Szukaj

Informacje o Suzuki Swift

Lata produkcji: 1983 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1983, miejski subkompaktowy hatchback należący do segmentu B jest jednym z najpopularniejszych aut w dziejach japońskiego producenta – do dnia dzisiejszego nabywców znalazło niemal 6 mln egzemplarzy Suzuki Swifta. Był to również pierwszy samochód Suzuki w tej klasie. Z początku Suzuki Swift był oferowany pod nazwami SA-310, SA-410 oraz Cultus. Imieniem Swift (z ang. „szybki”) ochrzczono go w roku 1986, natomiast globalnym modelem japońskiej marki jest dopiero od roku 2004. W niektórych krajach Suzuki Swift sprzedawany był także m.in. pod nazwami Subaru Justy, Chevrolet Sprint, Pontiac Firefly czy Geo Metro.
czytaj więcej
Powagosław

Suzuki nie starało się naprawiać czegoś, co nie było zepsute, dlatego zamiast kolejnego przewrotu stylistycznego, Swiftowi zafundowano de facto drobny facelifting. Udany.

~Powagosław
Luzacjusz

Wciąż prawie tak fajne jak Mini, ale nie wymaga od kupującego wchodzenia w spiralę długów, bo nie ma ceny wziętej z kosmosu. Choć z drugiej strony, w tym pokręconym świecie może właśnie chodzić o ceny z kosmosu i zadłużanie się na śmierć.

~Luzacjusz

Suzuki Swift – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Suzuki Swift

Cena od: 70 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Suzuki Swift

Liczba ocen: 916
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~_greg
Suzuki Swift VI
Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
Nawet się nie spodziewalem jakie to będzie fajne auto. Przesiadlem się z Corsy D o podobnej mocy bo też 1.2 i 80 koni. Tyle że Corsa ważyla 1100kg podczas gdy Swift niewiele ponad 900. Dodatkowo w swifcie lekko pomaga silniczek elektryczny. Niemniej różnica w dynamice jest kolosalna. Swiftowi bliżej pod tym względem do 110 konnego Yarisa 1.5. Niby podają że sprint do setki trwa 13 sekund ale wg niezależnych testów wyszlo 12. Ale czemu o tym piszę? Po prostu zwinność tego auta dzięki niskiej masie jest niesamowita, taki miejski gokart. Corsa w tym porównaniu wypadala jakby zamiast drążków kierowniczych miala gumki od majtek. Bagażnik niby tylko trochę mniejszy na papierze ale w Swifcie wygląda na dużo mniejszy przez to że szyba jest bliżej zaglówków. Na zakupy do miasta idealnie wystarczy ale hulajnoga która wyprostowana wchodzila do Corsy tu już nie wchodzi bo wadzi o szybę. Nie jest to dla mnie duży minus ale warty odnotowania. Natomiast w kabinie to auto jest tak samo przestronne jak Corsa co mnie zdziwilo bo jest aż 15cm krótsze. Czuć też maly rozstaw osi ale w sensie pozytywnym bo o ile kabina tu nie traci to za to promień skrętu jest wręcz śmieszny. To też daje na plus dla zwinności. Wziąlem średnią wersję wyposażenia i tu jest wręcz za dużo tych wszystkich systemów. Ogólnie deska rozdzielcza bardzo mi się podoba, bardzo fajna kierownica, ale czuć że na desce sporo zeszli z masy bo jak się mocniej naciśnie to się ugina. Cienki plastik, taka wytloczka, na szczęście nie trzeszczy i jest ladna, a w kierownicy to więcej guzików niż w moim Grand Caravanie :D Grzanie przednich foteli też jest. Fotele wygodne. Co jest jeszcze warte wzmianki to silnik. To że 4 cylindrowy to jedno, mi 3 cylindry nie przeszkadzają, ale jest prosty w obsludze z zewnątrz. Alternatoro rozrusznik jest z przodu, nie trzeba wkladać lap w razie jakby trzeba bylo kiedyś naprawić. Z tylu za silnikiem praktycznie nic nie ma. Maglownica tylko, a tak wszystko na wierzchu, przestronnie i latwy dostęp. W Corsie bylo dużo gorzej, tam nawet żeby zmienić żarówkę w lampie musialem zdejmować zderzak!!! No wlasnie, Swift ma fajne soczewkowe światla mijania (i dzienne LEDy) które bardzo dobrze oświetlają drogę. Jeszcze jedna ważna rzecz. CENA. W dobie gdzie byle mieszczuch startuje z poziomu 90 tys zl, Swifta udalo mi się kupić za 74,9. Środkowa wersja wyposażenia (2 z 3) z opcjonalnym dwukolorem (czarny dach). Auto startowalo od 67,9 w promocji za najniższą wersję więc doplacając 4,5 za kolor wystarczylo jedynie 2,5 tys zaplacić za dość spore wyposażenie dodatkowe.
4,6
~Andrzej
Suzuki Swift VI
Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
Wcześniej jeździłem Swiftem IV 1.3 90 więc mogę na świeżo zrobić pewne porównania. Kultura pracy silnika + skrzyni nie są rewelacyjne. Raczej spokojna jazda a jeśli chce się wyprzedzać to min. 3-4 tys obrotów. Przy 120 km/h wciąż lepiej zredukować do 4 przy wyprzedzaniu. Bardzo ładnie działa system start-stop. Zawieszenie dość sztywne ale ja akurat to lubię (IV był trochę za miękki). Na moje oko auto ma bardzo ładną sylwetkę (IV też nie był zły). Spalanie w okolicach 5L/100km co pokazuje elektronika ale też i wizyta na stacji. Do systemów bezpieczeństwa się przyzwyczajam ale nie wydają mi się zbyt nachalne.
4,7
~Jacek
Suzuki Swift VI
Sport 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Jestem zauroczony tym małym gokartem. Niska waga i 140KM robią z niego niezłego łobuza. To samochód dla osób które lubią motoryzację i czerpanie radości z jazdy. Jest nowoczesny ale zastosowane wspomagacze nie zabijają przyjemności z jazdy. Ten samochód niczego nie udaje jest taki jak wygląda mały zwroty, szybki, bywa uroczo głośny. Idealny dla 2 osób ale 2+2 zmieści się bez problemu. W mieście bez problemu parkowanie. Samochód ma w środku sporo sportowych/czerwonych wstawek a fotele dla mnie rewelacja (dobre trzymanie boczne)

Raporty spalania Suzuki Swift

Liczba raportów: 950
Średnie spalanie dla Suzuki Swift
4,4 – 7,8
l/100 km
5,1
l/100 km
6,0 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Suzuki Swift VI
Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
Rozczarowanie? Nie do końca. Wiadomo, że producenci napiszą każdą bzdurę żeby tylko sprzedaż była. Natomiast pierdoły, które wypisują tutaj użytkownicy to już inna para kaloszy. Przejechane 2 tysiące kilometrów. Najlepiej trasa pod warunkiem, że nie wyprzedzasz, nie przekraczasz 4 tysi obrotów i na autostradzie max licznikowa setka (czyli realnie około 94km/h), a i najlepiej "podpiąć się" tempomatem pod jakąś ciężarówkę na największym zbliżeniu. Masz wtedy wymarzone 4,5 l/100, a jaka frajda z jazdy???? :););). To nie jest auto miejskie!!!! Po mieście żeby zmieścić się w 8,5 l/100 trzeba mocno nakombinować. Broń Boże żadnych ściganek, dynamicznego ruszania ze świateł, obowiązkowy auto-stop, a najlepiej to jeździć tak, żeby nie używać hamulca. Przy jeździe do 3 tysi obrotów wychodzi mi 8,5 przy zapalonej non stop w głowie czerwonej lampce: UWAGA SPALANIE. Dodam, że 95% jazdy robię sam, Strach pomyśleć gdybym miał wozić całą pięcioosobową rodzinę. Z niecierpliwością czekam na złote porady magików jak wyciągnąć tym autem poniżej 6l po mieście. Dodać oczywiście należy, że te 8,5 to nie jest wynik przy DYNAMICZNEJ jeździe miejskiej. Auto super, spala tyle ile musi tylko po co te pierdoły na forach?
5,6
Suzuki Swift VII
Hatchback 1.2 DualJet mild Hybrid 82KM 60kW
Samochód posiadam od miesiąca. Wersja Elegance, skrzynia CVT. Liczyłem na mniejsze spalanie, ale tragedii nie ma. Samochód jest jakiś, jest komfortowy, wbrew pozorom jest pojemny i wyróżnia się na tle innych, w podobnej cenie.
5,0
Suzuki Swift VI
Hatchback 1.0 BoosterJet 111KM 82kW
Bardzo miło mnie zaskoczył. Jestem osobą niepełnosprawną, ale chodzącą. Potrzebowałem samochodu małego, oszczędnego i dynamicznego. Wysoki moment obrotowy jak na tą wagę, 111 KM. Osiągi sprawdzone (180 i był jeszcze zapas "podobno") Polecam.

Usterki Suzuki Swift

Liczba wpisów: 46
Wadliwa przekładnia kierownicza
  • Suzuki Swift V Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW 2010-2013
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 3
Głuche, dudniące stuki dochodzące gdzieś z komory silnika z prawej strony były zgłaszane praktycznie od razu tej samej zimy po zakupie. W pierwszej chwili myślałem, że to małe węgierskie rączki nie dokręciły zbiornika na płyn do spryskiwaczy albo puszki filtra powietrza. Świetnie słyszalne na takiej nawierzchni z płyt ażurowych-betonowych. Przy okazji dwóch kolejnych przeglądów okresowych zgłaszane. ASO sprawdziło amory 67/60% i ich mocowanie - elementy gumowe. Trzeciej zimy w innym ASO okazało się że mój egzemplarz zalicza się do akcji serwisowej (brawo pierwsze ASO :-( ) Przekładnia kierownicza do wymiany. Czyli pierwsze objawy już przy ok 5 tyś kilometrów przebiegu, a wymiana przy 19 700 km (niecałe 20 tyś km) i niecałe 3 lata. Auto użytkowane w cyklu mieszanym po asfalcie -momentami nawet niezłym, bez żadnych dróg gruntowych i sera szwajcarskiego.
1 komentarz
Kontrolka silnika - raz gaśnie raz się zapala.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW 2004-2010
  • silnik
Mam dość nietypowy problem z moim Swiftem. Otóż zapaliła mi się kontrolka silnika. Mechanik sczytał z komputera błąd katalizatora. Z tym, że np przy kontroli jakości spalin wszystko wykazało ok - no może ciut zawartość tlenu w spalinach była podwyższona (ale niewiele). I od tego czasu kontrolka to gaśnie to się zapala. Nie zauważyłem żadnych korelacji z ilością przejechanych km, czasu czy też rodzaju trasy. Po prostu czasem świeci a czasem nie. Mechanik nie za bardzo wie co może być przyczyną. Być może ktoś z Was miał podobny problem?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Centralny zamek nie otwiera wszystkich drzwi.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 3d 1.3 92KM 68kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
Jeździłem wieloma samochodami ale niestety tylko jednym Swiftem (który posiadam) i nie spotkałem się z tak dziwnym systemem. Podczas otwierania drzwi z pilota (centralny zamek) otwierają się wyłącznie drzwi kierowcy. Drzwi pasażera oraz bagażnik są cały czas zamknięte. Drzwi pasażera mogę otworzyć wyłącznie przyciskiem wewnątrz samochodu (przycisk obok sterowania lusterkami w drzwiach kierowcy) lub przyciskiem przy klamce drzwi pasażera. W żadnym samochodzie nie spotkałem się z takim systemem. Stąd moje pytanie - czy jest to normalne? Jak to naprawić (przycisk z pilota otwiera wszystkie drzwi). Liczę na Waszą pomoc!
Problem rozwiązany
8 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 22
2,0
Suzuki Swift IV
Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Witam. Niestety muszę każdemu odradzić montaż instalacji w serwisie stag na ul. Fabrycznej w Chrzanowie. Pan prezes tego czegoś dostał informację, że wszystkie części mają być jak najlepsze i cena nie gra roli. Butla włożona została taka, że tylnej kanapy nie da się złożyć (miał dzwonić w sprawie butli, bo sam tak mówił)- istnieją przecież butle które można montować do tego...
2,0
Suzuki Swift IV
Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 1000 tys. km
użytkowana przez: 1000 tys. km
Witam. Niestety muszę każdemu odradzić montaż instalacji w serwisie stag na ul. Fabrycznej w Chrzanowie. Pan prezes tego czegoś dostał informację, że wszystkie części mają być jak najlepsze i cena nie gra roli. Butla włożona została taka, że tylnej kanapy nie da się złożyć (miał dzwonić w sprawie butli, bo sam tak mówił)- istnieją przecież butle które można montować do tego...
4,5
Suzuki Swift V
Hatchback 5d 1.6 VVT Sport 136KM 100kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Zamontowana instalacja BRC Sequent 32. Silnik dobrze współpracuje z gazem, instalacje mam prawie rok lata głownie przestrzegam tylko przeglądów poza tym nie ma żadnej ingerencji. Niskie spalanie w granicach 8l/100km w zależoności od stylu jazdy. Tera zimą brak jakichkolwiek problemów z przełączaniem się na lpg itp.
Suzuki Swift