Szukaj

Informacje o Suzuki Vitara I Standard 1.6 i 16V 97KM 71kW 1991-2002

Lata produkcji: 1991 – 2002
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany w latach 1988-2005 oraz ponownie od roku 2015, kompaktowy samochód terenowy, a następnie kompaktowy crossover SUV, zaliczany do segmentu I. Pierwotnie Suzuki Vitara była autem o niezłych własnościach terenowych. Od roku 1998 jego mocniejszą i większą odmianą był model Grand Vitara, który zastąpił Vitarę w katalogu marki w roku 2005. Vitarę wskrzeszono w roku 2015, jednak już jako samochód sportowo-użytkowy, ze zmniejszonymi właściwościami off-roadowymi. Na niektórych rynkach Suzuki Vitara sprzedawany jest pod innymi markami i nazwami – przykładowo Chevrolet i GMX Tracker, Mazda Proceed Levante oraz Suzuki Escudo.
czytaj więcej
Powagosław

Design nie był nigdy mocną stroną Vitary, a z drugiej strony - to, co kiedyś było jej mocną stroną, dziś jest tylko wspomnieniem. Wygląda tylko poprawnie, za to atut ma inny: trudno znaleźć tańsze auto z napędem 4x4.

~Powagosław
Luzacjusz

Range Rover Evoque ze sklepu „Wszystko za 4 złote”. A poza tym: nuda. Nic się dzieje. Dłużyzny same.

~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1590 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 97 KM (71 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Widoczność + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~digresio@o2.pl
Suzuki Vitara I
Standard 1.6 i 16V 97KM 71kW
Vitara Long ... w odróżnieniu od krótkiej - co ważne, jest komfortowa, jak na swoje wymiary. Pędzić się nią nie da, bo i nie po to jest... no i czuć, że lubi teren :). W długich trasach wygodna ( oczywiście, nie należy porównywać z limuzynami). Takie dobre auto turystyczne. Miejskie też, bo jednak nie tak duże ( jak współcześnie przerośnięte i nadymane SUV´y) a i dobrze w zakrętach i dziury i krawężniki niestraszne :) ... I jeszcze jedno - do 1997 stylistyka była bardzo klasyczna, w najlepszym tego słowa znaczeniu. Modele z tamtego czasu mają swój niepowtarzalny charakter i coś co można by nazwać "kultowym" . Pomiędzy ´97 a 2005, czyli do premiery najnowszej Vitary, był to stylistyczny dramat / po prostu nieładne auto/. Ale widać opamiętali sie w Suzuki / patrz-też-nowy Swift / i najnowszy model Vitary jest znowu OK.
4,2
~Krystian
Suzuki Vitara I
Standard 1.6 i 16V 97KM 71kW
Mam wersje 3drzwiowa i czasami dokucza mi brak miejsca z tylu. Kiedy wizytuja nas rodzice musimy jezdzic z nimi w dwa auta (zona tez ma viertare) :))) Tak wiec nastepna bedzie tez viertara (czy raczej grand vitara) ale na pewno z 4 drzwiami. Silnik miewa zadyszke przy wlaczaniu sie do ruchu autostradowego lub przy wyprzedzaniu pod gorke. Na szczescie Grand Vitara jest dostepna z V6, wiec i ten problem z czasem sam sie wyprostuje. Te dwa drobne mankamenty sa oczywiste juz w momencie zakupu auta, wiec nie bylo to nic w stylu przykrej niespodzianki. Mam krotsza wersje bo lepiej sie spisuje w terenie, nawet tak umiarkowanym jak ten w ktory jezdze. Konsekwencja jest brak miejsca na bagaznik. Niewielki silnik jest ekonomiczny, elastyczny i mily we wspolpracy, ale 1.6 to nie bestia a i Vitara nie jest scigantem. Slowem: bardzo przyjemne autko, krzyzowka terenowki (rama, 4x4, dobry przeswit) z pojazdem miejskim (ekonomiczny, maly, dobra widocznosc).
4,5
~jerry1457@op.pl
Suzuki Vitara I
Standard 1.6 i 16V 97KM 71kW
samochód mocno eksploatowany, miasto, długie trasy, ciężki bagaż, ostra jazda w terenie - wszystko trzyma się rewelacyjnie. Mniej terenowy od Samuraja, ale z dobrym silnikiem 16V i większą ilością miejsca (5d). Jak dla mnie, na co dzień nie mniej wygodny od kompaktowej osobówki w swoim wieku. W terenie nadrabia niedużą masą
Suzuki Vitara I Standard