Suzuki Swift pierwszej generacji pojawił się na rynku w roku 1983 pod nazwami Suzuki SA-310, SA-413 oraz Cultus. Ponieważ model ten przyjął się bardzo dobrze w Japonii, podjęto decyzję o wprowadzeniu go także na rynki europejski oraz amerykański. Samochód poddano obszernej modernizacji w roku 1986, która miała na celu dostosować go do oczekiwań klientów w Europie i USA. Od tamtej pory model ochrzczono imieniem Swift (z ang. „szybki”). W roku 1989 zakończono produkcję pierwszej generacji Suzuki Swifta.
czytaj więcej
Suzuki nie starało się naprawiać czegoś, co nie było zepsute, dlatego zamiast kolejnego przewrotu stylistycznego, Swiftowi zafundowano de facto drobny facelifting. Udany.
~Powagosław
Wciąż prawie tak fajne jak Mini, ale nie wymaga od kupującego wchodzenia w spiralę długów, bo nie ma ceny wziętej z kosmosu. Choć z drugiej strony, w tym pokręconym świecie może właśnie chodzić o ceny z kosmosu i zadłużanie się na śmierć.
Suzuki nie starało się naprawiać czegoś, co nie było zepsute, dlatego zamiast kolejnego przewrotu stylistycznego, Swiftowi zafundowano de facto drobny facelifting. Udany.
~PowagosławWciąż prawie tak fajne jak Mini, ale nie wymaga od kupującego wchodzenia w spiralę długów, bo nie ma ceny wziętej z kosmosu. Choć z drugiej strony, w tym pokręconym świecie może właśnie chodzić o ceny z kosmosu i zadłużanie się na śmierć.
~Luzacjusz