Szukaj

Informacje o Suzuki Kizashi 2.4 VVT 178KM 131kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D), flagowa limuzyna Suzuki produkowana od 2009 roku (w Europie, w tym w Polsce oraz m.in. w Australii dostępna od 2010 roku). Debiut w tej klasie japońskiej marki. W jej ofercie Kizashi zastąpił niedostępny na europejskim rynku model Forenza. Pierwowzorami samochodu były trzy prototypy o tej samej nazwie (oznaczone dodatkowo cyframi 1, 2 i 3) prezentowane w latach 2007 i 2008. Nazwa Kizashi oznacza w języku japońskim „znak”, „omen” lub „ostrzeżenie”.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejszy samochód z literą „S” na masce. Pierwszy krok Suzuki w tym segmencie może być krokiem siedmiomilowym. Kizashi wygląda naprawdę dobrze, szkoda tylko, że tak niewiele zostało w nim z futurystycznych prototypów, które poprzedzały jego debiut. ~Powagosław
Luzacjusz
Ostatnio przeżyłem to w Burger Kingu. Kawałki kurczaka wyglądały na zdjęciu, jakby były wielkości bagietki, ale w realu bardziej przypominały paluszki. Kizashi, jakkolwiek przyzwoicie się prezentuje, też udaje większego niż jest. Kupując limuzynę klasy średniej, dostajesz kompaktowego sedana. Japoński fast-food. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 2393 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 178 KM (131 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 4000 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 92 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ J24B z VVT
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

5,0
~Eryk
Suzuki Kizashi
Sedan 2.4 VVT 178KM 131kW
Super samochód ponad 80 000km , poza wymianą części eksploatacyjnych brak innych uciążliwych usterek ,Poziom oleju zawsze taki sam nawet po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów bez dłuższego postoju niz 10-30min na tankowania.po za tym auto użytkowane było w różnych temperaturach skrajnie niskich -27°c i wysokich 38°+.Bez awaryjny układ silnikowy.I super układ prowadzenia. Karosteria bez ognisk korozji po latach użytkowania
5,0
~Eryk
Suzuki Kizashi
Sedan 2.4 VVT 178KM 131kW
Super samochód ponad 80 000km , poza wymianą części eksploatacyjnych brak innych uciążliwych usterek ,Poziom oleju zawsze taki sam nawet po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów bez dłuższego postoju niz 10-30min na tankowania.po za tym auto użytkowane było w różnych temperaturach skrajnie niskich -27°c i wysokich 38°+.Bez awaryjny układ silnikowy.I super układ prowadzenia. Karosteria bez ognisk korozji po latach użytkowania
4,8
~Grdz
Suzuki Kizashi
Sedan 2.4 VVT 178KM 131kW
Samochód wyjątkowy, pod każdym względem przebija konkurencję typu A4 czy BMW 3, świetny silnik, oszczędny, elastyczny i z ładnym brzmieniem, świetne wyposażenie, jakość wykonania b. wysoka, żadne japońskie auto po za Lexusem i Infiniti nie ma tak dobrych materiałów i spasowania, części stosunkowo łatwo dostać bo pasują z innych marek/modeli, świetne zawieszenie i układ kierowniczy, wygląd który zwraca uwagę.
Średnie spalanie dla Suzuki Kizashi 2.4 VVT 178KM 131kW 2009-2013
8,8
l/100 km
11,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Suzuki Kizashi
Sedan 2.4 VVT 178KM 131kW
Wszystko oczywiście zależy od pory roku i nogi kierowcy, w trasie przy prędkościach umiarkowanych od 80-120 km ok. 7.7-8.2, na autostradzie przy prędkości ok 140 km ok. 8.7-9.0 Średnia natomiast u mnie w cyklu mieszanym z przewagą jednakże krótszych tras do ok. 10 km to też ok. 8.8-9.2 Natomiast oczywiście dynamiczna jazda, przy częstym wyprzedzaniu i kręceniu silnika na wyższych obrotach powoduje spalanie 10 do 11 litrów. Silnik wolnossący, a więc przy masie 1500kg. to chyba nie są złe wyniki, nawet jeśli nowoczesne silniki benzynowe z turbinami przy podobnej mocy, ale mniejszej pojemności palą litr mniej, to uważam że nie warto biorąc pod uwagę ich awaryjność ograniczoną żywotność i koszty serwisowania. Jestem zwolennikiem sprawdzonych silników wolnossących i szkoda że obecnie w zasadzie poza nielicznymi przypadkami nie są juz montowane w nowych samochodach.
8,8
Suzuki Kizashi
Sedan 2.4 VVT 178KM 131kW
Samochód na żywo wyglšda super, oczywiœcie koncept wzbudzał większe emocje ale oczywiœcie jego produkcja bez zmian była nierealna. Zapewniam, że na żywo wersja produkcyjna wzbudza też duże emocje. Solidny ładny przód auta, piękny tył i linia boczna. Srebrne wstawki nie wyglšdajš jak doklejane listewki w ostatniej chwili aby usportowić auto jest to fabrycznie wkomponowane i wyglšda imponujšco. Atrapa-grill wyglšda jakby była wykonana z grubej siatki. Z zewnštrz widać wysokš jakoœć wykonania. Wszystkie listwy, uszczelki, szpary, połšczenia bardzo dopracowane. Patrzšc z boku na panele poszycia nie widać nierównoœci po procesie tłoczenia blach. Nawet na krawędziach drzwi, gdzie następuje zagięcie poszycia nie występuje charakterystyczne ugięcie powierzchni. Jedna płaszczyzna. Stšd lakier wyglšda bardzo dobrze i ma się wrażenie, że jest położony grubš warstwš. Wnętrze na wysokim poziomie, bardzo dobre materiały, nic nie stuka, nic nie trzeszczy podczas jazdy. Œwietna pozycja za kierownicš (coœ na wzór foteli w Hondach) (fotele regulowane elektrycznie), dobrze trzymajš na boki. Ergonomia przełšczników na najwyższym poziomie, przypomina auta niemieckie Passata czy A4, A6. Samochód bardzo cichy w œrodku, w mojej ocenie jeden z cichszych w segmencie D. Do 180-190 km/h jest naprawdę bardzo cicho – po prostu zaskakujšce jak na auto japońskie i to Suzuki. Trakcja, prowadzenie naprawdę bardzo dobre. Samochód był wyposażony w koła 18 cali i opony 235/45. Spodziewałem się, że będzie słychać głoœno zawieszenie i pojawiš się wibracje podczas przejeżdżania polskich asfaltowych dziur. A tu zaskoczenie! Zawieszenie jest dostosowane do dużych, szerokich kół. Fajnie tłumi, nic nie dobija. Wzorowo utrzymuje kierunek na wprost. Nie zmienia kierunku i nie cišgnie na koleinach. W ostrych skrętach zachowuje się neutralnie i nie nurkuje jak np. Passat. Ogólnie w prowadzeniu przypomina ostatniš serię IS. Po otwarciu pokrywy silnika widać obudowany silnik ale nic nie wskazuje, że jest ona taki dobry. Silnik pracuje bardzo płynnie, ładnie się kręci do wysokich obrotów, nie powstaje hałas, cały czas cichy. Skrzynia 6 biegów pracuje wzorowo, daje się ładnie i szybko redukować przy wyższych obrotach silnika do II czy III biegu. Układ wydechowy zaopatrzony w dwie „kosmiczne” końcówki wbudowane w tylny zderzak i to nie jest tylko bajer. Faktycznie sš za nim dwa tłumiki sporych rozmiarów. Układ wydechowy słychać, że generuje niski dŸwięk – inżynierowie pomyœleli i o takim akcencie sportowym. Przy wyższych obrotach pojawia się wyższy niegłoœny dŸwięk generowany przez układ wydechowy a nie silnik, coœ na wzór motocykla. Ze względu na bardzo dobre wytłumienie wnętrza przyspieszenia „nie słychać i nie czuć”. Można się zorientować po wskazówce prędkoœciomierza i innych autach zostawionych daleko w tyle podczas ruszania spod œwiateł ,że przyspieszanie następuje bardzo szybko. W moim ocenie przyspiesza około 7-8 s do setki. Wg komputera spalanie œrednie 9,5l/100km, nieŸle jak na ostrš jazdę na trasie i w mieœcie. Ze stałš prędkoœciš 90-100 km/h komputer pokazywał około 6,5 l. Podsumowujšc bardzo fajne auto, elegancka sylwetka, w œrodku czuć ducha Japonii, wszystko wykonane na najwyższym poziomie, ładne tapicerki na drzwiach, lista wyposażenia pełna, skóra, xenony, elektryka, składane lusterka, klima dwustrefowa (działajšca!), 9 poduszek, bajeczna kierownica, czujniki parkowania PiT, lusterko chromatyczne, czujnik deszczu, ESP współpracujšce ze wspomaganiem uk. kierowniczego itp. Oczywiœcie można znaleŸć jakieœ szczegóły, które można było inaczej rozwišzać, np. tradycyjna podpórka pokrywy silnika brak sprężyny gazowej lub normalne zawiasy pokrywy bagażnika (chociaż sš bardzo ładnie obudowane tworzywem) ale tak ma większoœć japończyków, sš konserwatywni.
8,9
Suzuki Kizashi
Sedan 2.4 VVT 178KM 131kW
Średnie spalanie "całobakowe" po osiągnięciu blisko 100tys km wahało się pomiędzy 9.5 a 11.2 l/100km, w zależności od pory roku oraz przewagi jazdy w cyklu miejskim bądź pozamiejskim. Generalnie przy tankowaniu od zapalenia rezerwy do pełna robię ok 500-550km.
Suzuki Kizashi