Szukaj

Informacje o Suzuki Swift II Sedan 1.3 68KM 50kW 1989-1995

Lata produkcji: 1989 – 1995
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1989 druga generacja Suzuki Swifta została ulepszona we współpracy ze specjalistami z General Motors. Samochód względem poprzednika powiększył swoje rozmiary, był także znacząco bardziej nowoczesny (m.in. niezależne zawieszenie i lepsze silniki). Swifta II poddano dwóm faceliftingom – na przełomie lat 1991 i 1992 oraz w roku 1996, kiedy to zadebiutowała odmiana kabriolet. Produkcję Swifta drugiej generacji zakończono w roku 2000.
Powagosław

Suzuki nie starało się naprawiać czegoś, co nie było zepsute, dlatego zamiast kolejnego przewrotu stylistycznego, Swiftowi zafundowano de facto drobny facelifting. Udany.

~Powagosław
Luzacjusz

Wciąż prawie tak fajne jak Mini, ale nie wymaga od kupującego wchodzenia w spiralę długów, bo nie ma ceny wziętej z kosmosu. Choć z drugiej strony, w tym pokręconym świecie może właśnie chodzić o ceny z kosmosu i zadłużanie się na śmierć.

~Luzacjusz
Produkowany od 1989 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1298 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 99 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74 x 75,5 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~LUC, pitulalukasz@tlen.pl
Suzuki Swift II
Sedan 1.3 68KM 50kW
Jak za te pieniądze to rewelacja. Jeżeli ktoś nie będzie oczekiwał od tego modelu szybkości PORSCHE, zwrotności BMW i komfortu Merca to będzie naprawdę zadowolony. Ja za swojego pół roku temu dałem 4,2tys. zł. Samochód od piewrszego właściciela z Niemiec, przebieg 64tys. (książka), klima, wspomaganie, elektryczne lusterka, immobilaizer, roczne opony letnie. Jedyne co bardzo przeszkadza to zby miękkie zawieszenie z tyłu samochodu. Mój nawet jak jedziemy z żoną potrafi na małym krawężniku zawadzić chlapaczami, już nie mówię o 4 osobach i bagażu. Słyszałem, że można mu zapodać twardsze sprężyny. Robił to ktoś z Was?Co prawda już trzeciego bym nie kupił :) ale na początek lub dla młodej pary jest ok.
3,6
~kamilst1@vp.pl
Suzuki Swift II
Sedan 1.3 68KM 50kW
Pomimo, że auto nie sprawia większych problemów, to jednak nie daje powodów do zadowolenia.Dynamika auta jest ledwo wystarczająca, skrzynia nie lubi szybkiej zmiany biegów.Tłumienie jakichkolwiek nierówności jest wręcz okropne, co wraz z kiepskim wyciszeniem i nienajlepszymi fotelami sprawia, że podróże tym autem do przyjemności nie należą. Jednakże niskie koszty eksploatacji i wysoka niezawodność są wystarczającymi argumentami na wydanie 7tys. zł na ten samochód, zwłaszcza na sedana, ponieważ bardziej przypomina "limuzynę".
4,0
~ojciecmajster
Suzuki Swift II
Sedan 1.3 68KM 50kW
Generalnie bardzo dobre auto na dojazdy do pracy. Spalanie nie duże i utrzymanie nie jest kosztowne. Na dłuższe trasy raczej nie polecam, jednak śmiało można w cztery osoby zrobić raz na jakiś czas wypad za miasto. Bagażnik jest dość duży i pozwala na zapakowanie większości swoich klamotów.
Średnie spalanie dla Suzuki Swift II Sedan 1.3 68KM 50kW 1989-1995
6,1
l/100 km
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Suzuki Swift II
Sedan 1.3 68KM 50kW
Maksymalne spalanie miałem w tym roku przy złym ciśnieniu w oponach, 17sto letnim filtrze paliwa i walniętej sondzie lambda, dodatkowo doszły jeszcze warunki atmosferyczne (-20) minimalne trasa 300km plus pasażer, średnie spalanie jest wynikiem obliczeń z ok dwóch lat i przejechanych w tym czasie ok 20000km. Samochód jest w ok, ale trzeba zwracać uwagę przy kupnie na rdzę, która lubi się wszędzie gnieździć, obowiązkowo co roku należy zakonserwować podwozie i zlikwidować ogniska rdzy. Moja Suzuka lubi się psuć co zimę w kwocie ok 2000zł, ale to jest jeszcze do przejścia - taki wiek :)
7,7
Suzuki Swift II
Sedan 1.3 68KM 50kW
Opisane spalanie dotyczy tylko LPG. Polecam samochód jak wspomnieli inni użytkownicy głównie ze względu na jego ekonomiczność (tyle co bilety kombatanckie). Jeśli ktoś szuka emocji za kółkiem to radziłbym się zastanowić, choć większość wyprzedzań na trasie wiąże się z podwyższoną adrenaliną:)Na samochód ogólnie nie ma co narzekać, choć musiałem wymienić silnik i tyne zawieszenie (ale to ostatnie to akurat zrozumiałe). W umiejętny sposób jest nawet pakowny:8 młodych świerków+4opony 15"+laptop+średnia torba. Ogólnie jestem z niego zadowolony nie można mieć komfortu Merca, zrywności BMW i ekonomiczności roweru marki Romet razem w jednym samochodzie. Pozdrawiam!!!
5,0
Suzuki Swift II
Sedan 1.3 68KM 50kW
Tu muszę przyznać, że Suzolec bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Na trasie 620km spalił mi zaledwie 4,12l /100 km. Prędkości nie przekraczały setki, gdyż auto powyżej tej prędkości zaczynało się zachowywać wedle własnego uznania.

Usterki Suzuki Swift II

Liczba wpisów: 12
gdzie wpiąc sie z z lampką żeby sczytać błędy z kompa auta
  • Suzuki Swift II Sedan 1.6 i 92KM 68kW 1990-1995
  • instalacja elektryczna
witam problem jest tego typu , moje auto ma jakąś awarie układu elektrycznego silnika , więc chciąlem zacząć od sczytania błedów z komputera auta , znalazłem na forum gdzie sie wpiąć i gdzie wsadzić zworke, tylko że w moim aucie nie ma miejsca na zworke i nie ma tego przełącznika diagnostycznego pod kierownica, jedyne co znalazłem to w górnym prawym rogu pod maską kostkę gdzie mozna wpiąć zworke , i teraz pytanie ? gdzie i jak podpiąć żarówke żeby mógł odczytać kod błędu ???? sedan z elektryką szyb 1.6 92 konie
Oczekuje na rozwiązanie
falowanie obrotów na gorącym silniku duże spalanie
  • Suzuki Swift II Sedan 1.6 i 92KM 68kW 1990-1995
  • silnik
witam przy odpaleniu na zimnym silnik jest zalewany przez benzyne, po około 5 minutach auto sie przepala przestaje przerywać i można normalnie jechać lecz zostaje duże spalanie 14 na 100kM ,podczas postoju w korku gdy auto pożądnie sie rozgrzewa zaczynają falować obroty 800-1500 600-1500 i tak amplituda spada aż zgaśnie , żeby go odpalić trzeba poczekać pare minut aż ostygnie ,i tak w kółko .przy czym silnik sie nie przegrzewa bo temperatura jest w normie.
Problem rozwiązany
2 komentarze
szarpie na zimnym silniku
  • Suzuki Swift II
  • silnik
gdy silnik jest zimny to szarpie podczas jazdy ,gdy sie rozgdzeje to jest ok autko dopiero kupilem
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Suzuki Swift II Sedan