Szukaj

Informacje o Suzuki Splash Hatchback 1.3 DDiS 75KM 55kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Auta najmniejsze
Miejski samochód segmentu B produkowany od 2008 roku. W europejskiej ofercie Suzuki Splash zastąpił model Wagon R+. W porównaniu do swojego poprzednika wyróżnia się znacznie ciekawszą, bardziej opływową sylwetką zaprojektowaną przez Akirę Kamio. Splash został zbudowany na zmodyfikowanej platformie podłogowej modelu Swift. Bazuje na prototypie Project Splash zaprezentowanym w 2006 roku. Splash jest owocem współpracy Suzuki z Oplem. Wiele rozwiązań dzieli z bliźniaczym modelem Agila.
czytaj więcej
Powagosław
Całkiem zgrabny i przyjemnie wyglądający samochodzik. Patrząc na Wagon R+ nie sposób uwierzyć, jak wielki postęp w projektowaniu aut dokonał się w ostatnich latach w Suzuki. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiecie, że w Japonii, przed każdą poranną odprawą, załogi odśpiewują hymny ku czci swego chlebodawcy? W Suzuki te pieśni muszą być strasznie nudne, bo Splash jakiś taki bez polotu. Bardziej fajny niż niefajny, ale bez polotu. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1248 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 1750-2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 69,6 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~SZ
Suzuki Splash
Hatchback 1.3 DDiS 75KM 55kW
Mega Pozytywnie zaskakuje! Małe z zewnątrz, obszerna kabina z przodu i z tyłu. Bagażnik idealny na zakupy. Z tyłu dziecko w fotelik ma idealną ilość miejsca, mega wygodnie wkłada się dzieciaczka do fotelika - nie tylko ze względu na wysokość ale również rozmiar otworu drzwiowego. Bagażnik dzięki podwójnej podłodze bardzo praktyczny w dolną cześć wkładamy wszystkie potrzebne rzeczy. Góra zostaje na zakupy. We wnętrzu sporo miejsca na drobiazgi, dwa spore schowki plus kieszenie w drzwiach przód + 2 uchwyty na napoje  z tyłu oczywiście BRAK ale cóż. Technicznie z IDSI czyli JTD ma kilka dość kosztownych drobiazgów jeśli chodzi o eksploatację tj. Chłodnica Cieczy – droższa niż klimatyzacji, Rdzewiejący przewód z wlewu paliwa do zbiornika sporo ponad 300 PLN, oraz końcowy układ wydechowy w wersji z DPF. Reszta to tanioszka, a silnik pali całe 2x NIC . Przyjemność z jazdy psuje tylko - wybierak biegów średnio precyzyjny, ale to jak w każdym z tą skrzynią tj. Agila, Panda, Ka MK2, F 500 ten sam „cudowny” temat . Na plus trzeba jeszcze zaznaczyć duuuże lusterka zewnętrzne co znacznie ułatwia życie przy tej wysokości autka. Z minusów brak wersji z seryjnym zestawem głośnomówiącym. Sam zamontowałem BURY serii 90xx + kostki ISO (allegro za 45 PLN max) i działa cudnie + oczywiście wymiana głośników z oddzielnymi TWEET z przodu bo niestety jakość nawet rozmów na fabrycznych głośniczkach jest jak rozmowa z przez pudełko po obuwiu . Zasadniczo Bardzo Polecam!
4,4
~mała
Suzuki Splash
Hatchback 1.3 DDiS 75KM 55kW
uwazam ,ze jest to auto typowo miejskie i jak na nie dobrze sie nim jezdzi...
4,9
~Kurier
Suzuki Splash
Hatchback 1.3 DDiS 75KM 55kW
Prosty skuteczny motor.. Niepsuje sie po trasie 3,6l/100km z niego mistrz jazdy na kropelce wycisnie bezproblemu. (Silnik)
Suzuki Splash Hatchback