Szukaj

Informacje o Suzuki SX4 I Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana w latach 2006-2013, pierwsza generacja Suzuki SX4. W gamie japońskiej marki SX4 zastąpił model Liana (nazywanego także Aerio), chociaż przedstawiciele japońskiego producenta zaznaczali jego powiązania z niezapomnianymi małymi SUV-ami marki: SJ, Jimny oraz Vitara. Nazwa SX4 jest skrótem wyrażenia „Sport X-over 4 all seasons”, co w wolnym tłumaczeniu znaczy „sportowe auto na 4 pory roku”. Modelem bliźniaczym Suzuki SX4 był Fiat Sedici. Obydwa samochody zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Suzuki SX4 przeszedł facelifting w roku 2010. Auto oferowane jest także w 4-drzwiowym wariancie sedan.
czytaj więcej
Powagosław

Jest nowa generacja, która wygląda jak drobny facelifting, a przecież sylwetka SX4 (niezmieniona), choć przyzwoita, ma już swoje lata i wymagałaby gruntowniejszego odświeżenia.

~Powagosław
Luzacjusz

Poza większymi rozmiarami (i to akurat sensowny ruch, bo auto wygląda na bardziej proporcjonalne), w nowym SX4 nie poprawiono niczego na tyle, bym mógł zachwycić się choćby jednym detalem. Więc się nie zachwycam i polecam innym.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1586 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 156 Nm przy 4400 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika M16A.
W wersji 4WD ze skrzynią automatyczną silnik ma osiągi 112KM/5600RPM i 150Nm/3800RPM.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~X
Suzuki SX4 I
Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW
Auto takie jak jego cena - tanie, co widac na kazdym kroku. Auto z roku 2014, kupione jako 3 letnie, jest naped 4x4 i manualna klima, po za tym totalna bieda. Tylko 2 poduszki powietrzne w aucie z tego rocznika, skandal ale przy kupnie nie zwrocilem na to uwagi. Silnik porazka, niby ma 120KM, ale jedzie jakby mial gora 80KM - za to bardzo prosta konstrukcja. Wnetrze plastikowe totalnie, nie powala. Przy zakupie celem bylo auto proste, o lekko podwyzszonym przeswicie i z napedem 4x4, te warunki suzuki SX4 spelnia, a za ta cene chyba nie da sie kupic nic lepszego. Jak komus nie przeszkadza tandetne wykonanie, jak to w japonczykach oraz silnik o kiepskich osiagach to polecam to auto, jest proste, tanie w zakupie i w utrzymaniu i raczej malo awaryjne.
4,0
~Jacek
Suzuki SX4 I
Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW
Auto poprawne do którego można się przekonać nawet jeżeli to zajmie kilka lat. Kupione nowe w 2010 roku w wersji Moonlight. Dzisiaj z przebiegiem prawie 99 000km. Mechanicznie auto na 5 gwizdek, napęd 4x4 bardziej pozwoli podjechać po śliskiej nawierzchni niż wyciągnie nas z zaspy, no i to już legendarne spalanie ;) Nie wiem do końca kto włożył więcej do tego modelu Suzuki czy Fiat ale wyszło do bólu poprawnie i poza plastikami jak to w Japończykach czy Fiatach do auta nie można się specjalnie przyczepić za nic. Napęd z zaspy nie wyciągnie ale będzie ciągnął auto do przodu dopóki koła będą dotykały ziemi. Silnik spali 8 litrów ale nigdy nas nie zawiedzie. Czy w końcu przestrzeń której niby nie jest dużo ale w awaryjne sytuacji 4 osoby na tygodniowy wyjazd narciarski się zabiorą.
4,7
~remzak
Suzuki SX4 I
Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW
Z czystym sumieniem polecam ten samochód! Gwarantuje on bezproblemową eksploatację i zadowolenie z posiadania takiego wozidełka :) Auto zostało zakupione w maju 2015 roku w zielonogórskim salonie Suzuki, gdzie było egzemplarzem pokazowym (na liczniku miał zaledwie7km!). Ten egzemplarz wyprodukowano w 2013r. Stal jednak w salonie i przez blisko 2 lata cierpliwie czekał na pierwszego właściciela. Dzięki zakończeniu produkcji i pojawieniu się na rynku następcy samochód udało się kupić w promocyjnej cenie 44 tys. zł. Moja "Zuzia" ma piękny, perłowy odcień bieli i uważam, że w tym kolorze (nota bene bardzo teraz modnym) prezentuje się niezwykle nowocześnie i nie widać po niej, iż auto to zaprojektowano prawie 10 lat temu :) Jest to dobrze wyposażona wersja, aczkolwiek z napędem na przednią oś. Nie uważam jednak tego za wadę. Dzięki podwyższonemu zawieszeniu Suzuki znajomicie sprawdza się zarówno w miejskiej dżungli, gdzie niezbędna jest dobra widoczność, jak i na drogach, których stan daleki jest od ideału. Słowem - jest to samochód uniwersalny, przyciągający uwagę oraz znakomicie spisujący się w codziennym użytkowaniu. Mając zaledwie 1500 km przebiegu (lipiec 2015) "Zuzia" bez najmniejszego problemu zabrała 5-osobową rodzinę na wakacje do Chorwacji i na tej trasie również zdała egzamin, zyskując przy tym sympatię całej familii :) Pomimo miłej aparycji i bezproblemowej eksploatacji nie jest to jednak auto pozbawione wad. O nich jednak opowiem w dalszej części. Warto jednak zaznaczyć, iż mankamenty te są jedynie " doczepianiem się" właściciela i nie są na tyle znaczące, by rezygnować z ewentualnego zakupu tego modelu. Dlatego też jeszcze raz serdecznie ten samochód polecam :)
Średnie spalanie dla Suzuki SX4 I Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW 2009-2013
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Suzuki SX4 I
Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW
Mam wersję 2wd city auto nigdy nie spaliło więcej niż 7.5 150/160 km autostrada; przy normalnej jeżdzie trochę poza miastem warszaw6 litrów jazda do 100km/h ; minimalne spalanie jako udało mi się osiągnąć to 4.9 litra ale to poza miastem i jazda do 80km/h ważne w suzuki są opony po założeniu nokianów z bridgestone spalanie spadło nagle o litr. komputer przekłamóje o równe 0,6 litra. pomiar dokonany przy tankowaniu do pełna. przez 40000km . spalanie wzrasta wraz z prędkością najlepiej jeżdzić do ok 130/140 bo póżniej zaczyna dosyć sporo wzrastać
6,6
Suzuki SX4 I
Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW
To zależy od tego, jaką kto ma nogę. Na co dzień staram się jeździć oszczędnie. Auto dziennie pokonuje ok 15km, mieszkam na wsi obok średniej wielkości miasta, służy dojazdom do pracy itp. Średnie spalanie waha się więc w granicach 6litrow na 100km. Biorąc pod uwagę profil terenu najczęściej pokonywanych tras (duże wzniesienia i spadki terenu) wynik ten uważam za świetny :) Jadąc do Chorwacji (średnio 140km/h, 5osob i bagażnik dachowy) auto spalało ok 8l/100km, co wydaje mi się być wynikiem bdb przy takim obciążeniu.
7,2
Suzuki SX4 I
Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW
Ja jestem bardzo mile zaskoczony spalaniem tego autka. Samochód kupiony jako nowy dla mojej mamy (63 lata) która mieszka pod Krakowem na wyprzedaży rocznika 2013 w 2014 roku. Byłem sceptyczny i chciałem Diesla, bo 1,6 B i 4x4 to spodziewałem się średnio 10 litrów. A tu się okazało, że jeżdżąc codziennie z napędem na przednią oś wychodzi średnio ciut ponad 7 litrów. Komputer pokazuje 6,7 ale przekłamuje 0,5-0,6 litra. Po Krakowie w korkach auto nie przekracza 9 litrów, a nocą (mały ruch) schodzi na 7,1 litra. Na trasie jest bardzo wrażliwy na prędkość. Raz jadąc w ulewnym deszczu (wolno i płynnie) Kraków-Będzin i z powrotem komputer pokazywał 5,2 litra, czyli pewnie około 5,8 litra. Ale ciągła jazda 150 km/h to nawet 10! Włączenie napędu 4x4 skutkuje spalaniem większym o około litr. Ale teraz uwaga: autko dla spokojnych kierowców. Skrzynia biegów jest tak zestopniowana, że 0-80 jest zaskakująco dynamiczny jak na 1,6 benzynkę. Natomiast powyżej 110 km/h auto kompletnie traci dynamikę i ledwo przyspiesza. Trzeba je trzymać na wyższych obrotach, a wtedy sporo pali. Dlatego dla spokojnych kierowców , którzy czasem tylko potrzebują napędu 4x4 to super autko.

Usterki Suzuki SX4 I

Liczba wpisów: 33
Korodująca tylna klapa bagażnika.
  • Suzuki SX4 I
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
Jak w opisie, wyskoczyła (narazie niewielkie około 1-2mm) pęcherzyki na styku łączenia tylnej "klamki" z blachą, po 3 latach SMP nie uznało gwarancji odpowiadając że miałem 3 lata na zgłoszenie usterki (minęło 3 lata i 5 miesięcy), pracująca "klamka" bagażnika wytarła lakier co spowodowało rdzewienie, wszystko to stwierdzono bez większych oględzin (tylko zdjęcia z ASO) bez rozbierania elementu (gdzie nie widać uszkodzeń lakieru), dla mnie żenada i brak odpowiedzialności SMP, narazie jestem w trakcie wymiany korespondencji, czy ktoś się z czymś takim spotkał?? Mam wersję GS japońską, jeśli można to proszę o info na martinskorpio@wp.pl
Spalanie.
  • Suzuki SX4 I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 16
zapiekanie się obręczy na piastach to zła norma, coś trzeba z tym zrobić bo tak być nie powinno, zdejmowanie na siłę może źle i kosztownie się skończyć, ponadto ciężko wchodzi jedynka w skrzyni manualnej, szybko zużywająca się tapicerka welurowa na siedzeniu kierowcy świadczy o złej jakości materiału welurowego, zbyt topornie przesuwają się siedzenia kierowcy i pasażera, ograniczona widoczność na boki z powodu zbyt szerokich słupków no i dużym mankamentem jest zbyt duże spalanie przy tej mocy silnika i pojemności 1,6, zbyt mało daje miejsca rozłożenie tylnej kanapy co daje małą pojemność bagażnika, ogólnie samochód na spacery poza miasto(ale nie bezdroża) na inne podróże zdecydowanie nie polecam!
10 komentarzy
Spadek mocy turbulencje duże spalanie grzanie się silnika
  • Suzuki SX4 I Sedan 1.6 i 107KM 79kW 2007-2009
  • układ napędowy
  • 195 tys. km
Dzień Dobry mam prawie 10 letni samochód nie wiem czemu ale spalanie wzrosło od około roku silnik wydaje dużo hałasu rozpoczynają się turbulencje i spadek mocy przy przyspieszaniu czy ktoś może mi pomóc z góry dziękuję Sebastian
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Suzuki SX4 I Hatchback Facelifting