Szukaj

Informacje o Suzuki Swift VI Hatchback Facelifting

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Auta małe

Debiutująca na rynku w roku 2017, szósta generacja Suzuki Swifta stylistycznie jest następnym szczeblem ewolucji względem poprzedników, zastosowane zmiany są bowiem relatywnie niewielkie. Auto powstało na nowej platformie podłogowej Heartect Platform, podobnie jak m.in. modele Baleno oraz Ignis. Suzuki Swift VI jest nieco krótszy i o 15 mm niższy od Swifta piątej generacji, lecz także jest od niego szerszy o 4 cm i dysponuje większym rozstawem osi. Ciężar auta zredukowano o 120 kg.

 

Przód nowego Swifta  kształtem nawiązuje do poprzedników. Światła zachowały skierowany ku tyłowi auta kształt, nowocześniej prezentuje się wnętrze klosza, poszatkowane wieloma krawędziami.

Nowy Swift ma w sobie DNA poprzednich generacji, prezentując jednocześnie zupełnie nowy styl, lekką konstrukcję i zaawansowane technologie bezpieczeństwa. Otrzymał opracowaną w Europie stylistykę nadwozia, współgrającą z funkcjonalnym wnętrzem o sportowym charakterze oraz zwinność i pewność prowadzenia.

Nowy Swift jest o 10 mm krótszy od modelu oferowanego dotychczas, ale rozstaw osi powiększono o 20 mm. Pozwala to na więcej swobody w zagospodarowywaniu wnętrza. Bagażnik ma pojemność 265 l, czyli o 54 l więcej niż poprzednik. Auto jest też o 15 mm niższe i o 40 mm szersze, co przyczyniło się do obniżenia jego środka ciężkości.

W prezentowanym modelu inżynierowie Suzuki po raz pierwszy zastosowali tak zaawansowane systemy zapobiegania i wykrywania zagrożeń. Swift może być wyposażony w system autonomicznego hamowania awaryjnego, układ ostrzegający przed zjechaniem z pasa oraz asystenta świateł drogowych.

czytaj więcej
Powagosław

Nie jest to najbardziej stylowy maluch na rynku, ale oferuje całkiem udany i sprawdzony jak na Suzuki koncept nadwozia, niezłą markę i uczciwą cenę za to wszystko. Wygląda jak face-lifting poprzedniej generacji, ale lepiej tak niż psuć coś, co działa.

~Powagosław
Luzacjusz

Kogo właściwie obchodzi to jak ten samochód wygląda? Raczej mało kogo, a skoro jestem w mniejszości, z czystym sumieniem powiem, że Swifta zobaczyłem i o nim nie śniłem. Może dlatego mało kogo obchodzi jak ten samochód wygląda.

~Luzacjusz

Suzuki Swift VI Hatchback Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Nowy Suzuki Swift

Cena od: 70 900 PLN
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 9,6 m
Promień skrętu 4,8 m
Długość 3845 mm
Szerokość 1735 mm
Wysokość 1495 mm
Rozstaw osi 2450 mm
Rozstaw kół - przód 1520 mm
Rozstaw kół - tył 1520 mm
Prześwit 120 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 947 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 265 l
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~_greg
Suzuki Swift VI
Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
Nawet się nie spodziewalem jakie to będzie fajne auto. Przesiadlem się z Corsy D o podobnej mocy bo też 1.2 i 80 koni. Tyle że Corsa ważyla 1100kg podczas gdy Swift niewiele ponad 900. Dodatkowo w swifcie lekko pomaga silniczek elektryczny. Niemniej różnica w dynamice jest kolosalna. Swiftowi bliżej pod tym względem do 110 konnego Yarisa 1.5. Niby podają że sprint do setki trwa 13 sekund ale wg niezależnych testów wyszlo 12. Ale czemu o tym piszę? Po prostu zwinność tego auta dzięki niskiej masie jest niesamowita, taki miejski gokart. Corsa w tym porównaniu wypadala jakby zamiast drążków kierowniczych miala gumki od majtek. Bagażnik niby tylko trochę mniejszy na papierze ale w Swifcie wygląda na dużo mniejszy przez to że szyba jest bliżej zaglówków. Na zakupy do miasta idealnie wystarczy ale hulajnoga która wyprostowana wchodzila do Corsy tu już nie wchodzi bo wadzi o szybę. Nie jest to dla mnie duży minus ale warty odnotowania. Natomiast w kabinie to auto jest tak samo przestronne jak Corsa co mnie zdziwilo bo jest aż 15cm krótsze. Czuć też maly rozstaw osi ale w sensie pozytywnym bo o ile kabina tu nie traci to za to promień skrętu jest wręcz śmieszny. To też daje na plus dla zwinności. Wziąlem średnią wersję wyposażenia i tu jest wręcz za dużo tych wszystkich systemów. Ogólnie deska rozdzielcza bardzo mi się podoba, bardzo fajna kierownica, ale czuć że na desce sporo zeszli z masy bo jak się mocniej naciśnie to się ugina. Cienki plastik, taka wytloczka, na szczęście nie trzeszczy i jest ladna, a w kierownicy to więcej guzików niż w moim Grand Caravanie :D Grzanie przednich foteli też jest. Fotele wygodne. Co jest jeszcze warte wzmianki to silnik. To że 4 cylindrowy to jedno, mi 3 cylindry nie przeszkadzają, ale jest prosty w obsludze z zewnątrz. Alternatoro rozrusznik jest z przodu, nie trzeba wkladać lap w razie jakby trzeba bylo kiedyś naprawić. Z tylu za silnikiem praktycznie nic nie ma. Maglownica tylko, a tak wszystko na wierzchu, przestronnie i latwy dostęp. W Corsie bylo dużo gorzej, tam nawet żeby zmienić żarówkę w lampie musialem zdejmować zderzak!!! No wlasnie, Swift ma fajne soczewkowe światla mijania (i dzienne LEDy) które bardzo dobrze oświetlają drogę. Jeszcze jedna ważna rzecz. CENA. W dobie gdzie byle mieszczuch startuje z poziomu 90 tys zl, Swifta udalo mi się kupić za 74,9. Środkowa wersja wyposażenia (2 z 3) z opcjonalnym dwukolorem (czarny dach). Auto startowalo od 67,9 w promocji za najniższą wersję więc doplacając 4,5 za kolor wystarczylo jedynie 2,5 tys zaplacić za dość spore wyposażenie dodatkowe.
4,6
~Andrzej
Suzuki Swift VI
Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
Wcześniej jeździłem Swiftem IV 1.3 90 więc mogę na świeżo zrobić pewne porównania. Kultura pracy silnika + skrzyni nie są rewelacyjne. Raczej spokojna jazda a jeśli chce się wyprzedzać to min. 3-4 tys obrotów. Przy 120 km/h wciąż lepiej zredukować do 4 przy wyprzedzaniu. Bardzo ładnie działa system start-stop. Zawieszenie dość sztywne ale ja akurat to lubię (IV był trochę za miękki). Na moje oko auto ma bardzo ładną sylwetkę (IV też nie był zły). Spalanie w okolicach 5L/100km co pokazuje elektronika ale też i wizyta na stacji. Do systemów bezpieczeństwa się przyzwyczajam ale nie wydają mi się zbyt nachalne.
4,6
~Łukasz
Suzuki Swift VI
Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
To były długie poszukiwania małego, miejskiego auta. Brałem pod uwagę wiele aut i szczerze nigdy mi przez myśl nie przeszedł mi swift dopóki nie odwiedziłem salonu. Miałem dosyć proste wymagania od auta: łapatologiczny silnik z 4 cylindrami, automat, niskie spalania i możliwie wysoka bezawaryjność. Pomijałem kwestie takie jak osiągi i prędkość bo nie tego szukałem. Swift właśnie spełnił wszystkie moje wymagania i liczę, że posłuży mi jako daily do jeżdżenia wokoło komina przez najbliższe 10 lat :)
Średnie spalanie dla Suzuki Swift VI Hatchback Facelifting
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Suzuki Swift VI
Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
Rozczarowanie? Nie do końca. Wiadomo, że producenci napiszą każdą bzdurę żeby tylko sprzedaż była. Natomiast pierdoły, które wypisują tutaj użytkownicy to już inna para kaloszy. Przejechane 2 tysiące kilometrów. Najlepiej trasa pod warunkiem, że nie wyprzedzasz, nie przekraczasz 4 tysi obrotów i na autostradzie max licznikowa setka (czyli realnie około 94km/h), a i najlepiej "podpiąć się" tempomatem pod jakąś ciężarówkę na największym zbliżeniu. Masz wtedy wymarzone 4,5 l/100, a jaka frajda z jazdy???? :););). To nie jest auto miejskie!!!! Po mieście żeby zmieścić się w 8,5 l/100 trzeba mocno nakombinować. Broń Boże żadnych ściganek, dynamicznego ruszania ze świateł, obowiązkowy auto-stop, a najlepiej to jeździć tak, żeby nie używać hamulca. Przy jeździe do 3 tysi obrotów wychodzi mi 8,5 przy zapalonej non stop w głowie czerwonej lampce: UWAGA SPALANIE. Dodam, że 95% jazdy robię sam, Strach pomyśleć gdybym miał wozić całą pięcioosobową rodzinę. Z niecierpliwością czekam na złote porady magików jak wyciągnąć tym autem poniżej 6l po mieście. Dodać oczywiście należy, że te 8,5 to nie jest wynik przy DYNAMICZNEJ jeździe miejskiej. Auto super, spala tyle ile musi tylko po co te pierdoły na forach?
4,7
Suzuki Swift VI
Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
Średnia z 3000 km, miasto/trasa: 60%/40% to tylko 4,6l/100km. Bez specjalnego oszczędzania pedała gazu. Jednym słowem rewelacja! Może z takim wynikiem konkurować z samochodami na LPG. Dam znać o średniej po 10 tys. km.
4,4
Suzuki Swift VI
Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
Zaskakujące zużycie paliwa sprawdzone po zatankowaniu do pełna, wynik komputera identyczny jak wyliczenie. Dzięki hybrydzie nie ma problemu przy przyśpieszaniu, można dodać dobre spasowanie elementów tapicerki.
Suzuki Swift VI Hatchback Facelifting