Szukaj

Informacje o Suzuki Swift V Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Auta małe

Benzynowy motor 1.6 136KM wgniata w fotel, ale to rzadkie znalezisko pod maską tego samochodu. Dlatego lepiej zejść na ziemię. 1.2 94KM to też niezła propozycja w małym aucie, choć brak elastyczności potęguje tutaj wrażenie braku mocy. Wystarczy jednak wkręcić motor na obroty, by ożył – razem z kierowcą. Zabawa zacznie się kończyć dopiero po wjechaniu na autostradę, bo to już jak na wysilone 94KM trochę za dużo, a motor zaczyna się męczyć.

Powagosław

Suzuki nie starało się naprawiać czegoś, co nie było zepsute, dlatego zamiast kolejnego przewrotu stylistycznego, Swiftowi zafundowano de facto drobny facelifting. Udany.

~Powagosław
Luzacjusz

Wciąż prawie tak fajne jak Mini, ale nie wymaga od kupującego wchodzenia w spiralę długów, bo nie ma ceny wziętej z kosmosu. Choć z drugiej strony, w tym pokręconym świecie może właśnie chodzić o ceny z kosmosu i zadłużanie się na śmierć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 94 KM (69 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 118 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika K12B
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

5,0
~Marta
Suzuki Swift V
Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW
Auto, które świetnie się prowadzi i naprawdę jest 100 procentowo warte zakupu. Po ponad 3 latach jeżdżenia autem stwierdzam, ze dalej to jest najlepsze auto jakie mogłam wybrać ze swojej kategorii. Jeździłam Yarisem, Corsa, Fiesta itp. Przyspieszenie i liczba koni w Swifcie to idealny dobór do tego lekkiego auta. Śmiga po mieście zaskakując innych kierowców. Kierownica chodzi lekko, zawieszenie jest dość twarde, a przyspieszenie to uśmiech na twarzy. Jakość wykonania wnętrza to japońska kwintesencja. Jeździłam autem na Mazury w 4 osoby dorosłe, spokojnie się spakowaliśmy na pare dni. Trasa 150-160 spokojnie jedzie, jest troszkę głośniej w srodku wtedy. Spalanie 6-7. W zimę troszkę więcej wiadomo. Auto ma 5 biegów, ale 6 może odrobine brakować w trasie, dalej mnie to zastanawia, czemu Suzuki nie może dorzucić w nowszej wersji. Ogólnie gdyby nie to, ze potrzebowałam auta z dużym bagażnikiem to dalej bym śmigała Swiftem, bo był świetny w prowadzeniu, łatwy w utrzymaniu i bezawaryjny. W dodatku to petarda miejska na kółkach ! Polecam bardzo !
4,6
~Varp
Suzuki Swift V
Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW
Za całokształt daję 5 gwiazdek dlatego, że to czego oczekiwałem od tego auta dostałem w stu procentach, jednocześnie będąc wcześniej świadomy jego mankamentów. To drugie auto w rodzinie, niejako "uzupełniające", więc nie potrzebowałem auta idealnego pod każdym względem. Przede wszystkim szukałem samochodu oszczędnego z uwagi na codzienne dojazdy do pracy (około 70km w jedną stronę). Poza tym nigdy nie chciałem i raczej nigdy nie przekonam się do diesla (powiedzmy, że to taka osobista maniera, a nie racjonalny powód), tak więc musiał to być oszczędny benzyniak, a z uwagi, że mieszkam za granicą to o gazie nie ma mowy. Następną kwestią była bezawaryjność. No i właściwie na tych trzech najważniejszych kwestiach można by zamknąć listę moich oczekiwań. No, ale jak to podczas szukania auta zawsze chce się jeszcze coś ekstra i wtedy dochodzą do głosu inne kwestie, o których bardziej szczegółowo poniżej.
4,6
~Mikołaj
Suzuki Swift V
Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW
W rodzinie auto znajduje się od 5 lat, od ponad roku jestem jego jedynym kierowcą, i zrobiłem nim 14tyś km. Dokładniejsze dane wypisałem niżej. Największym pozytywnym zaskoczeniem jest zdecydowanie podwozie i układ jezdny. Określenie "japoński gokart" bardzo pasuje do tego auta. Lekkim zawodem okazał się silnik. Do teraz nie wierzę w widniejące na dowodzie 94KM. Wydaje się słabszy. Chcąc być eko i do 2500 obrotów, co prawda spalanie w mieście spadnie nam poniżej 6l/100km, ale nie sposób będzie nazwać go inaczej niż bardzo słaby. 0-100km/h to 12,4s jakby ktoś pytał. Trzeba go trochę "piłować", żeby wykrzesać z niego trochę emocji, a na drugim biegu ponad 3500 obrotów potrafi wręcz zaskoczyć dynamiką. I chyba tylko tyle. Na trasę - w skrócie nie polecam. Chyba że takie do 100km drogami powiatowymi, wtedy przy 80-100km/h spalanie spada do 5,5, krajobraz mija nam powoli i jedzie się fantastycznie. Na autostrady już trochę gorzej. Przy 140km/h jest naprawdę głośno, spalanie wtedy to spokojnie 7,5l, nie zachęca. Prędkości maksymalnej chyba nigdy nie osiągnąłem. Powyżej 155km/h jest bardzo głośno, obroty przekraczają 5000, trochę strach. Co do miejsca i ergonomii. Z przodu bez zastrzeżeń - mam 200cm wzrostu i za kierownicą bez tragedii, jest całkiem wygodnie. Pasażer z przodu ma gigantyczną ilość miejsca na nogi. Z tyłu nie wiem, koledzy raczej nie narzekali. Bagażnik malutki, ale nigdy nie miałem problemów ze zmieszczeniem zakupów, regał Billy z Ikei wchodzi na długość po złożeniu siedzeń (poważnie). Karoseria miłym zaskoczeniem - 6 lat, japończyk a nie znalazłem żadnej rdzy.
Åšrednie spalanie dla Suzuki Swift V Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW 2010-2013
5,7
l/100 km
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Suzuki Swift V
Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW
Autko używane głownie w miescie ( Wrocław ), dojazd do pracy okolo 7 km. W takich warunkach Swifcik pali 6,3-6,8 l. zima te 7,0-7,5 trzeba liczyc. Na trasie nad morze spalil 5,4 litra, mysle ze te liczby sa do przyjecia wzłaszcza ze nie jest zawalidroga, ten silnik spokojnie wystarcza do dynamicznej jazdy po miescie, problem sie robi na drogach krajowych gdy trzeba wyprzedzac przy predkosciach 80-100 km/h nalezy wtedy zredukowac do 3 :) silniczek uwielbia sie wkrecac i daje mnustwo frajdy z jazdy.
5,7
Suzuki Swift V
Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW
zużycie paliwa w trakcie normalnej jazdy jest bardzo zadowalające ale w trasie przy mojej ciężkiej nodze jest bardzo duże, mi wyszło 8.5L na 100km.(dla porównania mam mondeo 1 z silnikiem 1.8 115km i spalanie wychodzi mi 9L na trasie i nie muszę męczyć silnika)więc bardzo dużo jak dla tak małego silnika, na tej trasie wyciskałem z tego silnia co tylko się dało i raz prawie wpakowałem się pod tira bo za brakło tej mocy w silniku. Jak bym miał jeszcze raz kupować to auto to kupił bym bez najmniejszego zastanowienia tylko z mocniejszym silnikiem bo ten jest za słaby i na prawdę może być nie bezpiecznie podczas wyprzedzania, wiem to z własnej autopsji.
5,3
Suzuki Swift V
Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW
Jestem bardzo zadowolony. Odbywając jazdy testowe i wciskając bez jakiegoś większego oporu gaz do dechy pokazywało mi się za każdym razem 6.7 litra na 100(jeździłem 3 razy)myślałem nawet że mają spreparowany komputer ;)Jeżdżąc już własnym, czyli delikatniej średnie spalanie przy niemal 1000 km wynosi 5.5 litra, oczywiście nie jeżdżę w 100% po mieście i to w godzinach korków. Dziennie przejeżdżam około 30 km z czego 20 to dojazd do Krakowa. Dwa razy miałem okazję jechać gdzieś dalej tj. trasa po 150 km każda i spalanie spadło poniżej 5 litrów a konkretnie do 4.7. Starałem się jeździć w miarę płynnie i nie przekraczać 100 km/h. W korku i przy włączonej klimie spala już dużo więcej bo 7.5 - 7.8 litra ale to przy 10 km w samym korku zderzak w zderzak więc chyba tragedii nie ma.

Usterki Suzuki Swift V

Liczba wpisów: 4
Wadliwa przekładnia kierownicza
  • Suzuki Swift V Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW 2010-2013
  • ukÅ‚ad kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 3
Głuche, dudniące stuki dochodzące gdzieś z komory silnika z prawej strony były zgłaszane praktycznie od razu tej samej zimy po zakupie. W pierwszej chwili myślałem, że to małe węgierskie rączki nie dokręciły zbiornika na płyn do spryskiwaczy albo puszki filtra powietrza. Świetnie słyszalne na takiej nawierzchni z płyt ażurowych-betonowych. Przy okazji dwóch kolejnych przeglądów okresowych zgłaszane. ASO sprawdziło amory 67/60% i ich mocowanie - elementy gumowe. Trzeciej zimy w innym ASO okazało się że mój egzemplarz zalicza się do akcji serwisowej (brawo pierwsze ASO :-( ) Przekładnia kierownicza do wymiany. Czyli pierwsze objawy już przy ok 5 tyś kilometrów przebiegu, a wymiana przy 19 700 km (niecałe 20 tyś km) i niecałe 3 lata. Auto użytkowane w cyklu mieszanym po asfalcie -momentami nawet niezłym, bez żadnych dróg gruntowych i sera szwajcarskiego.
1 komentarz
sprzęgło
  • Suzuki Swift V Hatchback 5d
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Niskiej jakości sprzęgło, szybko się zużywa, po przebiegu 40 tys km szarpie na zimnym przy ruszaniu. Po przejechaniu około pół kilometra jest lepiej. Podobnie miałem w Clio tylko przy przebiegu 130 tys.km
Å‚atwo rysujÄ…ce siÄ™ plastiki
  • Suzuki Swift V
  • wnÄ™trze
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
wystarczy miesiąc normalnego użytkowania żeby wyraźnie porysować zarówno środkowe słupki od pasów bezpieczeństwa, jaki plastiki na drzwiach na wysokości głośników od wsiadania i wysiadania.
Suzuki Swift V Hatchback 5d