Szukaj

Informacje o Suzuki SX4 I Hatchback

Lata produkcji: 2006 – 2009
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana w latach 2006-2013, pierwsza generacja Suzuki SX4. W gamie japońskiej marki SX4 zastąpił model Liana (nazywanego także Aerio), chociaż przedstawiciele japońskiego producenta zaznaczali jego powiązania z niezapomnianymi małymi SUV-ami marki: SJ, Jimny oraz Vitara. Nazwa SX4 jest skrótem wyrażenia „Sport X-over 4 all seasons”, co w wolnym tłumaczeniu znaczy „sportowe auto na 4 pory roku”. Modelem bliźniaczym Suzuki SX4 był Fiat Sedici. Obydwa samochody zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Suzuki SX4 przeszedł facelifting w roku 2010. Auto oferowane jest także w 4-drzwiowym wariancie sedan.
czytaj więcej
Powagosław

Jest nowa generacja, która wygląda jak drobny facelifting, a przecież sylwetka SX4 (niezmieniona), choć przyzwoita, ma już swoje lata i wymagałaby gruntowniejszego odświeżenia.

~Powagosław
Luzacjusz

Poza większymi rozmiarami (i to akurat sensowny ruch, bo auto wygląda na bardziej proporcjonalne), w nowym SX4 nie poprawiono niczego na tyle, bym mógł zachwycić się choćby jednym detalem. Więc się nie zachwycam i polecam innym.

~Luzacjusz

Suzuki SX4 I Hatchback – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4135 mm
Szerokość 1755 mm
Wysokość 1605 mm
Rozstaw osi 2500 mm
Rozstaw kół - przód 1500 mm
Rozstaw kół - tył 1495 mm
Prześwit 175 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1045 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 270 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

3,6
~Mateusz
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
Samochód mam 10 lat, 92tyś km (głównie jazda miejsko - podmiejska). Zaleta nr 1 to bezawaryjność i bardzo niskie koszty utrzymania. W konfiguracji z automatem samochód bardzo dobrze sprawdza się w mieście - dobra widoczność, łatwe parkowanie, większy prześwit pozwala bez obaw wjeżdżać na krawężniki. Przy spokojnej jeździe automat wcześnie zmienia przełożenia, co pomaga osiągać bardzo dobre wyniki spalania. I tu jego zalety się kończą i zaczynają mniejsze bądź większe wady/uciążliwości. Nie jest to samochód dla motoryzacyjnych purystów. Sympatyczny wygląd kryje technikę z lat 90.
4,4
~Ola
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
Jestem kobietą, która miała już kilka aut. Tym wożę dzieci do szkoły, jeżdżę na zakupy, ale też w trasę. Automat spisuje się fantastycznie, chociaż trzeba pamiętać, że wymiana oleju w skrzyni to koszt ok. 500 zł. Dla mnie to zwrotny pojazd do użytku codziennego, także po kiepskich drogach (mieszkam na wsi). Przy mojej mega ciężkiej nodze i jeździe na krótkich trasach lub średnich, ale z wieloma przystankami spala 8,5 l/100 km. Podczas wycieczki 900 km po autostradzie zszedł do 6,7. Brakuje mi tempomatu i większego bagażnika.
4,3
~robert
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.5 i 16V 100KM 74kW
Jak nie ma sie sporo kasy i trzeba wybierać w tej klasie - sredniej niższej i w silniku benzynowym to najlepszym wyborem jest silnik 1,5 benzyna. Jest to nowy silnik japoński i montowany jest w werrsjach na zachód. Wersja belgijska jaką posiadam - sprowadzona z Wegier gdzie jest montowany cały pojazd- posiada właśnie ten silnik. Osiągi silnika są takie jak silnika o pojemności 1, 6 litra 107 KM jednak nieco mniej spala paliwa.Silnik wystarczająco dynamiczy na startach spod swiateł. Na trasie nieco gorzej ale można przeciez kupić droższego niestety diesla. Teraz ma wejsc nowa jednostka 2 litrowa o mocy 135 KM. To bedzie wykop.Posiadam też te lepszą tapicerke foteli która jest dostepna dopiero teraz w wersli po fice liftingu. Ona sie nie przeciera, jest ładna i nie brudzi sie.Mam autko dwa lata i nie uzywam pokrowców- no ale w drelichu warsztatowym tez do nigo nie wsiadam.Jazda autem to przyjemność chociaż jest twardo-ale tak ma być. Ja wole to i woli to moja rodzina. Córka np lepiej znosi nim jazde niz Superbem-Mniej kołysze i choroba lokomocyjna na jaką cierpi mniej jej dokucza. Ponadto jest bezpieczniej. Zawieszenie jest wzmocnione-mimo ze to wersja 2wd.Duze koła dobrze tłumią dziury.Trzeba też powiedzieć że wyciszenie to jeden ze słabszych punktów auta .Przy obrotach silnika ponad 3000 i predkosciach 120 i wiecej robi sie niestety głosno.Poprawiono to w nowej wrsji jaka właśnie weszła do sprzedazy. Ale bez przesady-uszy nie bolą.Spalanie jest ok. Jeżdziłem ostatnio też sporo Fiatem Brawa - diesel i pali podobnie - owszem pracuje na krótkich trasach ale róznica w cenie zakupu benzynki a diesla jest zbyt duża. Jak ktoś robi mniej niż 15000 km na rok to zakup ropniaka sie nie opłaca. A te nowe diesle to czasami sąo wiele kosztowniejsze w obsłudze- choćby filtr cząset, koło dwumasowe, wtryski...W moim aucie silnik spala poniżej przeciętnej w tej klasie silników spalinowych. Mój wynik to 7,5 litra na 100 km po aglomeracji sląskiej. Trasa do 90 km na h to około 6- 6,5 litra. Przy 140 i wiecej na odcinku Katowice Wrocław spalił niestety aż 9 litrów.No ale jak jest potrzeba to sie gna aby wszedzie zdążyć. Ogólnie polecam ten samochód dla rodzin 3 osobowych - bagażnik nie jest najwioekszy ale na co dzień po co powietrze wozić. Na wakacje wystarcza dla trzyosobowej rodziny. Wjedzie sie na każdy kraweżnik. Warta uwagi konkurencja w tym segmencie to - Nissan Qashqai.Sama sylwetka też sie może podobać. Naprawde jeszcze raz polecam.
Średnie spalanie dla Suzuki SX4 I Hatchback
7,6 – 11,2
l/100 km
7,0
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
Chla jak smok, jezdze przy wylaczonym 4x4, auto bardzo nie udane, spalanie w trasie nieco ponad 6.5 dla predkosci ok 80km/h z klima, im szybciej tym wiecej, przy 120 spala 10L, generalnie bylem nim w gorach (asfaltowe dosyc strome gorki), 5 osob, caly bak i... auto niezbyt dawalo rade ciagnac! Na drugim biegu caly czas pod gorke 40km/h, po 2 km, smród sprzegla, nie spalone ale sie przypieklo, jazda w terenie 4x4 dosyc grząski, dziurawy teren i to samo, sprzeglo sie pali. Napewno nie jezdze na pol sprzegle, w terenie praktycznie nie zmieniam biegow (zawsze 2 chyba ze sie zatrzymam) wiec noga ze sprzegla. Niestety nie polecam nikomu, twarde zawieszenie (w zimie skrzypialo, byc moze to jakas wada u mnie tylko), auto malo komfortowe, nie czuje sie tej wielkości, doradzam zakup normalnej terenowki, a nie tej pseudo popierduly, chyba ze starszemu panu ktory chce dojechac do kosciola po dziurawej wiejskiej drodze.
15,0
Suzuki SX4 I
Hatchback 2.0 146KM 107kW
Spalanie w tym samochodzie zależy głównie od odcinków pokonywanych - spalanie 24.5l/100 osiągnąłem przy dojeżdzaniu do pracy 1800metrów zimą przy -30 - -35st cels. - samochód jest wtedy na ssaniu i spala ogromne ilosci paliwa. To należy traktować z przymróżeniem oka - zanim wskazówka drgala do góry już trzeba bylo wylaczac samochód - teraz spalanie w tych samych warunkach to 16.5 - ale jest lato (1800m). Spalanie na trasie przy spokojnej jeździe wahalo się miedzy 7.1 a 7.8 wg komputera co idealnie wskazuje spalanie rzeczywiste - przynajmniej u mnie. Teraz zalozony LPG IVgen KME - zobaczymy jak bedzie spalać.
7,2
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
Przejechane ponad 20 tys. bez żadnych napraw. Autko prowadzi się dobrze i pewnie trzyma się drogi. Ceny serwisu są umiarkowane, a co do części to taniej można kupić fiatowskie od sedici które są identyczne i połowe tańsze z tego co się dowiadywałem. W mieście sx4 spala 9 l. Na trasie przy normalnej jeździe w oklicach 120km/h z włączoną klimatyzacją, radiem, światłami uzyskałem 6.6 l , także jak na takie gabaryty i napęd na 4 koła który nawet jak jest wyłączony to i tak kilka % przekazuje na tył to bardzo niewelkie spalanie.

Usterki Suzuki SX4 I

Liczba wpisów: 33
Korodująca tylna klapa bagażnika.
  • Suzuki SX4 I
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
Jak w opisie, wyskoczyła (narazie niewielkie około 1-2mm) pęcherzyki na styku łączenia tylnej "klamki" z blachą, po 3 latach SMP nie uznało gwarancji odpowiadając że miałem 3 lata na zgłoszenie usterki (minęło 3 lata i 5 miesięcy), pracująca "klamka" bagażnika wytarła lakier co spowodowało rdzewienie, wszystko to stwierdzono bez większych oględzin (tylko zdjęcia z ASO) bez rozbierania elementu (gdzie nie widać uszkodzeń lakieru), dla mnie żenada i brak odpowiedzialności SMP, narazie jestem w trakcie wymiany korespondencji, czy ktoś się z czymś takim spotkał?? Mam wersję GS japońską, jeśli można to proszę o info na martinskorpio@wp.pl
Spalanie.
  • Suzuki SX4 I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 16
zapiekanie się obręczy na piastach to zła norma, coś trzeba z tym zrobić bo tak być nie powinno, zdejmowanie na siłę może źle i kosztownie się skończyć, ponadto ciężko wchodzi jedynka w skrzyni manualnej, szybko zużywająca się tapicerka welurowa na siedzeniu kierowcy świadczy o złej jakości materiału welurowego, zbyt topornie przesuwają się siedzenia kierowcy i pasażera, ograniczona widoczność na boki z powodu zbyt szerokich słupków no i dużym mankamentem jest zbyt duże spalanie przy tej mocy silnika i pojemności 1,6, zbyt mało daje miejsca rozłożenie tylnej kanapy co daje małą pojemność bagażnika, ogólnie samochód na spacery poza miasto(ale nie bezdroża) na inne podróże zdecydowanie nie polecam!
10 komentarzy
Spadek mocy turbulencje duże spalanie grzanie się silnika
  • Suzuki SX4 I Sedan 1.6 i 107KM 79kW 2007-2009
  • układ napędowy
  • 195 tys. km
Dzień Dobry mam prawie 10 letni samochód nie wiem czemu ale spalanie wzrosło od około roku silnik wydaje dużo hałasu rozpoczynają się turbulencje i spadek mocy przy przyspieszaniu czy ktoś może mi pomóc z góry dziękuję Sebastian
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 10
5,0
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Instalacja działa poprawnie, serwisowana co 15 tys. km. Ustawiony dotrysk paliwa rzędu 20% powyżej zakresu 2900 obr/min. Obrócz wymian filtrów i sprawdzaniu ustawień składu mieszanki nic nie robione. Montażyska zaskoczony że jeszcze to działa, montują a nie wiedzą co montują, na szczęście sam kiedyś się tym zajmowałem (montażem instalacji) więc wiem co nieco o BRC, w końcu...
5,0
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 75 tys. km
Tanio się jeżdzi - zamiast 7-7.5 pali 8-8.5 na trasie przy w miarę spokojnej jeżdzie - na autostradzie 11-12 (nie ma przebacz). Zawory OK - mam SX4 w wersji z J na początku VIN (czyli prawdziwy japończyk). Szkoda sprzedawać takie autko.
5,0
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Silnik dobrze przyjął gaz. Opinię wystawiam po przejechaniu ponad 50 tys,km, bo nie zwykłem się czymś zachwycać bez sprawdzenie. Jeśli chodzi o samą instalację nie mam uwag. Spalanie wychodzi mi w granicach 8,1 do 8,6 l/100km. Wynik zadowalający, Silnik trochę zaczął brać więcej oleju, ale jak czytałem w tej jednostce to norma i nie ma wpływu na to lpg.
Suzuki SX4 I Hatchback