Szukaj

Informacje o Suzuki Swift VI Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Auta małe

Swift będzie oferowany z 1-litrowym BoosterJetem, W ofercie Suzuki ma znaleźć się także motor 1,2-litrowy, który występował będzie  również w układzie tzw mild-hybryd, znamym z modelu Baleno.

 

Powagosław

Nie jest to najbardziej stylowy maluch na rynku, ale oferuje całkiem udany i sprawdzony jak na Suzuki koncept nadwozia, niezłą markę i uczciwą cenę za to wszystko. Wygląda jak face-lifting poprzedniej generacji, ale lepiej tak niż psuć coś, co działa.

~Powagosław
Luzacjusz

Kogo właściwie obchodzi to jak ten samochód wygląda? Raczej mało kogo, a skoro jestem w mniejszości, z czystym sumieniem powiem, że Swifta zobaczyłem i o nim nie śniłem. Może dlatego mało kogo obchodzi jak ten samochód wygląda.

~Luzacjusz

Nowy Suzuki Swift

Cena od: 70 900 PLN
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 83 KM (61 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 107 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 71,5 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~_greg
Suzuki Swift VI
Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
Nawet się nie spodziewalem jakie to będzie fajne auto. Przesiadlem się z Corsy D o podobnej mocy bo też 1.2 i 80 koni. Tyle że Corsa ważyla 1100kg podczas gdy Swift niewiele ponad 900. Dodatkowo w swifcie lekko pomaga silniczek elektryczny. Niemniej różnica w dynamice jest kolosalna. Swiftowi bliżej pod tym względem do 110 konnego Yarisa 1.5. Niby podają że sprint do setki trwa 13 sekund ale wg niezależnych testów wyszlo 12. Ale czemu o tym piszę? Po prostu zwinność tego auta dzięki niskiej masie jest niesamowita, taki miejski gokart. Corsa w tym porównaniu wypadala jakby zamiast drążków kierowniczych miala gumki od majtek. Bagażnik niby tylko trochę mniejszy na papierze ale w Swifcie wygląda na dużo mniejszy przez to że szyba jest bliżej zaglówków. Na zakupy do miasta idealnie wystarczy ale hulajnoga która wyprostowana wchodzila do Corsy tu już nie wchodzi bo wadzi o szybę. Nie jest to dla mnie duży minus ale warty odnotowania. Natomiast w kabinie to auto jest tak samo przestronne jak Corsa co mnie zdziwilo bo jest aż 15cm krótsze. Czuć też maly rozstaw osi ale w sensie pozytywnym bo o ile kabina tu nie traci to za to promień skrętu jest wręcz śmieszny. To też daje na plus dla zwinności. Wziąlem średnią wersję wyposażenia i tu jest wręcz za dużo tych wszystkich systemów. Ogólnie deska rozdzielcza bardzo mi się podoba, bardzo fajna kierownica, ale czuć że na desce sporo zeszli z masy bo jak się mocniej naciśnie to się ugina. Cienki plastik, taka wytloczka, na szczęście nie trzeszczy i jest ladna, a w kierownicy to więcej guzików niż w moim Grand Caravanie :D Grzanie przednich foteli też jest. Fotele wygodne. Co jest jeszcze warte wzmianki to silnik. To że 4 cylindrowy to jedno, mi 3 cylindry nie przeszkadzają, ale jest prosty w obsludze z zewnątrz. Alternatoro rozrusznik jest z przodu, nie trzeba wkladać lap w razie jakby trzeba bylo kiedyś naprawić. Z tylu za silnikiem praktycznie nic nie ma. Maglownica tylko, a tak wszystko na wierzchu, przestronnie i latwy dostęp. W Corsie bylo dużo gorzej, tam nawet żeby zmienić żarówkę w lampie musialem zdejmować zderzak!!! No wlasnie, Swift ma fajne soczewkowe światla mijania (i dzienne LEDy) które bardzo dobrze oświetlają drogę. Jeszcze jedna ważna rzecz. CENA. W dobie gdzie byle mieszczuch startuje z poziomu 90 tys zl, Swifta udalo mi się kupić za 74,9. Środkowa wersja wyposażenia (2 z 3) z opcjonalnym dwukolorem (czarny dach). Auto startowalo od 67,9 w promocji za najniższą wersję więc doplacając 4,5 za kolor wystarczylo jedynie 2,5 tys zaplacić za dość spore wyposażenie dodatkowe.
4,6
~Andrzej
Suzuki Swift VI
Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
Wcześniej jeździłem Swiftem IV 1.3 90 więc mogę na świeżo zrobić pewne porównania. Kultura pracy silnika + skrzyni nie są rewelacyjne. Raczej spokojna jazda a jeśli chce się wyprzedzać to min. 3-4 tys obrotów. Przy 120 km/h wciąż lepiej zredukować do 4 przy wyprzedzaniu. Bardzo ładnie działa system start-stop. Zawieszenie dość sztywne ale ja akurat to lubię (IV był trochę za miękki). Na moje oko auto ma bardzo ładną sylwetkę (IV też nie był zły). Spalanie w okolicach 5L/100km co pokazuje elektronika ale też i wizyta na stacji. Do systemów bezpieczeństwa się przyzwyczajam ale nie wydają mi się zbyt nachalne.
4,6
~Łukasz
Suzuki Swift VI
Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
To były długie poszukiwania małego, miejskiego auta. Brałem pod uwagę wiele aut i szczerze nigdy mi przez myśl nie przeszedł mi swift dopóki nie odwiedziłem salonu. Miałem dosyć proste wymagania od auta: łapatologiczny silnik z 4 cylindrami, automat, niskie spalania i możliwie wysoka bezawaryjność. Pomijałem kwestie takie jak osiągi i prędkość bo nie tego szukałem. Swift właśnie spełnił wszystkie moje wymagania i liczę, że posłuży mi jako daily do jeżdżenia wokoło komina przez najbliższe 10 lat :)
Średnie spalanie dla Suzuki Swift VI Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW od 2020
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Suzuki Swift VI
Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
Rozczarowanie? Nie do końca. Wiadomo, że producenci napiszą każdą bzdurę żeby tylko sprzedaż była. Natomiast pierdoły, które wypisują tutaj użytkownicy to już inna para kaloszy. Przejechane 2 tysiące kilometrów. Najlepiej trasa pod warunkiem, że nie wyprzedzasz, nie przekraczasz 4 tysi obrotów i na autostradzie max licznikowa setka (czyli realnie około 94km/h), a i najlepiej "podpiąć się" tempomatem pod jakąś ciężarówkę na największym zbliżeniu. Masz wtedy wymarzone 4,5 l/100, a jaka frajda z jazdy???? :););). To nie jest auto miejskie!!!! Po mieście żeby zmieścić się w 8,5 l/100 trzeba mocno nakombinować. Broń Boże żadnych ściganek, dynamicznego ruszania ze świateł, obowiązkowy auto-stop, a najlepiej to jeździć tak, żeby nie używać hamulca. Przy jeździe do 3 tysi obrotów wychodzi mi 8,5 przy zapalonej non stop w głowie czerwonej lampce: UWAGA SPALANIE. Dodam, że 95% jazdy robię sam, Strach pomyśleć gdybym miał wozić całą pięcioosobową rodzinę. Z niecierpliwością czekam na złote porady magików jak wyciągnąć tym autem poniżej 6l po mieście. Dodać oczywiście należy, że te 8,5 to nie jest wynik przy DYNAMICZNEJ jeździe miejskiej. Auto super, spala tyle ile musi tylko po co te pierdoły na forach?
4,7
Suzuki Swift VI
Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
Średnia z 3000 km, miasto/trasa: 60%/40% to tylko 4,6l/100km. Bez specjalnego oszczędzania pedała gazu. Jednym słowem rewelacja! Może z takim wynikiem konkurować z samochodami na LPG. Dam znać o średniej po 10 tys. km.
4,4
Suzuki Swift VI
Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
Zaskakujące zużycie paliwa sprawdzone po zatankowaniu do pełna, wynik komputera identyczny jak wyliczenie. Dzięki hybrydzie nie ma problemu przy przyśpieszaniu, można dodać dobre spasowanie elementów tapicerki.
Suzuki Swift VI Hatchback Facelifting