Szukaj

Informacje o Suzuki Swift VI Hatchback 1.2 DualJet SHVS 90KM 66kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Auta małe

Swift będzie oferowany z 1-litrowym BoosterJetem, W ofercie Suzuki ma znaleźć się także motor 1,2-litrowy, który występował będzie  również w układzie tzw mild-hybryd, znamym z modelu Baleno.

 

Powagosław

Nie jest to najbardziej stylowy maluch na rynku, ale oferuje całkiem udany i sprawdzony jak na Suzuki koncept nadwozia, niezłą markę i uczciwą cenę za to wszystko. Wygląda jak face-lifting poprzedniej generacji, ale lepiej tak niż psuć coś, co działa.

~Powagosław
Luzacjusz

Kogo właściwie obchodzi to jak ten samochód wygląda? Raczej mało kogo, a skoro jestem w mniejszości, z czystym sumieniem powiem, że Swifta zobaczyłem i o nim nie śniłem. Może dlatego mało kogo obchodzi jak ten samochód wygląda.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 4400 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 74,2 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje ISG: zintegrowany rozrusznik/alternator: maks. moc: 2,3 kW maks. moment: 50 Nm Li-Ion: bateria litowo-jonowa 12V
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~kzwtyrolu
Suzuki Swift VI
Hatchback 1.2 DualJet SHVS 90KM 66kW
Miałem straszne obawy związane z zakupem auta, które inni postrzegali jako małe i mało funkcjonalne. Niewielki faktycznie jest bagażnik (realnie 3 walizki kabinowe) + trochę luzu od góry. Zaskoczenie in plus to pełne ledy, które powodują, że zmienia się komfort podróży nocą. Zdecydowałem się na wersję hybrid z silnikiem 1.2 bowiem poprzednio użytkowałem jeden z modeli Nissana (kupiony w salonie w 2015 r. silnik z turbiną) i teraz mam komfort psychiczny, że posiadając czterocylnidrowy, niedoładowany silnik nie spotkam często panów serwisantów. Przesiadając się z małego SUV-a miałem wątpliwości co do wygody. Ale nie jest tak źle jak myślałem.Teraz stwierdzam, że SUV-y to moda i nic więcej. Rozważałem KIA Stonic, HKona, czy Toyotę Yaris ale konfiguracja wyposażenia jak w SWIFT pokazywała ponad 80K. Jest to nasze 6 auto kupione w salonie ale tak wyposażone (łącznie z czujnikiem laserowym) mamy po raz pierwszy. Różnicę w cenie (realnie 20k) przeznaczę na wycieczkę do Japonii.
4,9
~neon23
Suzuki Swift VI
Hatchback 1.2 DualJet SHVS 90KM 66kW
W dobie owczego pędu do kupowania samochodów typu SUV to unikalne, dopracowane i bardzo przyjazne w użytkowaniu auto. Daje kierowcy dużą frajdę z prowadzenia w zatłoczonych miastach i na wąskich, krętych drogach. Na autostradach i trasach szybkiego ruchu do ok. 130 km/h również całkiem dobrze się prowadzi. To optymalny wybór dla osób nie potrzebujących rodzinnego auta z dużym bagażnikiem i jako drugie auto w rodzinie.
3,9
~Kuba
Suzuki Swift VI
Hatchback 1.2 DualJet SHVS 90KM 66kW
Ogólnie to autko ma dwie zalety, bardzo mało pali i jest bezawaryjne.
Średnie spalanie dla Suzuki Swift VI Hatchback 1.2 DualJet SHVS 90KM 66kW 2017-2020
4,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,3
Suzuki Swift VI
Hatchback 1.2 DualJet SHVS 90KM 66kW
Kupiłem go głównie dla niskiego spalania, wyszło lepiej niż myślałem. Moje wyniki są specyficzne gdyż dotyczą jazdy niemal wyłącznie pozamiejskiej i spokojnej. Wedle moich wielokrotnych pomiarów z dystrybutora, auto zaniża spalanie jedynie o 0,15 litra. Przy codziennych dojazdach do pracy 15-20km komputer pokazuje - 4,2l , trasa ponad 300km ale głównie boczne drogi więc prędkość nie większa niż 90km/h - 4,2l , jazda ekonomiczna na odcinkach 20-50km - 4,0l , najmniej jak zdarzyło mi się spalić to 3,3l ale jazda 60-65km/h.
5,3
Suzuki Swift VI
Hatchback 1.2 DualJet SHVS 90KM 66kW
1500km w te wakacje (trasa Kraków-Trójmiasto, Trójmiasto-Kraków) + jazda po trójmieście. Średnia z dystrybutora 5,0. Przy jeździe 100% po Krakowie średnia z komputera 5.4-5.9. Komputer niestety zawyża gdzieś o 0,5l. Przy bardzo dynamicznej jeździe po mieście ciężko przekroczyć 6.2-6.3.
4,5
Suzuki Swift VI
Hatchback 1.2 DualJet SHVS 90KM 66kW
Wartości może niewiarygodne, ale w 100% prawdziwe, tankowanie pod korek w tym samym dystrybutorze. Minimalne spalanie po A4 Kraków-Wrocław i z powrotem jadąc równo 100 km/h w obie strony w trybie starannego ekodrajwingu. Maksymalne z kręcenia się po mieście w godzinach szczytu (po Krakowie). Średnie 4.4 z codziennej jazdy do pracy (mieszkam w Wieliczce, pracuję na Kleparzu). Grubo w Suzuki pojechali z tym spalaniem...
Suzuki Swift VI Hatchback