Szukaj

Informacje o Suzuki Jimny III Standard 1.3 16V 4WD 80KM 59kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1299 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 104 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74 x 75,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~eustachy
Suzuki Jimny III
Standard 1.3 16V 4WD 80KM 59kW
Mały, wszędobylski, niekomfortowy wojownik ;) Wjedzie niemal wszędzie, zawróci praktycznie w miejscu, przeciśnie się tam, gdzie inne auta mogą pomarzyć, ale dłuższa jazda powoduje bliższe zaprzyjaźnienie z ortopedą. Krótkie auto + mały rozstaw osi + sztywno zestrojone zawieszenie = wyłapywanie każdej nierówności w nawierzchni. Podskoki, zarzucanie tyłem, walenie głową w boczną szybę to codzienność, z którą trzeba się liczyć. Mimo niepozornego wyglądu jest to 100% terenówka i to w terenie i niewielkich prędkościach wynagradza wszelkie niedogodności. Rozsądna prędkość (tj. umożliwiająca przeżycie na drogach lokalnych) to moim zdaniem 80-85 km/h. Prędzej jest głośno (dźwięk kosiarki do trawy ;)) i delikatnie mówiąc niestabilnie. Aczkolwiek zaliczyłem autostradę, ekspresówki oraz daleki wyjazd na narty i przeżyłem. Szkoda tylko, że auto nie posiada mechanizmu różnicowego, lepszego rozwiązania dołączania przedniego napędu (wężyki podciśnienia są narażone na uszkodzenia mechaniczne w terenie - zamontowane bez żadnej osłony) i lepszej blachy. Bez dokładnej konserwacji ramy, podwozia, progów, nadkoli (warto sprawdzić również pas przedni pod maską) ani rusz. Poza tym bardzo trwałe mechanicznie auto. Silnik rodem z lat 80-tych, ale to chyba zaleta - prosty jak budowa cepa.
3,6
~Michał
Suzuki Jimny III
Standard 1.3 16V 4WD 80KM 59kW
Nie bądźcie naiwni- 1. auto typowo kobiece... sratatata...na zakupy -fakt moja laska lubi nim jeździć, ale to twarda kobita;) 2. najlepsze na świecie auto terenowe, Land Rovery wysiadają...blablabla- fakt, że jest dzielne i sam mam zamiar pojeździć w rajdach, ale jest za słaby silnik i siada w błocie na mostach, bo są za nisko. Oczywiście wszystko można stuningować za odpowiednią kasę. 3. jakość blach jest lepsza niż w samurai\'u- fakt, że jimny jest o niebo lepszy,ale rama po zimie i kilku błotach (była myta!!!) zaczęła mieć rude naloty. Sposobem jest dokładne mycie, czyszczenie tych nalotów i konserwacja (biteks, gumy, fluidol...) 4. to nie jest auto terenowe, tylko pseudo-mikro-suv... taaa jasne... rama, zapinany stały 4x4, dołączany reduktor, możliwość tuningu off-road i to nie jest auto terenowe??? Fakt, spójrz na pkt. 2, ale i tak jest dzielne i jeśli umiesz nim jeździć, to zaskoczysz niejednego (ja prawie wszystko biore z rozpędu, wtedy dosłownie przelatuję po powierzchni) Poza tym miejcie świadomość, że fotele nie są wygodne, ogólnie auto nie jest wygodne, silnik 1,3 nie musi być ekonomiczny (wydaje mi się, że 1,6 byłby mniej paliwożerny), rodziny na wakacje nie zabierzecie, a poważna zabawa w terenie będzie dość kosztowna. Poza tym spotkacie sie z wszechobecną krytyką waszego wyboru, możecie być wyszydzani lub chociaż traktowani mało serio. Jest jednak ALE: To autko było moim marzeniem od wielu lat, jest bardzo ładne, łączy bryłę klasycznej terenówki z autem miejskim. Na mieście sprawuje sie extra, w trasie gorzej, w terenie bardzo dobrze. Ja mam zamiar zrobić z niego auto turystyczno-wyprawowe. Powoli to robię. Niedługo mój pierwszy rajd turystyczny. A rzeszy filozofów, którzy jeżdżą golfami, passatami z DDR, czy innymi 20-to letnimi civikami i udzielają rad tudzież komentują MÓJ wybór! olewam, bo kijem Wisły nie zawrócę. Wiedziałem jak wygląda i mogłem wyobrazić sobie, że nie zapakuję rodziny i psa. Koledzy narzekają, że z tyłu nie ma drzwi... przecież to moje auto i ja siedzę z przodu! I to jest właśnie fura dla takich małych egoistów-indywidualistów, którzy mają w d... światowe trendy. jeśli zastanawiasz się nad Jimnym i nie odstraszyły Cię powyższe komentarze, a jedynie potwierdziły Twoje podejżenia dot. tego samochodu, to po 1. dojrzałaś (eś) do tego auta, a po 2. prawdopodobnie będziesz w tym wąskim gronie egoistów-indywidualistów mających w d... światowe trendy ;D
4,3
~miniks
Suzuki Jimny III
Standard 1.3 16V 4WD 80KM 59kW
Auto typowo terenowe i tak nalezy je traktowac. Idealne do teranu dobrze sprawdzajace sie rowniez w miescie (bardzo zwrotne niebojace sie dziur i krawężnków).Małe rozmiarem ale wielkie duchem i możłiwościami. Daje rade temu co ma zapisane w papierach 4 os. + przyczepa 1100kg i pack na dachu i śmigasz dzielnie do przodu - tylkonikt ztych co z toba nie jechali to w to nie wierzy... bo przeciezto taka ała zabawaka... taki slodki resoraczek... dla kobiete...
Suzuki Jimny III Standard