Szukaj

Informacje o Suzuki SX4 I

Lata produkcji: 2006 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana w latach 2006-2013, pierwsza generacja Suzuki SX4. W gamie japońskiej marki SX4 zastąpił model Liana (nazywanego także Aerio), chociaż przedstawiciele japońskiego producenta zaznaczali jego powiązania z niezapomnianymi małymi SUV-ami marki: SJ, Jimny oraz Vitara. Nazwa SX4 jest skrótem wyrażenia „Sport X-over 4 all seasons”, co w wolnym tłumaczeniu znaczy „sportowe auto na 4 pory roku”. Modelem bliźniaczym Suzuki SX4 był Fiat Sedici. Obydwa samochody zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Suzuki SX4 przeszedł facelifting w roku 2010. Auto oferowane jest także w 4-drzwiowym wariancie sedan.
czytaj więcej
Powagosław

Jest nowa generacja, która wygląda jak drobny facelifting, a przecież sylwetka SX4 (niezmieniona), choć przyzwoita, ma już swoje lata i wymagałaby gruntowniejszego odświeżenia.

~Powagosław
Luzacjusz

Poza większymi rozmiarami (i to akurat sensowny ruch, bo auto wygląda na bardziej proporcjonalne), w nowym SX4 nie poprawiono niczego na tyle, bym mógł zachwycić się choćby jednym detalem. Więc się nie zachwycam i polecam innym.

~Luzacjusz

Suzuki SX4 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Suzuki SX4 I

Liczba ocen: 255
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

3,6
~Mateusz
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
Samochód mam 10 lat, 92tyś km (głównie jazda miejsko - podmiejska). Zaleta nr 1 to bezawaryjność i bardzo niskie koszty utrzymania. W konfiguracji z automatem samochód bardzo dobrze sprawdza się w mieście - dobra widoczność, łatwe parkowanie, większy prześwit pozwala bez obaw wjeżdżać na krawężniki. Przy spokojnej jeździe automat wcześnie zmienia przełożenia, co pomaga osiągać bardzo dobre wyniki spalania. I tu jego zalety się kończą i zaczynają mniejsze bądź większe wady/uciążliwości. Nie jest to samochód dla motoryzacyjnych purystów. Sympatyczny wygląd kryje technikę z lat 90.
4,4
~Ola
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
Jestem kobietą, która miała już kilka aut. Tym wożę dzieci do szkoły, jeżdżę na zakupy, ale też w trasę. Automat spisuje się fantastycznie, chociaż trzeba pamiętać, że wymiana oleju w skrzyni to koszt ok. 500 zł. Dla mnie to zwrotny pojazd do użytku codziennego, także po kiepskich drogach (mieszkam na wsi). Przy mojej mega ciężkiej nodze i jeździe na krótkich trasach lub średnich, ale z wieloma przystankami spala 8,5 l/100 km. Podczas wycieczki 900 km po autostradzie zszedł do 6,7. Brakuje mi tempomatu i większego bagażnika.
3,9
~X
Suzuki SX4 I
Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW
Auto takie jak jego cena - tanie, co widac na kazdym kroku. Auto z roku 2014, kupione jako 3 letnie, jest naped 4x4 i manualna klima, po za tym totalna bieda. Tylko 2 poduszki powietrzne w aucie z tego rocznika, skandal ale przy kupnie nie zwrocilem na to uwagi. Silnik porazka, niby ma 120KM, ale jedzie jakby mial gora 80KM - za to bardzo prosta konstrukcja. Wnetrze plastikowe totalnie, nie powala. Przy zakupie celem bylo auto proste, o lekko podwyzszonym przeswicie i z napedem 4x4, te warunki suzuki SX4 spelnia, a za ta cene chyba nie da sie kupic nic lepszego. Jak komus nie przeszkadza tandetne wykonanie, jak to w japonczykach oraz silnik o kiepskich osiagach to polecam to auto, jest proste, tanie w zakupie i w utrzymaniu i raczej malo awaryjne.

Raporty spalania Suzuki SX4 I

Liczba raportów: 299
Średnie spalanie dla Suzuki SX4 I
6,3 – 11,2
l/100 km
5,1 – 7,0
l/100 km
8,1 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Suzuki SX4 I
Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW
Mam wersję 2wd city auto nigdy nie spaliło więcej niż 7.5 150/160 km autostrada; przy normalnej jeżdzie trochę poza miastem warszaw6 litrów jazda do 100km/h ; minimalne spalanie jako udało mi się osiągnąć to 4.9 litra ale to poza miastem i jazda do 80km/h ważne w suzuki są opony po założeniu nokianów z bridgestone spalanie spadło nagle o litr. komputer przekłamóje o równe 0,6 litra. pomiar dokonany przy tankowaniu do pełna. przez 40000km . spalanie wzrasta wraz z prędkością najlepiej jeżdzić do ok 130/140 bo póżniej zaczyna dosyć sporo wzrastać
6,6
Suzuki SX4 I
Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW
To zależy od tego, jaką kto ma nogę. Na co dzień staram się jeździć oszczędnie. Auto dziennie pokonuje ok 15km, mieszkam na wsi obok średniej wielkości miasta, służy dojazdom do pracy itp. Średnie spalanie waha się więc w granicach 6litrow na 100km. Biorąc pod uwagę profil terenu najczęściej pokonywanych tras (duże wzniesienia i spadki terenu) wynik ten uważam za świetny :) Jadąc do Chorwacji (średnio 140km/h, 5osob i bagażnik dachowy) auto spalało ok 8l/100km, co wydaje mi się być wynikiem bdb przy takim obciążeniu.
7,2
Suzuki SX4 I
Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 88kW
Ja jestem bardzo mile zaskoczony spalaniem tego autka. Samochód kupiony jako nowy dla mojej mamy (63 lata) która mieszka pod Krakowem na wyprzedaży rocznika 2013 w 2014 roku. Byłem sceptyczny i chciałem Diesla, bo 1,6 B i 4x4 to spodziewałem się średnio 10 litrów. A tu się okazało, że jeżdżąc codziennie z napędem na przednią oś wychodzi średnio ciut ponad 7 litrów. Komputer pokazuje 6,7 ale przekłamuje 0,5-0,6 litra. Po Krakowie w korkach auto nie przekracza 9 litrów, a nocą (mały ruch) schodzi na 7,1 litra. Na trasie jest bardzo wrażliwy na prędkość. Raz jadąc w ulewnym deszczu (wolno i płynnie) Kraków-Będzin i z powrotem komputer pokazywał 5,2 litra, czyli pewnie około 5,8 litra. Ale ciągła jazda 150 km/h to nawet 10! Włączenie napędu 4x4 skutkuje spalaniem większym o około litr. Ale teraz uwaga: autko dla spokojnych kierowców. Skrzynia biegów jest tak zestopniowana, że 0-80 jest zaskakująco dynamiczny jak na 1,6 benzynkę. Natomiast powyżej 110 km/h auto kompletnie traci dynamikę i ledwo przyspiesza. Trzeba je trzymać na wyższych obrotach, a wtedy sporo pali. Dlatego dla spokojnych kierowców , którzy czasem tylko potrzebują napędu 4x4 to super autko.

Usterki Suzuki SX4 I

Liczba wpisów: 33
Korodująca tylna klapa bagażnika.
  • Suzuki SX4 I
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
Jak w opisie, wyskoczyła (narazie niewielkie około 1-2mm) pęcherzyki na styku łączenia tylnej "klamki" z blachą, po 3 latach SMP nie uznało gwarancji odpowiadając że miałem 3 lata na zgłoszenie usterki (minęło 3 lata i 5 miesięcy), pracująca "klamka" bagażnika wytarła lakier co spowodowało rdzewienie, wszystko to stwierdzono bez większych oględzin (tylko zdjęcia z ASO) bez rozbierania elementu (gdzie nie widać uszkodzeń lakieru), dla mnie żenada i brak odpowiedzialności SMP, narazie jestem w trakcie wymiany korespondencji, czy ktoś się z czymś takim spotkał?? Mam wersję GS japońską, jeśli można to proszę o info na martinskorpio@wp.pl
Spalanie.
  • Suzuki SX4 I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 16
zapiekanie się obręczy na piastach to zła norma, coś trzeba z tym zrobić bo tak być nie powinno, zdejmowanie na siłę może źle i kosztownie się skończyć, ponadto ciężko wchodzi jedynka w skrzyni manualnej, szybko zużywająca się tapicerka welurowa na siedzeniu kierowcy świadczy o złej jakości materiału welurowego, zbyt topornie przesuwają się siedzenia kierowcy i pasażera, ograniczona widoczność na boki z powodu zbyt szerokich słupków no i dużym mankamentem jest zbyt duże spalanie przy tej mocy silnika i pojemności 1,6, zbyt mało daje miejsca rozłożenie tylnej kanapy co daje małą pojemność bagażnika, ogólnie samochód na spacery poza miasto(ale nie bezdroża) na inne podróże zdecydowanie nie polecam!
10 komentarzy
Spadek mocy turbulencje duże spalanie grzanie się silnika
  • Suzuki SX4 I Sedan 1.6 i 107KM 79kW 2007-2009
  • układ napędowy
  • 195 tys. km
Dzień Dobry mam prawie 10 letni samochód nie wiem czemu ale spalanie wzrosło od około roku silnik wydaje dużo hałasu rozpoczynają się turbulencje i spadek mocy przy przyspieszaniu czy ktoś może mi pomóc z góry dziękuję Sebastian
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 10
5,0
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Instalacja działa poprawnie, serwisowana co 15 tys. km. Ustawiony dotrysk paliwa rzędu 20% powyżej zakresu 2900 obr/min. Obrócz wymian filtrów i sprawdzaniu ustawień składu mieszanki nic nie robione. Montażyska zaskoczony że jeszcze to działa, montują a nie wiedzą co montują, na szczęście sam kiedyś się tym zajmowałem (montażem instalacji) więc wiem co nieco o BRC, w końcu...
5,0
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 75 tys. km
Tanio się jeżdzi - zamiast 7-7.5 pali 8-8.5 na trasie przy w miarę spokojnej jeżdzie - na autostradzie 11-12 (nie ma przebacz). Zawory OK - mam SX4 w wersji z J na początku VIN (czyli prawdziwy japończyk). Szkoda sprzedawać takie autko.
5,0
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Silnik dobrze przyjął gaz. Opinię wystawiam po przejechaniu ponad 50 tys,km, bo nie zwykłem się czymś zachwycać bez sprawdzenie. Jeśli chodzi o samą instalację nie mam uwag. Spalanie wychodzi mi w granicach 8,1 do 8,6 l/100km. Wynik zadowalający, Silnik trochę zaczął brać więcej oleju, ale jak czytałem w tej jednostce to norma i nie ma wpływu na to lpg.
Suzuki SX4 I