Szukaj

Informacje o Suzuki SX4 I Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW 2006-2009

Lata produkcji: 2006 – 2009
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana w latach 2006-2013, pierwsza generacja Suzuki SX4. W gamie japońskiej marki SX4 zastąpił model Liana (nazywanego także Aerio), chociaż przedstawiciele japońskiego producenta zaznaczali jego powiązania z niezapomnianymi małymi SUV-ami marki: SJ, Jimny oraz Vitara. Nazwa SX4 jest skrótem wyrażenia „Sport X-over 4 all seasons”, co w wolnym tłumaczeniu znaczy „sportowe auto na 4 pory roku”. Modelem bliźniaczym Suzuki SX4 był Fiat Sedici. Obydwa samochody zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Suzuki SX4 przeszedł facelifting w roku 2010. Auto oferowane jest także w 4-drzwiowym wariancie sedan.
czytaj więcej
Powagosław

Jest nowa generacja, która wygląda jak drobny facelifting, a przecież sylwetka SX4 (niezmieniona), choć przyzwoita, ma już swoje lata i wymagałaby gruntowniejszego odświeżenia.

~Powagosław
Luzacjusz

Poza większymi rozmiarami (i to akurat sensowny ruch, bo auto wygląda na bardziej proporcjonalne), w nowym SX4 nie poprawiono niczego na tyle, bym mógł zachwycić się choćby jednym detalem. Więc się nie zachwycam i polecam innym.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1586 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 107 KM (79 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78 x 83 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

3,6
~Mateusz
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
Samochód mam 10 lat, 92tyś km (głównie jazda miejsko - podmiejska). Zaleta nr 1 to bezawaryjność i bardzo niskie koszty utrzymania. W konfiguracji z automatem samochód bardzo dobrze sprawdza się w mieście - dobra widoczność, łatwe parkowanie, większy prześwit pozwala bez obaw wjeżdżać na krawężniki. Przy spokojnej jeździe automat wcześnie zmienia przełożenia, co pomaga osiągać bardzo dobre wyniki spalania. I tu jego zalety się kończą i zaczynają mniejsze bądź większe wady/uciążliwości. Nie jest to samochód dla motoryzacyjnych purystów. Sympatyczny wygląd kryje technikę z lat 90.
4,4
~Ola
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
Jestem kobietą, która miała już kilka aut. Tym wożę dzieci do szkoły, jeżdżę na zakupy, ale też w trasę. Automat spisuje się fantastycznie, chociaż trzeba pamiętać, że wymiana oleju w skrzyni to koszt ok. 500 zł. Dla mnie to zwrotny pojazd do użytku codziennego, także po kiepskich drogach (mieszkam na wsi). Przy mojej mega ciężkiej nodze i jeździe na krótkich trasach lub średnich, ale z wieloma przystankami spala 8,5 l/100 km. Podczas wycieczki 900 km po autostradzie zszedł do 6,7. Brakuje mi tempomatu i większego bagażnika.
4,9
~LUK
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
Czekałem na takie auto nie za duże, nie za małe z napędem 4x4 klimatyzacją oraz w miarę komfortowe. Ten samochód nie zawiódł mnie w niczym. Cały czas jazda nim sprawia mi satysfakcję i dużo przyjemności z jazdy. Miałem już wiele różnych innych marek samochodów ale tym jeździ mi się najlepiej. Jest sztywne zwarte, nie ma uczucia \"rozjechania\". Przyjemność sprawia świadomość, że w zimie na śniegu mogę wjechać i jechać tam gdzie inni już dawno stoją. Również klimat wnętrza (pomimo że w większośći czarne)jest przytulny. Żona nie lubi wysiadać z tego auta.
Średnie spalanie dla Suzuki SX4 I Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW 2006-2009
7,7
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
Chla jak smok, jezdze przy wylaczonym 4x4, auto bardzo nie udane, spalanie w trasie nieco ponad 6.5 dla predkosci ok 80km/h z klima, im szybciej tym wiecej, przy 120 spala 10L, generalnie bylem nim w gorach (asfaltowe dosyc strome gorki), 5 osob, caly bak i... auto niezbyt dawalo rade ciagnac! Na drugim biegu caly czas pod gorke 40km/h, po 2 km, smród sprzegla, nie spalone ale sie przypieklo, jazda w terenie 4x4 dosyc grząski, dziurawy teren i to samo, sprzeglo sie pali. Napewno nie jezdze na pol sprzegle, w terenie praktycznie nie zmieniam biegow (zawsze 2 chyba ze sie zatrzymam) wiec noga ze sprzegla. Niestety nie polecam nikomu, twarde zawieszenie (w zimie skrzypialo, byc moze to jakas wada u mnie tylko), auto malo komfortowe, nie czuje sie tej wielkości, doradzam zakup normalnej terenowki, a nie tej pseudo popierduly, chyba ze starszemu panu ktory chce dojechac do kosciola po dziurawej wiejskiej drodze.
7,2
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
Przejechane ponad 20 tys. bez żadnych napraw. Autko prowadzi się dobrze i pewnie trzyma się drogi. Ceny serwisu są umiarkowane, a co do części to taniej można kupić fiatowskie od sedici które są identyczne i połowe tańsze z tego co się dowiadywałem. W mieście sx4 spala 9 l. Na trasie przy normalnej jeździe w oklicach 120km/h z włączoną klimatyzacją, radiem, światłami uzyskałem 6.6 l , także jak na takie gabaryty i napęd na 4 koła który nawet jak jest wyłączony to i tak kilka % przekazuje na tył to bardzo niewelkie spalanie.
9,1
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
Byłam średnio zadowolona z powodu zużycia paliwa (pije dużo)a po ostatnich opadach śniegu i totalnych zaspach na poboczach ulic jestem wściekła. Wyjazd z zaspy w którą zostałam wmanewrowana przez jadący z na przeciwka samochód- kosztował mnie spaleniem się sprzęgła(w SX4x4 - podobno to się nigdy nie zdaża a mnie się zdażyło).W serwisie autoryzowanym wmawiają mi że jeżdzę na półsprzęgle - co jest nieprawdą.W listopadzie po 10 000 tyś byłam na przeglądzie i było wszystko ok.- po następnych 2 tyś. wg.serwisu -ogólne zużycie.Naprawa miała trwać 4dni-3 dni transport części z magazynu w Niemczech 1 dzień naprawa. Na sprzęgło czekam już 5 dni i części nadalbrak- nie ma na stanie w magazynie .Dotychczas jeżdziłam samochodami amerykańskimi (ostatnio 5 lat PT Chryslerem)- były niezawodne i spalanie trochę wieksze ale zupełnie inny komfort jazdy .

Usterki Suzuki SX4 I

Liczba wpisów: 33
Korodująca tylna klapa bagażnika.
  • Suzuki SX4 I
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
Jak w opisie, wyskoczyła (narazie niewielkie około 1-2mm) pęcherzyki na styku łączenia tylnej "klamki" z blachą, po 3 latach SMP nie uznało gwarancji odpowiadając że miałem 3 lata na zgłoszenie usterki (minęło 3 lata i 5 miesięcy), pracująca "klamka" bagażnika wytarła lakier co spowodowało rdzewienie, wszystko to stwierdzono bez większych oględzin (tylko zdjęcia z ASO) bez rozbierania elementu (gdzie nie widać uszkodzeń lakieru), dla mnie żenada i brak odpowiedzialności SMP, narazie jestem w trakcie wymiany korespondencji, czy ktoś się z czymś takim spotkał?? Mam wersję GS japońską, jeśli można to proszę o info na martinskorpio@wp.pl
Spalanie.
  • Suzuki SX4 I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 16
zapiekanie się obręczy na piastach to zła norma, coś trzeba z tym zrobić bo tak być nie powinno, zdejmowanie na siłę może źle i kosztownie się skończyć, ponadto ciężko wchodzi jedynka w skrzyni manualnej, szybko zużywająca się tapicerka welurowa na siedzeniu kierowcy świadczy o złej jakości materiału welurowego, zbyt topornie przesuwają się siedzenia kierowcy i pasażera, ograniczona widoczność na boki z powodu zbyt szerokich słupków no i dużym mankamentem jest zbyt duże spalanie przy tej mocy silnika i pojemności 1,6, zbyt mało daje miejsca rozłożenie tylnej kanapy co daje małą pojemność bagażnika, ogólnie samochód na spacery poza miasto(ale nie bezdroża) na inne podróże zdecydowanie nie polecam!
10 komentarzy
Spadek mocy turbulencje duże spalanie grzanie się silnika
  • Suzuki SX4 I Sedan 1.6 i 107KM 79kW 2007-2009
  • układ napędowy
  • 195 tys. km
Dzień Dobry mam prawie 10 letni samochód nie wiem czemu ale spalanie wzrosło od około roku silnik wydaje dużo hałasu rozpoczynają się turbulencje i spadek mocy przy przyspieszaniu czy ktoś może mi pomóc z góry dziękuję Sebastian
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
5,0
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Instalacja działa poprawnie, serwisowana co 15 tys. km. Ustawiony dotrysk paliwa rzędu 20% powyżej zakresu 2900 obr/min. Obrócz wymian filtrów i sprawdzaniu ustawień składu mieszanki nic nie robione. Montażyska zaskoczony że jeszcze to działa, montują a nie wiedzą co montują, na szczęście sam kiedyś się tym zajmowałem (montażem instalacji) więc wiem co nieco o BRC, w końcu...
5,0
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 75 tys. km
Tanio się jeżdzi - zamiast 7-7.5 pali 8-8.5 na trasie przy w miarę spokojnej jeżdzie - na autostradzie 11-12 (nie ma przebacz). Zawory OK - mam SX4 w wersji z J na początku VIN (czyli prawdziwy japończyk). Szkoda sprzedawać takie autko.
5,0
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Silnik dobrze przyjął gaz. Opinię wystawiam po przejechaniu ponad 50 tys,km, bo nie zwykłem się czymś zachwycać bez sprawdzenie. Jeśli chodzi o samą instalację nie mam uwag. Spalanie wychodzi mi w granicach 8,1 do 8,6 l/100km. Wynik zadowalający, Silnik trochę zaczął brać więcej oleju, ale jak czytałem w tej jednostce to norma i nie ma wpływu na to lpg.
Suzuki SX4 I Hatchback