Szukaj

Informacje o Suzuki Swift III Hatchback 1.3 i 68KM 50kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 2000 trzecia generacja Suzuki Swifta pod względem stylistycznym niewiele się zmieniła względem swego poprzednika. Zmiany objęły głównie reflektory, grill oraz kształt zderzaków. Obszerniejsze zmiany modernizacyjne zaszły wewnątrz auta (np. nowe silniki). W roku 2004 zakończono produkcję Swifta III. W USA samochód sprzedawano pod markami Chevrolet Sprint lub Swift oraz Pontiac Firefly, natomiast w Australii funkcjonował jako Holden Barina.
Powagosław

Suzuki nie starało się naprawiać czegoś, co nie było zepsute, dlatego zamiast kolejnego przewrotu stylistycznego, Swiftowi zafundowano de facto drobny facelifting. Udany.

~Powagosław
Luzacjusz

Wciąż prawie tak fajne jak Mini, ale nie wymaga od kupującego wchodzenia w spiralę długów, bo nie ma ceny wziętej z kosmosu. Choć z drugiej strony, w tym pokręconym świecie może właśnie chodzić o ceny z kosmosu i zadłużanie się na śmierć.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1298 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 99 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 74 x 75,5 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~CzareK; geo_cezar@poczta.onet.pl
Suzuki Swift III
Hatchback 1.3 i 68KM 50kW
Mimo krótkiego używania nabieram coraz większego uznania dla "Zuzi". Doskonały, dynamiczny i bardzo ekonomiczny silnik, dobre własności jezdne, poręczność w ruchu miejskim, miejsca aż za dużo dla dwojga, niskie koszty ubezpieczeń, a nawet kilka elektrycznych gadżetów. Model rzadki, nie budzi zainteresowania.. wiadomo kogo! Wobec tych zalet - słabe wyciszenie czy oporny wsteczny po prostu bledną. W swojej klasie, a tym bardziej w swojej cenie to doskonała maszyna! Tajemnicą jest, dlaczego tak mało popularna? Moja rada dla wszystkich posiadaczy Matizów, Uno, Punto, Polo, 206, Clio i pośledniejszego stworzenia - odstawiajcie toto na złom i przesiadajcie się na Swifty, to prawdziwe jeżyki [taki jaskółkopodobny, najszybszy na świecie ptasiek], nie zawiedziecie się! A teraz kamyczek do ogródka SMP. Istnieje wiele wersji Swifta - np. z 1,3DOHC; 1,6; 4x4; automat - ale nie u nas!!! Ja najbardziej byłbym zainteresowany wersją 1,3 HB3d i takie na Węgrzech produkują, ale na nasz rynek nie trafiają. Nie miałyby wzięcia?! Półsportowa maszyna w cenie miejskiego?
4,4
~Migel
Suzuki Swift III
Hatchback 1.3 i 68KM 50kW
Szkoda,że nie robili swifta w kombi :) Poza tym zasadniczo jestem naprawdę zadowolony z jeździdełka. Gdybym nie miał rodziny i mojego hobby/zawodu(muzykowanie) to kupiłbym go jeszcze raz.Teraz zaczynam zbierać kasę na coś większego,niekoniecznie nowszego-czyli MB w124 w kombi,audi 80 kombi... może sharan...
4,4
~Ellute
Suzuki Swift III
Hatchback 1.3 i 68KM 50kW
Auto jak dla mnie:) Kobietkom polecam. Tylko uważajcie na zakrętach - autko jest lekkie! Solidne, japońskie - a właściwie węgierskie cacko! Węgierskie poznacie po chowanej antence nad głową kierowcy;)
Åšrednie spalanie dla Suzuki Swift III Hatchback 1.3 i 68KM 50kW 1996-2001
7,0
l/100 km
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Suzuki Swift III
Hatchback 1.3 i 68KM 50kW
Na początku dodam, że nie mogę znaleźć odpowiedniej wersji silnikowej, gdyż jeżdżę wersją 1.3 76 KM, niemniej podejrzewam, że to prawie to samo co 1.3 68 KM. Spalanie mnie samego zszokowało, co prawda jeżdżę na krótkich odcinkach 2-10 km, a szczególnie przy jesiennej aurze może wpływać na rozgrzanie silnika itp, często silnik osiąga odpowiednią temperaturę dopiero, gdy kończę jazdę.. Staram się jeździć oszczędnie, niezbyt wysokie obroty, hamowanie silnikiem, przewidywanie itp.. Wydaje mi się, że z autem jest wszystko okej, opony mają klasę C oszczędności, silnik nie miał żadnych awarii, wszystko pracuje jak należy, a jazda jest płynna. Szukam wszlekich sposobów na obniżenie spalania, bo sądząc po przeczytanych raportach spalania, mam wrażenie, że mój Suzuki to jakiś smok :/ gdybym miał gwarancję, że będzie mi tyle palić to chyba pokusiłbym się o kupno większego auta z silnikiem np. 2.0, który w wielu przypadkach ma spalanie albo podobne albo i niższe..
8,0
Suzuki Swift III
Hatchback 1.3 i 68KM 50kW
Jeśli się mocno depcze swifta (+korki) to w lato max 10L lpg w jeździe typowo miejskiej(Gdańsk).Jeśli zaś jeżdżę w ramach eko jazdy (szybkie rozpędy,potem utrzymywanie prędkości na możliwie dużym biegu) to w mieście wychodzi 8L lpg.Najmniej rok temu mi spalił na trasie gdańsk - Koszalin 6L lpg.Aż byłem zdziwiony,bo swift był dość zapakowany.Polecam autko ze względu na bezawaryjność i ogólną ekonomię.typowo miejski dupowozik,ale jak przełączę na benzynkę,to nie jeden może tylko spaliny powąchać-tak spod świateł jak i w normalnej jeździe :)
7,4
Suzuki Swift III
Hatchback 1.3 i 68KM 50kW
Wszystkie dane prócz maksymalnego podane po jeździe na 98PB z Orlenu/Lukoil/Bliska/Shell. Minimalne spalanie dotyczy prędkości nie przekraczających 100km/h, średnie, to jazda w mieście z zachowaniem eco-drivingu, maksymalne, to jazda w 100% miasto i w miarę możliwości gaz do podłogi (napomknę, że wtedy miałem zalane 95PB ze stacji Tesco...). Części jak to japoniec, nie za tanie, ale i niezbyt wygórowane. Mój model nie za bardzo zadbany (przepustnica i wtryski do przeczyszczenia, gnijąca podłoga, progi, dach), co w większości wyszło dopiero po roku jazdy. Ogólnie samochód dobrze się sprawuje, lecz blacha to porażka.

Usterki Suzuki Swift III

Liczba wpisów: 16
problem z wyswietlaczem srodkowym przy podszybiu
  • Suzuki Swift III
  • instalacja elektryczna
  • 130 tys. km
mam problem z wyświetlaczem srodkowym ,zegarek przyspieszał a nastepnie wyświetlacz zaczął mrugac i częściowo znikł .wymieniłem na używany ale temperatura powietrza nie wyświetla sie oraz wskaznik sredniego spalania nie reaguje działa tylko zegarek.po sprawdzeniu na komputerze wyskakuje błąd c 1122
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
nie możliwy rozruch gorącego silnika(odpalenie)
  • Suzuki Swift III Hatchback 1.3 i 68KM 50kW 1996-2001
  • silnik
podczas powtórnego uruchamiania uprzednio rozgrzanego jazdą gorącego silnika(szczególnie w upalne dni)silnik nie daje się uruchomic(podaje iskre) a gdy ostygnie(po około 30 minutach)odpala prawidłowo podejrzewam awarie pompki paliwowej lub czujnika połozenia rozrządu halla wymieniłem świece, przewody, kopułke,palec, cewke,filtr paliwa
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
buczenie
  • Suzuki Swift III Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW 2000-2004
  • inne
Witam!, nie wiem dokładnie jak zakwalifikować to "coś" co mnie zastanawia. Od miesiąca mam dwunastolatka, wszystko niby sprawne, ale w trakcie jazdy czasem coś dziwnie buczy (może gwiżdże?) Dzwięk słychć dość głośno w środku, wydobywa się raczej z przodu - środek lub prawa strona, czasami mam wrażenie, że nasila się kiedy skręcam kierownicą w prawo. Co to może być? nie wiem nie było
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
Suzuki Swift III Hatchback