Szukaj

Informacje o Suzuki SX4 I Hatchback 1.5 i 16V 100KM 74kW 2006-2009

Lata produkcji: 2006 – 2009
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana w latach 2006-2013, pierwsza generacja Suzuki SX4. W gamie japońskiej marki SX4 zastąpił model Liana (nazywanego także Aerio), chociaż przedstawiciele japońskiego producenta zaznaczali jego powiązania z niezapomnianymi małymi SUV-ami marki: SJ, Jimny oraz Vitara. Nazwa SX4 jest skrótem wyrażenia „Sport X-over 4 all seasons”, co w wolnym tłumaczeniu znaczy „sportowe auto na 4 pory roku”. Modelem bliźniaczym Suzuki SX4 był Fiat Sedici. Obydwa samochody zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Suzuki SX4 przeszedł facelifting w roku 2010. Auto oferowane jest także w 4-drzwiowym wariancie sedan.
czytaj więcej
Powagosław

Jest nowa generacja, która wygląda jak drobny facelifting, a przecież sylwetka SX4 (niezmieniona), choć przyzwoita, ma już swoje lata i wymagałaby gruntowniejszego odświeżenia.

~Powagosław
Luzacjusz

Poza większymi rozmiarami (i to akurat sensowny ruch, bo auto wygląda na bardziej proporcjonalne), w nowym SX4 nie poprawiono niczego na tyle, bym mógł zachwycić się choćby jednym detalem. Więc się nie zachwycam i polecam innym.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1490 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 133 Nm przy 4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78 x 78 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~robert
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.5 i 16V 100KM 74kW
Jak nie ma sie sporo kasy i trzeba wybierać w tej klasie - sredniej niższej i w silniku benzynowym to najlepszym wyborem jest silnik 1,5 benzyna. Jest to nowy silnik japoński i montowany jest w werrsjach na zachód. Wersja belgijska jaką posiadam - sprowadzona z Wegier gdzie jest montowany cały pojazd- posiada właśnie ten silnik. Osiągi silnika są takie jak silnika o pojemności 1, 6 litra 107 KM jednak nieco mniej spala paliwa.Silnik wystarczająco dynamiczy na startach spod swiateł. Na trasie nieco gorzej ale można przeciez kupić droższego niestety diesla. Teraz ma wejsc nowa jednostka 2 litrowa o mocy 135 KM. To bedzie wykop.Posiadam też te lepszą tapicerke foteli która jest dostepna dopiero teraz w wersli po fice liftingu. Ona sie nie przeciera, jest ładna i nie brudzi sie.Mam autko dwa lata i nie uzywam pokrowców- no ale w drelichu warsztatowym tez do nigo nie wsiadam.Jazda autem to przyjemność chociaż jest twardo-ale tak ma być. Ja wole to i woli to moja rodzina. Córka np lepiej znosi nim jazde niz Superbem-Mniej kołysze i choroba lokomocyjna na jaką cierpi mniej jej dokucza. Ponadto jest bezpieczniej. Zawieszenie jest wzmocnione-mimo ze to wersja 2wd.Duze koła dobrze tłumią dziury.Trzeba też powiedzieć że wyciszenie to jeden ze słabszych punktów auta .Przy obrotach silnika ponad 3000 i predkosciach 120 i wiecej robi sie niestety głosno.Poprawiono to w nowej wrsji jaka właśnie weszła do sprzedazy. Ale bez przesady-uszy nie bolą.Spalanie jest ok. Jeżdziłem ostatnio też sporo Fiatem Brawa - diesel i pali podobnie - owszem pracuje na krótkich trasach ale róznica w cenie zakupu benzynki a diesla jest zbyt duża. Jak ktoś robi mniej niż 15000 km na rok to zakup ropniaka sie nie opłaca. A te nowe diesle to czasami sąo wiele kosztowniejsze w obsłudze- choćby filtr cząset, koło dwumasowe, wtryski...W moim aucie silnik spala poniżej przeciętnej w tej klasie silników spalinowych. Mój wynik to 7,5 litra na 100 km po aglomeracji sląskiej. Trasa do 90 km na h to około 6- 6,5 litra. Przy 140 i wiecej na odcinku Katowice Wrocław spalił niestety aż 9 litrów.No ale jak jest potrzeba to sie gna aby wszedzie zdążyć. Ogólnie polecam ten samochód dla rodzin 3 osobowych - bagażnik nie jest najwioekszy ale na co dzień po co powietrze wozić. Na wakacje wystarcza dla trzyosobowej rodziny. Wjedzie sie na każdy kraweżnik. Warta uwagi konkurencja w tym segmencie to - Nissan Qashqai.Sama sylwetka też sie może podobać. Naprawde jeszcze raz polecam.
3,6
~robert71
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.5 i 16V 100KM 74kW
Auta są różne. I te z wyższej półki mają też swoje wady. Moje Suzuki też nie jest ich pozbawione. Mechanicznie jednak auto mnie na razie nie zawiodło. Jest wygodne i dla rodziny 2+1 nawet z tym 270 l bagażnikiem w pełni wystarczające. Wiekszy nic przeciętny prześwit to duża zaleta w mieście. Krótkie nadwozie - 4100 mm- ułatwia manowrowanie autem. Wewnątrz sporo miejsca, wygoda. Na trase raczej nie do szaleństw ale spokojnej jazdy na wakacje dla mnie wystarcza. Może z silnikiem diesla byłoby ekonomiczniej - ale te nowe diesle - wiadomo...rożnie bywa
4,3
~Robert71
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.5 i 16V 100KM 74kW
autko fajne do miasta i na trase.Niegroźne krawezniki i dziury z uwagi an duzy przeswit i duze koła. Bagaznik wystarczający.Na wakacje zalecana "trumna" na dach.Wygodny w miare ekonomiczny.W tym segmencie pod wieloma wzgledami Suzuki jest najlepszy.

Usterki Suzuki SX4 I

Liczba wpisów: 33
Korodująca tylna klapa bagażnika.
  • Suzuki SX4 I
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
Jak w opisie, wyskoczyła (narazie niewielkie około 1-2mm) pęcherzyki na styku łączenia tylnej "klamki" z blachą, po 3 latach SMP nie uznało gwarancji odpowiadając że miałem 3 lata na zgłoszenie usterki (minęło 3 lata i 5 miesięcy), pracująca "klamka" bagażnika wytarła lakier co spowodowało rdzewienie, wszystko to stwierdzono bez większych oględzin (tylko zdjęcia z ASO) bez rozbierania elementu (gdzie nie widać uszkodzeń lakieru), dla mnie żenada i brak odpowiedzialności SMP, narazie jestem w trakcie wymiany korespondencji, czy ktoś się z czymś takim spotkał?? Mam wersję GS japońską, jeśli można to proszę o info na martinskorpio@wp.pl
Spalanie.
  • Suzuki SX4 I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 16
zapiekanie się obręczy na piastach to zła norma, coś trzeba z tym zrobić bo tak być nie powinno, zdejmowanie na siłę może źle i kosztownie się skończyć, ponadto ciężko wchodzi jedynka w skrzyni manualnej, szybko zużywająca się tapicerka welurowa na siedzeniu kierowcy świadczy o złej jakości materiału welurowego, zbyt topornie przesuwają się siedzenia kierowcy i pasażera, ograniczona widoczność na boki z powodu zbyt szerokich słupków no i dużym mankamentem jest zbyt duże spalanie przy tej mocy silnika i pojemności 1,6, zbyt mało daje miejsca rozłożenie tylnej kanapy co daje małą pojemność bagażnika, ogólnie samochód na spacery poza miasto(ale nie bezdroża) na inne podróże zdecydowanie nie polecam!
10 komentarzy
Spadek mocy turbulencje duże spalanie grzanie się silnika
  • Suzuki SX4 I Sedan 1.6 i 107KM 79kW 2007-2009
  • układ napędowy
  • 195 tys. km
Dzień Dobry mam prawie 10 letni samochód nie wiem czemu ale spalanie wzrosło od około roku silnik wydaje dużo hałasu rozpoczynają się turbulencje i spadek mocy przy przyspieszaniu czy ktoś może mi pomóc z góry dziękuję Sebastian
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Suzuki SX4 I Hatchback