Szukaj

Informacje o Suzuki SX4 II S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Benzynowy silnik 1.6 120KM jest całkiem niezły, choć trzeba nauczyć się z nim współpracować. Potrafi być oszczędny, ale nie jest zbyt posłuszny na niskich obrotach, dlatego dobrze jest zbić co najmniej bieg w dół, żeby coś się zaczęło dziać. Podczas wyprzedzania to nawet więcej niż jeden... Co za tym idzie – dobra dynamika nie będzie szła w parze z niskim spalaniem, bo trzeba będzie trzymać jednostkę na obrotach. Diesel 1.9 też ma 120KM i działa zupełnie inaczej – reaguje od razu i spodoba się osobom, które wyższe obroty kojarzą z zarzynaniem jednostki. Niestety – muszą być bogatsze, bo dopłata do diesla jest kolosalna.
czytaj więcej
Powagosław

Jest nowa generacja, która wygląda jak drobny facelifting, a przecież sylwetka SX4 (niezmieniona), choć przyzwoita, ma już swoje lata i wymagałaby gruntowniejszego odświeżenia.

~Powagosław
Luzacjusz

Poza większymi rozmiarami (i to akurat sensowny ruch, bo auto wygląda na bardziej proporcjonalne), w nowym SX4 nie poprawiono niczego na tyle, bym mógł zachwycić się choćby jednym detalem. Więc się nie zachwycam i polecam innym.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1373 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1500-4000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 73 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 ALLGRIP
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Układ jezdny - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Tomasz
Suzuki SX4 II
S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Suzuki kupione nowe od dilera. Obecnie 37680km. Auto bardzo dynamiczne i ekonomiczne. Cykl mieszany 6.7 l. Trasa 90-100km/h 5l. Jedyny mankament jak dla mnie to niewygodne siedzenie a dokładniej oparcie. Jest tam taki uskok na wysokości łopatek, który uwiera w plecy. Dotyczy to osób ze wzrostem 180 cm+. Dla niższych osób jest ok. Minusem jest też bardzo miękki lakier akrylowy. To jednak dotyczy już chyba wszystkich marek. W mojej ocenie samochód wart swoich pieniędzy. Czy kupiłbym jeszcze raz. Tak z tym, że tym razem wybrałbym napęd 4x4.
4,4
~Mirek
Suzuki SX4 II
S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Witam. Samochód jak za ok. 90 tys nie ma rywala w swojej klasie. Można się czepiać co do materiałów wykończeniowych, skrzyni biegów, czy szumu w samochodzie powyżej 100 km/h. Patrząc obiektywnie jest to w miarę prosty samochód z mega świetnym silnikiem ( miałem nowych samochodów już ponad 10 szt.). Zaletą jest jego małe spalanie. Testowałem go już 2 razy jeżdżąc do Chorwacji. Przy pełnym załadunku i dużym boxie na dachu średnie spalanie z trasy 6.8 - 7.0 l/100km. Bagażnik dosyć spory jak na swoją klasę. Patrząc obiektywnie mimo kilku mankamentów warto go polecić nabywcom.
3,8
~Jan Winnicki
Suzuki SX4 II
S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Dzień dobry, samochód kupiłem na początku 2019r. Brałem pod uwagę tipo, aurisa, cx3, dustera, HRV i to suzuki. Tipo paliło 12l na jeździe testowej(1.4T-jet), cx3 za małe w środku, poza tym w salonie mazdy trzeba mieć garnitur na sobie żeby kupić auto, duster zbyt plastikowy a honda ma gdzieś klienta. Tak więc padło na suzuki. O zakupie zdecydował silnik i napęd 4x4. Na początku to auto mi się bardzo podobało, pisałem nawet pozytywną opinię na autocentrum ok. 10 miesięcy temu. Teraz żałuję trochę zakupu a wszystko przez dużą ilość często uciążliwych i zagrażających bezpieczeństwu wad. Czytałem opinię"Marka"na autocentrum i niestety muszę się z nim zgodzić w wielu kwestiach. Jakość jest bardzo słaba, w lecie zaczął mi odpadać plastik na drzwiach kierowcy. Serwis naprawił to za drugim razem, trzeszczał także plastik na desce rozdzielczej i półka bagażnika, na przeglądzie przy okazji to naprawili ale sporadycznie zdarzy się że ten sam plastik zatrzeszczy. Porównując do konkurencji np. nissana qashqai czy hondy HRV jakość wykonania tego auta jest bardzo słaba. W toyocie yaris nic nie trzeszczy po 4,5 roku użytkowania. Układ kierowniczy- tragedia. Na autostardzie wymagane nieprawdopodobne skupienie na drodze, o wiele większe niż w toyocie czy np. we fiacie tipo. Przejedziecie się na autostradzie to zobaczycie. Ja niestety nie miałem takiej okazji więc dlatego kupiłem to auto nie wiedząc o tym. Hamulec niby hamuje ale jak się mocniej przyciśnie to wpada do podłogi. Serwis twierdzi że wszystko jest OK. Ale moim zdaniem to jest jakaś wada fabryczna, w żadnym innym samochodzie, ani we fiacie, ani w toyocie hamulec nie wpada do podłogi. Jedynie w Volkswagenie który ma uszkodzoną pompę ABS hamulec wpada do podłogi tak jak w suzuki. Tragedia. Jak się zamkniesz wewnątrz suzuki(jakiegokolwiek, nie tylko s crossa) to po pociągnięciu klamki drzwi się nie otworzą. Jest to bardzo niebezpieczne bo w przypadku pożaru nie ma możliwości wyjścia z auta, a jak jest się zdenerwowanym to się ciągnie klamkę na siłę. W innych markach np. we fiacie, w toyocie, w fordzie, w nissanie czy w hondzie jest tak jak być powinno czyli zamykasz się wewnątrz i po pociągnięciu klamki drzwi się otwierają. Tylko w tym suzuki jest inaczej. Na autostradzie przy 140km/h jest dość głośno, automatyczne światła i wycieraczki nie są zbyt dopracowane. Oryginalne wycieraczki od początku nie działały dobrze, musiałem je wymienić po zakupie. Lakier też się łatwo rysuje. Zbiornik 47l jest za mały, co 500 kilometrów trzeba tankować. W bravo zbiornik miał 58l więc zasięg wynosił ok. 800km. Tak więc, zgadzam się z "Markiem" że kwota 100 tys.zł za to suzuki powinna do czegoś zobowiązywać. Powinna być przedewszystkim lepsza jakość materiałów, normalne wycieraczki, dopracowane systemy. Z zalet to np. świetny silnik benzynowy 1.4 Boosterjet, małe spalanie, przestronne wnętrze i dobry system multimedialny. Ale to tyle z zalet. Jeszcze zaletą może być to że jest normalny ręczny. Podsumowując, auto ma swoje zalety takie jak doskonały silnik(niesamowite przyśpieszenie i spalanie) czy przestronne wnętrze, ale ma dużo wad, więcej niż toyota i bravo które powodują że jest to moje pierwsze i zarazem ostatnie suzuki. Do tego przyczynił się głównie serwis, który kłamie klienta w żywe oczy, ale także: wpadający hamulec do podłogi i to że jak się zamkniesz wewnątrz. to się nie otworzysz automatycznie po pociągnięciu klamki. Układ kierowniczy również nie jest bez znaczenia. Te 3 wady powodują że to auto jest po prostu niebezpieczne i dyskomfortowe. Jakość jest słąba, wycieraczki do bani, zbiornik paliwa mały, automatyczne światła i wycieraczki niedopracowane, trochę głośny na autostradzie przy 140km/h. gdybym się przejechał vitarą po autostradzie(do jazd testowych była dostępna vitara) to bym na pewno nie kupił suzuki. Generalnie auta nie polecam, jeszcze rok temu dziwiłem się że o vitarze są takie złe opinie, myślałem że te opinie piszą przedstwiciele mazd czy jakiś citroenów żeby zaniżyć vitarę ale teraz się już nie dziwię temu że są złe oceny o vitarze. Suzuki krótko mówiąc nie zdało testu, dlatego go nie polecam. I ja nie jestem żadnym przedstawicielem mazdy czy jakiejś skody- po prostu mówię jaka jest prawda o tym samochodzie. Zainteresowanym polecam się udać s crossem na autostradę, jak się przejedziecie przez chwilę to zrezygnujecie natychmiast z tego samochodu. Polecam też sprawdzić ten hamulec. Na postoju wystarczy mocniej wcisnąć ten hamulec żeby wpadł do podłogi. Ludzie są tak głupi że nie wiedzą o tym wpadaniu hamulca do podłogi. Jedynie "Marek" to dostrzegł. Omijajcie szerokim łukiem suzuki i zajrzyjcie np. do salonów KIA, Mitsubishi, Honda, fiat, renault. W kii można kupić xceeda-podwyższony ceed, ta sama klasa co to suzuki, bagażnik koło 430l, silniki 1.4 140KM i 1.6 204KM cena od 85 tys.zł za wersję M z silnikiem 1,4. Mistubishi ma ASX z 2.0 150KM można mieć 4x4, za 90 tys.zł prawie najbogatsza wersja. Honda ma model HRV, 100 tys.zł za silnik 1.5 130KM Elegance a za 120 tys.zł mamy HRV sport z silnikiem 1.5 182KM. Wcale nie tak drogo, toyota CHR z 2.0 hybrid też kosztuje ok. 120 tys.zł a ma bagażnik 350l i znacznie mniej miejsca w środku. Fiat ma dla nas tipo, może słabo wykonane ale nie ma tyle wad co suzuki, wiem bo jeździłem. Układ kierowniczy dobry, hamulec nie wpada i jak się zamkniesz wewnątrz to się otworzysz ciągnąc za klamkę. Zasięg pewnie większy mając silnik 1.6 multijet. W renault jest Captur, za ok. 90 tys.zł mamy nowy silnik 1.3 TCe 130KM w wersji intens z automatem. To renault jest jest jednym z najlepiej wykończonych aut na rynku. Więc kupując auto kompaktowe lub crossovera zastanówcie się nad wyżej wymienionymi markami i modelami, na pewno są lepsze niż suzuki choć też należy się nimi przejechać po autostradzie i je dokładnie sprawdzić również pod innymi względami np. jakość czy np. nie wpada hamulec do podłogi czy np. działanie różnych systemów, elektroniki. Wiem że czasami można wziąć auto do tesu na 1 dzień np. w toyocie romanowskim. Warto skorzystać z takiej okazji żeby dokładniej sprawdzić auto, bo przez 15 min jazdy ze sprzedawcą nić nie sprawdzisz poza osiągami. Toyota nie ma się czego bać i dlatego użyczają auta do testów. Wcale bym się nie zdziwił gdyby mi w suzuki odpowiedzieli NIE na pytanie czy mogę przetestować auto przez 1 dzień albo chociaż przez kilka godzin. Ogólnie auto oceniam na dostateczny bo jeszcze nie było jakiejś bardzo poważnej usterki(poza tym hamulcem) która by unieruchomiła auto, jeszcze nie rozsypało się sprzęgło ani turbina. Ogólnie radzę się zastanowić 10 razy nad zakupem sx4 s crossa.
Åšrednie spalanie dla Suzuki SX4 II S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW 2016-2019
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Suzuki SX4 II
S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Ten samochód potrafi mało spalać benzyny. Poniżej podaję mój raport spalanie przy jeździe ze stałą prędkością ok. min. 50km Zrobiłem tym autem 13.000tys. km w 3 miesiące. Myślę, że jestem w stanie określić prawdę. Zaznaczam, że to spalanie dotyczy Scross 1.4 z napędem tylko na jedną oś. Opony letnie Continental (z salonu): - 4.4L na 100km jadąc 70km/h przez 50km - 4.5L na 100km jadąc 80km/h przez 30km - 6.0L średnie spalanie w mieście - 7.0L średnie spalanie na autostradzie przy 140km/h - 6.4L średnie spalanie na autostradzie przy 120km/h Opony zimowe Yokohama: - 5.2L na 100km jadąc 90km/h przez 80km - 6.5L na 100km jadąc 120km/h przez 1100km - 6.8L średnie spalanie w mieście -7.0L średnie spalanie na autostradzie przy 130-140km/h - 8.5L średnie spalanie jadąc w Niemczech na autostradzie ok. 180-210km/h Zauważyłem jedną tendencje. Utrzymując stałe obroty między 2000 a 2500 auto rewelacyjnie spala. Autostrada też do przyjęcia. Zwłaszcza, że to benzyna.
6,8
Suzuki SX4 II
S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Witam.Kolejne Suzuki po ignisie i Jimny.Jak dla mnie Super.Spalanie mogło by być mniejsze ale jest nie źle.Silnik 1.4 doskonale daje radę .Jeździłem 1.0 i trochę brakowało mocy no i 3 cylindry i skrzynia 5 nie przekonują.Za to 1.4 to gwarantowany banan na twarzy. Wyposażenie Premium ok brakuje jedynie Tempomatu.Trochę za szerokie opony na tą lekką budę.Tak jak już ktoś pisał ,że lekkie drzwi i trzeba trzasnąć jak za teściową.Zastanawiałem się nad vitarką ale 1.6 strasznie hałasuje i trzeba go wysoko kręcić -jak to japoniec.Miłe zaskoczenie pod maską.Dla mechanikowatych doskonały dostęp do silnika i osprzętu.Zawieszenie proste i mam nadzieję ,że bezawaryjne.Wygodna pozycja za kierownicą i nie trzeba się łapać za słupki żeby wysiąść.Czujniki deszczu i zmierzchu ok.
8,6
Suzuki SX4 II
S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Nigdy nie udalo mi sie zblizyc nawet to tyhc szacunkow podanych tutaj na forum (ok 7L/100km). A juz w ogole do tych producenta... 9.8L/100km przy jezdzie w korkach, 8.2L/100km tylko kiedy jade poza szczytem i czesto poza miastem. Tak naprawde przewaznie wychodzi ok 9L/100km. Jak wy to robicie ze osiagacie 7L??? Chyba zero przyspieszania i frajdy z jazdy... ;)
Suzuki SX4 II S-cross Facelifting