały minus to pojemność bagażnika - trochę mała oraz dość wysoki próg ,choć u mnie może to wynikać z tego że poprzedni samochód takiego nie miał. Generalnie polecam z tym silnikiem.
8,0
Suzuki Vitara III
SUV 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Chciałbym zapytać się wszystkich piszących raporty o zużyciu paliwa,w jaki sposób obliczają zużycie paliwa.W moim aucie komputer oszukuje o równe 0,5 litra. Wielokrotnie przeliczałem zużycie paliwa podczas tankowania, i zawsze ilość zużytego paliwa na przejechane kilometry była o pół litra wyższa od wskazań komputera.Jeżeli piszący te raporty tego nie uwzględnili,to do tych raportów trzeba podwyższyć spalanie o równe 0,5 litra. Ciekawe jest to, że syn jeżdzi nowym Baleno, i również komputer zaniża mu spalanie o równe 0,5 litra. Wygląda to na wyrafinowane oszustwo producenta, bo dotyczy to akurat dwóch aut , nowych Suzuki w mojej rodzinie.Przez 10 lat jeździłem Grand Vitarą 1,9 ddis , i tam była zgodność wskazań komputera z faktycznym zużyciem. Na tej podstawie oskarżam producenta o celowe zafałszowanie zużycia, bo kierowcy nie obliczają zużycia ręcznie, a wierzą wskazaniom komputera.
5,8
Suzuki Vitara III
SUV 1.6 VVT 120KM 88kW
Mam auto od tygodnia, dzisiaj druga wizyta na stacji i tu przyjemne zaskoczenie. Od tankowania do tankowania przejechałem 386 km w jeździe mieszanej. Komputer pokazał średnie zużycie 5.1 l. Do baku weszło 22,4 litra za 145 zł. Zużycie 5,8 litra/100 koszt 38 zł. Jest ok. Przyznam że jeździłem raczej płynnie

Usterki Suzuki Vitara III

Liczba wpisów: 15
W czasie jazdy zapalają się wszystkie kontrolki, przestają działać systemy i auto gaśnie
  • Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 48V SHVS 129KM 95kW 2020-2024
  • instalacja elektryczna
  • 9 tys. km
Witam Podczas jazdy zaczynają się wyłączać po kolei wszystkie systemy, najpierw radar, potem ESP, wspomaganie i inne, deska cała na czerwono, wszystkie kontrolki się palą i auto gaśnie. Już 3 razy się to przydarzyło, za pierwszym poczekałem 30 min. I auto odpaliło jak by nic się nie stało, po miesiącu za drugim razem niestety na lawecie trafiło na serwis, oczywiście nic nie znaleźli, wymienili akumulator na nowy, i było dobrze, znowu mija miesiąc i to samo, po 30 min. udało się odpalić, znowu jestem umówiony na serwis, ciekawe czy coś tym razem znajdą
Problem rozwiązany
2 komentarze
Myszkowanie auta na drodze
  • Suzuki Vitara III SUV 1.6 VVT 120KM 88kW 2015-2018
  • zawieszenie
  • 55 tys. km
Witam Mam Vitarke od 2015 r auto od roku zaczęło dziwnie zachowywać się na drodze, a dokładnie na nierównościach drogi ( zapadnięte studienki). Po najechaniu na zapadnięta studzienkę tylnia osią, auto jak być traciło stabilnosc-uczucie jak by tylnia oś się ślizgała, zsuwała takie uczucie daje. Jak zima jest błoto pośniegowe, lekki lód to auto myszkuje na drodze, tył auta jak by tracił stabilność i lata na boki i to dzieje się przy prędkości powyzej 50km/h, przy zmienejszeniu prędkości jest oki. Auto było na zbieżnoaci i tyl nie mieście się we wzorach...a ustawić się tego nie da... co z tym zrobić....???
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Bieg wsteczny
  • Suzuki Vitara III SUV 1.6 VVT 120KM 88kW 2015-2018
  • inne
  • 70 tys. km
mam problem z biegiem wstecznym. Czasami po prostu nie chce się wbić i trzeba się na prawdę długo nakombinować żeby się udało. jako że samochód jeszcze na gwarancji to w serwisie sprawa zgłaszana juz kilka razy i oczywiście nie stwierdzają żadnego problemu. Według nich ten typ skrzyni tak ma i nic się nie da z tym zrobić. Jako rozwiązanie usłyszałem żeby przy parkowaniu przodem zostawić samochód na biegu wstecznym wtedy przy wyjeżdżaniu nie będzie problemu (co się uśmiałem to moje). Czy ktos miał.ma ten sam problem i jak go rozwiązać??
Problem rozwiązany
3 komentarze
Suzuki Vitara III SUV