Szukaj

Informacje o Suzuki Vitara III

Lata produkcji: 2015 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Suzuki Vitara wróciła do oferty japońskiej marki 10 lat po wycofaniu, zastępując w niej modele Grand Vitara oraz SX4. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był prototyp z roku 2013, noszący nazwę iV-4. Suzuki Vitara obecnie jest miejskim crossoverem SUV, w przeciwieństwie do oryginalnej Vitary, zorientowanej typowo terenowo. Samochód powstał na platformie podłogowej zapożyczonej od modelu SX4 S-Cross. W USA sprzedawany jako Suzuki Escudo.
czytaj więcej
Powagosław

Design nie był nigdy mocną stroną Vitary, a z drugiej strony - to, co kiedyś było jej mocną stroną, dziś jest tylko wspomnieniem. Wygląda tylko poprawnie, za to atut ma inny: trudno znaleźć tańsze auto z napędem 4x4.

~Powagosław
Luzacjusz

Range Rover Evoque ze sklepu „Wszystko za 4 złote”. A poza tym: nuda. Nic się dzieje. Dłużyzny same.

~Luzacjusz
NA ŻYWO

Nowy Suzuki Vitara

Cena od: 97 900 PLN

Oceny Suzuki Vitara III

Liczba ocen: 136
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~kar882
Suzuki Vitara III
SUV Facelifting 2024 1.4 BoosterJet mild Hybrid 129KM 95kW
Całokształt na 4. Ogólne wrażenia z jazdy tym samochodem od 2022 roku w tej konfiguracji (w AutoCentrum jest błąd, auto jest w ofercie z mild hybrid od 2022 r.) są dobre, natomiast z pewnością nie jest to samochód który mogę polecić każdemu. Na plus na pewno dynamika jazdy, bardzo dobrze się zbiera, wygląd ogólny, miejsca w środku jest naprawdę dużo. Dodatkowo jazda w niewymagającym terenie typu drogi ziemne w lesie, pola, ubity piach nawet z napędem na przednią oś dają niesamowitą frajdę i ciężko się zakopać tym autem ze względu na jego piórkową wręcz masę. Tutaj niestety można przejść od razu do minusów, wcześniej wspomniana lekkość konstrukcji powoduje, że na autostradzie ciężko jechać szybciej niż 130 km/h bo auto staje się niestabilne i trzeba często korygować tor jazdy. Przy bocznym wietrze i autostradowej prędkości jedzie się już bardzo ciężko. Kolejny minus to bagażnik, którego praktycznie nie ma. Skrzynia biegów po dotarciu (ok. 16000 km) zaczęła działać lepiej i 1 bieg wchodzi teraz już za każdym razem bez zgrzytów. Ostatnim minusem jest widoczna postępująca korozja, która zaczyna się rozwijać gdzieniegdzie. Będę musiał wkrótce go zabezpieczyć antykorozyjnie.
4,9
~Paweł
Suzuki Vitara III
SUV Facelifting 2024 1.4 BoosterJet mild Hybrid 129KM 95kW
Auto przemyślane i praktyczne, bardzo zwrotne - świetny promień skrętu i łatwe parkowanie, dynamiczne w porównaniu z pełną hybrydą - max moment dostępny od samego dołu wspomagany baterią, ekonomiczne - przy dynamicznej jeździe 4.9l w trasie, 6.1l w mieście (jeszcze spada, ponieważ silnik dopiero się dociera), więc chyba nie warto dopłacać do hybrydy. Auto zwarte, niezbyt długie, jednak miejsca w kabinie i z tyłu dla pasażerów pod dostatkiem (wygrywa z Capturem, Yarisem-Cross, Aroną itp). Do bagażnika wchodzą 4 pełnowymiarowe koła 17":-) jest pojemny i ustawny jak na 365l, co nie jest oczywiste u konkurencji. Auto wyposażone w mnóstwo asystentów (od lipca 2014), za które w VW, Seacie, Toyocie trzeba dopłacać i działają rewelacyjnie, komunikaty nie są nachalne i można je w ustawieniach korygować. Menu komputera ładnie rozbudowane, multimedia działają płynnie, navi, połączenia bezprzewodowe z tel itp. Niestety po liftingu okroili Vitarę z poduszki kolanowej, która była dostępna wcześniej. Przydałoby się więcej przyjemnej tapicerki na boczkach drzwi. Po lifcie radar przeniesiono wyżej w zderzaku (na +), ale nadal nie ma nawiewów w kabinie na tył. Ręczny tradycyjny, za to na 4 kołach wszędzie tarcze (konkurenci w większości stosują bębny na tył). I najważniejsze - 4 cylindry = równa i cicha praca, rozrząd na łańcuchu. Wcześniej były użytkowane 1.4 turbo innych producentów, ale żaden nie schodził poniżej 7.5l/100km przy delikatnej jeździe w trybie mieszanym.
5,0
~Roman
Suzuki Vitara III
SUV 1.6 DDiS 120KM 88kW
Auto zakupione w Szwecji , w PL od połowy roku, w moich rękach 3 miesiące. jest to druga opinia po zrobieniu trasy S-ką oraz częściowo autostradą. Autko zaskakuje mnie bardzo pozytywnie, a mam pewne porównanie, gdyż jest moim 24 prywatnym samochodem. Zużycie paliwa na autostradzie i S-ce 3,5-3,7 litra/100 km - tankowanie do pełna od-do i co ciekawe, komputer na trasie zawyżył faktyczne zużycie paliwa a w mieście liczy dokładnie bez odchyleń, jazda w deszczu i mgle - najszybciej 130 km/h, częściej na 4 i 5 biegu (skrzynia manualna 6-tka), w dwie osoby z niewielkim bagażem, jazda płynna, opony zimowe.

Usterki Suzuki Vitara III

Liczba wpisów: 16
W czasie jazdy zapalają się wszystkie kontrolki, przestają działać systemy i auto gaśnie
  • Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 48V SHVS 129KM 95kW 2020-2024
  • instalacja elektryczna
  • 9 tys. km
Witam Podczas jazdy zaczynają się wyłączać po kolei wszystkie systemy, najpierw radar, potem ESP, wspomaganie i inne, deska cała na czerwono, wszystkie kontrolki się palą i auto gaśnie. Już 3 razy się to przydarzyło, za pierwszym poczekałem 30 min. I auto odpaliło jak by nic się nie stało, po miesiącu za drugim razem niestety na lawecie trafiło na serwis, oczywiście nic nie znaleźli, wymienili akumulator na nowy, i było dobrze, znowu mija miesiąc i to samo, po 30 min. udało się odpalić, znowu jestem umówiony na serwis, ciekawe czy coś tym razem znajdą
Problem rozwiązany
2 komentarze
Myszkowanie auta na drodze
  • Suzuki Vitara III SUV 1.6 VVT 120KM 88kW 2015-2018
  • zawieszenie
  • 55 tys. km
Witam Mam Vitarke od 2015 r auto od roku zaczęło dziwnie zachowywać się na drodze, a dokładnie na nierównościach drogi ( zapadnięte studienki). Po najechaniu na zapadnięta studzienkę tylnia osią, auto jak być traciło stabilnosc-uczucie jak by tylnia oś się ślizgała, zsuwała takie uczucie daje. Jak zima jest błoto pośniegowe, lekki lód to auto myszkuje na drodze, tył auta jak by tracił stabilność i lata na boki i to dzieje się przy prędkości powyzej 50km/h, przy zmienejszeniu prędkości jest oki. Auto było na zbieżnoaci i tyl nie mieście się we wzorach...a ustawić się tego nie da... co z tym zrobić....???
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Bieg wsteczny
  • Suzuki Vitara III SUV 1.6 VVT 120KM 88kW 2015-2018
  • inne
  • 70 tys. km
mam problem z biegiem wstecznym. Czasami po prostu nie chce się wbić i trzeba się na prawdę długo nakombinować żeby się udało. jako że samochód jeszcze na gwarancji to w serwisie sprawa zgłaszana juz kilka razy i oczywiście nie stwierdzają żadnego problemu. Według nich ten typ skrzyni tak ma i nic się nie da z tym zrobić. Jako rozwiązanie usłyszałem żeby przy parkowaniu przodem zostawić samochód na biegu wstecznym wtedy przy wyjeżdżaniu nie będzie problemu (co się uśmiałem to moje). Czy ktos miał.ma ten sam problem i jak go rozwiązać??
Problem rozwiązany
3 komentarze
Suzuki Vitara III